Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 25 april 2018 om 20:43
Dit vraag ik me ook wel eens af. Ik geef hem nooit melk, hij krijgt wel yoghurt. Ik voel me zelf gezonder zonder dan met zuivel. Op de opvang krijgt hij melk, dat vangt het allemaal wel weer wat op. Er zit ook calcium in groene groenten, daarvan schijn je ook meer op te nemen dan calcium uit melk.
woensdag 25 april 2018 om 20:51
Volgens mij is er niks wat echt moet mits je het maar compenseert met andere dingen. Melk is een goede "leverancier" van eiwitten en calcium en vooral in de groei hebben ze dat wel nodig. Aangezien Elsa allergisch is voor peulvruchten, pinda en ei heeft ze zuivel en vlees wel echt nodig voor haar eiwitten. Ik kan me voorstellen dat wanneer je naast zuivel wel voldoende andere producten eet die eiwitten en calcium geven je ook goed zit.
woensdag 25 april 2018 om 21:06
Hm... nou ik zal het nog wel eens heroverwegen als hij geen pap meer begint te willen. Misschien doe ik het dan gewoon via peulvruchten en groene groenten ed idd. Word het aanbieden van dat glas melk gewoon een beetje zat, kan ik elke keer weer een heel pak melk door de gootsteen spoelen want niemand drinkt er hier van. Vind dat gewoon een beetje zonde.
woensdag 25 april 2018 om 21:10
Geen idee eigenlijk, maar ik trek me niet veel aan van dat soort richtlijnen als die er zouden zijn. Mijn oudste wil het liefst een glas melk als je vraag wat ze wil drinken. De jongste heeft nooit meer melk willen drinken nadat de laatste fles uit het programma werd gegooid. Hij eet wel regelmatig een bekertje yoghurt of smeerkaas op brood, maar of dat echt zoden aan de dijk zet weet ik niet.
woensdag 25 april 2018 om 21:15
Misschien een beetje zweverig maar ik geloof heel erg dat kinderen ook zelf aangeven wat ze nodig hebben en dat ze daarom de ene keer heel veel eten en de andere keer meer. Zo lang je een divers dieet aanbiedt geloof ik dat zij goede keuzes voor zichzelf maken. Ik geloof wel dat kunstmatige toevoegingen en extra suikers ed ervoor zorgen dat ze het minder goed aanvoelen, die krijgt Elsa ook nog zo min mogelijk.
Yoghurt en melk geven trouwens grotendeels dezelfde bouwstenen.
Yoghurt en melk geven trouwens grotendeels dezelfde bouwstenen.
anoniem_65740 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 23:05
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
21.07% gewijzigd
woensdag 25 april 2018 om 23:40
Jazeker. Maar als je te weinig calcium eet haalt je lichaam het uit je botten om je reserves aan te vullen dus in die zin is zuivel of een supplement tijdens de bv-periode wel aan te raden (ik slik dus een supplement).
donderdag 26 april 2018 om 07:40
Goed punt. Hier dus geen supplement en ivm allergie geen zuivel
donderdag 26 april 2018 om 07:43
donderdag 26 april 2018 om 07:51
@aapje, er zijn ook andere producten die rijk aan calcium zijn zoals chiazaden, diverse groene groenten, amandelen en bonen. Wel iets om op te letten idd want je lichaan haalt het idd uit je botten en je gebit daarom schijnt er een relatie te zijn met een slechter gebit en zwangerschap/bv heb ik ooit gelezen.
https://www.isditwelgezond.nl/15-calciu ... smiddelen/
Hier staan ook calciumrijke producten opgesomd.
donderdag 26 april 2018 om 07:53
donderdag 26 april 2018 om 08:05
Dochter krijgt 's morgens bij haar boterham 90 cc en 's avonds voor het slapen gaan 90 cc peutermelk. 's Middags bij haar boterham gewone melk (daarvan drinkt ze meestal een paar slokjes) en 's avonds na het eten een klein schaaltje yoghurt. Dus ze zal om en nabij de 300 ml per dag wel halen. Pap heeft ze nog nooit gekregen. Ook niet toen ze een baby was. Dat heeft ze gewoon nooit nodig gehad. Ze at meteen flink van haar bijvoeding en later brood. En het scheelt ook dat mijn dochter bij de gastouder ontbijt.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
donderdag 26 april 2018 om 08:28
Ik ben toen (rond 7 maanden) op pap overgestapt zodat ik een fles kon laten vallen. Brood eet ze ook, maar daar krijgt ze geen vocht van binnen. Nou moet ik zeggen dat ze erg lang en dun is, dus ik vind die pap wel een fijne start van de dag. Dan heeft ze in elk geval een basis binnen (met brood wisselt het nog wel eens of ze er goed van eet).
Weten jullie of Sterrenmunt thee mag bij een dreumes? Ik probeer iets te zoeken waar ze wel goed van drinkt, zonder teveel suikers. Water drinkt ze nog steeds max 150 mL op een dag en Rooibosthee gaat wel beter, maar nog steeds niet fantastisch.
Balen van die nacht Snowgirl, ik snap hoe je je voelt
Weten jullie of Sterrenmunt thee mag bij een dreumes? Ik probeer iets te zoeken waar ze wel goed van drinkt, zonder teveel suikers. Water drinkt ze nog steeds max 150 mL op een dag en Rooibosthee gaat wel beter, maar nog steeds niet fantastisch.
Balen van die nacht Snowgirl, ik snap hoe je je voelt
donderdag 26 april 2018 om 08:33
Calcium: man en ik eten zelf eigenlijk geen zuivel. Voor dreumes halen we wel een pak melk in huis en op het kdv krijgt hij melk. Daarnaast even we elke dag wel peulvruchten en smoothies met boerenkool/spinazie/broccoli. Vooral in de stam van broccoli zit calcium. Je kan er ook soep van maken.
Roerei: Maken jullie wel eens een roerei? Hier is dat een dikke hit. Het prikt/ pakt ook makkelijk. Ik maak het met groenten en kookroom of melk
donderdag 26 april 2018 om 09:01
Sterkte vandaag voor iedereen die slecht geslapen heeft. 
Sterrenmunt: is die kabouterthee ook niet sterrenmunt? Ik vond het nogal stinken en zoon vond het niks: dus weggegooid.
Bahco: ja eitjes! Gekookt ei houdt hij niet zo van, maar ik kan wel weer eens roerei maken. Goed idee!
Drinken: zoon drinkt vooral water en een aantal keer in de week krijgt hij een fles ranja (die dan binnen 10 minuten op is en binnen een half uur in zijn luier ligt).
Sterrenmunt: is die kabouterthee ook niet sterrenmunt? Ik vond het nogal stinken en zoon vond het niks: dus weggegooid.
Bahco: ja eitjes! Gekookt ei houdt hij niet zo van, maar ik kan wel weer eens roerei maken. Goed idee!
Drinken: zoon drinkt vooral water en een aantal keer in de week krijgt hij een fles ranja (die dan binnen 10 minuten op is en binnen een half uur in zijn luier ligt).
donderdag 26 april 2018 om 11:23
Oh heerlijk! Daar smelt je toch vanTinkeltje34 schreef: ↑26-04-2018 11:05Zoon is 21 maanden en begint nu echt met woordjes. Ieder nieuw woordje vind ik zo mooi! Ik ben helemaal trots. Vanmorgen kwam hij beneden en zijn brood stond op tafel. Hij wijst en zegt: boodje.![]()
Sterkte voor iedereen met een k*t nacht...
donderdag 26 april 2018 om 13:17
Chiazaad heb ik wel gegeten de afgelopen tijd nadat ik recept zag voor chiazaadpudding. Binnenkort maar weer eens maken.Marloes85 schreef: ↑26-04-2018 07:51@aapje, er zijn ook andere producten die rijk aan calcium zijn zoals chiazaden, diverse groene groenten, amandelen en bonen. Wel iets om op te letten idd want je lichaan haalt het idd uit je botten en je gebit daarom schijnt er een relatie te zijn met een slechter gebit en zwangerschap/bv heb ik ooit gelezen.
Volgens tandarts kwam relatie tussen gebit en zwangerschap trouwens puur door hormonen.