Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

vrijdag 6 april 2018 om 20:28
Kinderen die de waterpokken wanneer ze jonger zijn dan 1 jaar, kunnen het later nog een keer krijgen.
De enige reden waarom ik dit overigens weet is omdat dit met koeienletters op de deur van de afdeling geschreven stond. Omdat broertjes en zusjes van de preemies niet op de afdeling mochten komen als ze nog geen waterpokken hadden gehad, of als ze dit hadden gehad voor hun 1e verjaardag.
Heel veel sterkte met je kleine iig.

vrijdag 6 april 2018 om 20:37
Ja maar hij is praktisch 1, dus ik hoop dan maar dat die paar dagen niet zoveel uitmaakt.such_preggers schreef: ↑06-04-2018 20:28Kinderen die de waterpokken wanneer ze jonger zijn dan 1 jaar, kunnen het later nog een keer krijgen.
De enige reden waarom ik dit overigens weet is omdat dit met koeienletters op de deur van de afdeling geschreven stond. Omdat broertjes en zusjes van de preemies niet op de afdeling mochten komen als ze nog geen waterpokken hadden gehad, of als ze dit hadden gehad voor hun 1e verjaardag.

vrijdag 6 april 2018 om 21:16
such_preggers schreef: ↑06-04-2018 20:28Kinderen die de waterpokken wanneer ze jonger zijn dan 1 jaar, kunnen het later nog een keer krijgen.
Dat is inmiddels niet meer de regel. Het hangt af van de sterkte van de symptomen. Als je kind maar een paar pokjes krijgt onder de 1 jaar dan krijgt ie het misschien nogmaals. Als je kleine zoals de onze 10 dagen lang een etterende koortsige krentenbol is met 10 maanden dan blijft het bij 1x.
Dat zei de huisarts en de kinderarts bij ons

vrijdag 6 april 2018 om 21:22
sneeuwball schreef: ↑06-04-2018 19:31Ik weet niet meer wie de tip gaf voor casper en emma, maar bedankt! Kleine man heel moe vanmiddag na diverse activiteiten en kon met casper en emma even heerlijk ontspannen!
Ja heerlijk he Casper en Emma. Het is ook niet zo spastisch druk zoals veel tv voor kinderen.

vrijdag 6 april 2018 om 21:23
Google eens op de zesde ziekte lux, dat begint met een paar dagen koorts en zodra de koorts weg is komen de rode vlekjes. Mijn dochter had dat ook op dezelfde leeftijd ongeveer als die van jou nu is.
vrijdag 6 april 2018 om 21:24
Is die nachtelijke actie van je man toch nog ergens goed voor geweestBahcoBarbie schreef: ↑06-04-2018 21:22Ja heerlijk he Casper en Emma. Het is ook niet zo spastisch druk zoals veel tv voor kinderen.

vrijdag 6 april 2018 om 21:48
Ja had dat inmiddels al gelezen idd. Past er beter bij qua symptomen!

vrijdag 6 april 2018 om 21:50
Dat slaapliedje op ‘t eind ook fijnBahcoBarbie schreef: ↑06-04-2018 21:22Ja heerlijk he Casper en Emma. Het is ook niet zo spastisch druk zoals veel tv voor kinderen.

vrijdag 6 april 2018 om 21:59
Dat is trouwens een tip voor alle tv-programma's waar je kindje de hele dag om kan zeuren (en waar geen slaapliedje aan het eind zit), je kan altijd tegen je kleine zeggen dat de teletubbies slapen/bumba slaapt/bob de bouwer slaapt/enzo. Dat nemen de meeste kinderen zo van je aan (want iedereen moet wel eens slapen) en scheelt een hoop gezeur.

vrijdag 6 april 2018 om 22:01
Ha! Wat een goed ideeMaartje2016 schreef: ↑06-04-2018 21:59Dat is trouwens een tip voor alle tv-programma's waar je kindje de hele dag om kan zeuren (en waar geen slaapliedje aan het eind zit), je kan altijd tegen je kleine zeggen dat de teletubbies slapen/bumba slaapt/bob de bouwer slaapt/enzo. Dat nemen de meeste kinderen zo van je aan (want iedereen moet wel eens slapen) en scheelt een hoop gezeur.

vrijdag 6 april 2018 om 22:20
Goede tip! Voorlopig zeurt mijn dochter alleen maar om 'SeeSee' (Sesamstraat). Met voorlezen doe ik het ook zo, aan het eind van elk boekje zeg ik 'En nu gaat Nijntje slapen, zeg maar slaap lekker kleine Nijn'. Dan accepteert ze het beter dat ze zelf ook moet slapen, want Nijntje slaapt ten slotte ook.Maartje2016 schreef: ↑06-04-2018 21:59Dat is trouwens een tip voor alle tv-programma's waar je kindje de hele dag om kan zeuren (en waar geen slaapliedje aan het eind zit), je kan altijd tegen je kleine zeggen dat de teletubbies slapen/bumba slaapt/bob de bouwer slaapt/enzo. Dat nemen de meeste kinderen zo van je aan (want iedereen moet wel eens slapen) en scheelt een hoop gezeur.

vrijdag 6 april 2018 om 22:23

zaterdag 7 april 2018 om 08:01
Haha. Ja had eerst schattigste foto gevonden maar die kon ik niet kopiëren. Die had zwart strikje.BahcoBarbie schreef: ↑06-04-2018 21:27Eh ja nou.. dat is mij iets wat te![]()
Komt misschien ook door de tekst.
zaterdag 7 april 2018 om 10:54
Ik las dit vanochtend en ik had er ooit vaag eerder over gehoord. Kom ik beneden zegt vriend: D heeft de 6e ziekte..
Ook soort van toevallig:p.
Hij had de afgelopen 3 dagen koorts, maar gister ging t ietsje beter. Nu zit hij helemaal onder de rode spikkels. Hij kijkt er onwijs zielig bij!!
zaterdag 7 april 2018 om 10:57
Ja hier ook:( zo weinig geslapenBahcoBarbie schreef: ↑07-04-2018 07:46Goedemorgen. Ik had vannacht weer een dreumes in bed die er van overtuigt was dat mijn hoofdkussen zíjn hoofdkussen was. Om 03.00 heb ik de strijd gestaakt en sliepen we samen verder op 1 hoofdkussen.

zaterdag 7 april 2018 om 11:44
Beterschap aan alle zieke kinderen! Hopelijk kunnen jullie vandaag wat bijtanken BahcoBarbie en such_preggers
Dochter heeft hier helaas een terugval. Ze leek eindelijk langzaamaan op te knappen van haar flinke buikgriepvirus. Helaas kwam vanmorgen alles er weer uit tot twee keer toe.
Dochter heeft hier helaas een terugval. Ze leek eindelijk langzaamaan op te knappen van haar flinke buikgriepvirus. Helaas kwam vanmorgen alles er weer uit tot twee keer toe.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
zaterdag 7 april 2018 om 12:45
De plekjes die mijn kinderen echt open hadden gekrabbeld zijn nog een tijdje zichtbaar geweest maar inmiddels niet meer. Niks gesmeerd.Tinkeltje34 schreef: ↑06-04-2018 22:28Ik had hier een tijdje terug trouwns nog gevraagd of ik iets moest smeren tegen littekens voor die waterpokken. Volgens mij houdt hij bij 3-4 plekken een litteken over.