Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Zit nu de 9/11 doc te kijken op SBS. Het blijft onwerkelijk wat er toen gebeurd is.
Ik ben er weer 3 dgn tussenuit.. Fijne dagen en tot dinsdag als ik geen wifi in t hotel heb!
Succes, maar vooral ook: veel plezier Fede!
Hard working mom, fede!

Hoe gaan trouwens de kolvende moeders dat nog doen bij de meet?!

Ik dacht nog dat ik ook wel kon gaan, maar je

moet dan natuurlijk kolven daar.. Hmm
Ik bekijk het tegen die tijd ff betreft de meet. Als ik kom neem ik danoon mee en voed wel live ofzo... Zie het wel ff! A is voor mij toch al gauw anderhalf uur rijden en Danoon is dan nog geen 6 weken.

Hier alles ok. Vind het hard werken hoor en ben veel moe. Het ene moment loop ik over van liefde, andere moment kun je me opvegen. Maar, we vinden steeds meer een beetje ritme ofzo. Heb sinds twee dagen de minimonkey in gebruik. Ideaal!

Ik heb. geen puf om op jullie te reageren. Lees tijdens voedingen wel met jullie mee.

En bedankt voor alle lieve kaartjes meiden!!
Wil je 'm niet meenemen Elisa? Ik ben wel benieuwd naar alle baby's hoor!

Wel dubbel, want ik wil haar wel meenemen, maar wil ook niet degene zijn van: Oh zij moet als enige wel haar baby meenemen.

Maar qua afstand wordt het gewoon te lastig om 't niet te doen i.v.m. de bv.

En kolven op de wc, dat vind ik echt niks.
Flower, hardstikke normaal hoor die gevoelens! Het IS ook hard werken! Volgens mij schreef ik al eerder: op het moment dat je je rust het meest nodig hebt, moet je harder werken dan ooit.

Neem je rust, lekker even naar bed als Danoontje slaapt. Daarvoor heb je verlof hoor!

Ik doe vandaag ook niet veel. Wasje in de machine en doekje door de keuken, dat was het wel. Mijn motto: GENIETEN!!
Lieke, wat een slim idee om nieuwe kleertjes op Marktplaats te kopen! Je hebt mooie dingen en bent niet al te veel kwijt.

Draai, hoe is het met je? Hoe is het 'afgelopen' met die student en collega op je werk?

Sha, al bijgekomen van het oppas-avontuur?

Earth, gek he dat je kraamvrouw-af bent? Om eerlijk te zijn verlang ik nog vaak terug naar die tijd. Ik denk er heel vaak aan. Het lijkt mij heel leuk om WB te zien, maar je moet hem niet meenemen voor mij hoor!

Goed om te horen dat die Difrax fles echt helpt.

Kimmie, kom je ook de 9e?

Wie ging er toen ook alweer de tuin doen tussen de griebel-kriebel-monsters (spinnen)? RESPECT!

Onze hele tuin zit vol! Gisteren moest ik, om bij de schuur de komen door 2 spinnenwebben heen (incl. Bewoner)

Getsie! (ik heb mn charmes in de strijd gegooid en vriend geroepen) de held!

Maarrrr... Nu zit ie er gewoon weer! Pff... Vasthoudend typje!
Je hebt gelijk wish, geniet van elkaar!!

Zeker nu je weer werkt!

Trouwens nog eens een vraagje; hoevaak doen jullie de babies in bad?? Of douche?

En tja ik kan wel met r komen, maar ik heb nog nooit gevoed anders als thuis,.

Jij al wel wish?

Flower, i now how you feel
Hoe is het met jou ljjf? Vocht al weg?? En je buik al snel aan het slinken??

Ik vond het dagelijks minder worden.

Net weer gewandeld met mijn gerepareerde joolz! Gratis assen gekregen van de leverancier!

Heeft er iemand van jullie wel eens gehoord van amway? Dat zijn producten die ik misschien wil gaan verkopen. Als bijverdiensten. We gebruiken het zelf ook en het is idd super spul.

Vooral de schoonmaakproducten en de multivitaminen zijn erg goed
3B, balen dat je zo in dat hok weggemoffeld zit om te kolven. Kan heel goed dat je productie daarom omlaag gaat hoor. Als ik gespannen of heel moe was had ik ook minder opbrengst. Is hier echt geen oplossing voor mogelijk? In ieder geval dat je het af kan sluiten en je dus echt even privacy hebt?

Leuk dat je ook rapley doet. Een smeerboel zal het wel worden, maar daar hebben we schortjes etc. voor.

Lieke, volgens mij is Rapley juist heel goed tegen verslikken. Ze leren eerder de juiste spieren en reflexen te gebruiken. Ik heb wel eens meegelezen op een langlopend topic over Rapley en daar werd dat toen ook aangehaald. Misschien kun je dat topic eens opzoeken.

Balen dat D. zo huilt als jij even weg bent. Ik denk dat je man toch moet leren om hem niet meteen te pakken. Kun je niet eens oefenen terwijl je thuis bent? Dus hij doet de volledige zorg op een paar avonden en jij observeert bv. de eerste avond en geeft daarna tips, hoe jij het aangepakt zou hebben. De volgende avond geef je tips als hij bv. naar boven wil om D. te pakken etc?

Ah Earth ook pas bij 6 maanden bijvoeden. Gelukkig, dan zijn we al met drieën. Kan ik op het cb zeggen dat zé van het forum dat ook doen

Fede, ben te laat maar nog even uitzwaaien

FLower, herkenbaar hoor die wisselende emoties. Heb ik nu nog. De ene dag vind ik alles top en de volgende dag is het weer helemaal pet. Nu na 8 weken ben ik ook nog moe, maar ik heb me ook nooit de tijd gegund om 's middags even te gaan liggen, dus wil je aanraden dat wél te doen

Wish, volgens mij had Earth het laatst over de spinnen, al hebben wij er ook enorm veel in de tuin. Ik heb er vanochtend in de bijkeuken eentje proberen te killen met een schoen, maar hij rende zo hard weg en nu zit ie dus ergens en ik weet niet waar.

Elisa, N. gaat gemiddeld 2 keer per week in bad of onder de douche. Vaker doe ik niet vanwege mijn eczeem geschiedenis. Het is sowieso niet gezond, ook niet voor een gezonde huid om zoveel te badderen, dat droogt enorm uit. En echt vies worden ze nu nog niet hè. Ik doe wel iedere dag ff met een washandje over z'n toet etc.

Als ik naar de meet ga neem ik N. ook niet mee. Het is minimaal 1,5 uur enkele reis en dat vind ik een te lange dag worden voor hem. Zeker omdat hij daar natuurlijk ook niet even rustig kan slapen.

Waarom is er eigenlijk voor deze locatie gekozen? Ik lees van iedereen tot nu toe dat de afstand zo groot is. Zowel voor de meiden vanuit het noorden alswel vanuit het zuiden.

Ik ken dat merk trouwens niet Elisa. Maar jij hebt toch al 2 banen? Word dat niet teveel?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Wij zijn vandaag naar een dorp hier in de buurt geweest om te wandelen in een park bij een kasteel. Was heel leuk. Daarna nog het dorp ingeweest en daar was een rommelmarkt met alleen maar kinderspeelgoed. We hebben voor 2,80 10 prentenboekjes van Nijntje gescoord. Hartstikke leuk voor als hij net wat groter is.

En net heb ik met N. weer geoefend met grijpen , dat doe ik elke dag eventjes. En net lukt het hem voor het eerst een paar keer om het rammelaartje echt te pakken! Echt zo knap van mijn grote vent. Helaas sloeg hij hem heel hard tegen z'n eigen hoofd (tja, coördinatie is nog niet z'n sterkte kant..) en toen was het even huilen haha..
Oh ja, wat ik ook nog wilde zeggen. Ik vloei echt enorm veel. Had wel ooit gelezen dat het na een zwangerschap meer kan zijn dan eerst, maar ik was bijna in staat weer kraamverband te gaan halen. Kon vannacht bijna ieder uur eruit om te verschonen

en dan nog was het doorlekken. Ook nu nog mega veel.

Wil heel snel die minipil, want dan word je meestal niet meer ongesteld. Maandag heb ik een afspraak bij de ha.
Wish dank voor vragen! Zie H.
Eens moet de eerste keer zijn Elisa Nee hoor zeg ik niet om je over te halen, ben je uiteraard vrij in.

Ik heb al op redelijk wat plekken gevoed. In het begin wilde ik het niet, want preutse-wish had zoiets van: "stel dat ze je tieten zien" , maar ja... ik merkte dat ik dan ook nergens kwam! Dus ik heb mezelf gedwongen wat makkelijker te worden.

Euh, waar allemaal? Ik begon bij m'n ouders thuis, later ook waar bezoek (lag er wel aan wie) bij was, bij vrienden thuis (eerst op slaapkamers, daarna beneden), bij oom en tante, in de tuin, in de auto ("tussen" de stenen ), op terras (!).

Met een omslagdoek kom je al een heel eind qua bedekken. Wil men verder naar mijn tiet loeren, ga je gang

Juni en Lieke, wij willen ook gaan Rapley-en.

En het kokhalzen lijkt mij ook eng, maar dat hoort geloof ik zo. Verder heb ik me er nog niet zo heel erg in verdiept, maar de gedachte aan gepureerd voedsel doet mij vooral kokhalzen, dus de keuze voor Rapley was snel gemaakt

Draai, ik ga naar H.

Ik doe M. ongeveer 3x per week in bad. Ze heeft een droog huidje, en dat droogt alleen maar verder uit met veel badderen. Verder vind ze het wel heerlijk. Oja, en insmeren met babyolie van Sabon, zaaaaaalig!
FLower, hier wordt het huishouden ook minimaal gedaan (maar dat is altijd hier al geweest ) In het weekend wassen we alles, door de weeks vouw ik het overdag weg tijdens speentje ploppen. In het weekend maken vriend en ik met de franse slag het huis schoon. Verder door de weeks de lopende dingetjes opruimen, de vloer vegen en een doekje door de wc.

Juun, klinkt als een goede dag die jullie gehad hebben! Maar balen dat de ongesteldheid zo heftig is. En wat leuk dat Ennetje zo aan het ontwikkelen is! En leuk van je rommelmarkt aanwinsten!

Wish, ik neem WB gewoon mee naar de meet! En ik was idd degene van de tuin. Brrrr, stond van het weekend wat mega-onkruid te wieden en toen viel er een spin op mijn broekspijp. Ik gillen, en met een blad die spin van me af meppen.

Normaal waren er niet zoveel spinnen, maar dit jaar. Joh, als ik naar de kliko loop moet eerst 4-6 spinnenwebben kapot maken.

Drie, hoe deed je dat dan met Dotje en kolven? Zat je toen ook al in dat hok? Je kan er een briefje ophangen met niet storen? Balen dat je productie aan het dalen is.

Lukt het allemaal met de puckababy?

Elisa, fijn dat de wandelwagen het weer doet! Goede sevice van ze! Ik ken het merk wel Elisa, ik heb ooit bij ze gesolliciteerd om op het hoofdkantoor te gaan werken. Niet aangenomen, maar herinner me dat ze erg enthousiast waren over hun resellers.

Draai, hoe reageert iedereen nu 'het nieuws' naar buiten is gebracht?

Hier wil ook idd starten met Rapley. Laat WB maar lekker klooien met z'n vast voedsel. Lijkt me zo leuk!

WB gaat om de dag in badje/tummy of douche. Daarna lekker insmeren met zalf. Helaas kan ik geen lekkere olien bij WB gebruiken vanwege zijn parfumallergie.

Over 2 weken gaan WB ik naar een 5 daagse babymassagecursus. Ben benieuwd!
Zware onweer hier!!
Do, ik heb een bericht voor je op H. gezet.

Wish, ik vind dat vrouwen die borstvoeding geven zich helemaal niet hoeven schamen hoor. Is toch juist prachtig! Ik snap wel dat je even een drempel over moet, maar hoop dat jouw ervaringen Elisa helpen om ook lekker weg te kunnen met haar R.!

Leuk dat er blijkbaar best veel hier willen gaan raplyen! Kunnen we daar ook weer mee van elkaar leren. We delen hier best veel ook dingen in de manier van opvoeden. Leuk vind ik dat.

Hier ook een baby met en redelijk droog huidje. Ben alleen huiverig voor smeerseltjes omdat je huid daar toch ook best snel 'verslaafd' aan raakt. Heb laatst wel wat drupjes babyolie in het badje gedaan en dat scheelde wel.

Earth, wat leuk zo'n cursus babymassage! Heb daar ook naar gekeken, maar die hier in de buurt starten allemaal pas zo'n beetje in oktober en dan ook nog overdag. Ik haal het einde dan niet omdat ik dan in november alweer ga werken. Vind ik zonde van het geld.

Vond net ineens nog een boekje wat in mijn kraampakket zat en daarin staat ook hoe je babymassage thuis kan doen. Zal van de week eens een poging wagen.

En inderdaad leuk om die ontwikkeling te zien. Hij gaat ineens zo hard. Heeft na het 'avondeten' echt en half uur liggen gillen en kraaien van plezier in de box. Echt super om te zien (en te horen )

Zo, ga wat series kijken die we opgenomen hebben.

Fijne avond iedereen.
Jun, ik heb al gereageerd. Laat me gewoon maar even, ik kom wel weer terug. Waarschijnlijk als ik ongesteld ben geworden.
Draai
He wish. Dank je! Heb al weer op je gereageerd op H.

Ik kom wel weer terug, maar als ik de berichten van de afgelopen week doorlees, is het gewoon niet makkelijk. Weet niet of dat me dan pas deze week opvalt, of dat het deze week toevallig ook meer is geworden.
Draai, sorry sorry, ik sta er soms niet genoeg bij stil hoe moeilijk het voor jou is...

Echt we gunnen het jou zo!!
Elisa, ik hoef geen sorry! Ik snap het wel! Alleen heb ik er deze week gewoon veel moeite mee.

En Jun, ik bedoel het niet kwetsend, en ik hoef geen verontschuldiging.

Ik heb dit alleen nog niet eerder mee gemaakt. Van zo dichtbij een kraamtijd, en hoe mensen zich dan voelen. Ik ben ook nooit zo vroeg bij een dergerlijk proces betrokken. Misschien is mijn beeld verkeerd. Misschien kwam ik er voorheen pas bij als er meer ruimte was en je leven niet zo op z'n kop stond. Misschien ken ik alleen maar minder toegewijde moeders. Ik weet het niet. Maar mag ik dan niet zeggen dat ik het niet verwacht had? Ik dacht dat iedereen aan het begin zei ik hoop dat ik niet zo iemand word die alleen over baby's praat. Zeiden we gekscherend. Mag ik dan niet zeggen, dat ik niet had verwacht dat het zo erg zou zijn? Hoe vaak zeggen jullie dat zelf niet? Dat het toch tegen valt, dat het geen roze wolk is. Dat het je toch tegen valt dat je minder makkelijk bent, en beschermend. Allemaal volkomen normaal, maar onverwacht. Nou, voor mij is dit onverwacht. Maar het meest mijn eigen gevoel.

En ja, het voelt kut, als er een paar reacties zijn met vragen over mijn traject, maar ook een paar die zeggen: Draai, ik heb nu geen tijd, ik kom er later op terug. En als dat dan niet gebeurt, ja, dan mis ik iets.

Jullie delen iets waar ik niet in kan delen.
Draai: wat een eerlijke post schrijf je! Ik volg het even op afstand...

Oproep: willen de vrouwen zonder verlof/baby hier weer wat vaker komen? Dit zal voor enige tegenhang / balans zorgen in de gesprekken! En prikkelt de andere dames misschien in positieve zin!?

Dikke knuffel voor iedereen die m nodig heeft!
Mee eens flower!

We kunnen over vanalles bij elkaar terrecht.

Zeker omdat we jullie allemaal leuke, slimme vlotte lieve meiden zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven