Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
06-04-2018 19:41
:HA: Da’s minder idd :there:

@hier: zoon is weer aan de beterende hand. Koorts is weg maar nu overal kleine rode vlekhes, dus hoop niet dat het waterpokken blijkt te zijn O_O

Nouja we’ll see. Anders hebben we dat ook maar weer gehad hè ;)
Kinderen die de waterpokken wanneer ze jonger zijn dan 1 jaar, kunnen het later nog een keer krijgen.
De enige reden waarom ik dit overigens weet is omdat dit met koeienletters op de deur van de afdeling geschreven stond. Omdat broertjes en zusjes van de preemies niet op de afdeling mochten komen als ze nog geen waterpokken hadden gehad, of als ze dit hadden gehad voor hun 1e verjaardag.

Heel veel sterkte met je kleine iig.
Ik heb gehoord dat dat achterhaald is als ze maar genoeg vlekken hadden. Zoon was 10 maanden dus hoop hier maar op.
such_preggers schreef:
06-04-2018 20:28
Kinderen die de waterpokken wanneer ze jonger zijn dan 1 jaar, kunnen het later nog een keer krijgen.
De enige reden waarom ik dit overigens weet is omdat dit met koeienletters op de deur van de afdeling geschreven stond. Omdat broertjes en zusjes van de preemies niet op de afdeling mochten komen als ze nog geen waterpokken hadden gehad, of als ze dit hadden gehad voor hun 1e verjaardag.

Ja maar hij is praktisch 1, dus ik hoop dan maar dat die paar dagen niet zoveel uitmaakt.
Ook als je ze op latere leeftijd voor het eerst krijgt, kan je ze nog een keer krijgen. Ik had mijn "eigen" waterpokken toen ik 5 was ofzo en ik heb een paar jaar later meegedaan toen mijn broertje ze had (het was toen wel minder erg).
such_preggers schreef:
06-04-2018 20:28

Dat is inmiddels niet meer de regel. Het hangt af van de sterkte van de symptomen. Als je kind maar een paar pokjes krijgt onder de 1 jaar dan krijgt ie het misschien nogmaals. Als je kleine zoals de onze 10 dagen lang een etterende koortsige krentenbol is met 10 maanden dan blijft het bij 1x.

Dat zei de huisarts en de kinderarts bij ons :)
sneeuwball schreef:
06-04-2018 19:31
Ik weet niet meer wie de tip gaf voor casper en emma, maar bedankt! Kleine man heel moe vanmiddag na diverse activiteiten en kon met casper en emma even heerlijk ontspannen!

Ja heerlijk he Casper en Emma. Het is ook niet zo spastisch druk zoals veel tv voor kinderen.
lux. schreef:
06-04-2018 19:41
:HA: Da’s minder idd :there:

@hier: zoon is weer aan de beterende hand. Koorts is weg maar nu overal kleine rode vlekhes, dus hoop niet dat het waterpokken blijkt te zijn O_O

Nouja we’ll see. Anders hebben we dat ook maar weer gehad hè ;)
Google eens op de zesde ziekte lux, dat begint met een paar dagen koorts en zodra de koorts weg is komen de rode vlekjes. Mijn dochter had dat ook op dezelfde leeftijd ongeveer als die van jou nu is.
BahcoBarbie schreef:
06-04-2018 21:22
Ja heerlijk he Casper en Emma. Het is ook niet zo spastisch druk zoals veel tv voor kinderen.
Is die nachtelijke actie van je man toch nog ergens goed voor geweest :whistle: .
1Aapje schreef:
06-04-2018 20:25
Afbeelding is anders wel cute.

Eh ja nou.. dat is mij iets wat te :-*

Komt misschien ook door de tekst.
fiona2012 schreef:
06-04-2018 21:23
Google eens op de zesde ziekte lux, dat begint met een paar dagen koorts en zodra de koorts weg is komen de rode vlekjes. Mijn dochter had dat ook op dezelfde leeftijd ongeveer als die van jou nu is.
Ja had dat inmiddels al gelezen idd. Past er beter bij qua symptomen!
BahcoBarbie schreef:
06-04-2018 21:22
Dat slaapliedje op ‘t eind ook fijn :)
Dat is trouwens een tip voor alle tv-programma's waar je kindje de hele dag om kan zeuren (en waar geen slaapliedje aan het eind zit), je kan altijd tegen je kleine zeggen dat de teletubbies slapen/bumba slaapt/bob de bouwer slaapt/enzo. Dat nemen de meeste kinderen zo van je aan (want iedereen moet wel eens slapen) en scheelt een hoop gezeur.
Maartje2016 schreef:
06-04-2018 21:59
Dat is trouwens een tip voor alle tv-programma's waar je kindje de hele dag om kan zeuren (en waar geen slaapliedje aan het eind zit), je kan altijd tegen je kleine zeggen dat de teletubbies slapen/bumba slaapt/bob de bouwer slaapt/enzo. Dat nemen de meeste kinderen zo van je aan (want iedereen moet wel eens slapen) en scheelt een hoop gezeur.
Ha! Wat een goed idee :)
Maartje2016 schreef:
06-04-2018 21:59
Goede tip! Voorlopig zeurt mijn dochter alleen maar om 'SeeSee' (Sesamstraat). Met voorlezen doe ik het ook zo, aan het eind van elk boekje zeg ik 'En nu gaat Nijntje slapen, zeg maar slaap lekker kleine Nijn'. Dan accepteert ze het beter dat ze zelf ook moet slapen, want Nijntje slaapt ten slotte ook.
lux. schreef:
06-04-2018 21:48
Ja had dat inmiddels al gelezen idd. Past er beter bij qua symptomen!
Beterschap! Hier waren de vlekjes binnen twee dagen weg. Ze jeukten bij haar niet, dus toen de koorts voorbij was was ze eigenlijk gewoon weer beter.
fiona2012 schreef:
06-04-2018 22:21
Beterschap! Hier waren de vlekjes binnen twee dagen weg. Ze jeukten bij haar niet, dus toen de koorts voorbij was was ze eigenlijk gewoon weer beter.
Ja hij was vandaag ook alweer wat beter in z’n vel. Nog wel wat jengelig maar heeft met smaak pizza gegeten :$
Ik had hier een tijdje terug trouwns nog gevraagd of ik iets moest smeren tegen littekens voor die waterpokken. Volgens mij houdt hij bij 3-4 plekken een litteken over.
:yawnee: Goedemorgen. Ik had vannacht weer een dreumes in bed die er van overtuigt was dat mijn hoofdkussen zíjn hoofdkussen was. Om 03.00 heb ik de strijd gestaakt en sliepen we samen verder op 1 hoofdkussen.
BahcoBarbie schreef:
06-04-2018 21:27
Eh ja nou.. dat is mij iets wat te :-*

Komt misschien ook door de tekst.
Haha. Ja had eerst schattigste foto gevonden maar die kon ik niet kopiëren. Die had zwart strikje.
fiona2012 schreef:
06-04-2018 21:23
Ik las dit vanochtend en ik had er ooit vaag eerder over gehoord. Kom ik beneden zegt vriend: D heeft de 6e ziekte..
Ook soort van toevallig:p.

Hij had de afgelopen 3 dagen koorts, maar gister ging t ietsje beter. Nu zit hij helemaal onder de rode spikkels. Hij kijkt er onwijs zielig bij!!
BahcoBarbie schreef:
07-04-2018 07:46
:yawnee: Goedemorgen. Ik had vannacht weer een dreumes in bed die er van overtuigt was dat mijn hoofdkussen zíjn hoofdkussen was. Om 03.00 heb ik de strijd gestaakt en sliepen we samen verder op 1 hoofdkussen.
Ja hier ook:( zo weinig geslapen :yawnee:
Beterschap aan alle zieke kinderen! Hopelijk kunnen jullie vandaag wat bijtanken BahcoBarbie en such_preggers

Dochter heeft hier helaas een terugval. Ze leek eindelijk langzaamaan op te knappen van haar flinke buikgriepvirus. Helaas kwam vanmorgen alles er weer uit tot twee keer toe.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Tinkeltje34 schreef:
06-04-2018 22:28
Ik had hier een tijdje terug trouwns nog gevraagd of ik iets moest smeren tegen littekens voor die waterpokken. Volgens mij houdt hij bij 3-4 plekken een litteken over.
De plekjes die mijn kinderen echt open hadden gekrabbeld zijn nog een tijdje zichtbaar geweest maar inmiddels niet meer. Niks gesmeerd.
Beterschap voor de zieke kleintjes!

Wat is het toch een heerlijke dag! Genieten jullie ook zo buiten met je dreumes? Hier is het een groot feest, buitenspelen is al favoriet maar wat heerlijk met de zon erbij
Welke Zonnehoedjes/petjes hebben jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven