Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hoi allen!
Ik heb al eens meegeschreven, en de afgelopen tijd was ik weer wat stiller, zo gaat dat een beetje met mij met forummen :-) heb nu net wel de laatste 6 pagina's bij gelezen :-)

Slapen gaat hier redelijk goed, we slapen ongeveer 3 van de 7 nachten per week door, en de andere nog ongeveer 1x er uit. Dochter 13 mnd krijgt dan geen fles oid meer. Knuffel van pappa of mamma, even rustig worden en dan weer slapen. Wel altijd vroeg, 6.30 is echt de max, meestal is het eerder.

Ik lees veel over speelgoed, maar ik vroeg me af of het ook herkenbaar is voor andere ouders dat dreumes overal mee wil spelen, behalve met speelgoed? Dochter kan zich heel goed alleen vermaken, tot soms wel 60 minuten, maar niet met speelgoed... Wat ze wel doet is met alle stoelen door huis schuiven, de prullenbak schuiven, heen en weer rennen over de bank, folders bekijken en vooral scheuren, ze heeft een 'eigen' bakje met ansichtkaarten waar ze echt zo een uur mee kan spelen... Alle kaarten er in, er uit, er in, etc... Ze heeft bv ook wel een bakje van fisher price met vormen, maar daar kijkt ze dan weer niet naar om :@@:
Aaaargh! Weer een hele fles leeg gelekt op de vloer. Ik heb een rietjes beker van de Hema. Iemand tips voor een rietjes beker die niet lekt? Hij staat meestal op tafel, voor bij het eten. Maar hij neemt ook wel eens mee bij het spelen, dus dan ligt bij op de vloer.

Feetje: zoon begint nu wat meer te spelen met speelgoed. Maar meestal speelt/slaat/klimt/gooit/schuift hij met andere dingen en meubels.
Tinkeltje34 schreef:
26-02-2018 11:03
Aaaargh! Weer een hele fles leeg gelekt op de vloer. Ik heb een rietjes beker van de Hema. Iemand tips voor een rietjes beker die niet lekt? Hij staat meestal op tafel, voor bij het eten. Maar hij neemt ook wel eens mee bij het spelen, dus dan ligt bij op de vloer.

Feetje: zoon begint nu wat meer te spelen met speelgoed. Maar meestal speelt/slaat/klimt/gooit/schuift hij met andere dingen en meubels.
Zoon heeft de Avent en de Nuby rietjesbeker, tot nu toe nog niet gelekt.
Wij hebben deze voor onderweg en die lekt niet: Skip Hop ZOO Straw Bottle Chameleon https://www.bol.com/nl/p/zoo-straw-bott ... oductImage

Hij is er ook met andere beestjes zoals een egel, vlinder, aap, etc.
Feetje23 schreef:
26-02-2018 10:20
Hoi allen!
Ik heb al eens meegeschreven, en de afgelopen tijd was ik weer wat stiller, zo gaat dat een beetje met mij met forummen :-) heb nu net wel de laatste 6 pagina's bij gelezen :-)

Slapen gaat hier redelijk goed, we slapen ongeveer 3 van de 7 nachten per week door, en de andere nog ongeveer 1x er uit. Dochter 13 mnd krijgt dan geen fles oid meer. Knuffel van pappa of mamma, even rustig worden en dan weer slapen. Wel altijd vroeg, 6.30 is echt de max, meestal is het eerder.

Ik lees veel over speelgoed, maar ik vroeg me af of het ook herkenbaar is voor andere ouders dat dreumes overal mee wil spelen, behalve met speelgoed? Dochter kan zich heel goed alleen vermaken, tot soms wel 60 minuten, maar niet met speelgoed... Wat ze wel doet is met alle stoelen door huis schuiven, de prullenbak schuiven, heen en weer rennen over de bank, folders bekijken en vooral scheuren, ze heeft een 'eigen' bakje met ansichtkaarten waar ze echt zo een uur mee kan spelen... Alle kaarten er in, er uit, er in, etc... Ze heeft bv ook wel een bakje van fisher price met vormen, maar daar kijkt ze dan weer niet naar om :@@:

Hi welkom!

Hier speelt en speelde dreumes lang niet altijd met speelgoed. Hij kan heel blij worden van een spatel uit de keuken, boodschappentas en een doosje met schelpen. Ook een touwtje aan een spa flesje vastbinden maakt een hele blije dreumes. Stoelen door het huis schuiven vond ik een naar geluid dus heb ik de stoelen een tijdje aan de tafel gebonden met een theedoek :-P)

Een bakje met ansichtkaarten is een heel leuk idee trouwens. Dreumes krijgt hier van oma wel eens een postkaartje en daar speelt hij heel lang mee :)
Dreumes is hier wel weer opgeknapt. Hij had vanmorgen al weer praatjes en huilde niet bij elk zuchtje wind.

Maar wat een rukweekend :-( Het was het eerste weekend in maanden dat we helemaal vrij waren voor 2 dagen en we hebben er niks mee kunnen doen :| Ik heb al leuk werk maar vanmorgen sprong ik een gat in de lucht dat dreumes naar het kdv kon :-? Wat ben ik blij dat ik op de zaak ben :blob:
Tinkeltje34 schreef:
26-02-2018 11:03

De rietjesbeker van de Prenatal! Lekt niet en er zitten 'oren' aan zodat ze hem goed kunnen vastpakken. En hij is maar €4, dus heel goed betaalbaar. Wij hadden ook eerst die van de Hema, wat een onding.

https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... 2&start=13
Alle reacties Link kopieren
Feetje, check - zoontje speelt ook met speelgoed, maar niets is zo interessant als papier, dozen en pannen en spatels vooral....

Wat een kou bij ons van het weekend! We waren naar het speeltuintje bij ons in de buurt gegaan, maar zoontje wilde geen wanten aan en op een gegeven moment liep hij gewoon weer richting thuis, hij had er echt helemaal geen zin in. Thuis huilen omdat zn handjes zo'n pijn deden van de kou denk ik... Zondag maar een klein rondje bij ons op het pleintje, daar had hij ook al snel geen zin meer in....

Bahco, gelukkig was zoontje weer opgeknapt, maar wel jammer van het weekend!

Hier slaapt zoontje best goed, soms door, soms nog een keertje wakker maar meestal rond 6 uur wakker... en soms 5 uur.. da's wel heel vroeg... Wij slapen op een andere verdieping dus de babyfoon staat bij ons in de slaapkamer maar ik hoor altijd elk kikje, zelfs met oordoppen in.... vannacht lag hij onrustig te slapen en tussen 3 en 5 uur kwam er elk kwartier (gevoeld in ieder geval) wel een huiltje, kreetje of 'lalatje' dus dussen 3 en 5 heb ik niet geslapen en om 6 uur ging de wekker...beetje geradbraakt dus.
I could go into detail...but I won't.
Helaas pindakaas, dreumes is weer thuis :flag:
Morgenstond schreef:
26-02-2018 10:13
Ik zou geen bed neerzetten alleen voor de voedingen. Dan zou ik gewoon zittend voeden. En als je wel graag liggend wilt voeden, zou ik haar toch in je eigen kamer laten ;-)
Dat laatste hebben we vannacht gedaan (dat wilde ik zelf graag) maar ze heeft echt de hele toko afgebroken omdat wij in ons bed lagen en zij niet. Toen wij uit de kamer gingen, ging zij gewoon rustig slapen.....
tijdje niet geschreven, wat een hoop te lezen meteen!

Dutjes: hier 1 lange dut per dag (vaak wel 3 uur)

Slapen 's nachts: pfff, elke nacht er 1 a 2 keer uit

Salontafel: wordt vaak als stoel gebruikt bij ons, is dus helemaal leeg. Ze blijft wel netjes van de theekommen enzo af.

Eten: Met vlagen eet ze heel goed, en soms heeft ze er geen zin in. Wij hebben hetzelfde motto als hier al vaak gezegd is. Wij bepalen wat, zij bepaalt hoeveel.

Fietsje, Madam zit sinds haar 1e verjaardag al op zo'n fietsje met een duwstang, vindt ze geweldig. Ook gaat ze heel rap op haar loopfiets met 4 wielen de bochten door. Ik wil binnenkort een loopfiets met 2 wielen halen voor buiten. Bedankt voor de tips. Ga binnenkort eens kijken op Marktplaats. Waarschijnlijk is ze met haar 81 cm (bij 19 maanden) nog wel een beetje klein...
Hier word ik niet vrolijk van!
Fiorah schreef:
26-02-2018 14:29
Dat laatste hebben we vannacht gedaan (dat wilde ik zelf graag) maar ze heeft echt de hele toko afgebroken omdat wij in ons bed lagen en zij niet. Toen wij uit de kamer gingen, ging zij gewoon rustig slapen.....
Oh lastig zeg! Het blijft altijd een beetje uitvogelen wat werkt he? Je kan als er wel plek is in de kamer van je dochter altijd bijv. eerst een matras neerleggen, indien je die nog over hebt? Of anders gewoon meteen een éénpersoonsbed waar je dochter uiteindelijk evt in kan ;-)
BahcoBarbie, beterschap met jouw dreumes! Was op de opvang misschien toch iets te druk?
We tikken hier bijna de 1 aan dus denk dat mijn vraag hier beter past als in het baby topic.

We hebben een kast met lades. De onderste la is leeggeruimd voor uk. Haar speelgoed er in gemikt. Ze weet hem open te maken, spullen er uit te trekken enz. Alleen als ze voor de la zit, heeft ze de neiging hem dicht te duwen. Liefst met vingertjes er tussen. Gevolg is huilen. Hoe kan ik dat voorkomen van die vingertjes? Dit is ook zo sneu.
little_angel89 schreef:
26-02-2018 15:54
baby topic.

We hebben een kast met lades. De onderste la is leeggeruimd voor uk. Haar speelgoed er in gemikt. Ze weet hem open te maken, spullen er uit te trekken enz. Alleen als ze voor de la zit, heeft ze de neiging hem dicht te duwen. Liefst met vingertjes er tussen. Gevolg is huilen. Hoe kan ik dat voorkomen van die vingertjes? Dit is ook zo sneu.
evt een 'stop' op zetten waardoor de la niet meer helemaal dicht kan? bvb door aan de zijkanten een rubbertje te plakken (dus in het gebied buiten de schuifrails als dat er is) of lade er uit halen, en "leeg" laten, evt opvullen met bakken met speelgoed
Bahco: beterschap! Naar zeg.

Little angel: Euh...dat is hier op hoop van zege, zeg maar. Ik hoop maar dat hij ze niet tussen krijgt, maar het gebeurt wel eens. :$

Ik heb de bekers van prenatal gehaald, maar dan een slag groter. Er zitten ook geen handvaten aan, maar die zaten ook niet op die oude.
Little angel, hier heeft ze de vingers 2 a 3 keer er tussen gehad en nu weet ze het al heel goed! Als de la of kastdeurtje bijna dicht is laat ze het los, en duwy vanaf de voorkant verder dicht...
Als het dreigt mis te gaan en ik zie het zeg ik, pas op voor je vingers he, en dan weet ze direct wat ik bedoel! Dus heel sneu, maar misschien toch even laten ervaren...
Fiorah wij hebben wel een eenpersoonsbed op zoons kamer neergezet. Hij blijft daar ook inliggen als ik uit bed glip. Van Flexa met rand rondom.

Wij hebben rietjesbeker van de action.

Zoon heeft vandaag 2 keer met zijn vingers tussen een deur of la gezeten. 1 keer mijn schuld :-( en een keer deed hij het zelf.
Vingers: ik heb wat plakviltjes tussen de laden geplakt zodat de laden niet helemaal sluiten. En in het begin had ik een mandje achter de laden gestopt zodat ze een centimeter of 5 open stonden.
Dreumes is nog steeds ziek. Hij is vlekkerig en heeft nog steeds koorts. Er heerst iets op het KDV en zelfs de leidsters zijn ziek.

Er is wel 1 pluspuntje :heart: We wisten het vannacht ook even niet meer en hebben we toch nog maar eens geprobeerd om dreumes tussen ons in te leggen. Normaal werkt dat niet.

Maar :love: dreumes vond het heerlijk en lepelde gelijk met zijn rug tegen mijn buik, trok het dekbed een stukje hoger, aaide mijn man over zijn hoofd en viel luid snurkend in slaap :flirting:
Als ze echt ziek zijn, dan wil het wel. Hij ging laatst met zijn kont tegen mijn hoofd aanliggen.

Het is een klein monstertje op het moment. Als iets niet mag hebben we groot drama. Maar als hij het naar zijn zin heeft is hij zo leuk en grappig. :) ik vind hem steeds leuker worden, ik kan hem wel opvreten op het moment. Zijn humeur slaat zo maar om van vrolijk / drama / vrolijk. En dat binnen 1 minuut.
Oh Tinkeltje zo herkenbaar! Hier ook een echte Jantje huilt Jantje lacht! En dan ook echt drama of echt vrolijk!
Zondag naar de schaapskooi geweest, kraamschudden!
En dreumes was stampvoetend boos dat hij het hek van de schapen niet mocht openen :facepalm:
1Aapje schreef:
26-02-2018 21:44
Fiorah wij hebben wel een eenpersoonsbed op zoons kamer neergezet. Hij blijft daar ook inliggen als ik uit bed glip. Van Flexa met rand rondom.
Wij gaan dat ook maar doen. Kind heeft dus vannacht weer 11u geslapen terwijl ze bijna een jaar lang echt max 7u sliep en dat was dan die ene zeldzame Hele Goede Nacht.
Speelgoed stofzuiger is besteld :D

Vandaag wss hij echt een monster. Niks was goed en hij wist duidelijk zelf ook niet wat hij wilde. Dan wilde hij een stukje brood en wil dan graagweer op schoot zitten en dat ik het voer. Denk omdat ik heel veel met zn zusje bezig ben, dus opeens gedraagt hij zich wat meer als een baby. Maar dan wijst hij een stukje aan, die pak ik op en dan is het WAAAH NEJ en geïrriteerd doen en dan helemaal niet meer willen eten en 5 min later weer hetzelfde. De HELE tijd schoenen aan en uit. Pffff lange dag.

Misschien al eerder gevraagd maar te moe om terug te gaan kijken: zijn er al mensen overgestapt van ledikant naar gewoon bedje (met zijkant)?
Mijn oudste ging met 20mnd over op een gewoon bedje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven