Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
@nymphaion, als het goed ging met slaapzak aan, waarom doe je haar dan niet weer een slaapzak aan?

Het niet krabben was helaas van korte duur, gister weer een hele romp vol dikke rode vlekken die later alweer korstjes kregen... ik merkte het zaterdagavond al aan haar humeur, niet dat ze huilerig of echt sacherijnig was maar ook niet meer zo ontzettend vrolijk zoals die dagen ervoor. Hopelijk krijgen we steeds vaker dagen zonder jeuk. Vind het zo zielig dat het zoveel invloed op haar heeft...
BahcoBarbie schreef:
30-04-2018 09:39

De krullenbol producten van Cantu Care for Kids zijn trouwens echt heel fijn. Ze ruiken lekker en de krullen vallen mooier :heart:
Waar heb je ze gekocht? Zag dat de babyproducten op site van Kruidvat niet leverbaar zijn.
Ach wat sneu Marloes. Hopelijk wordt het langzaamaan een beetje beter.
Marloes85 schreef:
30-04-2018 09:56
@nymphaion, als het goed ging met slaapzak aan, waarom doe je haar dan niet weer een slaapzak aan?

Het niet krabben was helaas van korte duur, gister weer een hele romp vol dikke rode vlekken die later alweer korstjes kregen... ik merkte het zaterdagavond al aan haar humeur, niet dat ze huilerig of echt sacherijnig was maar ook niet meer zo ontzettend vrolijk zoals die dagen ervoor. Hopelijk krijgen we steeds vaker dagen zonder jeuk. Vind het zo zielig dat het zoveel invloed op haar heeft...

:( Dat is niet leuk.

Vanmorgen zag ik een kindje op weg naar ons kdv. Ik wilde bijna vrolijk zeggen 'wat ben jij lekker aan het smikkelen!' omdat ik dacht dat het kleintje iets aan het eten was (we zitten bij een yuppen kdv dus misschien kreeg hij nog vlot een boterham) en zijn handjes plakkerig waren. Maar (en terwijl ik dit typ schieten er tranen in mijn ogen) zijn handjes waren helemaal kapot en het plakkerige bleken wondjes :-(

Het lijkt mij zo frusterend dat je wel heel veel kan proberen bij eczeem maar dat niks 100% lijkt te werken. Wij kunnen bij dreumes nog heel veel aanpassen en dan blijft zijn huid aardig heel. Maar op eczeem heb je niet genoeg invloed.

Dikke knuffel Marloes en ik hoop echt dat er meer dagen komen zoals afgelopen week :hug:
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 10:55
0.37% gewijzigd
1Aapje schreef:
30-04-2018 10:07
Waar heb je ze gekocht? Zag dat de babyproducten op site van Kruidvat niet leverbaar zijn.

Ik heb ze gekocht bij pakshop.nl en dan gezocht op Cantu care for kids. Ik zag ook dat ze nog veel meer kinderkrullenshampoos hebben. Er zitten hier niet veel gekruldeharenwinkels dus leek bestellen mij het makkelijkste.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteravond bijna een hartstilstand.. Oudste had jongste stiekem op de bank getild en jongste was hier natuurlijk van af gekletterd..lag plat met haar gezicht op de grond te huilen. Zodra ik haar optilde wel stil maar eng stil zeg maar.. En lijkbleek. Toen ze later ook nog ging spugen en alleen maar op mij wilde hangen (en dat wil ze nooit, ze zit geen seconde stil normaal) toch maar de hap gebeld.. Die wilden haar uiteraard even zien. Viel in de auto in slaap en was daar aangekomen echt weer springlevend.. Had weer kleur in haar gezicht, sprong weer op schoot, bemoeide zich weer overal mee.. Echt n pak van mn hart! (maar ik voelde me daar wel voor lul zitten, alsof ik n overbezorgde moeder was die voor niks kwam) wel een lichte hersenschudding en een kort wekadvies. Maar ze is weer als vanouds hysterisch druk dus het loopt met n sisser af.. Godzijdank.

Wat rot weer, die jeuk van elsa! Hopelijk krijgt ze snel weer een jeukvrije dag!
Jeetje Obelix, dat is schrikken! Maar liever overbezorgd hoor, dan te makkelijk, vooralmet dat soort dingen.

Geen ervaring met exceem, wat ontzettend sneu zeg voor die kleintjes! Beterschap allemaal.

n. Heeft denk een sprongetje gehad, was afgelopen 2 weken niet zo gezellig. Nu weer wel, en kan ineens springen (super schattig om dat te zien!) Zijn lepel goed naar zn mond brengen, ipv dat het ondersteboven gaat en alles er af valt)
Lavendel_12 schreef:
29-04-2018 18:08
Dochter lijkt twee eczeem plekjes op haar kin te hebben. Eerst wilde ik het even aankijken, maar ze lijken toch iets groter te zijn geworden en iets roder. Ik had er wel beetje calendulan zalf op gesmeer.
Doe ik verstandig aan om toch even naar de huisarts te gaan?
Je kan altijd even telefonisch overleggen toch? Als 't groter en roder wordt zou ik dat wel even doen, verder inderdaad blijven smeren.

@Marloes: ay wat naar zeg, hoop dat 't snel weer wegtrekt. Zoals al gezegd hier heb je over de eczeem weinig controle, maar dat maakt 't ook wel frustrerend, vooral als je je kindje zo ziet krabben :-( .

@Obelix: bah zeg wat schrikken! Natuurlijk ga je dan naar de HAP, liever keertje te vaak toch! Beetje bekomen van de schrik?
happiness = reality - expectations
@Marloes, wat vervelend! Hopelijk krijgt ze snel weer wat goede dagen en trekt het op termijn helemaal weg.

@Nymphaion, wij gebruiken luierbroekjes van Pampers in 1 maat groter dan de overdag-luiers. Dochter slaapt op haar buik en heeft nu al een aantal maanden niet meer doorgelekt.

@ Cantu, wij gebruiken de Cantu care for kids tearfree shea butter shampoo. Volgens mij zelfs via bol.com te koop (alleen daar wel duur). Wij hebben hem gewoon bij de toko gehaald. De krullen zien er echt veel mooier uit sinds we zijn overgestapt. Fijn dat het bij jullie ook goed bevalt Bahcobarbie.

@Obelix, jeetje zeg! Dat is schrikken! Hoop dat je weer een beetje bijgekomen bent.
Hier word ik niet vrolijk van!
@Marloes85, ze heeft nog steeds een slaapzak... een lente/zomervariant. In haar winterslaapzak, van een soort gewatteerd materiaal, kon ze niet op haar buik draaien en deed zich het doorlekprobleem niet voor. Vandaar ;-)

Ik heb haar vannacht ook laten 'tangaslippen' en dat werkte goed... dank voor de tips die nog zijn nagekomen! Ook na het avondeten niet meer al te veel laten drinken lijkt me een goeie...

Sterkte met het eczeem trouwens!

@Obelix, schrikken zeg!!
@pcm
Hier nooit iets gemerkt van niet willen geven. In het ziekenhuis werd zelfs van alles gegeven. Ook combi van pcm en iets ibu achtig geloof ik.
Zijn we ook mee naar huis gestuurd. En dat was in februari.

@Marloes wat rot dat het weer opvlamt.Zou zo fijn zijn als ze geen last meer heeft.

@obelix. Oei wat een schrik. Gelukkig loopt het met een sisser af.

Hier kan ik uk wel achter het behang plakken. Ik Vind dochter vandaag echt niet gezellig. Huilen, piepen, hangen en ontzettend uitproberen. En als ze haar zin niet krijgt of geen aandacht heel erg gillen. Dreumespuberteit?
Ze ligt nu even op bed maar kreeg al melding van de babyfoon... zucht
Even ego-post. Ik had vanmorgen de meeste ranzige luier, tot halverwege zijn buik. Dacht ik dat ik alles gehad had...kotst hij de toet toet autogarage onder. :'(

Iedere poepluier is een groot drama. Zijn hele billen liggen open.
Ach tinkeltje, wat naar!
Zo frustrerend is dat. Hoop dat je kindje snel opknapt met bil en al. Geen tips voor je helaas. Heb het maar 1x aan de hand gehad. Schoonmaken met stromend water, goed drogen en zink deppen...
Tinkeltje34 schreef:
30-04-2018 15:25
Even ego-post. Ik had vanmorgen de meeste ranzige luier, tot halverwege zijn buik. Dacht ik dat ik alles gehad had...kotst hij de toet toet autogarage onder. :'(

Geen idee of je 't al geprobeerd hebt, maar bij ons was het wondermiddel Heilwolle. Dat is wol waar nog lanoline in zit, die je in de luier doet. Het zorgt ervoor dat er een laagje lucht tussen de billen en de luier blijft zitten, en de lanoline maakt de huid wat vettig. Onze dochter had op een gegeven moment ook haar hele billen open liggen (zo sneu, en zalf blijft niet meer zitten, dus je kunt zo weinig); toen we begonnen met Heilwolle was er in 1 nacht een soort 'laagje huid' dat na nog 2 nachten eruit zag alsof ze nooit uitslag gehad had. Geweldig spul.
Heb wel eens gehoord dat maïzena ook schijnt te helpen? (Of is dat een bakerpraatje)
Tinkeltje wat ontzettend zielig. Ik heb ook weleens van maïzena gehoord dat dat helpt, neemt gelijk het vocht op. En mijn dochter heeft het weleens gehad en toen heb ik creme Bioforce gebruikt van dr Vogel.

Little Angel hier ook een dreumes die sneller van slag is. Wordt 's nachts ook elke uur zo'n beetje wakker of om 5 uur en niet meer willen slapen :-( het duurt nu al twee weken en wij zijn zoooo gesloopt! Ik vermoed ook een sprongetje, die zou met 75 weken zijn, ze is nu bijna 73 weken. Mijn hemel nog 2 weken te gaan :biggrin:

Maar ik heb een vraagje: hebben jullie kinderen ook zo'n bloedhekel aan tandjes poetsen en eventueel nog tips? Onderkant gaat hier prima, maar zodra de bovenkant aan de beurt is gilt ze moord en brand, altijd al zo geweest ;-D
Tinkeltje34 schreef:

Oh wat sneu :-( Ik smeer altijd Bepanthen bij dingen met de huid. En ik blaas koude lucht op dreumes zijn kont als het zo vuurrood is tijdens het verschonen. Vindt ie fijn.
Oh die tandjes! Drama!!!!!
En vrees dat ze een slecht gebit heeft want ondanks al het poetsen... ben ik echt niet vrolijk er van.

Maar geen tips. Wij gaan hier echt in de houdgreep. Soms lukt afleiden en al het geeikte, soms niet. Dan is het de houdgreep. Met die moeilijke tanden vind ik poetsen nog belangrijker eigenlijk. Dus moet gewoon
lilly1980 schreef:
30-04-2018 15:38
Tinkeltje wat ontzettend zielig. Ik heb ook weleens van maïzena gehoord dat dat helpt, neemt gelijk het vocht op. En mijn dochter heeft het weleens gehad en toen heb ik creme Bioforce gebruikt van dr Vogel.

Little Angel hier ook een dreumes die sneller van slag is. Wordt 's nachts ook elke uur zo'n beetje wakker of om 5 uur en niet meer willen slapen :-( het duurt nu al twee weken en wij zijn zoooo gesloopt! Ik vermoed ook een sprongetje, die zou met 75 weken zijn, ze is nu bijna 73 weken. Mijn hemel nog 2 weken te gaan :biggrin:

Maar ik heb een vraagje: hebben jullie kinderen ook zo'n bloedhekel aan tandjes poetsen en eventueel nog tips? Onderkant gaat hier prima, maar zodra de bovenkant aan de beurt is gilt ze moord en brand, altijd al zo geweest ;-D

Weet jij serieus hoeveel weken je dreumes is? :-D o_o Ik heb al moeite met de maanden..

Tandenpoetsen en niet willen = in de houdgreep. Poetsen is hier niet facultatief :A: Meestal gaat het prima.
Tinkeltje34 schreef:

Hier heeft barrière crème heel goed geholpen toen mijn zoon last had van tanden-poep.
Dun laagje aanbrengen.
Te koop bij alle apotheken.

Ze gebruiken het ook in de zorg bij bejaarden.
De billen liggen echt open, en op de open plekken kan ik niks smeren. Dat ‘pakt’ niet zeg maar. Daar omheen smeer ik sudo of zinkzalf en ik strooi maizena. Hij heeft op 1 bil een open plek van 2 bij 2 cm, en op de andere 2 bij 6/7 cm. Probleem is dat hij ieder half uur wel een poepluier heeft (incl doorlekken en al) en dat houdt het gewoon niet tegen. Die billen hebben amper de kans om te herstellen. Zodra hij normaal poept, zijn die billen vrij snel over. Ik maak schoon met een washandje met warm water en babyolie er in. Heb tijdelijk ander luiers gehaald (premium protection ipv baby dry pants). Bloemetjesolifant: zou Heilwolle kunnen helpen? De billen zijn goed bedekt, maar zodra hij poept is alles weg en zijn de billen nat.

Tandenpoetsen: was hier een groot drama en een aantal weken geleden was het ineens over. Dus tot die tijd in de houdgreep. Op het laatst deden we het vaak voor de tv of in bad als hij afgeleid was. Ik heb wel 1000 keer dat tandenpoetslied gezongen...werd het niet beter van.
Tinkeltje, en met blote billen laten lopen? (En dus heeel veel dweilen) Dat is het enige wat hier helpt met echt heftige uitslag.

Mijn dreumes heeft geloof ik 2 waterpokken. Dat is wel een beetje te weinig om immuun van te worden he?
Reendje: ik weet niet zo goed hoe ik dat moet hebben. Hij ligt voornamelijk op de bank en we hebben een tapijt liggen.

Sinds wanneer zijn de watepokken er? Het duurde hier een dag of 2-3 voor het er echt meer werden.
Wij hebben een zelfbedacht tandenpoetslied en een vaste volgorde waarin we de dingen voor het naar bed gaan doen.. laat ook altijd even de tandenborstel zien en kondig aan dat we gaan tandenpoetsen. Waarna ik uit volle borst het tandenpoetslied aanhef ;-) Tandenpoetsen duurt zo lang als het lied. De ene keer gaat het soepeler dan de andere keer.. maar iig is er de routine om op terug te vallen en ze weet waar ze aan toe is.. meer kun je niet doen denk ik..
nymphaion schreef:
30-04-2018 15:35
Heb wel eens gehoord dat maïzena ook schijnt te helpen? (Of is dat een bakerpraatje)
Het kan helpen, maar kan ook voor een schimmelinfectie zorgen.

(En nu praat ik alleen het forum maar na, zelf (nog) geen ervaring met uitslag en open billen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven