Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
27-04-2018 21:22
Ben even te moe om terug te lezen maar heb tips nodig!

Ik leg zoon altijd onderin zijn bedje te slapen, maar hij kruipt al in slaap vallend helemaal naar boven (op z’n buik, met z’n kont in de lucht :P ) tot hij elke keer keihard met zijn hoofd tegen het hoofdbord (van hout) aan ramt. Eigenlijk zou ik daar iets tegenaan willen maken, maar dat mag natuurlijk officieel niet. Maar elke keer zo’n harde kopstoot is ook niet lekker en bovendien niet bevorderlijk voor het slapen :P

Meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daaraan?
Hier geen harde kopstoot, maar wij leggen dochter juist bovenin haar bedje te slapen (want daar eindigde ze toch wel). En 9 van de 10 keer ligt ze uiteindelijk inderdaad met haar hoofd tegen het hoofdbord of de spijlen van haar ledikant. Wij denken dat ze gewoon graag met haar hoofdje ergens tegenaan slaapt, dat het geborgenheid geeft. Een vriendin heeft een dochtertje van bijna dezelfde leeftijd en die doet exact het zelfde, slaapt ook het liefste met haar hoofdje tegen het hoofdbord of zijkant van het ledikant.

Ik zou het dus laten gaan, als kind er echt last van heeft leert hij wel om voorzichtiger te doen denk ik dan. Eventueel kind alvast bovenin te slapen leggen zodat 'ie niet zo ver hoeft en het misschien wat zachter gaat?

Nu dochter zich meer is gaan hechten aan haar knuffel konijn lijkt ze trouwens wel vaker in slaap te vallen waar we haar neer hebben gelegd, in plaats van helemaal in een hoek gefrommeld. Konijn geeft nu blijkbaar voldoende geborgenheid, ze kan ook ineens veel beter doorslapen & zelf weer in slaap vallen als ze 's nachts wakker wordt.
Ja, ik zou ook gewoon piemel zeggen hoor.
Hoe wilde je man t noemen dan?
Het is hier een woord wat Puk toch wel meerdere keren per dag hoort, bij het verschonen van zijn luier:

"Blijf nou eens staan, je piemeltje zit nog niet goed"

Is je man bang voor het woord piemel of voor het benoemen van dat ding?
Gewoon piemel hier. Man zegt het nooit, maar niet uur een soort preutsheid. Niks mis mee.

Ik kan me herinneren dar we vorig jaar in het zwembad waren voor babyzwemmen en dat een meisje een heel verhaal tegen haar vader hield. Zij had billen en haar vader een kont. En haar moeder billen en haar broertje had ook een kont.
Ja ik zat er nu naast en zag het gebeuren en toen begon hij te huilen, maar misschien was dat de enige keer en heeft hij ervan geleerd. Zal hem eens bovenin proberen te leggen.

@piemel: ik denk dat je je kind een grote gunst bewijst door het beestje bij de naam te noemen. Ik heb onderzoek gedaan naar seksueel misbruik bij kinderen en het is zo belangrijk om de woorden te hebben om te beschrijven en te begrijpen wat er gebeurt. Of het nou tijdens je eigen ontdekkingstocht van je lichaam is, in seksueel kinderspel met andere kinderen, of, in het geval waar we allemaal niet aan willen denken; als je misbruikt wordt.

En weet je? Jongetjes zijn vanaf een bepaalde leeftijd doorgaans hartstikke trots op hun piemel. Die trekken middenin een restaurant hun broek op hun knieën om eens te laten zien wat een práchtig exemplaar zij daar hebben en hoe mooi ze daarmee kunnen plassen. En geef ze eens ongelijk ;)
Wij zijn heel open daarover. Is juist heel goed voor hun seksuele weerbaarheid naar mijn weten. Dus gewoon piemel, maar ook gerust ballen en eikel ofzo. Als kind er naar vraagt mag hij alles weten. Peuter wilde een maand terug weten hoe het gaatje heet waar de poep uit komt en wij leren hem dus ook dat hij een anus heeft. Mijn vriendinnen vinden het belachelijk, vinden het ‘volwassen woorden’, maar peuter ziet het als een woord voor een lichaamseeel net als dat hij een oksel heeft. Dus nog nooit terug gehoord in de supermarkt.

@hoofd stoten in ledikant: wij hebben een paar maanden van die hoofdbescherming in het ledikant gedaan. Heel omstreden, maar ik kan met de beste wil niet geloven dat dreumes die al kan kruipen en staan, nog zou stikken in zulk spul. Dus misschien heb ik een doodzonde begaan in andermans ogen of ben ik super naïef, maar voor ons was het een fijne oplossing tot dat gedrag weer over was.
@piemel: heb het even bij manlief gecheckt hoe hij er tegenover staat, ook hij noemt het beestje bij de naam bij het verschonen of afdrogen.

"Nu nog even je piemeltje omhoog om je balzak schoon te maken"
Hier zeg ik ook gewoon piemel of plasser. Zo ongeveer bij iedere verschoonbeurt want zodra de luier los gaat, gaan zijn handen daarheen.
Hoe noemen jullie het bij een meisje dan? Hier hele discussies gehad over hoe we dochter haar ... zouden noemen. Vagina/plasgaatje/plasser/woeha/punami
Ook op het forum is er al eens een topic over geweest, grappig om te lezen hoe anders er gedacht wordt over het beestje bij de naam noemen of juist niet
Oja, en wat benoem je dan. Het gaatje waar de plas uit komt: plasser. Of het gaat waar een baby uit komt: vagina.
BahcoBarbie schreef:
27-04-2018 22:15
Ik heb ook een vraag. Dreumes is met de namen voor zijn lichaam bezig. Neus, been, hand, etc. Vandaag na het badje kwam hij bij zijn piemel en keek mij vragend aan. Ik ben niet preuts en zeg dat dat een piemel heet. Manlief loopt rood aan en is bang dat dreumes dat gaat herhalen. Dat doet dreumes vast ook wel zonder dat ik zeg wat het is.

Of benoem je de onderkant nog niet als je dreumes er naar vraagt? :-$
Jouw man loopt rood aan als een dreumes piemel zegt over zn eigen piemel?

Gewoon piemel noemen hoor.
Ik weet niet hoe ik het bij een meisje zou noemen. Ik wil er geen grappige naam aan geven maar voor mijn gevoel is vagina geen correct woord. Dat is maar een onderdeel van een geheel. Maar hoe ik het geheel zou noemen? Ik weet het niet.

Manlief zou trouwens liever niet hebben dat dreumes überhaupt leert hoe een piemel heet. Ik leer steeds meer over de opvoeding die manlief genoten heeft ;)
Goedemorgen,
Ik zag wat voorbij komen over het starten met praten. Nu moest ik toch even wat delen. Wij zingen veel kinderliedjes en ook voor het slapen. Mijn repertoire is niet zo uitgebreid dus ik zing vaak hetzelfde. Ik weet niet meer hoe het kwam, maar toen ik Poesje mauw aan bet zingen was, begon ik met "Poesje...." en ik stopte even (waarom weet ik niet eens meer) hoor ik opeens "maaaauwwww"
Bleek ze het hele liedje af te kunnen maken! Dus steeds het laatste woord.
Zo hilarisch! Misschien leuk om eens te proberen!
Ze is nu 20 maanden en inmiddels hoor ik regelmatig als ik haar op bed heb gelegd "Visje, visje, in het water..." voorbij komen.
Nijntje* schreef:
27-04-2018 23:20
Wij zijn heel open daarover. Is juist heel goed voor hun seksuele weerbaarheid naar mijn weten. Dus gewoon piemel, maar ook gerust ballen en eikel ofzo. Als kind er naar vraagt mag hij alles weten. Peuter wilde een maand terug weten hoe het gaatje heet waar de poep uit komt en wij leren hem dus ook dat hij een anus heeft. Mijn vriendinnen vinden het belachelijk, vinden het ‘volwassen woorden’, maar peuter ziet het als een woord voor een lichaamseeel net als dat hij een oksel heeft. Dus nog nooit terug gehoord in de supermarkt.

@hoofd stoten in ledikant: wij hebben een paar maanden van die hoofdbescherming in het ledikant gedaan. Heel omstreden, maar ik kan met de beste wil niet geloven dat dreumes die al kan kruipen en staan, nog zou stikken in zulk spul. Dus misschien heb ik een doodzonde begaan in andermans ogen of ben ik super naïef, maar voor ons was het een fijne oplossing tot dat gedrag weer over was.

Het is omstreden omdat ze in hun slaap in die vulling ademen. Dan wordt de kwaliteit van de lucht in de vulling steeds minder en dan stikken ze langzaam en verdoofd. Net als bij koolmonoxide vergiftiging. Dat hebben volwassenen zelfs niet door.

Tis dus niet dat kindjes verdraaid kunnen raken in de bedrand maar er in hun slaap met de neus en mond tegenaan liggen. Daarom worden ook dekens aangeraden ipv dekbedden. Dekbedden hebben ook kamertjes waar de slechte lucht zich ophoopt.
Mijn dochters en ik hebben n plasser, papa een piemel. Zodra ze vragen gaan stellen krijgen ze uiteraard antwoord.
Zo weet oudste dat ze een anus heeft maar zij noemt het poepgaatje en dat babies uit je vagina komen, onder je plasser.
BahcoBarbie schreef:
28-04-2018 07:26
Ik weet niet hoe ik het bij een meisje zou noemen. Ik wil er geen grappige naam aan geven maar voor mijn gevoel is vagina geen correct woord. Dat is maar een onderdeel van een geheel. Maar hoe ik het geheel zou noemen? Ik weet het niet.

Manlief zou trouwens liever niet hebben dat dreumes überhaupt leert hoe een piemel heet. Ik leer steeds meer over de opvoeding die manlief genoten heeft ;)
Wij noemen het vagina. We hebben geen meisje, maar peuter heeft allang gezien dat mama geen piemel heeft. Dus ook bij jongens moet je al weten wat je daar dan over wil leren.

Ik weet dat het technisch incorrect is om het over vagina te hebben. Maar eigenlijk heb ik het zelf ook nooit over mijn plasgaatje ofzo. Ik duid voor mezelf dat hele gebiedjes ook aan als vagina. En alleen bij dringende zaken, zoals medische problemen aanduiden, zou ik het ooit uiteen zetten in plasgaatje vs vagina. Dus voor peuter doe ik het precies zo: meisjes hebben een vagina en zo’n vagina heeft een plasgaatje en een gaatje waar de kindjes uit komen/waarmee mama’s vrijen.
Mijn peuter vindt het een super normaal woord inmiddels :)

Gister peuter verteld dat hij opnieuw grote broer wordt. Hij wilde weten of de baby dan uit mama’s buik komt rennen :mrgreen:
Elifantje schreef:
28-04-2018 07:11
Hoe noemen jullie het bij een meisje dan? Hier hele discussies gehad over hoe we dochter haar ... zouden noemen. Vagina/plasgaatje/plasser/woeha/punami
Ook op het forum is er al eens een topic over geweest, grappig om te lezen hoe anders er gedacht wordt over het beestje bij de naam noemen of juist niet
Ik ga het vagina noemen denk ik. Gewoon omdat de meeste mensen dat als ‘nette overkoepelende term’ gebruiken voor het hele gebied van vulva en vagina. Als zoon echt zo diepgaand geïnteresseerd is dan wil ik hem met alle liefde uitleggen hoe het zit, maar ik betwijfel het ;)

Ik zit er nog wel een beetje mee hoe ik zoon ga uitleggen waar de kindertjes vandaan komen. ‘Nou zoon, BIJNA alle kindjes worden in bed gemaakt, als de papa en mama elkaar heeeeel lief vinden, dan gaan ze vrijen en dan maken ze een kindje, maar jij, jij werd door dokters in een laboratorium gemaakt.’

Dus... :P
BahcoBarbie schreef:
28-04-2018 07:31
Het is omstreden omdat ze in hun slaap in die vulling ademen. Dan wordt de kwaliteit van de lucht in de vulling steeds minder en dan stikken ze langzaam en verdoofd. Net als bij koolmonoxide vergiftiging. Dat hebben volwassenen zelfs niet door.

Tis dus niet dat kindjes verdraaid kunnen raken in de bedrand maar er in hun slaap met de neus en mond tegenaan liggen. Daarom worden ook dekens aangeraden ipv dekbedden. Dekbedden hebben ook kamertjes waar de slechte lucht zich ophoopt.
Maar je moet toch echt enorm je best doen om zo te liggen dat je neusgaten volledig tegen die vulling aanliggen? Aangezien het totaal niet flexibel materiaal is en kaarsrecht aan de rand van het bed zit. Zelfs als ik dat zou willen zou het me flink moeite kosten. Ik zie daarin een groot verschil met een dekbed dat mee vormt met de vorm van je gezicht en op elke plek van het bed kan komen te liggen.
Of hoort dat bij die naïviteit? ;-D
@lux: ik heb begrepen dat er tegenwoordig ook voorlichtingsboekjes zijn waarin ivf ook aan de orde komt.
Nijntje* schreef:
28-04-2018 07:59
Wij noemen het vagina. We hebben geen meisje, maar peuter heeft allang gezien dat mama geen piemel heeft. Dus ook bij jongens moet je al weten wat je daar dan over wil leren.

Ik weet dat het technisch incorrect is om het over vagina te hebben. Maar eigenlijk heb ik het zelf ook nooit over mijn plasgaatje ofzo. Ik duid voor mezelf dat hele gebiedjes ook aan als vagina. En alleen bij dringende zaken, zoals medische problemen aanduiden, zou ik het ooit uiteen zetten in plasgaatje vs vagina. Dus voor peuter doe ik het precies zo: meisjes hebben een vagina en zo’n vagina heeft een plasgaatje en een gaatje waar de kindjes uit komen/waarmee mama’s vrijen.
Mijn peuter vindt het een super normaal woord inmiddels :)

Gister peuter verteld dat hij opnieuw grote broer wordt. Hij wilde weten of de baby dan uit mama’s buik komt rennen :mrgreen:
Gefeliciteerd!

Mijn oudste vroeg zich idd ook af of haar zusje dan uit mijn buik zou stappen, via mn navel ;-)
Dus haar toen maar uitgelegd over het plasgaatje etc
Nijntje* schreef:
28-04-2018 08:03
Maar je moet toch echt enorm je best doen om zo te liggen dat je neusgaten volledig tegen die vulling aanliggen? Aangezien het totaal niet flexibel materiaal is en kaarsrecht aan de rand van het bed zit. Zelfs als ik dat zou willen zou het me flink moeite kosten. Ik zie daarin een groot verschil met een dekbed dat mee vormt met de vorm van je gezicht en op elke plek van het bed kan komen te liggen.
Volgens mij is het in Zweden juist weer heel gewoon, van die bedranden.
obelix84 schreef:
28-04-2018 07:34
Mijn dochters en ik hebben n plasser, papa een piemel. Zodra ze vragen gaan stellen krijgen ze uiteraard antwoord.
Zo weet oudste dat ze een anus heeft maar zij noemt het poepgaatje en dat babies uit je vagina komen, onder je plasser.
Hier hou ik het ook bij inderdaad.
Suze27 schreef:
28-04-2018 07:29
Goedemorgen,
Ik zag wat voorbij komen over het starten met praten. Nu moest ik toch even wat delen. Wij zingen veel kinderliedjes en ook voor het slapen. Mijn repertoire is niet zo uitgebreid dus ik zing vaak hetzelfde. Ik weet niet meer hoe het kwam, maar toen ik Poesje mauw aan bet zingen was, begon ik met "Poesje...." en ik stopte even (waarom weet ik niet eens meer) hoor ik opeens "maaaauwwww"
Bleek ze het hele liedje af te kunnen maken! Dus steeds het laatste woord.
Zo hilarisch! Misschien leuk om eens te proberen!
Ze is nu 20 maanden en inmiddels hoor ik regelmatig als ik haar op bed heb gelegd "Visje, visje, in het water..." voorbij komen.

:heart:
Nijntje* schreef:
28-04-2018 08:03

Tja ik heb het ook niet verzonnen :-$ Maar als ik kijk in wat voor onmogelijke posities dreumes soms slaapt dan gok ik het er niet op.
Nijntje* schreef:
28-04-2018 08:05
@lux: ik heb begrepen dat er tegenwoordig ook voorlichtingsboekjes zijn waarin ivf ook aan de orde komt.

Klopt die zag ik ook bij de bieb. 'Pietje komt uit een pipetje' ;)

Is een grapje hoor. Ik ben allang blij dat zoiets moois kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven