Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
:rofl: Gezellig even aanhappen?
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
09-04-2018 14:01
:rofl: Gezellig even aanhappen?
Als het aan hem ligt wel :cry:

Het is ook wel schattig, dat die nu eerst op alle manieren mijn shirt omhoog probeert te doen om tot de conclusie te komen dat er dan een bh in de weg zit (gelukkig), maar hij wijkt dan elke keer uit naar mijn knieën... :bonk:
Oh hij komt zeker als hij aandacht wil ;)

Maar las over dat iemand ging spelen en dat de dreumes dan geen lol meer ziet in z’n driftbui en toen dacht ik: ik speel nauwelijks met zoon.

We stoeien meer. Kietelen, dansen, zingen, dat soort dingen. Maar ik vind zijn speelgoed ook maar saai. Ken die ringentoren nou wel :P

Hier is de uk al een week niet te genieten en ik vind dat idd ook zware en vervelende dagen. Ook nog vakantie momenteel dus da’s helemaal kut want ben dus m’n hele vakantie verpleegster geweest :P nouja ‘t loopt zoals ‘t loopt zullen we maar denken.

Maar ben stiekem best wel blij als ik volgende week weer aan de slag mag :whistle:
Maartje2016 schreef:
09-04-2018 14:08
Als het aan hem ligt wel :cry:

Het is ook wel schattig, dat die nu eerst op alle manieren mijn shirt omhoog probeert te doen om tot de conclusie te komen dat er dan een bh in de weg zit (gelukkig), maar hij wijkt dan elke keer uit naar mijn knieën... :bonk:
:hihi: hij is ook nog best wel klein toch?
lux. schreef:
09-04-2018 14:21
:hihi: hij is ook nog best wel klein toch?
19mnd, dus ik snap wel dat die er niks van snapt.

Ik wacht nu rustig af tot hij op deze manier aandacht bij manlief gaat vragen, want die heeft geen bh aan als extra beschermlaagje (6) :whistle:
@Lux, ik speel ook niet zo veel hoor. Hij gaat vooral zelf zijn gang. Soms ga ik er wel eens bijzitten en als hij kleurt doe ik ook wel eens mee.
Uiteraard stoeien en dansen we ook.
O wij bouwen ook wel samen met de duplo, samen een puzzel leggen, ik vul vormpjes in de zandbak en zij keert ze om, dat soort dingen. Duurt ook max 10 minuten per activiteit hoor :D
Hoe doen jullie dat met van dat ‘aanstelgedrag’/driftbuien?

Hier mocht zoon net iets niet en dan stort hij zich woedend ter aarde en dan wordt hij wat rustiger en als hij dan ziet dat ik kijk doet hij er nog een schepje bovenop. Zag ‘m net zelfs stiekem lachen tussendoor toen hij dacht dat ik niet keek!

Maar wat moet ik? Negeren? Afleiden? Ik weet niet zo goed hoe hiermee om te gaan. ‘t Is nieuw in huize Lux :P
Haha herkenbaar hoor Lux! Vooral dat stiekem kijken of je het wel ziet en dan even schepje er bovenop.
Ik probeerde hem of te negeren of af te leiden. Soms hielp het een en soms het andere.
Lux: afhankelijk van de situatie negeer ik eerst. Eerst even laten uitrazen. Als hij zo boos is, kan ik hem toch niet bereiken. Daarna help ik hem er uit te komen. Als het serieus is ga ik daarna troosten, bij wat minder serieus afleiden. Bij nog minder serieus negeer ik nog wat langer en zeg ik: huppakee klaar.
Hier negeer ik vooral :). Dochter doet 't als ze geen zin heeft om te lopen - op random plekken, maar vooral als ik haar net uit de fietsstoel haal, of als we ergens buiten zijn en ik geen buggy bij me heb. Ik negeer haar gedrag, doe normaal tegen haar en vraag of ze meeloopt. Gelukkig heb ik zelden haast :).

En ook gewone driftbuien (ik wil een soepstengel! Nee toch niet! *gooit 'm op de grond - hond blij* Nu wil ik toch mijn soepstengel! Dat soort dingen) negeer ik haar bui en probeer ik gewoon 'normaal' tegen haar te doen. Zo komt ze er redelijk snel uit.
Negeren proberen wij ook. Soms helpt het. Maar meestal gaat hij dan iets doen waarvan hij weet dat het echt niet mag zodat wij toch wel komen ingrijpen. Hard met het speelgoed gooien, op het tv meubel klimmen, aan de speakers zitten, zijn stoeltje omgooien. Hebben ons wel weer voorgenomen om hem dan weg te halen en niks te zeggen. Hij heeft alleen wel al bewezen dat hij over een behoorlijk portie doorzettingsvermogen beschikt ;-D

Spelen gaat hier ook vrij moeizaam hoor. Zijn eigenlijk toch wel de hele dag bezig met aandacht, samen spelen en entertainen. Echt 10 min. alleen spelen gebeurt weinig. Echter wel meer dan voorheen. Gaat eigenlijk een beetje in fases.
Het lijkt mij echt geen kwaad kunnen dat er kindjes zijn die dat wél heel goed kunnen.

@Lux ik zou in die situatie ook met name negeren. Pas wanneer echt iets gevaarlijk wordt of niet mag, dan zou ik er wat mee doen. Maar soms is de reactie ook weer precies hetgeen wat ze willen bereiken. Daar trap ik zelf iets té vaak in. Eén methode lijk ik hier niet overal op te kunnen toepassen.
Maar jouw zoontje is nog relatief jong he?
Zoontje is trouwens ook een lieve schat hoor. Arme jongen wordt hier een beetje door zijn moeder weggezet als niet veel meer driftkikker😉
Ja 11 maanden pas. En dat zo kijken of ik wel zie hoe hij zielig is was vandaag voor ‘t eerst. Man en ik moesten er erg om lachen :$
Maartje2016 schreef:
09-04-2018 13:55
Zo, wij hebben hier weer wat ontdekt wat er vanuit het perspectief van een dreumes heul anders uit ziet dan vanuit ons perspectief: borstvoeding!

Het ziet er voor Puk namelijk uit alsof Pukkelientje mij een paar keer per dag mag bijten, dus raadt eens hoe hij nu van iedereen aandacht vraagt... :@@:
Oh dit vind ik stiekem wel erg grappig om te lezen :hihi:
Maar het begint dus O_O
Haha Maartje. Misschien kun je kniebeschermers omdoen. Of van dat anti nagelbijt spul op je knie smeren 😂

Lux, stiekem best grappig he zo'n dramatisch kereltje.
Onze zoon is 13 maanden en begint nu steeds vaker uit frustratie boos te huilen. Maar meestal zijn t krokodillentranen want zodra iets hem afleid is het prompt over. Dus dat is mijn aanpak: normaal tegen hem doen en afleiden met iets. Of inderdaad negeren en wat anders gaan doen.
Tenzij hij moe is, dan wordt t brullen.
Ik vind ‘t stiekem trouwens wel fijn om het dreumestopic. Dacht dat ik het babytopic erg zou missen maar merk dat de babyproblemen enzo hier ook echt plaatsmaken voor dreumesproblemen nu en ‘t is wel fijn om juist daarover advies te kunnen vragen. Want qua baby’s ben ik inmiddels misschien ouwe rot, maar in de dreumeswereld ben ik weer een newbie.

Met dit soort dingen denk ik dan echt: ohjee had ik me hier niet op voor moeten bereiden met erover lezen en met man bespreken hoe we dat pedagogisch verantwoord gaan aanpakken? Dan voel ik me weer zo’n onvoorbereide moeder :whistle:
Had net het gevoel dat ik een baby een beetje onder de knie had :P
Toen ik laatst koos voor negeren klom zoon via salontafel in zijn IKEA kinderstoel terwijl ik even in de keuken was. De beste manier zoek ik nog.

Kniebeschermers zou zoon hier juist kunnen gebruiken. Gisteren in zijn korte broek voor het eerst zijn knieën kapot gevallen.

Maar vandaag was het niet huilen bij kdv, had hij lief gespeeld en was vanavond vrolijk. Plus hij ligt nu lekker te slapen in zijn bed dus zijn hier weer door een fase heen hoop ik.
:yawnee: Ik had van het weekend dreumes het liedje Hakunamatata geleerd. Vannacht om 02.30: HAKUNAMATATA! HAKUNAMATATA! HAKUNAMAAAAAAAATATA!!!!! :shout:

:-[
Super leuk Hakuna Matata... maar niet om half 3 's nachts haha!

Hoe doen jullie de kleine trouwens douchen?
Wij hebben geen bad, dus hij gaat vaak in z'n babybadje, zittend. En ik ernaast.
Of zittend op de grond, met mij ernaast.
Op zich prima, maar ik zit niet zo makkelijk en krijg dan snel slapende benen. Dus vroeg me af, of er misschien makkelijkere manieren zijn?
Wij hebben van geboorte af aan Tubtrugs gebruikt. Dat zijn flexibele bakken die een leven lang meegaan en voor alles te gebruiken zijn. Inmiddels zit dreumes in die van 75L. Die zet ik in de douche en hij speelt terwijl ik de was opvouw oid. Ze zijn hoog genoeg om er niet makkelijk uit te kunnen klimmen.

Ik had ook een groot opvouwbaar bad maar die ging lek.

Afbeelding
Hier is het zo gegroeid dat manlief Puk bijna altijd in bad doet of onder de douche zet. (Wij hebben wel een bad).

In het weekend is het meestal in de ochtend samen onder de douche omdat man dan zelf nog niet wakker is, maar Puk wel wat wil doen. Ze staan dan eerst samen onder de douche, dan gaat man zich afdrogen en doet de stop erin zodat Puk in die tijd nog in bad zit.

Doordeweeks is het om de dag nog in bad voor het bed. Bij mij heeft Puk een fase gehad dat ik hem niet kon afdrogen en manlief wel, maar nu is het meestal net bv-tijd voor Pukkelientje.
Wat bedoel je met dat jij Puk niet kon afdrogen maar je man wel? Door je toen zwangere buik ofzo? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven