Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 22 april 2018 om 12:52
Werkt prima. Maar als ik echt geen kinderen meer wil kies ik voor sterilisatie.
zondag 22 april 2018 om 14:13
Ik had gehoopt helemaal niet meer ongesteld te worden met de mirena maar helaas.. En ik wil écht geen kinderen meer en ondanks dat man is gesteriliseerd ben ik er toch n beetje huiverig voor (ik ken viavia natuurlijk weer iemand die ondanks sterilisatie toch zwanger raakte blablabla)
Maar ik reageer blijkbaar zo sterk op hormonen dat ik t nu mss toch maar ff zonder ga proberen. Kijken of mn pms en libido verbetert.
Maar ik reageer blijkbaar zo sterk op hormonen dat ik t nu mss toch maar ff zonder ga proberen. Kijken of mn pms en libido verbetert.
zondag 22 april 2018 om 14:15
Om die reden willen wij ook voor beiden sterilisatie gaan. En crue gezegd: ook als man overlijdt zou ik met andere man geen kinderen willen dus vind ik sterilisatie beste oplossing.
zondag 22 april 2018 om 15:32
Haren: wij zijn voor 't eerst met dochter naar de kapper geweest toen ze een matje kreeg. Nu is het over de hele linie redelijk dezelfde lengte, dus het moet nog even groeien voor er echt model in komt. Nog niet lang genoeg voor staartjes, en ik heb net voor 't eerst knipjes gehaald, eens kijken of ze die accepteert
.
AC: Ik heb ooit een mirena gehad, maar kreeg daar heel veel rug- en onderbuikpijn door. Dus toen gewisseld naar de Nuvaring, en die beviel heel goed. Beide keren ook vlot zwanger na het stoppen, dus geen lange periode bezig voor ik weer een cyclus had, dat was fijn. Als we klaar zijn met kinderen (en dat heel zeker weten, we zijn nog relatief jong namelijk) laat in elk geval 1 van ons zich steriliseren, want dan wil ik geen hormonale AC meer.
Schoenen: Teva's for the win. Dochter sjouwt de hele dag in en uit de zandbak, en in en uit de bak met water die er naast staat, dus teva's zijn verreweg het handigst omdat ik ze onder de kraan kan houden en ze dan in no-time weer aan kunnen
.
AC: Ik heb ooit een mirena gehad, maar kreeg daar heel veel rug- en onderbuikpijn door. Dus toen gewisseld naar de Nuvaring, en die beviel heel goed. Beide keren ook vlot zwanger na het stoppen, dus geen lange periode bezig voor ik weer een cyclus had, dat was fijn. Als we klaar zijn met kinderen (en dat heel zeker weten, we zijn nog relatief jong namelijk) laat in elk geval 1 van ons zich steriliseren, want dan wil ik geen hormonale AC meer.
Schoenen: Teva's for the win. Dochter sjouwt de hele dag in en uit de zandbak, en in en uit de bak met water die er naast staat, dus teva's zijn verreweg het handigst omdat ik ze onder de kraan kan houden en ze dan in no-time weer aan kunnen
maandag 23 april 2018 om 08:58
Fitzgerald schreef: ↑22-04-2018 12:45Oh ja dit vroeg ik mij nog af. Ik lees dus echt heel vaak dat ouders bewuste keuzes maken qua verzorgingsmiddelen. Goed de ingrediënten nalopen. Maar hoe weten jullie dan wat wel of niet goed is? Ik ben dus echt tot nu toe te beroerd om daar een research op na te laten en heb bijv. veel van Kruidvat eigen merk of van de Hema.
Ik vertrouw daar eigenlijk prima op dat het goed genoeg is.
Dus een oprechte vraag waar jullie dan op letten en waarom precies?![]()
Zelf koop ik vrijwel nooit huismerk of Hema omdat mijn huis van kinds af aan daar al op reageert. Ik ben wel 'groenig' opgevoed dus daar komt mijn afkeer voor niet natuurlijke ingrediënten vandaan. Ik bedoel ingrediënten die weinig bewerkt zijn geweest. De huid is het grootste orgaan en ik houd aan dat wat ik niet op wil eten, ik ook niet op mijn huid gebruik. Dat wil ik niet altijd want ik wil wel dat mijn huid schoon wordt zonder veel wrijven na make-up dus gebruik ik wel micellair water. Ook wil ik dat ik zonder lang te weken de jam achter de oren van onze dreumes weg kan boenen. Ik wil dat shampoo schuimt terwijl je daar een chemisch product voor nodig hebt. Niet schuimde shampoo vind ik onhandig.
Voor Cantu Care for Kids geld dat het vrij van mineralen, sulfaten, parabenen, siliconen, ftalaten (Scrabble!), gluten
Wat ik lastig vind is mij oriënteren op natuurlijke verzorgingsproducten in een wereld waar zo veel radicalen hun mening verkondigen via blogs/websites/youtube. Die zien het liefst dat iedereen zich wast met zeepnoten en geen deo gebruikt..
maandag 23 april 2018 om 09:07
Ik heb een huishoudelijke vraag
Als jullie met dreumes douchen: hoe doen jullie dat? Dreumes op de arm of staand in de cabine?
Hier verstijft dreumes in de douchecabine en kan ik hem niet goed aan de onderkant wassen. Hij verstijfd omdat hij tot voor kort als een malle in de cabine stond te springen en meerdere keren in spagaat op de bodem eindigde.
Hier verstijft dreumes in de douchecabine en kan ik hem niet goed aan de onderkant wassen. Hij verstijfd omdat hij tot voor kort als een malle in de cabine stond te springen en meerdere keren in spagaat op de bodem eindigde.
maandag 23 april 2018 om 09:12
Hier gaat dreumes heel hard huilen onder de douche dus dat doen we alleen bij absolute noodzaak (in een vakantiehuisje waar niks is wat als bad kan dienen en bij heel smerige dreumes). Anders mikken we een plastic bak oid onder de douche en kan ze daar zo'n beetje in poedelen (en even zitten om de onderkant goed schoon te krijgen). Misschien is dat een optie? Dat verstijven lijkt me ook niet leuk voor hem, als 'ie zo bang is...
maandag 23 april 2018 om 09:14
@fitzgerald: ik lees online. Gebruik bijvoorbeeld thuis wasbare billendoekjes met enkel water en als ik niet thuis ben neutral. Dit laatste nav onderzoek consumentenbond waaruit bleek dat veel billendoekjes parfum en andere rare stoffen bevatten. Ik gebruik bijvoorbeeld ook wasbare luiers uit milieuoverwegingen en omdat ik dat natuurlijker vind.
Voor zonnebrand kies ik bewust voor minerale filters ipv chemische. Ook omdat zoon gevoelige huid heeft.
Verder gebruik ik eigenlijk weinig verzorgingsproducten omdat je met water gewoon al veel schoon krijgt.
@ Bahco: Het ligt aan de bui van dreumes. Vaak afwisselend op de arm en staand. Als hij moe is, is het bij mij op de arm omdat hij dan wil drinken. Als zus er ook is, staand want dan spelen ze samen met emmer water.
Voor zonnebrand kies ik bewust voor minerale filters ipv chemische. Ook omdat zoon gevoelige huid heeft.
Verder gebruik ik eigenlijk weinig verzorgingsproducten omdat je met water gewoon al veel schoon krijgt.
@ Bahco: Het ligt aan de bui van dreumes. Vaak afwisselend op de arm en staand. Als hij moe is, is het bij mij op de arm omdat hij dan wil drinken. Als zus er ook is, staand want dan spelen ze samen met emmer water.
maandag 23 april 2018 om 09:38
Ik had vorig jaar Lovea en nu Weleda gekocht. Lovea smeert fijner uit vond ik. Weleda is wat witter maar dat trekt wel iets weg.Tinkeltje34 schreef: ↑23-04-2018 09:35Aapje: welke zonnebrand gebruik jij? Ik heb er vorig jaar naar gekeken, maar kwam er niet uit.
maandag 23 april 2018 om 09:51
Eigenlijk geen idee waar het staat bij onze Kruidvat. Ik heb het toen bij de toko gekocht, vriend ontdekte het later ook bij de Kruidvat.BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 12:35Ik heb net een paar dingen van Cantu Care For Kids besteld voor onze kleine krullenbol. Bij de Kruitvat was het niet in de collectie meer. Komt misschien ook omdat het hier nog al een blanke bedoeling isHet is eigenlijk voor kroes of gemixt haar maar de lijst van ingrediënten was zo zacht en natuurlijk dat het sowieso geen kwaad kan voor onze blonde krullenbol. Van normale kindershampoo wordt zijn haar zo dof en droog.
Ik laat het jullie weten als ik het in gebruik heb genomen![]()
Onze dochter heeft geen kroeshaar, zijn eigenlijk zachte, losse krullen. Maar omdat ze wel droog haar heeft kan ze deze shampoo goed gebruiken. De vrouw waar ik hem kocht raadde deze ook aan voor haar omdat hij zo mild is en ze zei erbij dat ze die wel vaak verkoopt aan kinderen die geen kroeshaar hebben. Nu een half jaar in gebruik en bevalt ons prima (ruikt ook lekker)!
Hier word ik niet vrolijk van!
maandag 23 april 2018 om 09:55
En aangezien ze zelf het volgende zeggen: Cantu Care for Kids is de perfecte mix gemaakt van 100% pure shea boter, kokosolie en honing geformuleerd zonder agressieve ingrediënten. Om het haar te koesteren en te voeden. Ideaal voor fragiele spoelen, krullen en golvend haar. Vrij van minerale olie, sulfaten, parabenen, siliconen, ftalaten, gluten, paraffine, PABA of DEARobinaGeus schreef: ↑23-04-2018 09:51Eigenlijk geen idee waar het staat bij onze Kruidvat. Ik heb het toen bij de toko gekocht, vriend ontdekte het later ook bij de Kruidvat.
Onze dochter heeft geen kroeshaar, zijn eigenlijk zachte, losse krullen. Maar omdat ze wel droog haar heeft kan ze deze shampoo goed gebruiken. De vrouw waar ik hem kocht raadde deze ook aan voor haar omdat hij zo mild is en ze zei erbij dat ze die wel vaak verkoopt aan kinderen die geen kroeshaar hebben. Nu een half jaar in gebruik en bevalt ons prima (ruikt ook lekker)!
Denk ik dat het ook echt gemaakt is voor zachter krullend haar.
Hier word ik niet vrolijk van!
maandag 23 april 2018 om 10:26
ShaunTheSheep schreef: ↑23-04-2018 10:17Bahco, ik laat ‘m zitten op een hydrofiel in de douche. Samen douchen wordt een glibberpartij. Maar hij blijft dan ook wel braaf zitten. Anders zou ik er zo’n antislipmat in leggen. Of het babybadje pakken en op de grond in de douche/badkamer zetten.
Hier bleef ie niet zitten.. Het was net Bambi op ijs toen ik hem op zijn billen had gezet en hij wilde gaan staan
maandag 23 april 2018 om 10:29
RobinaGeus schreef: ↑23-04-2018 09:55En aangezien ze zelf het volgende zeggen: Cantu Care for Kids is de perfecte mix gemaakt van 100% pure shea boter, kokosolie en honing geformuleerd zonder agressieve ingrediënten. Om het haar te koesteren en te voeden. Ideaal voor fragiele spoelen, krullen en golvend haar. Vrij van minerale olie, sulfaten, parabenen, siliconen, ftalaten, gluten, paraffine, PABA of DEA
Denk ik dat het ook echt gemaakt is voor zachter krullend haar.
Jaa idd dat dikgedrukte leek mij ook op onze witte dreumes toepasbaar
maandag 23 april 2018 om 10:30
maandag 23 april 2018 om 10:42
@bad/douche: hier op dit moment alleen badje. Als baby vond hij het soms wel fijn om mee in de douche te gaan maar hij werd er te beweeglijk voor. Nu hij goed kan staan en begint te lopen zouden we het eigenlijk wel weer een keer kunnen proberen!
happiness = reality - expectations
maandag 23 april 2018 om 11:56
Dochter blijft netjes staan onder de douche. Nu heeft ze ook niet heel veel ruimte, want onze douche is ontzettend krap, en we douchen met z'n tweeën
.
Wij gebruiken eigenlijk helemaal geen zeep, al sinds het begin. Billendoekjes zijn lang wasbaar geweest, maar ze heeft nu veel plakkeriger poep en daarvoor gebruiken we wegwerp van de Hema. Zonnebrand is ook gewoon Hema. Ik maak me niet heel druk om de stoffen die er in zitten, en als ik kijk naar hoe weinig we er van gebruiken (gegeven dus het heel beperkte gebruik van zeep/shampoo/etc) denk ik dat we een prima balans hebben gevonden.
Wij gebruiken eigenlijk helemaal geen zeep, al sinds het begin. Billendoekjes zijn lang wasbaar geweest, maar ze heeft nu veel plakkeriger poep en daarvoor gebruiken we wegwerp van de Hema. Zonnebrand is ook gewoon Hema. Ik maak me niet heel druk om de stoffen die er in zitten, en als ik kijk naar hoe weinig we er van gebruiken (gegeven dus het heel beperkte gebruik van zeep/shampoo/etc) denk ik dat we een prima balans hebben gevonden.