Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja daarin ben ik heel makkelijk.. in een binnenspeeltuin klimt ze ook overal moeiteloos op en af.. Ze is al weleens gevallen van de stoel mja vanaf toen wist ze wel dat ze zichzelf moest omdraaien om eraf te komen.
BahcoBarbie schreef:
07-03-2018 08:30

Nou doorlekken ging best aardig, tot vanmorgen. Het leek alsof de nieuwe Pampers Active fit meer absorberend vermogen heeft. Maar vanmorgen was het helaas weer raak. Pyjama, romper en slaapzak nat :-(

Ik breek even in om een tip te delen.
Ons zoontje van 18 maanden lekte ook enorm door, wij hadden alles al geprobeerd maar nu eindelijk DE oplossing gevonden! Wij gebruiken Pampers Baby Dry een maat groter dan hij overdag draagt en dan 2 luiers over elkaar, van de eerste luier scheuren wij de bovenste laag van boven naar beneden open zodat er als die vol zit plas kan doorlekker naar de tweede luier. Je moet wel uitkijken dat je echt alleen de bovenste laag doorscheurt anders komen de absorberende balletjes vrij. Sinds dat wij dit doen slaapt zoontje weer langer in de ochtend en is hij geen 1 keer meer doorgelekt, hij lekte hiervoor echt iedere nacht door waardoor hij ook vaak al om 6 uur wakker werd. Hopelijk werkt dit ook voor jullie!
inspiratielooos schreef:
08-03-2018 08:55

Ik breek even in om een tip te delen.
Ons zoontje van 18 maanden lekte ook enorm door, wij hadden alles al geprobeerd maar nu eindelijk DE oplossing gevonden! Wij gebruiken Pampers Baby Dry een maat groter dan hij overdag draagt en dan 2 luiers over elkaar, van de eerste luier scheuren wij de bovenste laag van boven naar beneden open zodat er als die vol zit plas kan doorlekker naar de tweede luier. Je moet wel uitkijken dat je echt alleen de bovenste laag doorscheurt anders komen de absorberende balletjes vrij. Sinds dat wij dit doen slaapt zoontje weer langer in de ochtend en is hij geen 1 keer meer doorgelekt, hij lekte hiervoor echt iedere nacht door waardoor hij ook vaak al om 6 uur wakker werd. Hopelijk werkt dit ook voor jullie!

Dankjewel voor het inbreken :) Gek genoeg had ik deze tip al gehad van mijn zus. Het lospielen van de laag hielp niet en helaas draagt dreumes al de grootste maat.

Ik heb het inmiddels opgegeven.
pavo07 schreef:
07-03-2018 20:24
Ja daarin ben ik heel makkelijk.. in een binnenspeeltuin klimt ze ook overal moeiteloos op en af.. Ze is al weleens gevallen van de stoel mja vanaf toen wist ze wel dat ze zichzelf moest omdraaien om eraf te komen.
Wij zijn ook erg makkelijk. Met redelijk wat blauwe plekken als gevolg, maar wel de beste manier om het te leren.
als iets echt gevaarlijk is, dan haal ik haar er wel vandaan natuurlijk.

Wij hebben de babyset nog op de triptrap. Hebben nooit het tuigje omgedaan, vind ik zo zielig staan. Ze klimt er zelf in, gaat helemaal goed. Maar wel een goed idee om binnenkort de babyset te verwijderen. Ze is tenslotte al een dreumes ;)
Hier word ik niet vrolijk van!
pavo07 schreef:
07-03-2018 14:36
Ooh dat klinkt echt heerlijk haha !! Kan het me niet voorstellen :hihi:. Smoothie gaat er soms in en alleen als tie een beetje licht van kleur is. Als er groen doorheen zit of rood, proeft ze het niet eens. Gek kind heb ik toch :bonk:

:lol: Het klinkt gewoon als een pietje precies.
Jaaaaaaaa! Mijn dreumes loopt! Dinsdag deed hij 3 kleine voorzichtige stapjes. En nu loopt hij ineens hele afstanden door de woonkamer.

Trotse moeder hier! :cheer2:
ShaunTheSheep schreef:
07-03-2018 14:46
Pavo, ze is in ieder geval niet kleurenblind dus! ;-)

Mijn dreumes doorzoekt s avonds de schooltas van de kleuter om te checken of ze haar fruit wel op heeft en of er nog wat voor hem over is.

:yum: Hahaha!
Bohemia schreef:
08-03-2018 09:33
Jaaaaaaaa! Mijn dreumes loopt! Dinsdag deed hij 3 kleine voorzichtige stapjes. En nu loopt hij ineens hele afstanden door de woonkamer.

:cheer: Jeeej! Leuk he?
Bohemia schreef:

Jeej!! Zo leuk :-D
Bohemia schreef:

Oh wat leuk!!!!!!
Bohemia schreef:

Jaaaa! Goed zo! Wat leuk :)
Bohemia schreef:

:cheer:
Bohemia schreef:

:cheer: :cheer2:
Hebben jullie dreumesen ook dat ze in bed voor het slapen gaan nog even (lees een kwartier tot een uur) alles bij elkaar brullen/gillen/schreeuwen en daarna als een blok in slaap vallen? Het zal wel haar manier van de dag verwerken zijn, maar poeh wat een gekrijs elke avond.
Hier is dat met fases. We blijven er dan zitten.. Stoeltje in de deuropening, rug naar toe. Geen contact maar wel iemand in de buurt. Werkt goed hier..
Krijsen, kletsen en zingen heef onze oudste ook tijden gedaan voor het slapen gaan. Neefjes ook trouwens, ik ging ervan uit dat het normaal was.
Bohemia schreef:

Jeeeh :cheer2: filmen!
Bohemia schreef:

:cheer2: :cheer2:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Brullen is hier ook wel eens. We schrikken daar dan van en halen dreumes er uit en lopen met hem rond. Maar eigenlijk helpt dat juist niet. Als we hem laten liggen slaapt hij veel sneller. Hij huilt ook niet en is ook niet overstuur.

Ik denk dat het een soort energie is wat er uit gebruld moet worden en dan kan ie pas slapen.
Dreumes huilt eigenlijk nooit in haar bed. Toen ze nog een baby was deed ze dit wel regelmatig om te ontladen. De huiltijd werd gelukkig steeds korter. En op een gegeven moment ging het dus vanzelf over.

Als ze dit nu wel doet, dan is er meestal een 'wereldramp' gebeurd. Vaak is dan haar lievelingsknuffel uit bed gevallen. Als ze echt niet lekker is, dan huilt ze ook weleens. Maar dat wil niet zeggen dat ze overdag meteen gaat slapen. Ze kan rustig een hele tijd (soms wel ruim een uur) in haar bed liggen te kletsen en spelen met haar knuffels voordat ze een keer in slaap valt (terwijl ze dan echt wel moe is, maar ja geef dat maar eens toe als 'grote meid' zijnde).
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Wil iemand even de krant bellen? Het is bijna 08.00 en dreumes slaapt nog :bonk:

Dat is echt voor het eerst. Ik ben daarentegen gewoon wakker want mijn interne klok is hardhandig verzet naar 06.00 op staan :yawnee:
Haha, geniet lekker van je rust! Bij ons gebeurt dat ook heel af en toe. Zit je dan met z’n tweeën op de bank met een kop koffie en een nog snurkend kind in bed.
Hoi!

Zijn hier nog moeders uit de omgeving Amersfoort?
Stuur mij dan een pb

Ik hoor het graag:-)
Bohemia schreef:

Ja wat leuk! Fantastisch hè? Doen ze toch maar even!

Wat betreft slapen en huilen. Hier is het in fases. Maar eigenlijk slaapt hij bijna altijd goed in.
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar wat heb je gedaan in de vorige fases met huilen voor het slapen?
Wij hebben hem dus nooit hard laten huilen en hij huilde al heel snel heel hard. Dus hij is er heel vaak uitgehaald en een enkele keer doen wij dit nu nog. Ik heb vaak waarschuwingen gekregen wat betreft verwennen maar dat is hier dus niet het geval. Kan dus blijkbaar prima.
Dat gezegd te hebben, niet bij ieder kind werkte hetzelfde dus ik zou vooral een eerdere aanpak die werkte weer proberen.
Dreumesen kan je natuurlijk wel beter "trainen" qua slapen dan een baby.

Zou de slaaptijd misschien te laat zijn? Daardoor een tikkeltje onvermoeid?
Ik was degene die het vroeg. Als baby ging ik er vaak naar toe, of haalden we haar er nog even uit. Nu laat ik haar brullen als ze ligt. Als ze in bed gaat staan is dat het teken dat ze echt wat van ons nodig heeft en gaan we er naar toe. Gisteren was het na 1 gil al stil en sliep ze meteen. Het zal vast met oververmoeidheid en een drukke dag te maken hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven