Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zaterdag 28 april 2018 om 08:24
Ik ben van plan het gewoon aan zoon uit te leggen als vagina. Dochter van man heeft geleerd dat het lipjes heet, maar dat voelt voor mij niet als correct.
Wat schattig Nijn. Zou toch makkelijk zijn als ze er na 9 maanden uit kwamen rennen
. Ik verheug me er al op dat we dat hopelijk ergens dit jaar ook aan zoon kunnen vertellen.
Wat schattig Nijn. Zou toch makkelijk zijn als ze er na 9 maanden uit kwamen rennen
zaterdag 28 april 2018 om 08:30
zaterdag 28 april 2018 om 08:32
Tinkeltje34 schreef: ↑28-04-2018 08:25Bahco: als ik jou goed begrijp gaat het niet zo zeer om wanneer een kind er tegen aan ligt, maar dat de luchtkwaliteit in het bed slechter wordt. Zo begrijp ik het althans.
Nee tis wel als een kind in het object ademt dan gaat de kwaliteit van de lucht omlaag. Dan recyclen ze de lucht die telkens in en uit het object geademd wordt. Dat heet re-breathing. Dan zit er steeds minder zuurstof in de lucht en stikken ze langzaam. Dat hebben ze niet door. Het gebeurt ook bij ouderen en dronken/stonede mensen.
zaterdag 28 april 2018 om 08:35
Ja erg hè
zaterdag 28 april 2018 om 08:35
Haha, op vakantie in een park moest je je aanmelden voor babyzwemmen, toen gaf die lieve puber bij wie we dat deden de tip om dan toch maar een wekker te zetten, ondanks dat het vakantie was, want het zwemmen was vroeg.Tinkeltje34 schreef: ↑28-04-2018 08:30Ja altijd fijn om te weten welke van je vriendinnen je om 7 uur ‘s ochtends kunt appen.![]()
Of bij het maken van een afspraak om 8 uur, dat mensen vragen of dat niet te vroeg is. En dat 9 uur ook een hele normale tijd is om af te spreken met vriendinnen met kinderen: dan is mijn halve dag al voorbij.![]()
Toen heb ik hen netjes uitgelegd dat zwemmen om 8.30 met een baby helemaal niet vroeg is, als je al vanaf 6uur wakker bent. Nog nooit iemand met zoveel angst naar een baby zien kijken
maartje2016 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 08:36
0.12% gewijzigd
zaterdag 28 april 2018 om 08:38
zaterdag 28 april 2018 om 08:41
zaterdag 28 april 2018 om 08:43
Grappig, bij ons was plasser voor meisjes.Bohemia schreef: ↑28-04-2018 08:41Lipjes, vreeeselijk inderdaad. Hier noemen we zoons piemeltje ook gewoon piemel.
Wij zijn thuis opgevoed met 'kindproof' woorden. Plasser voor piemel, kruisje voor vagina en *tromgeroffel* bollen voor borsten. Echt waaaaarom? Zo'n opvoeding wil ik mijn kind niet aandoen.![]()
Wel een eer trouwens bahco, dat je je vrije ochtend met ons doorbrengt
zaterdag 28 april 2018 om 08:47
Bollen
Wat betreft IVF-boekjes. Zal er tzt wel eens naar kijken maar ergens denk ik gewoon zeg hoe het is en niet te moeilijk doe.
Mijn kind is even mijn woonkamer aan het herinrichten. Alle stoelen elders. Wanneeeheeeer gaat hij nou eens los lopen, dan blijft mijn meubilair tenminste op zijn plek en man ik heb zo’n rugpijn van dat achter dat karretje aan hobbelen voor de bochten enzo.
Hij staat nu aan de tv te trekken, zegt: ‘mamamama neeneenee’ en schudt zijn hoofd.
blij dat ‘ie zo goed door heeft dat dat niet mag.
Wat betreft IVF-boekjes. Zal er tzt wel eens naar kijken maar ergens denk ik gewoon zeg hoe het is en niet te moeilijk doe.
Mijn kind is even mijn woonkamer aan het herinrichten. Alle stoelen elders. Wanneeeheeeer gaat hij nou eens los lopen, dan blijft mijn meubilair tenminste op zijn plek en man ik heb zo’n rugpijn van dat achter dat karretje aan hobbelen voor de bochten enzo.
Hij staat nu aan de tv te trekken, zegt: ‘mamamama neeneenee’ en schudt zijn hoofd.
zaterdag 28 april 2018 om 08:49
Maartje: haha! Dat hadden wij ook. We stonden op de camping vlak bij de bar. En het feest ging tot laat door en wij willen slapen. Dus we vroegen om een andere plek. Bij het zwembad was geen goede plek voor ons met een baby, want om 8.30 begon de aquagym en dan zouden we wakker worden.
Bahco: Ah ok. Dat lijkt me wel redelijk onmogelijk als je het alleen tegen het hoofdbord aan doet. Zeker op deze leeftijd.
Lux: wij noemen het ook dienst!
Iedereen kijkt me altijd zo vreemd aan als ik zeg dat ik nachtdienst heb.
Bahco: Ah ok. Dat lijkt me wel redelijk onmogelijk als je het alleen tegen het hoofdbord aan doet. Zeker op deze leeftijd.
Lux: wij noemen het ook dienst!
zaterdag 28 april 2018 om 08:51
Nou ik lig nog mooi in bed hoor!
Peuter heeft een peuterwekker en mag er voor 7.30 niet uit.
En dreumes houdt zich koest zolang hij peuter nog niet hoort. Dus tot 7.30 slaap ik doorgaans. En dan daarna laat ik ze samen los op de bovenverdieping en spelen ze. Deels door bij ons te buurten/spelen en deels door lekker zelf op de slaapkamers te spelen. En dus liggen man en ik nu om 9 uur nog steeds in bed
Zal over een half jaar wel over zijn met de pret
Peuter heeft een peuterwekker en mag er voor 7.30 niet uit.
En dreumes houdt zich koest zolang hij peuter nog niet hoort. Dus tot 7.30 slaap ik doorgaans. En dan daarna laat ik ze samen los op de bovenverdieping en spelen ze. Deels door bij ons te buurten/spelen en deels door lekker zelf op de slaapkamers te spelen. En dus liggen man en ik nu om 9 uur nog steeds in bed
Zal over een half jaar wel over zijn met de pret
zaterdag 28 april 2018 om 08:52
Maartje2016 schreef: ↑28-04-2018 08:43Grappig, bij ons was plasser voor meisjes.
Wel een eer trouwens bahco, dat je je vrije ochtend met ons doorbrengt![]()
Jaaa gezellig he
Door de weeks zit ik ook op mijn werk te forummen met jullie
zaterdag 28 april 2018 om 08:57
lux. schreef: ↑28-04-2018 08:47Bollen![]()
Hij staat nu aan de tv te trekken, zegt: ‘mamamama neeneenee’ en schudt zijn hoofd.blij dat ‘ie zo goed door heeft dat dat niet mag.
zaterdag 28 april 2018 om 08:58
Even een blije ego post, na een dik jaar krabben en eczeem lijkt het sinds drie dagen beter te gaan! De plekken die er eigenlijk altijd zijn ondsnks de vier dagen hormoon zijn zo goed als weg en Elsa is zo vrolijk! Al drie dagen geen 1 keer zien krabben, nachts bijna 12uur achter elkaar slapen en een heel blij kind.
Hoop heel erg dat dit zo doorzet
Hoop heel erg dat dit zo doorzet
zaterdag 28 april 2018 om 09:04
Marloes: wat goed! Hopen dat het zo blijft!
Uk lag er gisteren om 18.15 al in. Hij had in bed overgegeven om 22.00 uur. Vannacht moesten we er twee keer naar toe, maar gelukkig niet overgegeven. En daarna om 7.00 uur wakker. Hij ligt er nu al weer in. Wel lekker rustig vandaag, ik heb wel 5 wassen gedraaid gisteren.
Gisteren heeft hij wel 10 keer overgegeven en hield hij niks binnen. Nu heeft hij 2 broodjes gegeten en wat gedronken en het meeste is binnen gebleven.
Uk lag er gisteren om 18.15 al in. Hij had in bed overgegeven om 22.00 uur. Vannacht moesten we er twee keer naar toe, maar gelukkig niet overgegeven. En daarna om 7.00 uur wakker. Hij ligt er nu al weer in. Wel lekker rustig vandaag, ik heb wel 5 wassen gedraaid gisteren.
Gisteren heeft hij wel 10 keer overgegeven en hield hij niks binnen. Nu heeft hij 2 broodjes gegeten en wat gedronken en het meeste is binnen gebleven.
zaterdag 28 april 2018 om 09:07
Marloes85 schreef: ↑28-04-2018 08:58Even een blije ego post, na een dik jaar krabben en eczeem lijkt het sinds drie dagen beter te gaan! De plekken die er eigenlijk altijd zijn ondsnks de vier dagen hormoon zijn zo goed als weg en Elsa is zo vrolijk! Al drie dagen geen 1 keer zien krabben, nachts bijna 12uur achter elkaar slapen en een heel blij kind.
Hoop heel erg dat dit zo doorzet![]()
![]()
![]()
zaterdag 28 april 2018 om 09:13
Hoera!! Wat fijnMarloes85 schreef: ↑28-04-2018 08:58Even een blije ego post, na een dik jaar krabben en eczeem lijkt het sinds drie dagen beter te gaan! De plekken die er eigenlijk altijd zijn ondsnks de vier dagen hormoon zijn zo goed als weg en Elsa is zo vrolijk! Al drie dagen geen 1 keer zien krabben, nachts bijna 12uur achter elkaar slapen en een heel blij kind.
Hoop heel erg dat dit zo doorzet![]()
![]()
![]()
zaterdag 28 april 2018 om 09:30
Meeeeh, mijn kinderwagen wordt vandaag opgehaald, die heb ik verkocht.
5 weken terug via een facebookactie een complete kinderwagen gewonnen. De kinderwagen die we zelf hadden gekocht was een 2e handsje. De gewonnen kinderwagen is veel mooier en fijner dus die blijft.
Maar nu heb ik net alles bij elkaar gezocht, reiswieg op het onderstel geklikt en wordt nu toch een beetje emotioneel. Dit was de wagen waarmee ik voor het eerst heb gewandeld met zoon. *slik*
5 weken terug via een facebookactie een complete kinderwagen gewonnen. De kinderwagen die we zelf hadden gekocht was een 2e handsje. De gewonnen kinderwagen is veel mooier en fijner dus die blijft.
Maar nu heb ik net alles bij elkaar gezocht, reiswieg op het onderstel geklikt en wordt nu toch een beetje emotioneel. Dit was de wagen waarmee ik voor het eerst heb gewandeld met zoon. *slik*