Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hier drinkt kind nog geen koemelk, maar is pas net een paar dagen 1. ‘S ochtends pap, tussendoor veel water en ‘s avonds een fles. Roerei is hier echt een grote hit!!
Ik vind roerei zelf echt heel vies, maar misschien voor zoon maar eens proberen.
Oeff, mijn kind wordt mijn dood nog eens.
Hij was vanmiddag lief aan het spelen, ik was lasagne aan het maken. En toen was het ineens stil, zat hij BOVEN OP DE EETTAFEL. Dat was mijn eerste hartverzakking voor vandaag.

Dus vanavond samen gedoucht. Daarna speelt hij even in zijn bedje terwijl ik zijn fles klaar maak. Kom ik terug, hangt hij dubbelgevouwen over de reling van zijn bedje. Ik kon hem nog net opvangen. Ik dacht dat ik dood ging. Gewoon niet tof.
:woa:

Dat is schrikken!
Bohemia schreef:
26-04-2018 21:54

Dus vanavond samen gedoucht. Daarna speelt hij even in zijn bedje terwijl ik zijn fles klaar maak. Kom ik terug, hangt hij dubbelgevouwen over de reling van zijn bedje. Ik kon hem nog net opvangen. Ik dacht dat ik dood ging. Gewoon niet tof.
Dat is je zoon die je vertelt dat het tijd is voor een groot bed ;). Dochter klimt tegenwoordig op haar kinderstoel, en gebruikt haar wheelybug als opstapje om op allemaal andere dingen te klimmen. Ze heeft nog niet helemaal door dat dat ding dus óók rijdt als je er op staat, en niet alleen als je er op zit, dus ze is er al een keer mee op de koffie gekomen. Al doende leert men, denk ik..
Wij hebben vandaag (met 20 maanden) geoefend op de lichaamsdelen. Ik was verbaast hoeveel hij er zelf wist. Neus, teen, vingers en hand wist hij zelf te benoemen. Bij neus zegt hij ook heel nasaal 'neufffs' :heart:

Hoofd, benen, arm en voet kon hij na een tijdje aanwijzen, maar niet zeggen. Oren ging er niet in. Die kon ie niet zien ;-)

En ik heb het maar niet tegen manlief gezegd maar bij 'buik' zei hij 'papa'. Of ik nou zijn buik aanwees of mijn buik: hij zei 'papa' :-$ Mijn buik is dikker dan die van mijn man maar mijn buik ziet dreumes niet zo vaak als die van papa :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
26-04-2018 22:41
Wij hebben vandaag (met 20 maanden) geoefend op de lichaamsdelen. Ik was verbaast hoeveel hij er zelf wist. Neus, teen, vingers en hand wist hij zelf te benoemen. Bij neus zegt hij ook heel nasaal 'neufffs' :heart:

Hoofd, benen, arm en voet kon hij na een tijdje aanwijzen, maar niet zeggen. Oren ging er niet in. Die kon ie niet zien ;-)

En ik heb het maar niet tegen manlief gezegd maar bij 'buik' zei hij 'papa'. Of ik nou zijn buik aanwees of mijn buik: hij zei 'papa' :-$ Mijn buik is dikker dan die van mijn man maar mijn buik ziet dreumes niet zo vaak als die van papa :biggrin:
Ik blijf het zo grappig vinden dat jouw kind en mijn kind even oud zijn en die van ons dus gewoon totaal nog niet praat, echt bizar.
Naast dada en mama heeft die drie woorden gezegd: kijken, babbelen en detective :bonk:

Oh nee, vandaag heeft die drie keer het woord baby gezegd! :heart:
Detective :proud:
Maartje2016 schreef:
26-04-2018 22:57
Ik blijf het zo grappig vinden dat jouw kind en mijn kind even oud zijn en die van ons dus gewoon totaal nog niet praat, echt bizar.
Naast dada en mama heeft die drie woorden gezegd: kijken, babbelen en detective :bonk:

Oh nee, vandaag heeft die drie keer het woord baby gezegd! :heart:
Nou tis niet dat hij de hele dag door praat. Soms zegt hij ineens wat en dan schrik ik mij lam. Ik probeer het wel te stimuleren. Sommige woorden zijn wel regulier zoals papa, mama, auto, de inhoud van de fruitmand, ajb, djw, etc. Maar zinnetjes als “er zitten pitjes in” zijn dan weer heel zeldzaam.

In onze omgeving is er een dreumes die 1 maand ouder is en die hangt hele verhalen op. Die loopt dan het gesprek tussen ouders binnen en vraagt doodleuk “zal ik de courgette snijden en bakken?” Om daarna in zijn speelgoedkeuken een speelgourget te gaan snijden. En zijn vooruitgang uitgebreid te roepen. Daar staat onze dreumes dan naast als een halfbakken baby met zijn ‘autooo’ :-* Die dreumes luisterd ook gewoon en rent nooit de andere kant op dan gewenst.
Een dreumes die luistert?!?

(Stiekem lijkt me dat best wel saai :$ )
Maartje2016 schreef:
27-04-2018 08:24

Oh mij ook hahahaha. Oké, soms lijk het mij best fijn. Dat hij luistert wanneer ik zeg dat hij NIET ik de caviakooi mag. Dus nu zitten er sloten op omdat ik het helemaal zat was om continu 3 beesten in een kooi te hebben ipv 2. :rofl:
Maartje2016 schreef:
27-04-2018 08:24

Haha mij ook :proud:

Hier ook een kletskop van 18 maanden, ze leert nu elke 2-3 dagen een woordje erbij. Maar ze was dan weer redelijk laat met lopen. Neus is nois en banaan en mandarijn zijn 'mandje' (van mandarijn afgeleid). Ze heeft veel woorden waarbij ik wel snap wat ze zegt, maar die nog niet goed zijn uitgesproken. Afgezien van Poes en Aap worden de dieren bij hun geluid genoemd (boe, beh, grr en whaaaaa (leeuw)) :rolling:
Mijn oudste kende met 18 maanden 70 woorden en begon vlak daarna in zinsverband te praten.
Mijn jongste is nu 17 maanden en kan alleen mama/papa zeggen en nog met flinke moeite ook. Kan ook nog geen oh-oh of dierengeluiden ofzo.

Zelfde opvoeding, zelfde stimulans en omgeving. Kinderen zijn gewoon heel verschillend :-]
nijntje* wijzigde dit bericht op 27-04-2018 08:38
7.90% gewijzigd
Bohemia schreef:
27-04-2018 08:35
Oh mij ook hahahaha. Oké, soms lijk het mij best fijn. Dat hij luistert wanneer ik zeg dat hij NIET ik de caviakooi mag. Dus nu zitten er sloten op omdat ik het helemaal zat was om continu 3 beesten in een kooi te hebben ipv 2. :rofl:
Ja voor sommige dingen zou luisteren wel fijn zijn. Ze kan bij de oven en zet die dus steeds aan, wat nog best gevaarlijk is. Bij het kastje onder de gootsteen kan ivm een stenen gootsteen geen kinderbeveiliging op en daar staat ons afval in. Daar zit ze dus de hele dag in. En ik kan geen was meer draaien als ze wakker is, want dan zet ze de wasmachine halverwege op een ander programma.
Mijn oudste luisterde en luistert altijd.. Als ik 5x "nee, mag niet" heb moeten zeggen is het veel.. Loopt ook altijd bij ons in de buurt etc.. Saai? Mss.. Maar ook heerlijk rustig en ontspannen! (ze was wel n huilbaby dus mss compensatie, haha)
Jongste neemt ook het niet luisteren en dingendienietmogen van haar zus waar, daar moet ik werkelijkwaar de hele dag achteraan sjouwen en haar constant overal weghalen..Zelfde ouders, zelfde omgeving, zelfde begeleiding.. ;-)
Echt een wereld van verschil
Oh dat ook ja. Jongste zeg ik ‘nee nee’ tegen en die stopt en of gaat huilen.
Als ik bij oudste hetzelfde zei, deed hij het vooral nog 100 keer.
Zoon luistert nooit! Echt nooit! Ik heb gedacht dat hij doof was, maar hij reageert heel snel als je vraagt of hij een koekje wil.

Hij is nu 21 maanden en sinds een week of twee komen er verstaanbare woordjes. Bijna iedere dag wel een nieuw woord. Hij is altijd heel erg druk: overal bij willen zijn, alles ontdekken. De hele dag door. Hij zit geen seconde stil. Hij ‘kletst’ er ook de hele dag bij. Deze week zei iemand me dat alles wat hij meemaakt, hij straks ook allemaal over gaat vertellen. Dan hebben we dus een druk kind dat de hele dag tegen ons praat. :O

Zoon ligt met buikgriep in bed. Zo sneu. We zouden het centrum even in, maar dat wordt hem niet. Ik ben net zelf even geweest en heb wat speelgoed gekocht. Ik had iets met van die balletjes die je moet slaan: daar vond ik een stuk glas in...

Ik vind het wel jammer dat we nu nergens naar toe kunnen. Ik voel me de hele week al verschrikkelijk en had me echt even opgeladen voor vandaag om er een leuke dag van te maken. Voor zoon is het nog vervelender, hele tijd overgeven.
Tinkeltje34 schreef:
27-04-2018 11:56
Zoon luistert nooit! Echt nooit! Ik heb gedacht dat hij doof was, maar hij reageert heel snel als je vraagt of hij een koekje wil.
Haha, mooie test :-D

Beterschap voor je uk, hopelijk knapt hij snel op, snap dat je het jammer vindt nu niet samen op pad te gaan. Mijn eerste reactie op een luisterende dreumes was ook "saai!" maar het lijkt me ook wel heel erg prettig. Ach, ieder kind is weer anders en dat is ook juist het mooie ervan. Elsa luistert redelijk maar nu ze nog niet loopt is ze nog wat makkelijker in toom te houden. Ze is wel heel sociaal wat ik heel fijn vindt, net waren we even op een marktje en zat zij op het gras, wij waren met vrienden aan het kletsen en zij kruipt gewoon naar een ander stel en gaat daar zitten spelen. Ze vind mensen gewoon heel erg leuk en kruipt het liefste bij iedereen aan tafel :-D Nu nog schattig maar straks vast ook soms heel erg irritant...
He wat balen Tinkeltje dat je zoon ziek is, zelf ook niet fit?

Hier luistert zoonlief soms een periode heel goed en dan weer heel slecht.
Snowgirl: nee zelf al de hele week heel verdrietig. Moest mezelf echt even opladen voor vandaag. Maar we rommelen wat aan in huis. Ik ga hem maar eens uit bed halen, hij ligt er al 3,5 uur in.
Ben even te moe om terug te lezen maar heb tips nodig!

Ik leg zoon altijd onderin zijn bedje te slapen, maar hij kruipt al in slaap vallend helemaal naar boven (op z’n buik, met z’n kont in de lucht :P ) tot hij elke keer keihard met zijn hoofd tegen het hoofdbord (van hout) aan ramt. Eigenlijk zou ik daar iets tegenaan willen maken, maar dat mag natuurlijk officieel niet. Maar elke keer zo’n harde kopstoot is ook niet lekker en bovendien niet bevorderlijk voor het slapen :P

Meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daaraan?
lux. schreef:
27-04-2018 21:22
Meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daaraan?
Ja, hebben we last van.
Nee, we doen er niks aan.

Waarschijnlijk niet het antwoord wat je wilt horen, maar wij stoorden Puk blijkbaar meer bij het naar binnen lopen en "controleren" dan hij zichzelf stoorde met het hoofdstoten.
Ja, hebben we last van
Nee, we doen er niks aan
(ook moe)
Ik lees dus mee ;-)
Ja, hebben we last van
Nee, we doen er niks aan :-D

Ik heb niet het idee dat dreumes er last van heeft. Dreumes slaapt ook aan het begin van de nacht met zijn kontje in de lucht.
Ik heb ook een vraag. Dreumes is met de namen voor zijn lichaam bezig. Neus, been, hand, etc. Vandaag na het badje kwam hij bij zijn piemel en keek mij vragend aan. Ik ben niet preuts en zeg dat dat een piemel heet. Manlief loopt rood aan en is bang dat dreumes dat gaat herhalen. Dat doet dreumes vast ook wel zonder dat ik zeg wat het is.

Of benoem je de onderkant nog niet als je dreumes er naar vraagt? :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven