Echo's op Hyves

01-03-2010 16:36 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op kinderen en mijn vriend en ik zijn op dit moment op zoek naar een groter huis omdat we graag een kindje willen.

Maar waar ik me zo aan erger: ik zit elke dag wel op Hyves en ik kan niet naar mijn WWW kijken (voor de niet Hyvers: waar je typt wat je op dat moment aan het doen bent) en iemand heeft als profielfoto of gewoon foto haar echo van de baby geplaatst...

Waarom zet je je echo op Hyves?

Je kan toch ook gewoon een berichtje sturen met de mededeling dat je zwanger bent?

Ik zou zelf nooit een echo op mijn profiel zetten, dat is iets voor mijn familie en mijzelf... Een foto waarop je ziet dat je een dikke buik hebt vind ik dan nog wel kunnen.
Ow Hanneke die eerste foto vind ik gewoon kindermishandeling. Wat doe je zo'n prulletje aan, wat een waardeloze manier van omgaan met een kind.
quote:vlammetje schreef op 01 maart 2010 @ 17:05:

Ik zie echt sporadisch echofoto's of buiken, maar dat komt vast doordat bijna al mijn vrienden al voorzien zijn wat kinderen betreft of er niet voor gaan. En kinderfoto's heb ik ook wel op mijn hyves, maar gewoon bij mijn foto's. Maar goed, ik ben zo'n moeder die nog erg vasthoudt aan haar eigen identiteit, regelmatig wil stappen en geen foto's van haar kroost in portemonnee of op mijn mobiel heeft. (Stond laatst tussen allemaal papa's die hun mobieltje met kroost stonden te showen, voelde me toch lichtelijk ontaard... )

Ik kan me idd voorstellen dat het pijnlijk kan zijn als je zelf een kinderwens hebt, maar mogen anderen daarom niet wel willen tonen waar ze zo blij mee zijn?

TO heft niet aangegeven dat ze het als pijnlijk ervaart, het lijkt mij meer een kwestie van privacy in haar ogen. Ik heb er zelf ondanks mijn 2 jaar mm geen moeite mee wat mensen wel/niet op hun hyves zetten zolang het maar geen bevallingsfoto's zijn. Maar dat vind ik meer gewoon onsmakelijk zeg maar

Enne jij met mobiel en stappen wel heel ontaard hoor
quote:misschicken schreef op 01 maart 2010 @ 17:05:

Goed idee, die echofoto! Kunnen de vrienden meegnieten van het prille geluk! Ik denk dat ik zelf zo even de foto van mijn ontstoken teen op hyves zet...Ben ik net bekomen van je kalknagel, nou vooruit, kom maar op .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Goed idee, die echofoto! Kunnen de vrienden meegnieten van het prille geluk! Ik denk dat ik zelf zo even de foto van mijn ontstoken teen op hyves zet...
Ja, erg he? Nee, ik las dat ook niet uit haar post, dat ze het pijnlijk vond. Maar ik bedoelde meer dat dat voor mij een begrijpelijke reden zou zijn om je eraan te storen. Of inderdaad als er bloederige/onsmakelijke foto's zijn geplaatst. Maar of iemand prive-info op hyves wil zetten, hoe intiem ik dat ook mag vinden, dat moet ieder voor zich weten.
...
quote:mylenevalerie schreef op 01 maart 2010 @ 17:10:

[...]

Ben ik net bekomen van je kalknagel, nou vooruit, kom maar op .Tja, toen met die aambeien heb ik wel wat commentaar gehad, maar hey, dan kijken ze maar niet hoor!
quote:poessiemauwww schreef op 01 maart 2010 @ 16:54:

Ojee, ik ben van het ergste soort blijkbaar...

Had toen ik zwanger was mn echo foto als profiel foto, en wisselde dat regelmatig af met een dikke buik foto, momenteel staat er een foto van mijn 8 maanden oude zoon op..

Maar het meerendeel plaats ik die foto's omdat ik er gewoon trots op ben..

zou veboden moeten worden.... We moeten eigenlijk allemaal terug naar de 'jan-paparazzi-met-rode-clowns-neus'profielfoto...Nee hoor, hier een kat met een rood mutsje. Niet op F5 drukken dus .
quote:misschicken schreef op 01 maart 2010 @ 17:14:

[...]

Tja, toen met die aambeien heb ik wel wat commentaar gehad, maar hey, dan kijken ze maar niet hoor!Ja je had wel even mogen zeggen dat het aambeien waren en geen rode aardbeien. Ik nog een recept met aardbeien plaatsen in mijn enthousiasme.
ik snap je probleem niet. Een profiel van hyves is zo persoonlijk en die mensen zijn gewoon supertrots en willen dat delen. Als ze nou een foto van de bevruchting erop zetten....;-)
Vaak zijn echofoto's het leukst voor degene zelf. Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen als iemand mij een echo laat zien. "Goh, hij lijkt op jou?" ofzo?

Dit geld trouwens ook voor vakantiefoto's. Vaak ben je er zelf het meest enthousiast over.

Neemt niet weg dat iemand vooral op z'n Hyves moet zetten wat ie leuk vind. Ik heb er ook foto's van mijn kinderen op staan. Niet omdat het mijn kinderen zijn, maar omdat het technisch mooie foto's zijn (vind ik dan )
Tja er zijn rampen en er zijn rampen. Ik heb wel een echofoto op mn hyves staan bij de blogs, maar heb mn hyves dusdanig afgeschermd dat alleen vrienden die kunnen zien. En als iemand dat graag als achtergrond wil of als profiel zodat iedereen dat kan zien, so what. leven en laten leven.
quote:kuifje77 schreef op 01 maart 2010 @ 17:18:

ik snap je probleem niet. Een profiel van hyves is zo persoonlijk en die mensen zijn gewoon supertrots en willen dat delen. Als ze nou een foto van de bevruchting erop zetten....;-)
MILF in the making ;-)
En dan die 3D foto's!!! Ik schrik me altijd rot
Oh enorm mosterd mijn opmerking. Maar ik vond dit topic te suf om 4 pagina's door te nemen

(maar wilde idd wel even mijn eigen mening geven )
Ik zie liever een vaak wat wazige echofoto dan een net uit de buik gekomen verfomfaaid hoopje mens onder de bagger. Doe mij die echo maar...
MILF in the making ;-)
Francesca, als ik jou was zou ik gewoon je vriendinnen die zwanger worden acuut verwijderen van je hyves - hoef je tenminste niet mee te delen in het hun geluk.

Klaar.

Simpels.
quote:gelukkigmeisje schreef op 01 maart 2010 @ 16:59:

@PODE ja een hele mooie echo foto! Dat is inderdaad wel een prachtige echo. Bij mij zag je alleen wat onduidelijke blobs. Als ik ze nu terugzie kan ik er van de meeste niks meer maken. (dat was dan een maagje met in de hoek nog net twee tenen ofzo, die mormels wilden nooit eens stilliggen)
mahna mahna tuduuuudududu
Ach, toen ik de pret echo had gehad liep ik ook de hele dag met de foto's te zwaaien!

Ik klampte nog net geen wildvreemden in de supermarkt aan!

Had ze idd beter op hyves kunnen zetten.

Goed idee, die echofoto! Kunnen de vrienden meegnieten van het prille geluk! Ik denk dat ik zelf zo even de foto van mijn ontstoken teen op hyves zet...Kan niet wachten!
Ontvrienden op hyves mag in 2010 ook nog gewoon hoor!
Heb zelf van de week mijn echo op hyves gezet, bij het fotoalbum. een hele handige manier om aan iedereen te laten weten dat je zwanger bent.

Maar waar ik op wil reageren..je ziet toch werkelijk geen drol op een echo van 1-12 weken, waarom zou dat je dat nou alleen voor familie en vrienden moeten bewaren?

En verder weet ik dat het erg vervelend kan zijn al die zwangeren en baby www's als het bij jou niet zo makkelijk gaat, maar het komt wel goed!!
kan me er niet druk over maken...
Van een echo bedoel je? Vind je dat bespottelijk?
Ik vind sommige onderschriften bespottelijk.
Whaha! Ik ben zelf nog bewust kinderloos, maar ik stoor me echt niet aan die echo foto's. Waarom zou ik? Er staat er momenteel 1 tussen mijn vrienden en zij heeft een flink aantal miskramen gehad, ik was juist superblij toen ik haar echo foto zag! Ik gunde het haar zo! En aangezien we elkaar niet meer regelmatig zien, was het dus gelijk een leuke manier om aan derden duidelijk te maken dat ze nu hardstikke zwanger was! (en is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven