Dunne ontlasting

19-07-2009 13:22 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo moeders,

Mijn dochter (8 maanden) heeft sinds kort dunne, slijmerige ontlasting. Ik ben aan het afbouwen met bortsvoeding en toen ik met de eerste hapjes begon werd haar ontlasting juist steviger. Nu eet ze de laatste tijd niet zo goed meer warm, brood wel, en heeft echt enorme vieze (spuit) ontlasting. Ze is zichtbaar aan het persen en het komt boven haar luier uit. Ze drink wel goed. Verder is ze wel erg vrolijk en levendig. Moet ik een arts gaan raadplegen of zijn er mensen met dezelfde ervaring???

MaMarieke
Heeft ze koorts? Heeft ze pijn? Huilt ze vaker dan normaal?

Dan zou ik wel even met de huisarts contacten.

Krijgt ze misschien tandjes? Daar kunnen kindjes nl ook hele vieze spuitluiers van krijgen.
Komen er tandjes aan? Spuitluiers stond bij zoon gelijk aan tanden krijgen. Ze heeft er ook de leeftijd voor.
Bij kortdurende diarree is het belangrijkst om te kijken of ze ziek is... dwz koorts, hangerig, huilerig, minder eten/drinken, uitdroging (merk je aan minder plassen, holle ogen) .... zoals je opschrijft lijkt dat niet aan de hand te zijn.

Tandjes kunnen dan een goede oorzaak zijn.

Heeft ze langer diarree, hou dan goed haar gewicht in de gaten. Als ze niet goed groeit volgens haar groeicurve, dan kan het zijn dat ze een voedselallergie oid heeft.

En het is natuurlijk nooit erg om een keer voor niks naar de dokter te gaan, scheelt je een hoop stress...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven