Een mooie herfstdag: deel V

18-11-2010 19:46 1904 berichten
Alle reacties Link kopieren
Langzaam maken de meiden zich op voor de feestdagen die komen gaan. Maar voor de echte decemberdrukte aanbreekt genieten wij nog van een mooie herfstdag!

NaamUitgerekendNieuwsFedeApril 2011 Yeah, Fede weet wat het wordt! ChristinaMei 2011 Christina weet bij zeker wat het wordt!WishJuni 2011 Lieke Juli 2011 25 februari 20-wekenechoJuniperJuli 2011 24 januari verloskundigeElisaAugustus 2011 5 januari echo en 6 januari intake EarthAugustus 2011 30 december intake en 12 januari echo FlowerAugustus 2011 13 januari echo 21 januari intake NaamGestopt?Decision DayWachtweek?NieuwsSha wil even uit de lijst qua berekeningenElmie wil even uit de lijst qua berekeningenSpooky wil even uit de lijst qua berekeningen (Lees je nog mee?) IBGI Gerbera Kristin Kimmie 14 01 Miekie Aan het klussen in het nieuwe huis!
( moet eigenlijk stiekem bekennen dat ik meer dan blij ben met mijn eisprong. Het feit dat ik vaak hoor dat cycli van anderen zo lekker op orde zijn maakt me vaak wat onrustig. Zoals Elisa, die dan roept dat ze op dag 10 al iets merkt! Ik helemaal niets, ben altijd zo laat! Ik kan het goed van me afzetten ( heb een handige aan/uit knop wat dat betreft) maar rond mijn eisprong merk ik dat ik de dagen aan het tellen ben en een beetje narrig word als het weer eens zo lang duurt. Mijn topdag was 26, dat duurde zooo lang! Nu dag 23, dat is weer in verhouding. Nog erg laat, maar ach. Scheelt weer drie dagen wachten en daar ben ik echt heel erg gelukkig mee!!!!
Mijn surprise

Vet Sha, die Ipod!

En voor de eisprong!

zomaar een topc van Ilske, vergeet vooral niet op het loepje te klikken ;-)

Ben een beetje onzeker ineens. Erg hè, eerst maak je je zorgen of je wel ooit zwanger kan worden. Dan ben je het en ben je bang dat er óf niets zit óf het misgaat.

De hele week heb ik me erg zwanger gevoeld, maar vandaag is het eigenlijk gewoon een dag zoals alle andere dagen. Misschien wen ik er aan, dat kan ook en ik mag ook niet klagen hoor. Wie weet ben ik volgende week stik misselijk, is het ook weer niet goed.

Ach, we zien het wel.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik zit nu achterin de auto op de a2... en ben er net bij oma achtergekomen dat ik ongesteld geworden ben! STOM! En ik kan het met niemand delen, behalve met jullie. Mijn mannetje is aan het voetballen en mijn zusje en haar vriend weten niet van onze wens. zucht...

Op naar de volgende ronde! maar heb dus wel een duidelijke cyclus, van 34 dagen! lang maar wel kloppend! Dus daar ben ik blij mee.

wow sha, je hebt je surprise al af! wat is hij leuk geworden!

veel plezier bij je hightea draai! geniet ervan.

elmie, hoe zit dat precies met een ontstoken teelbal? mijn vriend heeft dat ook gehad toen hij klein was!

sorry meiden dat ik niet op iedereen reageer, maar is zo moeilijk terug kijken op mobiel.
Ilske heb ik ook weleens met vragen voorbij zien komen waarvan ik dacht .

Mooie surpise Sha, ik ga de mijne volgend weekend knutselen en dan zal ik ook een foto erop zetten.

Verder heb ik net even in de tuin gewerkt. Heb nu een kwart van de tuin ontbladert. Nog 3-kwart te gaan maar de kliko zat vol.

Strakjes even huiswerk maken voor mijn cursus en dan vanavond nog even wat werken zodat ik maandag doorkan met belangrijkere dingen.

Draai, ik ben ook bezig met afvallen en wat bij mij werkt is het niet kopen van snaai. Heb ik het niet in huis dan kan ik het ook niet eten. Mijn ideale eetdag ziet er zo uit (en dan heb ik geen honger oid en weinig snaaizin).

Ontbijt: yoghurt met 3 scheppen muesli

Tussendoor: appel of sinasappel of 2 mandarijnen

Lunch: 3 volkoren bruine boterhammen met normaal beleg

Tussendoor: een bakje met komkommer, tomaat, wortel, duiven of ananas.

Avondeten: normaal

Tussendoor: bakje yoghurt met siroop, rijstewafel met jam, plakje ontbijtkoek met roomboter.

In het weekend vrijdag/zaterdag wat lekkers een een glaasje wijn (of 2).

Eigenlijk gaat het heel goed. Ik val er niet snel mee af maar mijn buikje wordt langzaamaan wel minder. Ik weet dat mijn spekjes komen door het lekkers wat ik vooral na het avondeten naar binnen werk (reep chocolade, samen met vriend een doos met koekjes opeten enz.)
Wat onwijs balen Gerbera.

Maar inderdaad wel fijn dat je cyclus regelmatig is.
wat goed earth! Bij mij loopt het ook weer echt de spuigaten uit! ik ga ook weer proberen te stoppen met snoepen. hopen dat het gaat lukken en dat de gezonde vervangers het winnen van die vol met suiker!
Het stomme van suiker vind ik dat er een soort gewenning optreed en als je stop of mindert dat je echt even over dat rusteloze gevoel heen moet zetten.

Ik wil gewoon een kilo of 5 kwijt wat dan heb ik weer een gezond bmi, geen spekjes op mijn buik en zit ik wat lekkerder in mijn vel.
Thanx earth! Wil je mijn nieuwe datum zetten op 25december?

Zou wel mooi kerstcadeau zijn!

Ik ga weer even gezellig kletsen in de auto. Fijn dat ik mijn ei kwijt kon!
Ik heb het aangepast in de tabel Gerbera!
Hoi meiden, even een kort teken van leven. We gaan er zo vandoor om bij schoonouders te eten, dus kom morgen weer gezellig bijkletsen!

Gerbera, balen!! En het zou wel een super kerstcadeau zijn!
Hoi allemaal!

Gerbera, balen! Maar goed dat je het positieve ook ziet! Keurige cyclus en kans op een Kerstkindje :-)

Earth: goed dat gezonde eten. Bij mij zit het hem heel erg in het feit dat ik in de trein zit rond etenstijd. Dan heb ik honger. Dus snaaien, en pas eten rond 20.30... En van de acupuncturist begreep ik dat laat eten slecht is. Maar ja, 4 avonden niet met man eten, en op het werk eten, dat vind ik wel een opgave....maar goed, ik moet echt iets doen. En acupunctuur kan helpen het hongergevoel te verminderen, maar ik moet daarnaast echt mijn patroon aanpassen...

Goed, ik doe morgen gewoon weer een poging...

Juniper: twijfelen is denk ik heel logisch! Maar je kunt nu ook gewoon niet zoveel doen hè.... Wachten tot de eerste afspraak bij de verloskundige....lees anders maar fijn in je boekje :-)

Sha: jij slingert dus weer aan het plafond deze dagen :-) veel plezier :-)

En leuk, al die knutsels!

Over wijntje rond eisprong: ja, no problem. Maar 8 weken voor bloedband lijkt me lang. Ik dacht eerder te hebben gelezen in mijn boeken....

High tea was heerlijk. Nu op weg naar huis. Tvavondje en verplicht Peter kijken.
Lieke: gaan jullie iets vertellen aan je schoonouders?
Juni, je went eraan! Ik heb dat ook van mijn vriendinnetje gehoord. Hardstikke eng als je geen klachten hebt of je niet meer zwanger voelt, maar het zegt niets!

Gatver, Gerbera. Wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je even goed moest slikken. Zo snel had je het ook niet verwacht toch?

Ik wil een sinterklaasbaby!

Draai, mijn hongergevoel in die gevaarmomenten loste ik op door een half uur voor vertrek een cup-a-soup te drinken. Ging supergoed! Mijn ideale eetdag heb ik vandaag gehad: 2 chroissants gebrunched, appel tussendoor, mandarijn vlak voor het eten en nu net groentenmix met een beetje feta erdoor en wat gehakt met rode pepers!

Goed, ik ga even in de kroonluchter hangen! ;) Nee hoor, ik ga film kijken vanavond... heerlijk rustig!

Tot morgen lieve ladies!
Hier weer even een teken van leven. We hebben het weekend goed benut Ik heb ook altijd toch dat gewacht op de eisprong. Vorige cyclus dag 19. Nu zit ik ook op dag 19 dus ik ben benieuwd naar mijn temp morgen. Mijn borsten doen al echt zeer. Ik heb wel veel minder slijm gehad dan vorige maand. Ik denk eraan om volgende maand toch weer menstruasan te gaan slikken.

Gerbera, wat balen meis!!

Wij vieren Sinterklaas met mijn ouders, broer, schoonzusje en mijn nichtje en neefje. Leuk! Gisteren naar ze toe geweest. Erg gezellig.
Au, volgens mij voel ik de eisprong. Een harde steek rechts onder in mijn buik. Ik hoop het. Dan hebben we niet voor niets ons best gedaan al was het geen straf
Jun, leuk trouwens dat je het aan je zusje verteld hebt! Bijzonder.
En was jij nu tante geworden Draai? Voor de 1e keer?
Wel gezellig zo in mijn eentje
Hey elmie! Goed bezig!!

dus de dames vinden het veel om de dag;-)

Het gaat tot nu toe goed en ik ben er ook trots op, haha.

Het gaat toch nog spontaan, hoor!! Alleen zeker meer als anders en op tijden dat we niet allebei bekaf zijn.

De belangrijkste dagen komen eraan, vandaag een heeeel licht streepje op mijn ovutest..dus het gaat de de goede kant op!!

@Sha het is zeker niet leuk om lang op je eitje te wachten..

Het kan niet snel genoeg gaan!!

@gerbera, fijn dat je je hart bij ons kan luchten, het is altijd weer een domper!

@Juniper, lijkt me logisch dat je af en toe onzeker bent.

Wel fijn dat je je gewoon "normaal" voelt!

Vandaag was het hier lekker weer, dus we hebben voor het eerst gemountainbiked(Is dit een bestaand woord hihi)

Was leuk om samen met mijn mannetje te doen.

@Draai, late reactie, maar die vriendin had een eigen praktijkje, maar is gestopt toen ze naar belgie verhuisde, wat ik echt jammer vond!
Gezellig Elmie , fijn dat jullie een knus weekend gehad hebben en leuk dat je je ei-sprong hebt gevoeld!

Sha en haar kroonluchter!

Ik hoop dat jullie allemaal een sinterklaasbaby krijgen! Of een kerstkindje, zoals Gerbera!

Lastig is dat DO als je niet kunt eten op 'normale' tijden. Kun je niet je ritme iets verplaatsen. Dus ook je lunch wat later dan normaal eten en dan rond 16.30 zoals Sha zegt een soepje met een snee brood of rauwkost eten?

Ik eet ook meestal rond 16.00 nog iets anders haal ik het echt niet tot het avondeten en wij eten altijd rond 18.00 uur.

Earth, suiker is inderdaad verslavend. Maar moet jij echt afvallen? Als ik jouw foto's zie zie je er zo slank uit.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik zou het rond die dagen ook wel om de dag willen en kunnen doen maar mijn vriend niet en dat respecteer ik.

Wat leuk dat jullie gefietst hebben! Gezellig.
Ik red het ook niet zonder tussendoortje. Heel normaal denk ik.

Hoe voel je je vandaag Jun?
ik vertouw niet teveel op die testen, daarom zijn we actief!

Het wordt wel gezegd dat het zaad lang kan overleven, maar dan moeten alle omstandigheden optimaal zijn en je moeet geluk hebben natuurlijk!!

Ik neem vaak om de 2 uur wat te eten... wel het liefst fruit of ontbijtkoek ofzo..
Juniper: verschuiven is erg lastig. Morgen zit ik bijvoorbeeld al om 6.40 in de trein. Dan moet ik ook echt wel iets eten, anders komt er niks van de dag. Lunchen om 12.15-12.30 meestal. En dan avondeten niet voor 20.00.

Ik kijk wel even wat me bevalt.

Elmie: ben al 5 keer tante.

Verder ben ik even een beetje verdrieitig, zal ook spanning voor as woensdag zijn.

Ik spreek jullie later wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven