Een mooie herfstdag: deel V

18-11-2010 19:46 1904 berichten
Alle reacties Link kopieren
Langzaam maken de meiden zich op voor de feestdagen die komen gaan. Maar voor de echte decemberdrukte aanbreekt genieten wij nog van een mooie herfstdag!

NaamUitgerekendNieuwsFedeApril 2011 Yeah, Fede weet wat het wordt! ChristinaMei 2011 Christina weet bij zeker wat het wordt!WishJuni 2011 Lieke Juli 2011 25 februari 20-wekenechoJuniperJuli 2011 24 januari verloskundigeElisaAugustus 2011 5 januari echo en 6 januari intake EarthAugustus 2011 30 december intake en 12 januari echo FlowerAugustus 2011 13 januari echo 21 januari intake NaamGestopt?Decision DayWachtweek?NieuwsSha wil even uit de lijst qua berekeningenElmie wil even uit de lijst qua berekeningenSpooky wil even uit de lijst qua berekeningen (Lees je nog mee?) IBGI Gerbera Kristin Kimmie 14 01 Miekie Aan het klussen in het nieuwe huis!
DO, wat een toestand in Utrecht zeg! Zag het op het nieuws, fijn dat je opgehaald werd! Hoorde dat er geen hotel meer vrij was, dus al die mensen die niet opgehaald konden worden, moesten op het station slapen?!

Juniper, jammer dat je dit jaar geen sinterklaas viert. Volgend jaar vast wel! :-D Afgelopen weekend was sinterklaas in de stad, toen ik langs al die vrolijke pieten liep, deed dat echt iets met me. Ik dacht: "volgend jaar sta ik hier met m'n kindje". (niet dat die er dan al wat aan heeft haha)

Wat een leuk idee zo'n boekje! Ik had wel bedacht dat ik iets wilde bijhouden (waar ik dus nog niks aan gedaan heb...) maar wat en hoe dat wist ik niet. Ik ga ook eens voor zoiets kijken

Hihi, die Juno heeft het te pakken leuk he, straks met de echo wordt het nog wat echter hoor.

Lieke, mijn vriend is er ook nog niet zo aan gewend hoor. Bij mannen is dat toch anders denk ik. Hij zei dat het bij de 2e echo pas "echt" was voor hem, omdat je toen een mini-mensje zag met een hoofje, lijfje, armpjes en beentjes.

Toen ik laatst uitgeteld op de bank lag stuurde ik hem een sms; " ik ben zo moe! Baby heeft vast weer iets bijzonders aangelegd, ik hoop op de mooie bruine ogen van papa".

Hij stuurde terug met big smile: "het mogen ook de mooie stralende ogen van mama worden hoor". (ik heb blauwe ogen)

Hihi!

Fijne avond!
Ik mag overigens hopen dat het niet voor alle mannen geldt. Hier eentje naast me dit net zo erg verheugt als ik... dat gaat nog wat worden ;)

Wat leuk Wish! Inderdaad, volgens jaar sta jij daar met je zoon of dochter. Raar idee lijkt me dat. Ik was vandaag aan het winkelen. Overal zag ik zulke lieve babies en peuters met rode wangetjes van de kou, zo schattig! Moet heel eerlijk toegeven dat ik er een klein beetje een steekje bij voelde. Zoiets als " was het maar zover...." Man zag het aan me, hij zei dat ik een beetje afwezig werd ineens. Gelukkig kan ik dit allemaal bij hem kwijt. Nog 1 kans in 2010, maar die moet ik nog gaan benutten!

Elmie, hoe is het daar onder het dekbed?
Ohhh, mijn vriend vindt de hele zwangerschap ook heel erg abstract. Ik weet nu al dat hij het wel ok vindt, mee gaat naar de verloskundige, iedereen vol blijheid het gaat vertellen. Maar zijn echte, diepgewortelde liefde voor het kind zal pas komen op de dag dat het geboren is. In de buik kan hij er vrij weinig mee, als het geboren kan hij het knuffelen, wassen, voeden enz.

Sha, leuk dat je een I-pod maakt. Ik ga van ijsjesstokjes een huisje met een tuintje bouwen. Heb net de ijsstokjes besteld.
Sjezus, dat Lauramens. Noway dat ik in een topic mee ga schrijven als zij er ook is

Zo kleine frustratie haha...

DO wat klote trouwens gisteren met de trein. Echt weer op z'n Nederlands.

Wish, wat goed dat je weer een beetje begint op te krabbelen. Jij hebt het ook wel te verduren gehad hoor!

Juno vindt het ook allemaal heel abstract hoor, maar dingen zoeken en regelen qua meubels etc. is helemaal zijn ding. Ik hoef daarbij (en dat geldt echt voor alles wat we kopen) alleen maar ja of nee op te zeggen. Dat komt dus wel goed.

Vanavond dus tóch aan mijn zusje verteld. Ze vroeg of er nog nieuws was en ik stamelde: 'Ik ben vet zwanger.' Haha..hoe dat eruit floepte. Was eigenlijk heel grappig. Ze is onwijs blij. Ze werkt in het onderwijs dus zal rond die periode lang vrij hebben. ze maakt dus nu al plannen mij de laatste dagen door te slepen en te helpen (is ook afgestudeerd verpleegkundige) als het kindje geboren is. Lief.

Nu nog lekker tv. kijken met Juno. We hebben nog wat series opgenomen, dus komen de avond wel door!

Leuk trouwens al die crea surprises, dat kan ik dus echt niet he! Het bedenken wel, maar uitvoeren? Ho maar.

Tot morgen!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Even een berichtje tijdens de voetbal...

Jun, wat leuk dat je het je zus al hebt verteld, zou ik ook niet kunnen laten!!

Verder vrij rustig hier.....?

Ik kijk uit naar mijn eisprong..nog geen positieve test gezien en ik zit nu op dag 11.. Wel cervixdraadjes gezien vandaag, dat had ik vorige maand ook op dag 10.

Ik verwacht dag 16 of 17 een eitje....

Toch doen we het voor de zekerheid om de dag..Ik wil deze maand alle kansen benutten!

Sha inderdaad zien die kids er schattig uit met rode wangetjes en mutsjes op,....smelt...

Fijn weekend verder allemaal..
Oh, is Lauramens er weer? Even loeren...
Wahaaa, Sha ik zat net Lauramens ook te loepen. Emh, succes Juun (blijf maar lekker hier meeschrijven).
Ik zit te twijfelen of ik nog een extra glas wijn ga nemen of niet. Ik heb er al 3 op...
Oh Juni, leuk dat je het verteld hebt trouwens! Maakt een zussendag toch mooi!

Earth, zou het maar doen... 8 weken he!
Elisa, goed hoor om het om de dag te doen. Ik kan het persoonlijk niet opbrengen omdat het dan teveel een moetje wordt. Hopelijk is het deze ronde raak voor jullie!
quote:Sha_la schreef op 20 november 2010 @ 23:29:

Earth, zou het maar doen... 8 weken he!Loopt rent nu naar koelkast voor een glas rose!
Elisa, wat goed dat jullie dat kunnen, om de dag!

Goeiemorgen trouwens

Haha Sha, ik zag je subtiele berichtje aan Laura

Earth, hoop dat de rosé heerlijk gesmaakt heeft.

Mijn ontbijtje is bijna klaar en daarna gaan we in het bos (in het kader van fit en sportief....nou ja, je snapt het wel) wandelen. Brr.. het is hier koud en mistig buiten.

Tot straks!
Goedemorgen meiden!!

Zo hier heerlijk uitgeslapen!! Gister alle tegels uit de tuin gehaald en die van de woningbouw er weer in. Pff wat een werk zeg, nu spierpijn in de armen en benen!

Er loopt hier constant een jong katje rond zo liefff! Zou hem zo mee naar binnen nemen maar dat mag niet van mijn man. Onze katten vinden het vast ook niet zo leuk.

Earth nog lekker van je wijntje genoten?

Jun goed hoor zo fit op de vroege morgen. Hier trouwens mooi weer lekker de zon! Leuk dat je het aan je zus verteld hebt!!

Elisa knap inderdaad om de dag, ook hier lukt dat niet.

Leuk al die surprises!

Wij gaan gezellig gourmetten en we kopen alleen voor mijn kleine nichtje een cadeautje. Zin in even gezellig met de familie!

Jullie nog leuke plannen? Ik ga straks even met mijn moeder op stap en verder lekker relaxen!

Fijne dag!!
Goedemorgen!

lekker dat wandelen juni! Ik was dat ook van plan, maar werd laat wakker. zometeen ga ik richting kimmie. Mijn oma woont daar in de buurt. Even samen met mijn zusje op visite. Kijken of ze ons nog herkend.. ze is namelijk aan het dementeren.

Gister een kraammand bij elkaar gezocht. Ik werd helemaal week van kleine sokjes! Gelukkig heb ik me in kunnen houden en het vriendinnetje met wie ik was had niets door!

Ik moet jullie iets opbiechten.. ik heb gister namelijk ook een test gedaan. Voelde me zo niet mijzelf en officieel is vandaag mijn nod maar dacht zet hem een dag later. Maar niets natuurlijk (het was zo'n test waar je 6dagen vantevoren kan zien zeggen ze.) denk ook niet dat het hem gaat worden deze maand. waarom weet ik niet, maar ben er aardig relaxt onder. Alleen kan ik mijn rare gevoel niet plaatsen. zucht, toch de drukte waarschijnlijk. volgend weekend ga ik wat rustiger doen. Ik heb dan een verjaardag en verder niets, dus dat moet hem gaan worden!
mijn bericht was vol op mijn mob, dus hier even verder

Ik ga ook een surprise maken voor 5dec. Wat het gaat worden weet ik nog niet. Ben nog aan het broeden. Leuk dat de meesten sint ook vieren. Ik hou ook van de gezelligheid daarom heen. heerlijk!

Ik ga nu even mijn zusje ophalen. groetjes!
Zo Miekie, lekker karweitje hoor. Mocht je ze niet laten liggen van de woningbouw? Meestal mag dat toch wel als het een verbetering is?

Inmiddels gewandeld. Het is hier echt koud nog steeds mistig, maar lekker fris door geworden.

Gerbera, Kimmie en ik zijn zo ongeveer buren dus als ik iemand met rode haren voor het raam zie lopen ben jij het vast

Wat balen die test. Ik geloof niets dat testen zo gevoelig zijn dat ze zover van te voren positief testen. Ik had vorige week op mijn NOD zo'n ieniemienie streepje, als ik eerder getest had was het vast negatief geweest.

Pas woensdag had ik een dikke streep. Lieke had volgens mij ook pas een week later een positieve test. Ik was ook best overtuigd dat ik deze maand niet zwanger zou zijn Dus het kan nog hoor.

Veel plezier vandaag hoor!
Ah Gerbera, wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je - zeker nu je je zo "raar" voelt toch even hebt willen testen. Zou ik misschien ook gedaan hebben. Maar je weet niet, wie weet.....

Wilde testen zijn dat in hemelsnaam, 6 dagen voor je NOD?!

Juni, haha, Lauramens is beheurlijk irritant, dus ik dacht wel dat ik een semi onaardige opmerking mocht maken. Tjeezz.... 36 en dan zo in de wereld staan!

Miekie, wat een werk he! Wij hebben afgelopen zomer ook de tuin gedaan, het was echt bloed-zweet-tranen werk! Fijn dat het gebeurd is. Jammer dat je er eigenlijk niets aan hebt, het terugplaatsen van woningbouwtegels is een redelijk ondankbaar werkje. Beter om je energie in het nieuwe huis te steken, maar wat moet, dat moet!

Elisa, wat goed van je! Voor mij zou het niet erg werken moet ik eerlijk opbiechten. Dan gaat de spontaniteit er een beetje vanaf. Ik las gisteren van iemand die haar cyclus met ovulatietesten bijhield en maar 1x seks had gehad rond haar eisprong en daar zwanger van raakte. Mooi nieuws: op zondagavond had ze sex, op donderdag was haar eisprong ( en haar man niet thuis die week, dus daar kon het niet door komen). Ofwel: al dat geplan en gedoe is volgens mij niet eens een vereiste! :-/ Ik vond het een aannemelijk verhaal. Spermies overleven nog wel een tijdje, en anders zou het ook niet verklaarbaar zijn dat zoveel vrouwen ongepland zwanger worden ( als het alleen maar in die 24 uur zou kunnen gebeuren).

Earth, lekker! Mmmh... Ik had spontaan ook zin in rose. Moest alleen even de wijn aan me voorbij laten gaan ivm het feit dat er weer een kilo af moet :( Had een prachtig gewicht gevonden na mijn 10 kilo-marathon, en zat daar nu door een aantal avonden zondigen weer boven. Wil op 65 kilo blijven met mijn 1.65. Vind ik mooi en staat mooi bij me.

Wat leuk die surprise! Waar bestel je ijsstokjes dan?! Ik word altijd blij van knutselen. Gewoon, lekker ontspannend met een doel. Mijn Ipod is af, zal even een foto zoeken. Geen rocketscience, maar wel leuk. Gerbera, kunnen we je helpen met het verzinnen van een surprise?

Wandelen is trouwens wel lekker *kijkt naar buiten, verlangt naar de kou rond haar neus*.
Ha allemaal!

Ik had gisteren een etentje, en straks een high tea... Daarna maar weer aan de wortels en bleekselderij.....

Gerbera: een knuffel voor jou! Het zegt nog helemaal niets, maar kan me je teleurstelling voorstellen!

Miekie: wat een werk!

Gerbera, Kimmie en Jun: niet stiekem meeten

zonder ons hè! :-)

Over de meet: nog niet iedereen heeft een voorkeurdatum opgegeven!

Wie is Laura, en waarom moet Earth dan 8 weken rose drinken??

Elisa: zoveel inzet moet iets opleveren! :-)
Oh ja, Jun: wat leuk dat je het verteld hebt aan je zus! :-)
Wie laura is? Als je even ctrl f doet op de kinderpijler dan kom je vast een topic (of 6) van haar tegen. Als je dan even op het loepje klikt dan zie je dat ze niet helemaal spoort.

Ik vind 'r een beetje obsessed à la Ilske, kennen jullie ilske? Hilarisch.

Oh, en 8 weken wijn drinken door earth snap ik ook niet.

DO ik vind deze tijd van het jaar trouwens niet geschikt om aan de selderij en wortels te gaan hoor!
Jun: zal zo eens kijken.

Wortels en selderij... Tja.... Ik zal moeten! Dieet is weer eens in de ijskast gezet toen ik daar de slagroomtruffels uitpakte.....

Dus :-)

En voor mijn cyclus is het ook beter. Gelukkig gaat acupuncturist ook prikken op afvallen, maar eetpatroon aanpassen moet echt!
quote:miekie23 schreef op 19 november 2010 @ 20:52:

Hallo meiden!

Hier ook pfeiffer gehad. Volgens mij rond mijn 18e en daar ook wel lang last van gehad. Pas sinds een aantal jaren dat ik me minder moe voel.

Nare ziekte inderdaad!

Jun leuk om je verhalen weer te lezen, lekker dat je vanmiddag goed geslapen hebt!!

Fijn Elmie dat je man enthousiaster wordt! Lekker gevoel zeker!!

Ik heb het gevoel dat ik je ergens mee moest feliciteren, heb je nou een nieuwe baan? Weet het even niet meer.

Hier druk gehad. Mijn eigen bedrijfje loopt een beetje te goed, dus ga nu een extra ochtend openen! Heel leuk maar ook wel veel geregel en gestress.

Maak me er ook wel eens druk om als ik zwanger mag worden hoe dat allemaal moet. Ook omdat ik dan wel minder wil gaan werken en mijn werkgever dat niet heel leuk zal gaan vinden denk ik.

Maar ja nu ontspannen en the voice kijken!!

Fijne avond!!Ik heb vanaf januari een nieuwe plek gevonden om verder te re-integreren.
quote:Sha_la schreef op 19 november 2010 @ 21:17:

Oh, ik ben nog steeds zo benieuwd naar wat je doet, Miekie!!!

Ik zou zelf het boek kopen " raad eens hoeveel ik van je hou", of anders een eigen dagboek designen. Ben zelf ook niet van Geddes, maar ken wel meer mensen die het echt super vinden.

Earth, wat irritant dat je man er niet is :( Elmie, kun jij je eisprong voelen trouwens?

De laatste 3 keren waarschijnlijk wel. Nu nog niets gevoeld. Temp was vanmorgen nog laag.

Ik ga naar de verjaardag, ben er de rest van de avond niet meer!

Fijne avond en slaap lekker allemaal straks!

x
quote:draaiorgel schreef op 19 november 2010 @ 22:02:

Lieke, ik ga 1 x per week, dus volgende week weer.

Fijn dat je vrienden enthousiast waren, misschien steken ze je man aan :-) Ach, elke man is weer anders! Misschien is Juno slecht in luiers en verhaaltjes, en blinkt jouw man daar weer in uit :-)

En wat leuk om gewoon binnen te kunnen lopen in zo'n dagverblijf. En als je buren tegenkomt, zeg je gewoon.....dat je altijd op gratis koffie en cake afkomt, en dat je morgen bijvoorbeeld naar de reünie van het dameskoor gaat, want die serveren chocoladecake :-)

Sha: ik word wel steeds benieuwder naar al die aanbiedingen! Leuk weekend heb je voor de boeg! Welke films ga je kijken? Geven jullie elkaar ook nog decembercadeautjes? (ik bedoel die je uit kan pakken :-) .al zou een baby cadeautje ook leuk zijn ....) Niet te veel films kijken dus, want je hebt nog meer te doen :-)

He Gerbera, ik zou heel graag hetzelfde willen als jij (en Elmie), dat je weet waar je aan toe bent!

Heb jij het niet gewoon veel te druk? Logisch dat je je soms down voelt! Kun je niet even een weekendje NIETS doen, of in elk geval geen afspraken maken? Die vrienden die wachten wel hoor!

Elmie: dat wordt dus een leuk weekend! Hoe is het met de verbouwing?

Ook goed te lezen dat je vriend achter het gyn. bezoek staat.

Knap dat je elke dag in een dagboek schrijft....maar wat schrijf je dan zoal? Gaat het dan echt vooral over cyclus-dingen?

Earth: fijn dat je weer even goed hebt geslapen. En op je werk dus ook gewoon even 'normaal'en 'rustig'! Fijn! Hoe lang ben jij bij de acupuncturist geweest? Bij mij gaf ze aan dat het wel zeker 2 maanden kon duren.

Jun: een meegroeibeha!!! nu al! Wow! Zo'n bijhou-boekje wil ik 'straks'; ook. Maar Anne Geddes is ook niet mijn ding... En inderdaad: gewoon lekker aan je zus vertellen toch?

Miekie: Dat wat je voor jezelf doet, heeft dat een relatie met je gewone werk? Wat moet het een lekker gevoel zijn dat het zo druk wordt dat je een ochtend extra moet werken! En over de zwangerschap: wie dan leeft, wie dan zorgt. Voor alles is een oplossing.

Ik kijk ondertussen ook naar the Voice.

De verbouwing schiet niet op. Is weer uitgesteld (of had ik dat al verteld?). Het wordt nu waarschijnlijk donderdag.

In mijn dagboek schrijf ik van alles. Wat ik gedaan heb, hoe ik me voel, cyclusdingen. Soms een half pagina soms een paar zinnen. Het is geen echt zwangerschapsdagboek hoor.
Elmie, wat lief dat je mijn berichten quote! ;)

Ik ben bezig met een fotokalender voor mijn schoonmama. Hoe anti-kalender ik zelf ook ben,ik weet dat zij helemaal blij wordt van een kalender van ons. Idee voor jou ook voor Sinterklaas, om die mooie foto's van de shoot tot een kalender te maken?

Oh, zie nu ook dat ik vergeten ben om Draai te antwoorden over mijn banen. Doe het even op H....

Ik heb overigens mijn meet-datum opgegeven: geen voorkeur. Maak altijd tijd voor jullie! ;)

Elm, hoe was het weekend? ;) Hier een dikke vette streep op de test. Voelde het al aan mijn lichaam. Menstrusan lijkt te werken, ha!

Ilske ken ik niet. Vertel eens!

Hahaha, Earth moet niet 8 weken rose drinken, maar kan wel een roseetje drinken op zaterdagavond omdat de bloedband voor alcohol toch pas na 8 weken wordt aangelegd? Dan kan een roseetje rond je eisprong nog wel toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven