Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 22 april 2018 om 08:15
obelix84 schreef: ↑22-04-2018 07:31Even n vraagje hoor..
Sinds de geboorte van oudste heb ik pms, na de geboorte van jongste is dat echt nog vele malen erger geworden. Ik heb de mirenaspiraal maar word gewoon 'keurig' elke maand ongesteld. Dat an sich vind ik nog niet eens zo erg want het is een lichte bloeding maar ik heb dus ook elke maand pms. En dusdanig heftig dat mijn relatie bijv er ook onder lijdt. Dit wil ik niet meer. Wat gebruiken jullie aan anticonceptie? Heb ik t goed gedacht dat als je bijv de pil doorslikt, je niet meer ongesteld word en dús geen pms meer hebt?
Als anticonceptie hoef ik t niet te gebruiken overigens, man is gesteriliseerd, maar ik wil gewoon echt die pms niet meer.
(natuurlijk ga ik ook n afspraak maken bij de huisarts maar ben benieuwd naar andere ervaringen)
Zelf ben ik 1 jaar voor mijn zwangerschap gestopt met hormonale anticonceptie. Ik werd er gelijk een veel leuker en vrolijker mens van. Het leven was veel luchtiger. Achteraf had ik dat al jaren geleden moeten doen. Ik kwakkelde elke maand met mijn humeur en nu ben ik veel stabieler. En ik heb veel meer zin in sex
We gebruiken condooms
zondag 22 april 2018 om 08:18
Ik denk dat dit een meisje is
zondag 22 april 2018 om 08:18
Ja, ik ben bang dat ik ook slecht tegen hormonen kan. Maar ik ben ook bang dat als ik niks meer gebruik mn pms dan helemaal toeslaat? Het lijkt ook wel steeds eerder te beginnen.. (en tis al zo hevig, tot twijfelen aan mn relatie aan toe.. Terwijl ik weet, rationeel, dat die echt meet dan prima is) vind t een lastig iets
zondag 22 april 2018 om 08:19
Gisteravond ging dreumes zonder gedoe lekker onder de douche! Rare wezens hoor die kids
Ik had ook tevaatjes gekocht, maar ze zijn nog net iets te groot. Dus ook maar sandalen met dichte hak gehaald. Loopt een stuk beter, gewoon net als een dichte schoen. Echt heel charmant vind ik ze niet, maar goed, zo’n dreumesje kan veel hebben en ze blijft schattig (zelfs met een palmboompje op dr krullende koppie
)
Ik had ook tevaatjes gekocht, maar ze zijn nog net iets te groot. Dus ook maar sandalen met dichte hak gehaald. Loopt een stuk beter, gewoon net als een dichte schoen. Echt heel charmant vind ik ze niet, maar goed, zo’n dreumesje kan veel hebben en ze blijft schattig (zelfs met een palmboompje op dr krullende koppie
zondag 22 april 2018 om 08:38
Voor anticonceptie hoef ik t niet te doen, man is gesteriliseerd.BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 08:15Zelf ben ik 1 jaar voor mijn zwangerschap gestopt met hormonale anticonceptie. Ik werd er gelijk een veel leuker en vrolijker mens van. Het leven was veel luchtiger. Achteraf had ik dat al jaren geleden moeten doen. Ik kwakkelde elke maand met mijn humeur en nu ben ik veel stabieler. En ik heb veel meer zin in sex![]()
We gebruiken condooms![]()
Zin in sex.. Ook zoiets idd.. Dat is ook nog steeds niet op peil van voor mn zwangerschap.
Mss toch eens spiraal eruit en helemaal niks..
zondag 22 april 2018 om 08:41
obelix84 schreef: ↑22-04-2018 08:18Ja, ik ben bang dat ik ook slecht tegen hormonen kan. Maar ik ben ook bang dat als ik niks meer gebruik mn pms dan helemaal toeslaat? Het lijkt ook wel steeds eerder te beginnen.. (en tis al zo hevig, tot twijfelen aan mn relatie aan toe.. Terwijl ik weet, rationeel, dat die echt meet dan prima is) vind t een lastig iets
Wat bij mij het verschil maakt is dat ik over de hele linie vrolijker ben. En als iets tegen zit ik het beter kan oppakken. Dus als ik tijdens PMS, acties van mijn man even niet kan waarderen dan zeg ik dat kort en bondig en ga ik weer verder. Toen ik nog de pil/mirena/nuvaring gebruikte was ik qua emotie afgevlakter maar kon ik negativiteit minder vlot verwerken. Dus bleef ik soms dwepen met dat mijn man iets stom deed en waarom hij dat dan deed en wat dat dan betekende voor onze relatie.. bla bla bla.. en dat ging dan over dat hij voor de tweede keer die week niet meldde dat het laat werd op zijn werk of dat hij weer vergeten was om de badmat op te ruimen.
zondag 22 april 2018 om 08:56
Haha ik moet lachen om je laatste zin. Wij hebben hier twee winkels die allebei een ballon geven aan kinderen. En ik heb daar zo’n hekel aan. Kind helemaal blij, maar eenmaal buiten wil hij kosten wat het kost dat ding zelf vasthouden. En natuurlijk waait hij dan weg en kan ik er achter aan rennen. Kind over de zeik. Helemaal als de ballon ook werkelijk niet te vangen blijkt.BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 08:06Nee wij vonden het ook niet netjes van het personeel. Uiteindelijk hebben we de sandalen elders gekocht. Dit soort producten zijn overal hetzelfde en daarom betaal ik eigenlijk alleen voor de service. Ik vond ook dat we lang moesten wachten op hulp. Bij de andere winkel werden we gelijk geholpen, trok de winkeldame de sandalen bij dreumes aan en kreeg hij een ballon zodat dreumes wel wilde lopen.
En lukt het wel om die ballon heelhuids thuis te brengen, maken dreumes en peuter er constant ruzie over.
Dus hoe je het ook wendt, het geeft altijd drama
zondag 22 april 2018 om 09:03
Oef, het is heel schattig, maar ook ontzettend vermoeiend. Zoon wil heel de dag knuffelen. Heeft al 2 dagen amper gespeeld en hangt steeds met zijn armpjes om mijn nek of pakt mijn gezicht vast om kusjes te geven. Wil steeds mijn arm vasthouden en tegen mij aanhangen.
Samen spelen resulteert in dat hij op mijn schoot klimt en zijn armpjes om mij heen slaat om te knuffelen.
Super super super lief, ik word overladen met zijn liefde. Maar mennnnn, ik word ook een beetje kriegelig. Ik heb een beetje ruimte nodig.
Ik wil ook met een kop koffie aan tafel kunnen zitten zonder dat zoon naast mij staat te jammeren omdat hij wil knuffelen. Eventjes knuffelen is oké, ik vind dat zelf ook heerlijk.
Iemand tips? Ik wil hem ook niet steeds afwijzen. Als hij op mijn schoot probeert te klauteren houd ik hem tegen en zeg dat ik het nu eventjes niet wil. Dat is dan ook helemaal prima, maar dan probeert hij het 2 minuten later nog een keer.
Samen spelen resulteert in dat hij op mijn schoot klimt en zijn armpjes om mij heen slaat om te knuffelen.
Super super super lief, ik word overladen met zijn liefde. Maar mennnnn, ik word ook een beetje kriegelig. Ik heb een beetje ruimte nodig.
Ik wil ook met een kop koffie aan tafel kunnen zitten zonder dat zoon naast mij staat te jammeren omdat hij wil knuffelen. Eventjes knuffelen is oké, ik vind dat zelf ook heerlijk.
Iemand tips? Ik wil hem ook niet steeds afwijzen. Als hij op mijn schoot probeert te klauteren houd ik hem tegen en zeg dat ik het nu eventjes niet wil. Dat is dan ook helemaal prima, maar dan probeert hij het 2 minuten later nog een keer.
zondag 22 april 2018 om 09:05
Nijntje* schreef: ↑22-04-2018 08:56Haha ik moet lachen om je laatste zin. Wij hebben hier twee winkels die allebei een ballon geven aan kinderen. En ik heb daar zo’n hekel aan. Kind helemaal blij, maar eenmaal buiten wil hij kosten wat het kost dat ding zelf vasthouden. En natuurlijk waait hij dan weg en kan ik er achter aan rennen. Kind over de zeik. Helemaal als de ballon ook werkelijk niet te vangen blijkt.
En lukt het wel om die ballon heelhuids thuis te brengen, maken dreumes en peuter er constant ruzie over.
Dus hoe je het ook wendt, het geeft altijd drama![]()
zondag 22 april 2018 om 09:17
Oeps ja, dat herken ik wel.BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 08:41Wat bij mij het verschil maakt is dat ik over de hele linie vrolijker ben. En als iets tegen zit ik het beter kan oppakken. Dus als ik tijdens PMS, acties van mijn man even niet kan waarderen dan zeg ik dat kort en bondig en ga ik weer verder. Toen ik nog de pil/mirena/nuvaring gebruikte was ik qua emotie afgevlakter maar kon ik negativiteit minder vlot verwerken. Dus bleef ik soms dwepen met dat mijn man iets stom deed en waarom hij dat dan deed en wat dat dan betekende voor onze relatie.. bla bla bla.. en dat ging dan over dat hij voor de tweede keer die week niet meldde dat het laat werd op zijn werk of dat hij weer vergeten was om de badmat op te ruimen.![]()
Het gekke is dat ik hier voor mn laatste zwangerschap geen last van had, of in ieder geval veel minder. (had toen ook n spiraal)
zondag 22 april 2018 om 09:41
Die had ik ook toen ze nog kleiner was. Maar inmiddels heeft ze daar teveel haar voor, en ze trekt ook die elastiekjes eruit. Ik heb ook het idee dat het pijn doet met die elastiekjes, omdat het haar zo 'vastplakt' aan het elastiekje.Lavendel_12 schreef: ↑21-04-2018 21:45Ik heb van die inieminie rubberen elastiekjes die ze ook wel gebruiken voor vlechtjes.
https://www.kruidvat.nl/zenner-etui-rub ... /p/3899876
Die krijgt ze zelf niet uit en blijven beter zitten met haar gladde haar. Enige nadeel is dat mijn eigen vingers bijna afsterven bij het in doen omdat ze zo klein zijn.![]()
Ze loopt hier in huis en in de tuin meestal op blote voeten, en buiten op haar gewone schoenen. Ik weet nog niet zo wat de meerwaarde van sandalen is (tot het straks elke dag 30 graden is).
zondag 22 april 2018 om 10:29
Ik zoek inderdaad wel open schoentjes. Hij geeft dichte schoenen nu, maar die zijn te warm met dit warme weer. En zoon wil eigenlijk niet zonder schoenen naar buiten ,afgelopen dagen wel gedaan op zn blote voetjes maar zoek dus iets wat lekker is buiten met warm weer.
Ik slik ook geen pil meer, had er ook last van. Nu ook condoom.
Ik slik ook geen pil meer, had er ook last van. Nu ook condoom.
zondag 22 april 2018 om 11:08
Nee, en het lijkt me ook niks. Ik ken te veel mensen die met een koperspiraal toch zwanger zijn geworden. Ik zou er niet op durven vertrouwen.
Ik heb de mirena gehad en die vond ik wel heel fijn. 5 jaar lang niet ongesteld geweest en verder ook nooit last van gehad.
zondag 22 april 2018 om 11:30
Ja ik
Ze vist het spiraal er uit en ik hups als een jonge deerne van de tafel af. Nooit meer
Maar er was laatst een topic over en daar was ik de enige die zo negatief was.
zondag 22 april 2018 om 12:15
Elifantje: je kan die teva’s wat kleiner maken door dat bandje bij de hiel wat korter te maken. Ik vond het wat zonde om in april al sandalen te kopen, die misschien in de zomer al niet meer passen. De verkoper heeft ze wat kleiner gemaakt bij ons.
Obelix: waarom gebruik je AC? Je hebt niets te verliezen door zonder hormonen te gaan, nu is het ook niet fijn. Ik werd ook vrolijker zonder mirena en mijn libido was ook beter. Die twijfels aan mijn relatie rond mijn menstruatie herken ik ook wel, heel vervelend.
Ik heb zelf ook nog naar de koperspiraal gekeken en maar zag daarbij ook mensen met gekke klachten.
Obelix: waarom gebruik je AC? Je hebt niets te verliezen door zonder hormonen te gaan, nu is het ook niet fijn. Ik werd ook vrolijker zonder mirena en mijn libido was ook beter. Die twijfels aan mijn relatie rond mijn menstruatie herken ik ook wel, heel vervelend.
Ik heb zelf ook nog naar de koperspiraal gekeken en maar zag daarbij ook mensen met gekke klachten.
zondag 22 april 2018 om 12:35
Ik heb net een paar dingen van Cantu Care For Kids besteld voor onze kleine krullenbol. Bij de Kruitvat was het niet in de collectie meer. Komt misschien ook omdat het hier nog al een blanke bedoeling is
Het is eigenlijk voor kroes of gemixt haar maar de lijst van ingrediënten was zo zacht en natuurlijk dat het sowieso geen kwaad kan voor onze blonde krullenbol. Van normale kindershampoo wordt zijn haar zo dof en droog.
Ik laat het jullie weten als ik het in gebruik heb genomen
Ik laat het jullie weten als ik het in gebruik heb genomen
zondag 22 april 2018 om 12:38
Wat grappig al die verschillende smaken in haarkapsels. Ik vind wat langer haar zelf erg leuk bij jongens. Daarom ook wat huiverig voor de kapper. Alhoewel iemand terecht zei dat je ook gewoon kan binnen wandelen voor advies.
Geen ervaring met pms. Lijkt mij heel naar. Zeker hormonaler op sommige momenten in mijn cyclus maar niet heel noemenswaardig.
Had voor de zwangerschap van zoon een koperspiraal en nu weer. Beide keren door een HA gezet. En erg tevreden mee. Ik ken de verhalen ook. Echter niet de statistieken.
Hier dus wel positief.
Meepraten over de invloed van hormonen op je libido kan ik dus niet. Daarnaast geloof ik dat de stempel jonge en vermoeide ouders bij ons prima van toepassing is. Op alles wat daar dus bij komt kijken
Hele leuke sandalen zag ik voorbijkomen.
Zoon paradeert hier ook heerlijk rond in zijn zomerkleren.
Geen ervaring met pms. Lijkt mij heel naar. Zeker hormonaler op sommige momenten in mijn cyclus maar niet heel noemenswaardig.
Had voor de zwangerschap van zoon een koperspiraal en nu weer. Beide keren door een HA gezet. En erg tevreden mee. Ik ken de verhalen ook. Echter niet de statistieken.
Hier dus wel positief.
Meepraten over de invloed van hormonen op je libido kan ik dus niet. Daarnaast geloof ik dat de stempel jonge en vermoeide ouders bij ons prima van toepassing is. Op alles wat daar dus bij komt kijken
Hele leuke sandalen zag ik voorbijkomen.
Zoon paradeert hier ook heerlijk rond in zijn zomerkleren.
zondag 22 april 2018 om 12:39
Maartje2016 schreef: ↑22-04-2018 12:28Straks maar eens een goed gesprek met man over AC, maar ik ben zo bang dat het over een paar jaar toch gaat kriebelen. Aan de andere kant vind ik mezelf nu al te oud voor nog een derde, maar anders voelt de keuze helemaal zo definitief.
Hoe oud ben je eigenlijk? Het is ook lastig vooral als je nog niet 100% klaar bent.
zondag 22 april 2018 om 12:45
Oh ja dit vroeg ik mij nog af. Ik lees dus echt heel vaak dat ouders bewuste keuzes maken qua verzorgingsmiddelen. Goed de ingrediënten nalopen. Maar hoe weten jullie dan wat wel of niet goed is? Ik ben dus echt tot nu toe te beroerd om daar een research op na te laten en heb bijv. veel van Kruidvat eigen merk of van de Hema.BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 12:35Ik heb net een paar dingen van Cantu Care For Kids besteld voor onze kleine krullenbol. Bij de Kruitvat was het niet in de collectie meer. Komt misschien ook omdat het hier nog al een blanke bedoeling isHet is eigenlijk voor kroes of gemixt haar maar de lijst van ingrediënten was zo zacht en natuurlijk dat het sowieso geen kwaad kan voor onze blonde krullenbol. Van normale kindershampoo wordt zijn haar zo dof en droog.
Ik laat het jullie weten als ik het in gebruik heb genomen![]()
Ik vertrouw daar eigenlijk prima op dat het goed genoeg is.
Dus een oprechte vraag waar jullie dan op letten en waarom precies?
zondag 22 april 2018 om 12:49
Nu 35, dus dan zouden we op zijn vroegst als ik 36/37 ben weer wat gaan proberen en dan ben je snel al 37/38 als je gaat bevallen (als alles mee zit).BahcoBarbie schreef: ↑22-04-2018 12:39Hoe oud ben je eigenlijk? Het is ook lastig vooral als je nog niet 100% klaar bent.
Het stomme is dat ik nooit aan 3 kinderen heb gedacht, totdat manlief dacht dat hij een leuk geintje maakte en sindsdien spookt het ergens in mijn hoofd.
Maar om eerlijk te zijn vond ik mijn laatste zwangerschap al zwaarder dan de eerste, dus ben ik nu al aan het genieten van alle "laatste eerste keren".