Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 25 februari 2018 om 09:45
Vanmorgen een halve boterham met smeerkaas en een glas avocado/boerenkool/banaan/yoghurt/blauwe bes smootie. Nu zitten we onderuitgezakt Curling te kijken
Tafel: onze tafel is leeg. Vorige week op een verjaardag pakte hij soms een kaal crackertje van een bord. Best beschaafd dus we voelde niet dat we het moesten corrigeren.
Gebaren: dreumes lachte ons uit toen we dat probeerde te introduceren. Als of we een circusact waren. Dus dat hebben we maar gelaten voor wat het is.
zondag 25 februari 2018 om 09:49
Dit is hier helaas nog standaard. Ik lig met een slapende dreumes op mijn buik ook curling te kijken terwijl mijn plan de kinderboerderij was.
zondag 25 februari 2018 om 09:53
Gebaren: zijn we niet aan begonnen maar zoon heeft zelf gebaren bedacht. Handjes open naast elkaar = op schoot bijv.
Of als hij iets wil eten gaat hij met zn tong slurpen hahaha
Bahco: hier ook een horrornacht. Hij had nog steeds hoge koorts en wou dus bij mij in het grote bed. Leuk, maar hij slaapt voor geen meter want te gezellig... En ik dus ook niet. Pfffffff.
Hij had ook bedacht hoe leuk het is in mijn neus te gaan peuren als ik net sliep.
Tafel: mijn zoontje zit er alleen aan als het mag. Anders zeg ik gewoon nee en dan stopt hij.
Zoon wil nu de hele tijd stofzuigen. Hartstikke leuk maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Meneer trekt een zielig gezicht, steekt langzaam de hele woonkamer over en legt dan melodramatisch zijn hoofd in zn armen op de bank.
Ik stikte er bijna in.
Of als hij iets wil eten gaat hij met zn tong slurpen hahaha
Bahco: hier ook een horrornacht. Hij had nog steeds hoge koorts en wou dus bij mij in het grote bed. Leuk, maar hij slaapt voor geen meter want te gezellig... En ik dus ook niet. Pfffffff.
Hij had ook bedacht hoe leuk het is in mijn neus te gaan peuren als ik net sliep.
Tafel: mijn zoontje zit er alleen aan als het mag. Anders zeg ik gewoon nee en dan stopt hij.
Zoon wil nu de hele tijd stofzuigen. Hartstikke leuk maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Meneer trekt een zielig gezicht, steekt langzaam de hele woonkamer over en legt dan melodramatisch zijn hoofd in zn armen op de bank.
zondag 25 februari 2018 om 11:16
Bij ons in bed is nooit een succes geweest. Ooit is dreumes per ongeluk tijdens het rellen in slaap gevallen en hij werd zelf ook verbaast wakkerblablamana schreef: ↑25-02-2018 09:53
Zoon wil nu de hele tijd stofzuigen. Hartstikke leuk maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Meneer trekt een zielig gezicht, steekt langzaam de hele woonkamer over en legt dan melodramatisch zijn hoofd in zn armen op de bank.Ik stikte er bijna in.
Onze dreumes heeft zijn eigen stofzuiger. Misschien ook wat voor jullie?
zondag 25 februari 2018 om 13:22
Ja ik heb die van Squizz! Die vind ik enorm fijn!
zondag 25 februari 2018 om 20:41
Jup. In eerste 3 maanden soms 4 uur slaap zonder onrust/voeding, een zeldzame keer 6 uur. Nu ben ik al blij als er 3 uur tussen zit.
zondag 25 februari 2018 om 21:53
Wat gaan jullie lekker snel. Paar dagen niet gereageerd, maar heb ondertussen alles bijgelezen. Ik zal niet op alles reageren, das een beetje mosterd na de maaltijd. Paar dingen.
Ik hou van gebaren! Echt de handigste uitvinden ooit. Dreumes kan zich zo goed al duidelijk maken. Terwijl ze nog niet zo goed praat. Lotte en max is hier ook favoriet inderdaad.
Slapen is niet haar hobby. Sinds ze 9 maanden is doet ze nog maar 1 dutje. Nu met 19 maanden nog steeds, al gebeurt het steeds vaker dat ze niet slaapt overdag. En dan in de avond pas rond 20.30 uur naar bed... En in de ochtend om 7 uur weer fris en fruitig wakker. Ze wordt nachts gemiddeld nog wel een keer of 4 wakker.
Wij hadden vandaag een leuke dag. Dreumes liep zomaar opeens! En dan niet een paar stapjes. Nee de halve huiskamer door. En trots dat ze was. En wij natuurlijk ook.
Sterkte voor alle zieke dreumesen! En dreumesen met tandjes. Hier is ongemerkt een hoektand doorgekomen. Dat geeft hoop voor die andere 3...
Ik hou van gebaren! Echt de handigste uitvinden ooit. Dreumes kan zich zo goed al duidelijk maken. Terwijl ze nog niet zo goed praat. Lotte en max is hier ook favoriet inderdaad.
Slapen is niet haar hobby. Sinds ze 9 maanden is doet ze nog maar 1 dutje. Nu met 19 maanden nog steeds, al gebeurt het steeds vaker dat ze niet slaapt overdag. En dan in de avond pas rond 20.30 uur naar bed... En in de ochtend om 7 uur weer fris en fruitig wakker. Ze wordt nachts gemiddeld nog wel een keer of 4 wakker.
Wij hadden vandaag een leuke dag. Dreumes liep zomaar opeens! En dan niet een paar stapjes. Nee de halve huiskamer door. En trots dat ze was. En wij natuurlijk ook.
Sterkte voor alle zieke dreumesen! En dreumesen met tandjes. Hier is ongemerkt een hoektand doorgekomen. Dat geeft hoop voor die andere 3...
zondag 25 februari 2018 om 21:57
zondag 25 februari 2018 om 22:15
Wat grappig Tinkeltje!
Ja die groter wordende wereld vind ik dan wel weer spannend. Dochter is niet het type dat braaf naast je blijft lopen. Die kruipt nu ook al gewoon bij me weg met het volste vertrouwen dat ik er wel achteraan hobbel. Wat ik ook doe meestal
Straks mag ik hollen... ik overweeg al serieus een tuigje. Iemand ervaring?
Ja die groter wordende wereld vind ik dan wel weer spannend. Dochter is niet het type dat braaf naast je blijft lopen. Die kruipt nu ook al gewoon bij me weg met het volste vertrouwen dat ik er wel achteraan hobbel. Wat ik ook doe meestal
maandag 26 februari 2018 om 09:51
Hehe ja ik1Aapje schreef: ↑25-02-2018 07:58Ons kind maait nog alles van de tafel, standaard. Onze salontafel is nog nooit zo leeg geweest.
Zoon is 12 maanden en slaapt 2 keer meestal. Hoe lang verschilt tussen 45 min en 3 uur.
Zijn er nog meer moeders die babygebaren gebruiken? Wij zitten een Lotte en Max dvd te kijken van boerderijdieren en zoon is volledig gefocust.
maandag 26 februari 2018 om 10:04
Fiorah, hoe oud is jouw dochter?
Wij proberen zoontje dus ook gebaren te leren, omdat ik een dove zus heb. Maar ik vind het ontzettend lastig. Hij begrijpt duidelijk een hoop, maar ik krijg hem er niet goed toe om het ook te proberen. Hier is zoontje bijna 2. Hij gebaarde drinken ook vanaf 11 maanden, omdat dat ons gebaar was voor borstvoeding en dat heeeeel belangrijk was voor hem
Wij proberen zoontje dus ook gebaren te leren, omdat ik een dove zus heb. Maar ik vind het ontzettend lastig. Hij begrijpt duidelijk een hoop, maar ik krijg hem er niet goed toe om het ook te proberen. Hier is zoontje bijna 2. Hij gebaarde drinken ook vanaf 11 maanden, omdat dat ons gebaar was voor borstvoeding en dat heeeeel belangrijk was voor hem
maandag 26 februari 2018 om 10:08
Ik had net een héél verhaal getypt om mezelf voor te stellen, ververst de pagina op mijn telefoon en is alles weg. Dus maar even opnieuw.
Mijn dochter is bijna 1, Morgenstond, vandaar dat ik hier maar eens kom kijken. Een lieve, ondernemende, makkelijke dame met een hele duidelijke Eigen Mening en als het anders moet dan zij in gedachten heeft, krijg ik fel protest. Gelukkig vindt ze het meeste gewoon okay. 11 maanden nachtbraken maar nu eindelijk een paar nachten doorgeslapen... was ook wel eens tijd.
Mocht iemand tips hebben: ze heeft een jaar op onze kamer geslapen en gaat nu naar haar eigen kamer. Ik voed haar echter altijd liggend op bed en nu weet ik niet hoe ik haar handig kan voeden 's nachts, mocht ze weer een nachtvoeding nodig hebben (dat gebeurt nl. wel regelmatig, tot voorheen standaard minimaal 2 extra avond/nachtvoedingen). Op onze kamer staat natuurlijk ons bed en haar bed, ik kan haar makkelijk 's nachts voeden en dan weer terugleggen. Maar op haar kamer staat geen extra bed. Iemand ervaring? Toch een éénpersoons neerzetten?
Mijn dochter is bijna 1, Morgenstond, vandaar dat ik hier maar eens kom kijken. Een lieve, ondernemende, makkelijke dame met een hele duidelijke Eigen Mening en als het anders moet dan zij in gedachten heeft, krijg ik fel protest. Gelukkig vindt ze het meeste gewoon okay. 11 maanden nachtbraken maar nu eindelijk een paar nachten doorgeslapen... was ook wel eens tijd.
Mocht iemand tips hebben: ze heeft een jaar op onze kamer geslapen en gaat nu naar haar eigen kamer. Ik voed haar echter altijd liggend op bed en nu weet ik niet hoe ik haar handig kan voeden 's nachts, mocht ze weer een nachtvoeding nodig hebben (dat gebeurt nl. wel regelmatig, tot voorheen standaard minimaal 2 extra avond/nachtvoedingen). Op onze kamer staat natuurlijk ons bed en haar bed, ik kan haar makkelijk 's nachts voeden en dan weer terugleggen. Maar op haar kamer staat geen extra bed. Iemand ervaring? Toch een éénpersoons neerzetten?