Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Marloes85 schreef:
28-04-2018 08:58
Even een blije ego post, na een dik jaar krabben en eczeem lijkt het sinds drie dagen beter te gaan! De plekken die er eigenlijk altijd zijn ondsnks de vier dagen hormoon zijn zo goed als weg en Elsa is zo vrolijk! Al drie dagen geen 1 keer zien krabben, nachts bijna 12uur achter elkaar slapen en een heel blij kind.
Hoop heel erg dat dit zo doorzet :yes: :cheer: :cheer2:
Ooh wat fijn zeg! Ik ben ontzettend blij voor jullie!
BahcoBarbie schreef:
28-04-2018 08:57
:lol: Helaas toen begon het slepen met meubels hier pas. Op dit moment staat de hele eetset met tafel en stoelen in de andere hoek van de kamer en sleept hij de kinderstoel er achteraan O_o
Nou dat zal hier niet gauw gebeuren. Ik kan onze eettafel niet eens in mijn eentje verschuiven, dus respect als hij dat voor elkaar krijgt :hihi:
Bahco: nee hoor, het is gewoon een virus. Maar dit is wel de eerste keer dat hij er zo ziek van is. In januari had hij er ook twee keer last van, maar niet zo erg dat hij niks binnen hield. Maar hij is vrij spekkig, hij kan wel wat hebben.

Bohemia: ach ja, al die herinneringen. Ontroerend he?
Marloes85 schreef:
28-04-2018 08:58
Even een blije ego post, na een dik jaar krabben en eczeem lijkt het sinds drie dagen beter te gaan! De plekken die er eigenlijk altijd zijn ondsnks de vier dagen hormoon zijn zo goed als weg en Elsa is zo vrolijk! Al drie dagen geen 1 keer zien krabben, nachts bijna 12uur achter elkaar slapen en een heel blij kind.
Hoop heel erg dat dit zo doorzet :yes: :cheer: :cheer2:
Wat fijn! :cheer2:
Tinkeltje34 schreef:
28-04-2018 09:32
Bahco: nee hoor, het is gewoon een virus. Maar dit is wel de eerste keer dat hij er zo ziek van is. In januari had hij er ook twee keer last van, maar niet zo erg dat hij niks binnen hield. Maar hij is vrij spekkig, hij kan wel wat hebben.

Buikgriep vind ik zo sneu. Beterschap voor je uk!
Tinkeltje34 schreef:
28-04-2018 09:32

Ja!!! Sinds mijn moederschap is er helemaal niks meer over van mijn nuchtere karakter, of nouja bijna niks.

Ik heb zoon net in de reiswieg gelegd, even voor het gevoel. Hij vond het stom. :$
Bohemia schreef:
28-04-2018 09:44
Ja!!! Sinds mijn moederschap is er helemaal niks meer over van mijn nuchtere karakter, of nouja bijna niks.

Ik heb zoon net in de reiswieg gelegd, even voor het gevoel. Hij vond het stom. :$
:HA:

Ach, mijn zoon vond de reiswieg al stom toen hij 6 weken was ofzo dus ik begrijp hem best ;)
Fijn Marloes!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Marloes, wat fijn! Hopelijk zet dit door en is je kleine meid van de jeuk af!

Zoon is al weken in een slecht humeur. Zal wel een combi zijn van een hoop doorkomende tanden/kiezen met de 14 maanden sprong. Maar pfff, kost veel energie zeg. Arm kereltje heeft nu ook nog een soort uitslag in zijn gezicht. Er heerst waterpokken op het kdv dus we houden maar even in de gaten of het blaasjes worden.

Hij ligt trouwens ook altijd tegen de spijlen van zn ledikant te slapen. Ziet er niet comfortabel uit, maar als hij niet lekker zou liggen verplaatste hij wel.
Marloes, wat fijn!! Ik duim dat het zo blijft :cheer2:

Tinkeltje, beterschap voor de kleine. Zo sneu als ze niets binnen kunnen houden.

Lux, ik zal je vast uit de droom helpen, sinds mijn dochter los loopt sleept ze nog meer met meubels dan daarvoor ;) Ze kan sinds een paar dagen op haar eigen stoel klimmen en zat er vanochtend achterstevoren op met haar handjes op de rugleuning: 'Brrrrrrrrrr brrrrrrrr'. Ze had net Elmo gekeken die deed alsof hij in een auto zat :love:

Hier weer een dramanacht gehad. Vanaf 22.30 heeft ze stipt elke 45 minuten gehuild (zodanig dat ik er echt naartoe moest), alleen van 1-4 was het stil. Om 5.15 huilde ze zichzelf wakker en we hebben daarna niet meer geslapen. Ik kijk zo uit naar de tijd dat ze doorslaapt, ik vrees alleen steeds meer dat dat pas op haar 18e is :'(
Fiona je bent in ieder geval niet de enige met zo'n slecht slapend kind haha.

Zoon sleept trouwens helemaal niet met meubels. Alleen soms met zijn kinderstoel. Er wordt hier continue gesleept met loopauto/tractor/fiets.
Hier ook veel gesleep. We hadden een 'normale' traliekooi voor de cavia's op de grond staan. Maar zoon sleepte die arm beesten door de hele woonkamer heen. Nu een houten kooi met 2 verdiepingen die hij niet van zijn plek krijgt.

Het is echt onvoorstelbaar hoeveel kracht er in zo'n klein lichaampje zit. De salontafel verschuift hij zo ook even, terwijl dat echt een zwaar kreng is. Dat verschuiven gaat natuurlijk wel met krachtkreten. :rofl: :heart:

Oh en slecht slapen. Check. De meeste nachten gaat hier redelijk goed. Maar ook veel nachten met uren lang gespook. Ik baal er van, maar het enige wat dan helpt is hem streng toespreken. Probeer het vaak eerst met een knuffel en lekker opnieuw instoppen. Maar dat wakkert de knuffelbehoefte alleen maar aan. Na een uur spoken probeer ik zoon bij ons in bed te laten slapen. Soms werkt dat, vaak ook niet. Soms is hij zo 2-2,5 uur wakker in de nacht. Om te janken. Maar hij kan zo ook ineens tot half 9 slapen. Er is echt geen pijl op te trekken.

Kinderwagen is opgehaald. Extreem leuk stel met een heeeele kleine baby. :heart: dat maakte het voor mij iets makkelijker. Ben nooit zo gehecht aan spullen, maar aan die kinderwagen wel een beetje. De herinneringen.
Hier helaas dezelfde rotnachten als bij fiona...wel fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn ;-)

En wat fijn, marloes!!
Dat met die herinneringen herken ik heel erg. Ik had een hele heftige kraamtijd, waarin zoon bijna opgenomen werd in het ziekenhuis en ik zelf bedrust had. Ik vond heel het heftig en chaotisch.

Toen ik de kleertjes aam het opruimen was van toen zat ik ook te huilen, die mini kleertjes herinnerden mij zo aan die heftige tijd. Gisteren hingen we de vlag uit vanwege koningsdag, maar de ‘hoera het is een jongen’ vlag zat nog aan de stok. Die vlag herinnert mij dus ook aan alle heftigheid. Toen zoon 3 dagen was zaten we met hem in het ziekenhuis, we kwamen ‘s avonds thuis en toen zei man verdrietig: we hebben de vlag niet eens buiten gehangen vandaag. Die vlag was echt even symbool voor hoe heftig ik het ervaren heb, het voelde helemaal niet als een feestje. Ik vertelde man dat dus gisteren en hij vond dat echt jammer.

Wel gek dat er dan na 2 jaar nog dat soort dingen naar boven kunnen komen.
Ik heb dat vaak als ik met m'n zusje praat. Zij heeft nu een kleine van 2 maanden en vertelt dan ook wel eens dat ze er wel eens bij zit te huilen als de baby niet wil aanhappen en dan gefrustreerd raakt of dat ze alles heeft gecheckt maar echt niet meer weet wat de baby wil en dan schuldgevoel heeft omdat ze de baby even in de box heeft gelegd en zelf even in de tuin is gaan staan. Dan komen alle momenten zo weer naar boven dat ik dat gevoel soms ook had en probeer haar dan gerust te stellen dat dat niet gek is.
Maar ook lachwekkend herkenbaar zoals alles geprobeerd en dan erachter komen dat de speen verstopt zat en je dan zo dom voelen haha.

Wat fijn Marloes, hopelijk blijft het rustig!

Kan een kind eigenlijk te veel drinken. Met warm eten pak ik de beker wel eens af anders blijft ze maar door drinken en zit ze vol voordat ze iets van het avond eten heeft gehad, haha. Maar ze drinkt best veel gedurende de dag.
Helemaal erg als je jezelf de clichés tegen iemand met een baby hoort zeggen die je zelf toendertijd ook hebt gehoord en toen dacht ja wanneer dan? Of toen dacht uhu stik dr in. :lol:
Haha. Inderdaad. Ik denk nu ook wel vaak: wat maakte ik me toch druk om alles. Het meeste gaat vanzelf weer over.
Mijn broer heeft een kleine van twee weken en die lijken vooral nog zo gecontroleerd. Hebben zich ingelezen over slapen met dik boek en ik denk ondertussen wacht maar😅. Ik kende de theorieën ook, mijn zoon gaf er geen fluit om.
Wat fijn Marloes!

Dochter sleept hier ook met alles. Pfff. Hele verhuizing hier in huis, hahaha.
Ik heb alles meteen verkocht toen ik het niet meer gebruikte.
Kinderwagen al met 10 maanden ofzo. Vanaf toen alleen een buggy in gebruikt.
Ik heb ook al aardig wat doorverkocht en ik ben juist blij va dat babyspul af te zijn. Echt heel ontroerd wordt ik niet van, ik denk meer wat fijn dat we dat nu niet meer nodig hebben.

Wij hadden vannacht een topnacht! Dochter lijkt weer wat op te knappen. Nu man en ik nog...
Elifantje schreef:
28-04-2018 19:39
Ik heb ook al aardig wat doorverkocht en ik ben juist blij va dat babyspul af te zijn. Echt heel ontroerd wordt ik niet van, ik denk meer wat fijn dat we dat nu niet meer nodig hebben.

Wij hadden vannacht een topnacht! Dochter lijkt weer wat op te knappen. Nu man en ik nog...
Precies dit. Als ik dan andere mensen zie met iets dat ik net weg gedaan heb denk ik... ook heerlijk, weg met die zooi :proud:
Wij hebben al die zooi nog voor de derde. Maar ik zal ook blij zijn als het mijn huis uit kan!

@lavendel: een jong kind kan teveel drinken maar zal het dan meestal terug geven. Dus het is niet zo zeer een probleem behalve als de eetlust zo beperkt wordt dat het de groei in de weg staat.
Mocht je het echt bizar veel drinken vinden, de hele dag door, dan zou je de hoeveelheden eens bij kunnen houden en dan bij het cb of huisarts vragen of het reden geeft tot (suiker)onderzoek.
Wij krijgen alleen maar meer zooi in huis :facepalm:

- De kinderwagen wordt uitgebreid met een plankje, maar ondertussen staat er ook een buggy.
- De kleertjes van de eerste bewaard, want de tweede zou ook een jongen kunnen zijn. Dat is ze niet, dus ook meidenkleren in huis.
- De oudste heeft nieuw speelgoed, maar de jongste krijgt ook weer van alles.
- Hydrofielen doeken, het lijkt ondertussen of we hierin een handel zijn begonnen (geldt ook voor rompertjes en ander basisspul)
- En natuurlijk een dubbele hoeveelheid dekens en beddengoed voor ledikantjes, want daarvan hebben we er ook 2 "in gebruik".

(En de dubbele grote zooi: autostoelen, commodes, aankleedkussens...)

Maar je krijgt er zoveel (poepluiers) voor terug!
:love:
Nijntje* schreef:
28-04-2018 20:02
@lavendel: een jong kind kan teveel drinken maar zal het dan meestal terug geven. Dus het is niet zo zeer een probleem behalve als de eetlust zo beperkt wordt dat het de groei in de weg staat.
Mocht je het echt bizar veel drinken vinden, de hele dag door, dan zou je de hoeveelheden eens bij kunnen houden en dan bij het cb of huisarts vragen of het reden geeft tot (suiker)onderzoek.
Lees net een kind tussen 1 en 4 jaar ongeveer 1 liter per dag. Denk nog niet dat we daar aan zitten. Maar vind het wel moeilijk tijdens de avondmaaltijd, want ze gaat huilen/zeuren om de beker te krijgen en dan eet ze dus ook niet. Na het drinken eet ze wel weer wat.
Ik heb dingen die we bij tweede nodig hebben maar nu niet doorgeschoven naar mijn broer. Daar staat de box en babybadje. Maxi-Cosi staat bij mijn moeder. Wij hebben enkel kinderwagen en geen buggy nog. Man wil er een voor vakantie, maar moet wel klein opklapbare zijn dan.

Kleertjes enzo hebben we ook nog want veel neutraal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven