Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 29 april 2018 om 11:12
Bedankt voor de tip van de aa drink. Hij spuugt inmiddels niet meer, maar is nog wel heel hangerig en zo slap als een vaatdoek. Drinken en eten gaat nu goed.
Hij heeft nog wel diarree en zijn billen zijn helemaal stuk. Tijdens het verschonen dikke tranen gezien, dus het gaat nog wel goed. Er gaat in ieder geval weer meer in dan er uit komt.
Hij heeft nog wel diarree en zijn billen zijn helemaal stuk. Tijdens het verschonen dikke tranen gezien, dus het gaat nog wel goed. Er gaat in ieder geval weer meer in dan er uit komt.
zondag 29 april 2018 om 11:21
Ach arme schatTinkeltje34 schreef: ↑29-04-2018 11:12Bedankt voor de tip van de aa drink. Hij spuugt inmiddels niet meer, maar is nog wel heel hangerig en zo slap als een vaatdoek. Drinken en eten gaat nu goed.
zondag 29 april 2018 om 12:56
Hi allen, vraagje! Onze bijna-dreumes slaapt sindskort niet meer in haar winterslaapzak. Daardoor heeft ze meer bewegingsvrijheid en draait ze zich in bed vaak op haar buik om te slapen, vindt ze kennelijk prettiger dan op haar rug. Bijkomend probleempje is echter dat ze nu vaak 's ochtends aan de voorkant helemaal is doorgelekt. Ze krijgt nu nog een fles Nutrilon 3 voor het slapengaan 's avonds, die gaat eraf vallen als ze over ruim een week 1 wordt. Dus dat zal wel wat gaan schelen qua volle blaas. Als ze die fles niet zo goed gedronken heeft, is ze de volgende ochtend dan vaak ook niet doorgelekt.
Ik weet dat Bahco Barbie een tijd terug een topic had over het extreem doorlekken van haar zoontje en dat de oplossing was de nachtluier op een soort tanga-manier om te doen. Heeft iemand hier ervaring met een meisje wat nachtelijk doorlekken betreft? Ik dacht: misschien kan ik haar luier aan de voorkant hoger doen dan aan de achterkant. Of zou dat toch gaan verschuiven? Ze heeft 's nachts al een grotere maat aan dan overdag trouwens.
Dank alvast voor jullie aandacht
Ik weet dat Bahco Barbie een tijd terug een topic had over het extreem doorlekken van haar zoontje en dat de oplossing was de nachtluier op een soort tanga-manier om te doen. Heeft iemand hier ervaring met een meisje wat nachtelijk doorlekken betreft? Ik dacht: misschien kan ik haar luier aan de voorkant hoger doen dan aan de achterkant. Of zou dat toch gaan verschuiven? Ze heeft 's nachts al een grotere maat aan dan overdag trouwens.
Dank alvast voor jullie aandacht
zondag 29 april 2018 om 14:32
Dat idee van de late fles laten vallen als ze 1 wordt hadden wij ook, maar dochter is het daar niet mee eens, dus ze wordt 's avonds rond elven vaak nog wakker met honger. Dus wij geven gewoon nog een fles, want blijkbaar heeft ze 't nodig. Ik zou dus nog niet te enthousiast denken dat je sowieso die fles niet meer hebt (en dus een minder volle blaas hebt) want het kan zo zijn dat ze een eigen willetje heeftnymphaion schreef: ↑29-04-2018 12:56Hi allen, vraagje! Onze bijna-dreumes slaapt sindskort niet meer in haar winterslaapzak. Daardoor heeft ze meer bewegingsvrijheid en draait ze zich in bed vaak op haar buik om te slapen, vindt ze kennelijk prettiger dan op haar rug. Bijkomend probleempje is echter dat ze nu vaak 's ochtends aan de voorkant helemaal is doorgelekt. Ze krijgt nu nog een fles Nutrilon 3 voor het slapengaan 's avonds, die gaat eraf vallen als ze over ruim een week 1 wordt. Dus dat zal wel wat gaan schelen qua volle blaas. Als ze die fles niet zo goed gedronken heeft, is ze de volgende ochtend dan vaak ook niet doorgelekt.
Dank alvast voor jullie aandacht![]()
zondag 29 april 2018 om 14:40
zondag 29 april 2018 om 15:01
Ik dacht ook te stoppen met de avondfles vanaf haar eerste verjaardag, maar dat gebeurde pas met 17 maanden. Ze ging gewoon echt niet slapen zonder avondfles en omdat de nachten al zo zwaar waren (en ze verder bijna niets dronk) bleef ik hem nog een tijd geven.nymphaion schreef: ↑29-04-2018 12:56Hi allen, vraagje! Onze bijna-dreumes slaapt sindskort niet meer in haar winterslaapzak. Daardoor heeft ze meer bewegingsvrijheid en draait ze zich in bed vaak op haar buik om te slapen, vindt ze kennelijk prettiger dan op haar rug. Bijkomend probleempje is echter dat ze nu vaak 's ochtends aan de voorkant helemaal is doorgelekt. Ze krijgt nu nog een fles Nutrilon 3 voor het slapengaan 's avonds, die gaat eraf vallen als ze over ruim een week 1 wordt. Dus dat zal wel wat gaan schelen qua volle blaas. Als ze die fles niet zo goed gedronken heeft, is ze de volgende ochtend dan vaak ook niet doorgelekt.
Welke maat luiers gebruik je? Wij hebben voor overdag maat 4 (Kruidvat) en voor 's nachts maat 4+. Die zijn net zo groot, maar nemen meer vocht op. Een te kleine romper kan ook zorgen voor doorlekken en anders kun je nog proberen de luier achterstevoren aan te trekken. De achterkant van de luier kan volgens mij meer opnemen.
zondag 29 april 2018 om 15:14
zondag 29 april 2018 om 15:16
@fiona2012 oh ja, neemt de achterkant meer op? Vroeger had je van die boy en girl-luiers.. zie je nooit meer dacht ik?! Anders was dat misschien ook nog een optie geweest.. Bij jongetjes zal de plas eerder voorin de luier van zitten.
We gebruiken voor de nacht Kruidvat 4+. Ik ga ze eens achterstevoren proberen. Romper is ruim genoeg, Hema stretch 74/80.
Wat betreft de avondfles: ze drinkt 'm ook wel eens niet omdat ze niet wil, of maar een beetje.. (steeds vaker eigenlijk, en ze geeft daar naar mijn idee ook al zelf een beetje mee aan dat die fles z'n langste tijd gehad heeft) ik ga er maar vanuit daar ze dat dan zelf wel goed aanvoelt. Ze wordt dan later ook niet wakker van de honger ofzo. We gaan gewoon proberen 'm weg te laten als ze één is en mocht de overstap te groot zijn, dan laten we het nog even zo of kunnen we een tussenvariant bedenken of iets minder aanbieden.
Anderen ook dank voor de tips tot dusver!
We gebruiken voor de nacht Kruidvat 4+. Ik ga ze eens achterstevoren proberen. Romper is ruim genoeg, Hema stretch 74/80.
Wat betreft de avondfles: ze drinkt 'm ook wel eens niet omdat ze niet wil, of maar een beetje.. (steeds vaker eigenlijk, en ze geeft daar naar mijn idee ook al zelf een beetje mee aan dat die fles z'n langste tijd gehad heeft) ik ga er maar vanuit daar ze dat dan zelf wel goed aanvoelt. Ze wordt dan later ook niet wakker van de honger ofzo. We gaan gewoon proberen 'm weg te laten als ze één is en mocht de overstap te groot zijn, dan laten we het nog even zo of kunnen we een tussenvariant bedenken of iets minder aanbieden.
Anderen ook dank voor de tips tot dusver!
zondag 29 april 2018 om 15:43
Haha tangaslippen
Met avondfles bedoelde ik trouwens de fles van ca. 19.00 uur.. rond 23.00 uur krijgt ze al heel lang geen voeding meer (heeft ze zelf ooit zo 'geregeld' en wij hebben haar daarin gevolgd). Die fles krijgt ze uurtje/half uurtje na het avondeten. En ze krijgt na het avondeten ook wat yoghurt. Al met al best wat zo samen, daarom denk ik dat die fles van 19.00 zonder al te veel problemen kan komen te vervallen, maar we zien wel.. kind vraagt, wij draaien!
zondag 29 april 2018 om 16:31
Hier liet hij de 19u borst zelf vallen, zo propvol van het avondeten als hij zit. Nu geef ik hem weer tot hij weet eetlust heeft (ziek geweest). Ook de 23u voeding want verder eet hij momenteel 2.5 maisfinger en een paar hapjes pap. Als hij ziek is merk je echt dat hij nog wel een newbie met-de-pot-mee-eter is. Gelukkig kan ik dat productietechnisch blijkbaar prima aan
zondag 29 april 2018 om 21:47
maandag 30 april 2018 om 09:46
Ha duidelijk, goeie tip!BahcoBarbie schreef: ↑29-04-2018 21:47Dit topic, laatste post: kinderen/extreem-doorlekken/list_messag ... #p27765699
maandag 30 april 2018 om 09:47
Wij ook!BahcoBarbie schreef: ↑30-04-2018 09:39Wij hebben eindelijk weer een nacht normaal geslapen.
De krullenbol producten van Cantu Care for Kids zijn trouwens echt heel fijn. Ze ruiken lekker en de krullen vallen mooier![]()
Ik zal ook eens kijken naar Cantu voor onze semi-krullenbol. Misschien kan ik er dan meer krul krijgen. Houd ik wel van!