Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Tandenpoetsen: vind de kleine man niet erg. Hij vind vooral de electrische tandenborstel erg interessant en gister poetste hij dus zn tanden met 2 elektrische tandenborstels aan.

Komt denk ik, omdat alles wat ik doe, leuk is. Dus na doen. En hij kan erbij dus liep er ineens mee haha.

Open billetjes, hier gelukkig niet zo vaak. Maar lekker laten luchten helpt dan. Maar met diarree wil je ook niet te lang zonder luier...
    Tinkeltje34 schreef:
    30-04-2018 15:52
    De billen liggen echt open, en op de open plekken kan ik niks smeren. Dat ‘pakt’ niet zeg maar. Daar omheen smeer ik sudo of zinkzalf en ik strooi maizena. Hij heeft op 1 bil een open plek van 2 bij 2 cm, en op de andere 2 bij 6/7 cm. Probleem is dat hij ieder half uur wel een poepluier heeft (incl doorlekken en al) en dat houdt het gewoon niet tegen. Die billen hebben amper de kans om te herstellen. Zodra hij normaal poept, zijn die billen vrij snel over. Ik maak schoon met een washandje met warm water en babyolie er in. Heb tijdelijk ander luiers gehaald (premium protection ipv baby dry pants). Bloemetjesolifant: zou Heilwolle kunnen helpen? De billen zijn goed bedekt, maar zodra hij poept is alles weg en zijn de billen nat.

Tandenpoetsen: was hier een groot drama en een aantal weken geleden was het ineens over. Dus tot die tijd in de houdgreep. Op het laatst deden we het vaak voor de tv of in bad als hij afgeleid was. Ik heb wel 1000 keer dat tandenpoetslied gezongen...werd het niet beter van.
    Wij hadden precies hetzelfde: zinkzalf pakte niet omdat het natte wondjes waren, dus je kon er niets op smeren :(. Heilwolle hielp als een trein. Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Groningen is kun je gerust wat bij me komen halen, dan kun je 't direct proberen.
    Alle reacties Link kopieren
    O met tapijt zou ik het inderdaad niet aanraden nee.... bank is misschien nog wel oplosbaar met een groot laken erover ofzo?

En misschien komen die waterpokken dan nog. Ik hoop het eigenlijk, we zijn komende weken allebei veel vrij en dan heeft ze het maar gehad voordat er weer een jonge baby bij is.
    BahcoBarbie schreef:
    30-04-2018 15:45
    Weet jij serieus hoeveel weken je dreumes is? :-D o_o Ik heb al moeite met de maanden..

Tandenpoetsen en niet willen = in de houdgreep. Poetsen is hier niet facultatief :A: Meestal gaat het prima.
    Bahcobarbie een week geleden had ik het ook niet geweten totdat mijn collega na het praatje " dreumes gaat serieus op tilt" vroeg of het geen sprongetje was. Ik zag dat de laatste met 75 weken was, dus ik ben gaan rekenen vanaf haar verjaardag ;-D
    Bloemetjesolifant schreef:
    30-04-2018 16:10
      Wij hadden precies hetzelfde: zinkzalf pakte niet omdat het natte wondjes waren, dus je kon er niets op smeren :(. Heilwolle hielp als een trein. Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Groningen is kun je gerust wat bij me komen halen, dan kun je 't direct proberen.

Ik stuur je een pb!
      .
      Check tandenpoetslied, die kende ik nog niet. Zal ik eens gaan introduceren...
      Ik heb Maizena eerder gebruikt en het werkt inderdaad als een trein, maar ook nu niet genoeg. Ik weet dat het schimmelinfecties kan veroorzaken. Ik gebruik het alleen bij open billen en stop er mee zodra het over is.
      Tinkeltje34 schreef:
      30-04-2018 16:02
      Reendje: ik weet niet zo goed hoe ik dat moet hebben. Hij ligt voornamelijk op de bank en we hebben een tapijt liggen.

Sinds wanneer zijn de watepokken er? Het duurde hier een dag of 2-3 voor het er echt meer werden.
      Met blote billen in het oude babybadje met een handdoek op de bodem erin voor de tv?
      Tinkeltje34 schreef:
      30-04-2018 16:23
      Ik stuur je een pb!
      Je hebt bericht terug :)!
      Tandenpoetsen is hier bij vlagen ook een drama! Verschrikkelijk, maar het moet. Bij man gaat het beter dan wanneer ik poets. Ik denk dat ik iets te hardhandig ben (of man te soft). Wat ik nu ook doe is dreumes 's morgens een tandenborstel geven als ik ook mijn tanden poets. Dan mag ze dus zelf poetsen, en in de avond doen wij het. Zo houden we het nog een beetje leuk. Want als ze het zelf mag doen vind ze het reuze interessant.

Wat vervelend zeg tinkeltje, hopen dat de heilwolle werkt. Ik heb er meerdere goede verhalen over gehoord.
      @pcm: vanmorgen kreeg Pukkelien haar eerste prikjes en hadden ze het er over dat er een nieuw pcm-beleid is. Tegenwoordig mag je alleen een pcm geven na een prikje als ze al 3uur nonstop liggen te huilen (lijkt mij dat een kindje dan oververmoeid is, maar wie ben ik) en dan de volgende keer een preventieve pcm.
      Bij Puk was dat dus anders, maar ik weet niet meer hoe :facepalm: , maar ben nu wel nieuwsgierig. Bahco en Tinkeltje, die van jullie hebben hun eerste prikjes ongeveer tegelijk gehad met die van mij, hebben jullie nog een idee wat het advies toen was?
      Maartje2016 schreef:
      30-04-2018 17:18
      @pcm: vanmorgen kreeg Pukkelien haar eerste prikjes en hadden ze het er over dat er een nieuw pcm-beleid is. Tegenwoordig mag je alleen een pcm geven na een prikje als ze al 3uur nonstop liggen te huilen (lijkt mij dat een kindje dan oververmoeid is, maar wie ben ik) en dan de volgende keer een preventieve pcm.
      Bij Puk was dat dus anders, maar ik weet niet meer hoe :facepalm: , maar ben nu wel nieuwsgierig. Bahco en Tinkeltje, die van jullie hebben hun eerste prikjes ongeveer tegelijk gehad met die van mij, hebben jullie nog een idee wat het advies toen was?
      Mijn dochter is ietsje jonger volgens mij (18 maanden). Wij mochten alleen pcm geven als ze langere tijd hoge koorts had, anders was het niet nodig.
      Zoon krijgt hier niet alleen bij hoge koorts een pcm. Als ik zelf niet zo fit voel neem ik ook wel een pcm. En als zoon duidelijk uit zijn comfort is, dan geef ik hem ook gewoon een pcm.
      Laatst drukte zoon binnen een paar dagen 1 kies, 1 hoektand en 2 'gewone' tanden naar buiten. Daar had hij ontzettend veel last van. Zetpilletje heeft hem ontzettend geholpen. Maar volgens de 'richtlijnen' mag dat dus niet? Dat is toch gek? Als wijzelf pijn hebben nemen we ook een pcm, waarom zou je dan niet bij een kindje wat pijn wegnemen met pcm?

Ik snap gewoon niet waarom ze bij kinderen zo steng daarmee zijn. Wat is de gedachte daarachter dan?
      Ik volg trouwens hiermee heel erg mijn gevoel.

Ik weet trouwens helemaal niet wat de richtlijnen zijn, hebben ze ons ook nooit verteld op het cb. Maar nu heb ik sowieso lak aan wat ze daar zeggen en gaan wij er ook helemaal niet meer heen. :)
      Oh en met open billetjes ben ik ook nog zoekende in wat helpt. Bepathen lijkt het hier altijd goed te doen. En veel luchten, lekker met de billen bloot.
      Toen zoon een keer stond te plassen zonder luier wist hij niet zo goed wat hem overkwam. :rofl:
      Maar bij open en bloedende billetjes zet ik hem in de gootsteen en laat ik de poep er vanaf weken zodat ik niet met doekjes in de weer hoef. Lijkt me dan minder belastend voor het huidje.

Maar pfff, ik blijf het ook altijd lastig vinden.
      Jeetje wat een gedoe om die pcm. Ik geef wanneer ik denk dat dochter zich er lekkerder bij gaat voelen. Wat doen CB en artsen lastig zeg.
      Idd wij nemen ook pcm bij ongemak.
      Heb er vanmiddag nog 1 aan dochter gegeven. Na een hele ochtend gemekker en gepiep een pcm in de hoop op een beetje slaap. Ze kwam wel beter uit bed.
      En 3 uur laten huilen, ze zijn mesjogge geworden.
      Ik dacht dat het ging om pcm na een inenting toch? Ik geef ook een pcm als ze niet lekker is. Nu komen haar hoektanden door en ze heeft echt pijn 's nachts, dan geef ik haar een zetpil. Maar ik hoor ook soms ouders die hun kind om elke scheet een zetpil geven 'want dan slaapt hij/zij zo lekker door' en daar ben ik geen voorstander van. Het blijven medicijnen met bijwerkingen.

Bij open billetjes gebruik ik Bepanthen of Sudo en ik smeer niet te vaak. Maar dat is eigenlijk nog maar 2x voorgekomen, ze heeft er gelukkig niet zo vaak last van.
      Over de PCM: ik kan me 2 jaar geleden niet herinneren dat er bijzondere dingen gezegd werden over PCM. Volgens mij mocht je gewoon een geven bij inentingen. Ik was er in eerste instantie wat voorzichtiger mee, omdat ‘men’ zegt dat de koorts een functie heeft en dat het niet erg is. De reactie van mijn huisarts was: geef dat kind een PCM. Ik ben een aantal keer bij de HAP geweest (kind is altijd in het weekend ziek) en hoe ouder de arts, hoe makkelijker ze zijn. Als ik aangeef dat ik PCM geef zeggen jongere artsen vaak: hoezo, heeft hij dan pijn?

Inmiddels ben ik zelf van mening dat als ik me niet lekker voel, ik ook iets neem om mijn klachten te verminderen. Dus waarom niet voor hem dan. Als hij ziek is, dan jengelt hij de hele dag. Met PCM voelt hij zich gewoon een stuk minder ellendig. Als het niet schadelijk is, waarom zou ik het dan niet doen?

Ik had niet echt tijd om verder te vragen naar wat ze precies bedoelde met haar opmerking afgelopen weekend. Dat had ik eigenlijk even moeten doen. Ik ga er vanuit dat als richtlijnen aangepast worden, dat dat dan wel gebaseerd is op onderzoek. Ze zei letterlijk: ze komen er wat van terug. Dus ik dacht, misschien zijn er nieuwe inzichten. Ik ben wel benieuwd met welke reden ‘ze’ er dan van terug komen en wie ‘ze’ zijn.
      Bloemetjesolifant: super bedankt voor de heilwolle. Zoon ligt nu lekker te slapen, dus dan kan hij een mooi lange nacht maken met droge luier. Ben heel benieuwd naar morgen ochtend.

Ow ja, en met een PCM ligt hij te slapen. En dit keer omdat hij pijn heeft. ;-D
      Laten jullie dreumessen het gewoon toe als je een zetpil geeft? Onze dochter wordt namelijk helemaal overstuur als ze een zetpil krijgt of als we haar temperatuur meten. Ik vind het zo zielig.. Weten jullie of er een alternatief is, of bepaalde zetpillen die misschien wat kleiner zijn? Wij hebben die van de Kruidvat.
      Tinkeltje34 schreef:
      30-04-2018 19:28
      Inmiddels ben ik zelf van mening dat als ik me niet lekker voel, ik ook iets neem om mijn klachten te verminderen. Dus waarom niet voor hem dan. Als hij ziek is, dan jengelt hij de hele dag. Met PCM voelt hij zich gewoon een stuk minder ellendig. Als het niet schadelijk is, waarom zou ik het dan niet doen?
      Haha, dit is precies de redenatie die onze HA gaf toen we rond kerst met Puk bij hem waren. En dus ook de redenatie wij nu volgen (in elk geval met Puk, maar met die tweede zijn we nu na 8wk al een stuk makkelijker met van alles :proud: )
      fiona2012 schreef:
      30-04-2018 19:36
      Laten jullie dreumessen het gewoon toe als je een zetpil geeft? Onze dochter wordt namelijk helemaal overstuur als ze een zetpil krijgt of als we haar temperatuur meten. Ik vind het zo zielig.. Weten jullie of er een alternatief is, of bepaalde zetpillen die misschien wat kleiner zijn? Wij hebben die van de Kruidvat.
      Daar kan je best gelijk in hebben, heb onze voorraad er eens bij gepakt:
      Het lijkt erop dat ze per merk van vorm en maat verschillen, het aantal mg speelt daar geen rol bij.
      Wij gebruiken altijd die van de appie, maar die zien er relatief groot uit (120 en 240). Ze zijn ook even groot.
      De etos 120 is daarentegen de helft kleiner en smaller dan de appie 120.
      De apotheek 60 is wel iets kleiner dan de etos 120, maar die lijkt me voor een andere doelgroep gemaakt.

Conclusie uit mijn pcm-voorraad: haal eens een doosje bij de etos om te vergelijken of die ook kleiner dan die van het kruidvat zijn.
      Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb nu zelf een vraag. Mijn dreumes (20 mnd) kan nog niet kiezen. Als ik hem bv de appelstroop en de jam laat zien en vraag welke hij op brood wilt wilt hij beide verpakkingen en ermee spelen. Idem dito met bijv welke broek hij aan wilt. Is dit herkenbaar of zorgwekkend?
      Herkenbaar. Ik kan zelf ook wel eens niet kiezen ;-)
      Nijntje108 schreef:
      30-04-2018 19:48
      Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb nu zelf een vraag. Mijn dreumes (20 mnd) kan nog niet kiezen. Als ik hem bv de appelstroop en de jam laat zien en vraag welke hij op brood wilt wilt hij beide verpakkingen en ermee spelen. Idem dito met bijv welke broek hij aan wilt. Is dit herkenbaar of zorgwekkend?

Mijn man is 35 en kan nog steeds niet kiezen :) Soms zit het in het beestje. Als we uiteten gaan pakt hij 9/10 keer wat ik ook kies. Als ik hem zou laten kiezen tussen twee broeken dan weet hij het ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven