Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
PR gelopen!

Nu douchen dan kom ik weer kletsen.
Alle reacties Link kopieren
met due omschrijving voldoe je er redelijk aan sha! Best rot als alles zo hard soms binnen komt!

Draai, wauw een pr! Goed hoor! Hoe is het met je afvalproces? Ik ga deze week naar de ha voor een doorverwijzing voor een diëtiste. Ga je binnenkort vergezellen in de strijd tegen de kilo's.

Leuk Juun dat ennetje vrolijk is! Hier inmiddels ook een tut en frutmiddag. Na de wandeling heb ik lekker gespeeld met WB. Heerlijk veel uitbundige lachjes gekregen. Lig nu met hem op de bank teen mom te kijken.

Miekie, vriend wilde een speen op de fles met een groter gat zodat WB sneller zou drinken. Nou dat deed WB met gevolg onwijze krampjes.

Wel heb ik een vraag aan je. WB heeft nu fopspeen kersvorm, hij wil niet overstappen op de dentalversie. Welke vorm fopspeen is beter voor hem?

Elisa, zo het is echt tekeer gegaan bij jullie. Kan me voorstellen dat je man buiten is gaan kijken. Hoe gaat het met r. oogt hij alweer wat tevredener?
Hoera voor draai. Een pr. Is dit niet al de tweede of derde in korte tijd. Ga straks een loopclinic bij draai doen.

Heb ik iets gemist op hyves? Ik kan niet inloggen op h om een nogal domme reden. Ik heb de geschiedenis gewist van mijn mobiel. Nu moet ik opnieuw inloggen en ik weet mijn wachtwoord even niet meer. Maar uit voorgaande berichten ik begrijp ik dat het waarschijnlijk gaat over een hoog babygehalte? Dat vind ik ook. En dat is ook wel begrijpelijk waarom dat zo is en waarom dat ook voor sommige vervelend is. Ik mis ook de gesprekken buiten babies om. Maar ik ga er vanuit dat dat wel weer goed komt als alle hormonen weer in de luwte gaan liggen.

Draai wat betreft het kolven. Mijn baas is verplicht om mij ruimte en tijd te geven. Als ruimte echt niet kan mag ik dus naar huis om te kolven, hij moet dus vervangend personeel regelen. Alleen mag ik niet meer dan een kwart van mijn werktijd thuis zitten. Wat in het weekend dus echt niet haalbaar is met de drukte op het werk. Als het dus echt niet anders kan ben ik weer verplicht om dit te accepteren. Ik zal de volgende keer eens een foto maken.

Hoe is het trouwens afgelopen met de meneer die zijn werk niet goed had gedaan en daardoor zijn ....niet haalt. (snap je het nog? Wil ook niet te veel in detail treden?) Niet toegeven he.

Kimmie leuk om de foto's zo op fb te zien. Binnenkort al een meiboom zetten. Gaat ongelofelijk snel. Is het in november echt af of moeten jullie dan binnen nog afwerken. Hoop echt dat alles op tijd af is en dat je in ke nieuwe huisje de kerst boom kan op zetten.

Over kerst gesproken. Fede kosten jou spulletjes. Voor 50/75 euro heb ik dan wat leuks bij elkaar?

Sha dat je ogen echt pijn doen. Ik heb altijd dat ik of te licht vind of te donker. Een tussenweg is er niet. Heb je geen last van het kijken naar een beeldscherm?

Tien jaar geleden liep ik stage en iedereen vertelde over de twin towers en ik moet bekennen dat ik geen idee had wat dat waren. De verdere dag veel radio geluisterd en 's avonds naar verjaardag en mijn eerste kater bij elkaar gedronken.

Plicht roept (huilt) tot later.
Zo, het was zwaar, maar we hebben het gedaan!

Ik heb mijn PR (uit mei) met 3,52 omlaag gebracht! Mooi!

En de tijd van vorig jaar is met 6 minuten verbeterd! Mooie vooruit gang dus!

Ga even ontspannen en een beetje werken.

Sha: is er verder geen schade aan het huis?

Mijn ouders golfen ook. Zij vinden het leuk. Ik ben wel eens meegeweest, maar heb niet zelf gegolfd.

Ik ga nog even werken
Met afvallen gaat het deze twee weken even kut, Maar dat komt wel weer.

Kun je bij H. je wachtwoord opvragen?

Wat naar van het kolven in zo'n ruimte. En tja, die regels zijn er dus wel, maar kunnen vaak niet toegepast worden. Vervelend!

Nu echt werken!
Draai, verspreking
Wachtwoorden staan ergens in word op laptop. Maar laptop en dotje zijn geen goede combi
Hoi allemaal!

Omdat het weekend is even wat minder online (vind het niet zo gezellig voor man). Zie dat ik heel wat gemist heb.

Draai, ik schrok eerlijk gezegd ook wel even van je woorden en voelde met (net als Juun) ook wel een beetje aangevallen... Maar ik begrijp je wel! Ik heb zelf in mijn omgeving eigenlijk geen vriendinnen die ook net moeder zijn geworden, dus het forum is mijn uitlaatklep. In het dagelijks leven kan ik met vriendinnen prima over andere dingen praten, maar 'hier' vind ik op dit moment zoveel gelijkgestemden dat ik al mijn vragen en verhalen kwijt kan. Ik realiseer mij dat de niet zwangere dames hierdoor het idee hebben dat ze wat buiten de boot vallen en dat vind ik echt heel jammer. Ik zal daarom toch proberen mijn posts niet alleen maar baby-gerelateerd te laten zijn.

Draai, wat heerlijk weer een nieuwe PR! Fijn dat het lopen zo goed gaat. Train je ook meer de laatste tijd? Heb jij ook een 'runners high'? Ik zie eigenlijk altijd wat tegen lopen op, maar achteraf ben ik toch wel weer voldaan, maar die 'runners high' voel ik nooit hoor .

Gisteren gezellig met vriendin op terras geluncht. Daarna nog een shopsessie. We hebben sinds twee weken een Zara! Ook hele leuke baby- en kinderkleren hebben ze daar trouwens... even weer wat stoerder dan de Hema (hoewel ik daar ook echt fan van ben).

D. was gelukkig heel vrolijk, dus man heeft er ook weer wat meer vertrouwen in. Ben ik wel erg blij om, want het voelde toch wel wat benauwend dat hij zo overstuur was als ik er niet ben.

Juun, hoe is het met je wintersportplannen? Gaan jullie nog deze winter? En hoe doe je het dan met Nemo? Verder nog wintersporters hier? Geloof het niet he?

Kimmie, wat is jullie huis groot! Vrijstaand ook volgens mij? Vindt dat jullie echt als een speer gaan. Chapeau! Volgens mij ben je zelf ook best wel handig (tegeltjes slopen etc.)

Wat gaat de tijd hard hè, dat het al weer 10 jaar geleden is (9/11). Ik was op mijn werk en weet nog dat een collega door zijn vrouw gebeld werd er over. Daarna op Nu.nl het proberen te volgen (we hadden er geen tv staan). Thuis met de tv aan drong de ernst pas echt tot mij door... Weet nog dat we 's avonds filmopnames hadden voor een project van mijn werk... zoiets blijf je altijd onthouden.

Earth, wat goed dat je een diëtist in de hand gaat nemen. Net even een extra duwtje in de rug. Heb je zoiets al eerder gedaan?

Sha, wat zonde van de tuin van je ouders. Is het vernield door de storm en regen? Hoe is het trouwens met je zus?

Miekie, is de baby er al? Heb je verder een gezellige middag gehad? Leuk dat jullie weer contacten zo proberen op te pakken. Inmiddels heb je een leeftijd dat je toch minder snel nieuwe vrienden maakt hè? Eigenlijk ken ik mijn vrienden allemaal al een behoorlijke tijd. Het enige is dat ik sinds een jaar ook wat intensiever met een paar collega's omga.

Heeft iemand hier nog een goede aanrader voor het maken van een digitaal fotoalbum? Ik heb in het verleden altijd albums via Apple laten maken, maar die zijn best prijzig. Ik ga de komende weken maar eens even aan de slag met de laatste vakanties (loop nog wat achter). Welke aanbieder is een aanrader?

Vanavond even gezellig skypen met broertje. Ben stiekem wel jaloers hoor, had ook best tijdens mijn studie naar het buitenland gewild. Maar had toen het idee dat dit vast nooit zou mogen van mijn ouders .

Fijne avond allemaal!
Lieke,

HEMA is ons altijd goed bevallen! Even de software op je laptop downloaden en lekker creatief worden!

Ik heb na afloop een zeer voldaan gevoel, en dit soort loopje vind ik leuk om te starten. Bij km 5 denk ik: kut, als ik de 5 km versie had genomen was ik nu al klaar geweest :-)

Nee, een high heb ik niet echt denk ik.

(Ik weet dat het aanvallend overkwam, maar zo was het niet, het was ook mijn onmacht om er mee om te kunnen gaan. Anyway: we hebben het uitgesproken en we snappen elkaar allemaal! En nu houden we er over op, anders valt Jun ons aan )

Fijn dat man wat meer vertrouwen heeft! Lijkt me ook niet leuk als D. vooral huilt als jij er niet bent. Ik voel me soms al schuldig als de katten perse alle2 bij mij willen liggen, en nooit bij hem....

Over vriendschappen: veel nieuwe komen er op deze leeftijd inderdaad niet bij. Alhoewel bij ons de buren sinds we hier wonen (5 jaar bijna) ook echt vrienden zijn geworden. Wij hebben niet extreem veel vrienden, maar die paar die we hebben zien we af en toe. Ene keer regelmatiger dan de andere keer.

Miekie: wat was de reden dat jullie elkaar niet meer zagen?

Hoe is het gegaan?

Oh, en is er al een kindje?

Jun, ik vind het nog steeds leuk om naar je toe te komen en het huis van Kimmie ook te zien!!

Earth: goed van de dietist! En als je gaat lopen, dan hoor ik het he!

Elmie: niet zo lang meer he! Spannend!

Jullie vakantie klonk lekker! Alleen balen van die nare pech aan het eind. Ben je al aan je stage begonnen trouwens?
Hoi dames,

Draai, gefeliciteerd met je pr. Had ik het toch goed voorspeld eerder vandaag!

Earth, zie nu dat ik niks van spenen weet, want N. heeft sinds gisteren 2 nieuwe en weet niet of het kers of dentalgevallen zijn. Is dat erg?

Ga je naar en diëtiste? Ik lees volgens mij maar half, want lees het nu pas in Lieke's bericht. Knap hoor, wellicht dat dat je lichaam net even dat extra zetje geeft.

Sha, google maar een op HSP. Word altijd erg lacherig over gedaan, want weer een etiketje. Vind het ook geen etiket eigenlijk hoor, maar ik herkende wel wat in wat jij schreef.

Hier zijn trouwens mooie golfbanen in de buurt, maar heb zelf ook mijn GVB niet hoor. We hebben hier ook een baan waar je geen lid van hoeft te zijn, dus dat ik wel fijn.

Lieke, wat fijn D. het gisteren beter ging met je man en D.

Is toch een kwestie van doen denk ik en niet bang zijn. Dat zal D. voelen en daardoor ook meer gaan huilen. Althans dat was bij mij denk ik wel degelijk het geval.

Wij hebben serieuze plannen voor wintersport. We hebben al een accommodatie uitgezocht in le Grand Massif. We gaan sowieso met mijn zus en haar vriend en mijn vader gaat ook misschien nog mee. Mijn zus en vriend zijn minder fanatieke skiërs dan wij, skiën bijna nooit de hele dag en vinden het erg leuk dan met N. te gaan sleeën oid. En wij zullen natuurlijk ook om beurten thuis blijven. Het was wel een voorwaarde voor ons om met meer personen te gaan dan wij drietjes. Anders zou het betekenen dat we nooit samen kunnen gaan skiën en dan vind ik er geen lol aan.

Er zit bij de accommodatie ook een zwembad dus we kunnen ook lekker met N. gaan spetteren.

Heel veel zin in.

Wij hebben trouwens goede ervaringen met Albelli! Onze trouwfoto's hebben we daar tot een album laten afdrukken. Heel mooi geworden, goede service. Op een bepaalde datum zou het boek klaar zijn, maar een medewerker belde dat er iets verkeerd was gegaan met het snijden, dus het zou 2 dagen later worden. Twee dagen later krijgen we 2 boeken toegestuurd, de goede en de 'verkeerde'. Alleen is er nagenoeg geen verschil tussen die 2. Is misschien een millimeter anders gesneden ofzo.

Echt een super service dus, want we hebben nu gewoon 2 boeken.

Miekie, is je neefje al geboren? Altijd weer spannend!

Ik vind vrienden maken ook echt moeilijk. Ik heb hier eigenlijk geen 'echte' vrienden. Wel goede kennissen en collega's die ik buiten het werk om zie, maar zie ze niet echt als vrienden eigenlijk. Ik heb nog een paar vriendinnen in mijn hometown, maar da's best ver, dus die zie je ook niet heel regelmatig.

Op zich hoef ik ook geen vriendinnen om dagelijks mee te bellen of mee af te spreken. Ben toch ook best wel op mezelf, en gesteld op mijn rust.

Alhoewel, sinds ik jullie ken spreek ik jullie ook dagelijks dus dat is dan weer tegengesteld eigenlijk...

Do, voel je je door mij aangevallen? Dat was niet de bedoeling
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ben ik weer even...

Heb nog een tip voor de Oei ik groei liefhebbers! De auteur van dit boek heeft een opvoedprogramma op zondagochtend op rtl4.

Zag het vanmorgen voor het eerst en vond het best leerzaam! Je kan de eerste twee uitzendingen ook op RTL gemist nakijken.

Draai, zal eens kijken naar de software van Hema! Bedankt voor de tip.
Juun, klinkt goed jullie wintersportplannen! Fijn ook om met je zus te gaan, zodat jullie ook af en toe samen kunnen skiën.

Over vrienden... ik vind het ook best lastig om nieuwe vrienden te maken. Ik heb snel het idee dat men niet op mij zit te wachten en durf mezelf nooit zo goed op te dringen. Wij hebben bijvoorbeeld hele leuke buren (ook met een baby) waar ik best wat vaker mee zou willen afspreken, maar ik ben dan weer bang dat zij er helemaal geen zin in hebben . Ik ben een gezelligheids type en vind de contacten met vrienden erg belangrijk. Heb twee goede vriendinnen die ik iedere week wel spreek. Verder een paar kennissen waar we af en toe mee afspreken.
Nee Jun, ik voel me niet aangevallen! Het was een grapje :-) Ik ben heel blij dat we dit gewoon besproken hebben.

Ik beschouw jullie tegenwoordig ook gewoon als vrienden hoor! En inderdaad, net als Jun spreek ik jullie vaker dan andere vrienden.

En, ook ik ben gesteld op mijn rust. Zit heel graag lekker thuis.

Maar, afgelopen vrijdag begon theatersport weer en dat had ik ook wel enorm gemist zeg!!!

En surprise, ik speel.. oh wacht, dat zet ik even op H.!

Blijft trouwens mooi hoe we elkaar gevonden hebben hier.

Oh, en die wintersport klinkt heerlijk!!!
3B, je zat goed wat de H. discussie betreft, maar mist inmiddels niet teveel meer. Denk dat je het plaatje in kunt vullen!

Do, feli! Wederom een PR! Jij gaat goe-hoe-hoed ook al vind je zelf van niet. Sporten is een mindset. Moeilijk in te komen, makkelijk uit te vallen. Good Girl!

Oh, en schade is er geloof ik niet aan het huis. Wel heel veel bende! En dat van die ogen.. ik zal eens googlen. Als ik dat heb, is er dan iets aan te doen?

Lieke, een ZARA! Leuk! Goed voor werkkleding ook! Blijf trouwens hier je hart luchten hoor, over D en al de gerelateerde zaken. Voornaamste was om het uit te spreken, en verder zijn we allemaal onze eigen lieve zelf! Ik heb net als Juun heel goede ervaring met Albelli. Echt! Doen!

Juun, klinkt goed, die wintersport! Ik kan niet skieen. Moet ik ook niet gaan proberen, ben ervan overtuigd dat het dan echt mis gaat en ik gewond terug kom. En als je dat denkt, komt Murphy om te hoek kijken! ;) Maar wil het wel, lijkt me zo enorm lekker!
Vrienden.... ik heb jullie! En nog een paar setjes vrienden! Ben wel echt een mensen-mens bij tijden, al vind ik ECHTE vrienden schaars!
Echte vrienden zijn ook schaars!!

Zara is dus zo'n winkel waar ik NIET naar binnen moet gaan. Ik pas daar niks.

Ik moet wel weer ernstig nieuwe kleding. Ik baal van wat ik nu heb. Vorig jaar met een personal shopper wezen shoppen, die pikte er mooie dingen uit! Maar nu moet ik weer! Maar wil niet meer zo veel betalen.... Wie wil mij helpen aan een nieuwe garderobe??
Oh Do, no worries: ik ook niet!

Oh, en .... fantastisch Ik ben volgens de thuistest niet alleen een HSPer maar ook nog eens de 30% van de HSP'ers die eigenlijk HSS'er is. Oh nee toch! Feest der herkenning, maar nu?!?!
Ow zo zielig....

Er zit sinds de geboorte van r een merel te broeden in het boompje in de voortuin en ik zie ze iedere dag druk in de weer met voeden enzo.

Nu hoorde we grote paniek bij pa en ma merel een uurtje geldeden en jawel....een kat ging er met hun jong vandoor :'(

Zoooooo zielig vind ik dat!

We hebben de kat weggejaagd, maar zagen het vogeltje niet meer! En de pa en ma merel hebben nog heel lang doorgestressed.

Nog wat spannends trouwens..;

We zijn bezig met een nieuw huis!

Schuin tegenover onze woning is een vrijstaand huis te koop enndat is een huis van een bekende van mijn man en zijn ouders. Echt een mooi huis voor de toekomst!

We wonen nu in een rijtjeshuis en erg naar ons zin, maar het is niet groot en mijn eigen bedrijfje kan niet bij ons thuis gebouwd worden. Bij het andere huis wel!

Ons huis is inmiddels getaxeerd en deze week gaan we nog een keertje kijken en dan een bod uitbrengen.

Spannend, hè?

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Ps ik heb de discussies tussen jullie gevolgd, maar niet gereageerd en zie dat het al over is gewaaid gelukkig.

Schatjes zijn jullie!!!
Elisa, wat spannend!!!! Leuk zeg, hou ons op de hoogte!

En die vogel... aaahhh... ik kan daar zo slecht tegen. Arme papa en mama vogel :(
Gaaf draai pr!! Respect dat hardlopen!

Fijn dat theatersport weer zo leuk was!

Ik ben net weer begonnen met volley en krijg er weer lekker energie van!

Baby is er nog steeds niet, dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Gister lukte het inleiden niet en vanochtend zijn ze weer begOnnen. Vind het wel lang duren hoop dat alles goed gaat!!

Met de vrienden was het ontzettend gezellig!!! Zij zijn jaren geleden verder weg gaan wonen, door allerlei dingen wat minder contact gehad, drukte in het leven zeg maar. Willen nu toch wel vaker afspreken want was echt leuk.

Ik vind inderdaad dat je op deze leeftijd sommige vriendschappen belangrijker dan andere. Wij hebben een klein groepje fijne vrienden waar je ook in mindere periodes wat aan hebt. Je leert je vrienden wel kennen als je wat heftigs mee maakt. Sommige vriendschappen worden hierdoor heel close.

Ik heb soms wel moeite om afscheid van vrienden te nemen. Als het bijvoorbeeld minder loopt en je elkaar weinig ziet blijf ik het vaak wel proberen. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat het dood gaat bloeden.

Elisa spannend het huis!! Klinkt gaaf vrijstaand!!

Jun wat lekker op wintersport, goed vooruitzicht!

Ik kan niet terug scrollen maar voor diegene die een vraag over de speen had, ik zoek het even op en dan hoor je het nog!

Draai ik hoef de zara ook niet in te gaan en ik heb ook niks meer wil ook shoppen!!

Fijne avond meiden!!
Korte melding, mama is weer thuis, en morgen lees ik uitgebreid bij en reageer! Slaap lekker meisjes!
Fijn Fede!

Elisa: wat leuk!! Een nieuw huis! Klinkt goed zeg, hopelijk lukt het!

Wij hebben woensdag infoavond van ons project, alleen kan ik er niet bij zijn Hoop dat man wel kan, maar die moet ook schuiven.

Miekie: fijn dat het leuk was! Soms is het zonde als vriendschappen verwateren, puur om drukte en afstand. Maar: die keer dat je elkaar dan weer ziet, en het is leuk, dat betekent dat het een goede vriendschap is. Goede vrienden hebben geen moeite om de draad gewoon weer op te pakken. Goede vriendschap meet je ook niet met de hoeveelheid tijd en aantal bezoeken dat je deelt. (Zie het verhaal van mijn schoonzus......)

Ik ben lekker aan het werk. Paar klusjes doen zodat ik rustiger de week in ga. Razend spannende en drukke week ga ik tegemoet! Vertel er later wel over op H.

Ik zou het best leuk vinden om ook eens samen te gaan shoppen met een paar meiden hier!
Ik lees ff snel iets over shoppen? Leuk, ik doe mee!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ja leuk Jun!
Ik ben ook altijd in om te gaan shoppen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven