Een mooie zomerdag deel X

woensdag 10 augustus 2011 om 20:28
Deel X! Deel 10! Een jubileum!
Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!
Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.
Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!
Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer
Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!
Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!
Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.
Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!
Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
dinsdag 13 september 2011 om 19:24
Haha goed zo jun! Ik heb het hier ook zo vaak gemeld, maar goed dat jij t stokje overneemt! En het is ook zo verschrikkelijk waar; Alles word (nog) mooier, en makkelijker...
vriend is weer 4 dagen weg
Dus zoon en ik hebben het rijk alleen. Heel gezellig, maar ook zwaar, alles komt nu op mij neer en laat hij nu net even aandacht willen...
Tot later!
vriend is weer 4 dagen weg

Tot later!

dinsdag 13 september 2011 om 20:15
Heb jij dat echt zo ervaren trouwens, jun dat het na 6 weken makkelijker werd?
R is nu 6 weken, dus das mooi!
Gister was het erg moeilijk en vandaag gaat ie weer lekker!
Het zal wel met ups en downs blijven gaan..
Ik wil graag regelmatig kolven, alleen komt het er niet altijd van, als er bijv visite komt of r huilt ofzo.
Ik zit al snel ruim een half uur voor 100ml
Nu ook weer dan ligt hij in zijn wieg en slaapt, huilt, troosten, slaapt, huilt...enz
R is nu 6 weken, dus das mooi!
Gister was het erg moeilijk en vandaag gaat ie weer lekker!
Het zal wel met ups en downs blijven gaan..
Ik wil graag regelmatig kolven, alleen komt het er niet altijd van, als er bijv visite komt of r huilt ofzo.
Ik zit al snel ruim een half uur voor 100ml
Nu ook weer dan ligt hij in zijn wieg en slaapt, huilt, troosten, slaapt, huilt...enz
dinsdag 13 september 2011 om 20:17
Elmie wat jammer dat er mensen niet naar jullie trouwerij komen. Helemaal als je het stiekem wel van ze verwacht. Gaat trouwens echt snel de tijd! Jullie gaan gewoon al snel trouwen! Wauw!
Draai, hè getsie zo naar die menstruatiepijnen. Helemaal als er hoogstwaarschijnlijk geen ei bij zit. Je zit in mijn hoofd hoor om gezellig een keer mee te trainen. Denk dat ik morgen een voorzichtige poging waag.
Juun, krampjes van WB zijn niet weg maar het uren gekrijs van de pijn is weg. Hij heeft nu nog 2 x per dag een half uur gehuil van krampjes.
Kristin, vriend en ik zijn ook samen naar de bv-cursus gegaan. Vond het erg fijn om dat met hem te delen.
Fede, gezellig maar zwaar dat je met max alleen bent. Mist vriend max als hij zolang weg?
Drie, wat vervelend dat het even wat minder gaat. Voor wat het waard is, ik vind het erg knap hoe je je hier door heen slaat. Knuffel.
Verder weet ik het even niet meer. Ben ongesteld geworden en erg druk geweest.
Draai, hè getsie zo naar die menstruatiepijnen. Helemaal als er hoogstwaarschijnlijk geen ei bij zit. Je zit in mijn hoofd hoor om gezellig een keer mee te trainen. Denk dat ik morgen een voorzichtige poging waag.
Juun, krampjes van WB zijn niet weg maar het uren gekrijs van de pijn is weg. Hij heeft nu nog 2 x per dag een half uur gehuil van krampjes.
Kristin, vriend en ik zijn ook samen naar de bv-cursus gegaan. Vond het erg fijn om dat met hem te delen.
Fede, gezellig maar zwaar dat je met max alleen bent. Mist vriend max als hij zolang weg?
Drie, wat vervelend dat het even wat minder gaat. Voor wat het waard is, ik vind het erg knap hoe je je hier door heen slaat. Knuffel.
Verder weet ik het even niet meer. Ben ongesteld geworden en erg druk geweest.
dinsdag 13 september 2011 om 20:36
Dankje Draai!
Elisa: Ik heb het echt zo ervaren. Niet op de dag excact natuurlijk, maar het ging vanaf toen echt veel beter en ik vond het veel leuker. Maakte me niet meer zo druk, als ik alleen was enzo.
Is Richard
vandaag alweer 6 weken? Zo wat gaat dat snel!
Earth: Vriend mist Max wel, maar voelt zich vooral schuldig naar mij. Zeker toen Max nog wat minder makkelijk was.
Maar 1 ding is zeker, hij kan beter een paar dagen weg dan ik, ik heb er echt nog steeds moeite mee.
Gelukkig hoef ik voorlopig niet meer weg...
Elisa: Ik heb het echt zo ervaren. Niet op de dag excact natuurlijk, maar het ging vanaf toen echt veel beter en ik vond het veel leuker. Maakte me niet meer zo druk, als ik alleen was enzo.
Is Richard

Earth: Vriend mist Max wel, maar voelt zich vooral schuldig naar mij. Zeker toen Max nog wat minder makkelijk was.
Maar 1 ding is zeker, hij kan beter een paar dagen weg dan ik, ik heb er echt nog steeds moeite mee.
Gelukkig hoef ik voorlopig niet meer weg...
dinsdag 13 september 2011 om 21:09
Elisa, ja ik merkte dat echt. Niels is nu 8 weken en alles is veel gestructureerder. Ik herken zijn huiltjes, laat me niet meer gek maken als hij jammert. En bovenal is Niels gewoon een tevreden mannetje geworden die veel minder huilt en al helemaal niet meer zo krijst als in het begin.
Juno n ik hebben ook weer avonden samen etc.
Gewoon weer back To normal, maar dan met baby.
Neemt niet weg dat ik soms nog wel ff baal of het zwaar heb hoor.
Fede ik ben over 2 weken ook een nacht alleen met n. Juno heeft cursus (zegt ie ) en dat vond ik ook niet leuk. Heb je helemaal geen adempauze als het niet lekker gaat.
Maar heb besloten dat ik gezellig met n. bij mijn vader ga logeren.
Earth, ook ongesteld! Is het bij jou ook zo heftig? Gek genoeg ben ik er nu al weer vanaf, normaal ben ik wel 7 dagen bezig.
Juno n ik hebben ook weer avonden samen etc.
Gewoon weer back To normal, maar dan met baby.
Neemt niet weg dat ik soms nog wel ff baal of het zwaar heb hoor.
Fede ik ben over 2 weken ook een nacht alleen met n. Juno heeft cursus (zegt ie ) en dat vond ik ook niet leuk. Heb je helemaal geen adempauze als het niet lekker gaat.
Maar heb besloten dat ik gezellig met n. bij mijn vader ga logeren.
Earth, ook ongesteld! Is het bij jou ook zo heftig? Gek genoeg ben ik er nu al weer vanaf, normaal ben ik wel 7 dagen bezig.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

dinsdag 13 september 2011 om 21:46
woensdag 14 september 2011 om 09:33
woensdag 14 september 2011 om 10:33
Die WB! Het is echt een vlot ventje!
R kan al wel heel goed zijn hoofd optillen en draaien!
De zon schijnt wel hier, maar ook veel grote wolken!
Vanmiddag weer lekker wandelen hoop ik.
Vraagje aan wish:
Wanneer kolfde jij altijd? Ik vind het moeilijk om te doen 's morgens, want r huilt dan wel eens en ik kan dan niet even ontspannen zitten. Tips? Ik wil graag de ochtend melk
R kan al wel heel goed zijn hoofd optillen en draaien!
De zon schijnt wel hier, maar ook veel grote wolken!
Vanmiddag weer lekker wandelen hoop ik.
Vraagje aan wish:
Wanneer kolfde jij altijd? Ik vind het moeilijk om te doen 's morgens, want r huilt dan wel eens en ik kan dan niet even ontspannen zitten. Tips? Ik wil graag de ochtend melk
woensdag 14 september 2011 om 10:52
Zwaai aan Wish! Werkze!
Elisa, wat goed van R.! N. heeft dat vannacht ook gedaan, maar dan van 23.30 tot 4.30 en van 5.30 tot 8.30. Dus al met al een nette nacht gehad.
Oh, zie dat WB ook aol voorbeeldig was vannacht. Wat fijn.
Gisteren was N. ook zeer gefrustreerd 's avonds. Hij was zichzelf de hele tijd aan het opdrukken en wilde vooruit om iets te pakken of grijpen. Maar het kleed in de box is zo zacht dat hij er een beetje in wegzakt en dus ni8et echt kracht kan zetten om zich voort te duwen. Boos dat hij was. Was echt grappig. Daarna maar even lekker geknuffeld om 'm tot rust te krijgen.
Druktemaker
Vinden jullie ook dat die ontwikkeling ineens zo hard gaat> Elke dag lijkt hij wel iets nieuws te kunnen. Nieuwe geluiden, nieuwe bewegingen.. Echt leuk.
Gisteren voor het eerst te maken gehad met een soort spuitluier. Hij lag beneden de kermen en het stonk ineens gigantisch. Had net zijn luier al verschoont, maar dacht toch maar even te kijken voor de zekerheid. Vies...niet normaal.
Vannacht en vanochtend weer gehad. Hoop dat die darmpjes nu een beetje leeg zijn haha..
Vandaag niet wandelen. Ga halverwege de middag weg met N. naar mijn zus. Dus laat N. nu maar slapen, want daar komt vast niet zoveel van terecht als we weg zijn.
Gisteren ook niet gewandeld, want er zou een pakket bezorgd worden. De hele dag zitten wachten en er is niks bezorgd.
Zul je zien dat ze vanmiddag komen als ik weg ben.
Elisa, wat goed van R.! N. heeft dat vannacht ook gedaan, maar dan van 23.30 tot 4.30 en van 5.30 tot 8.30. Dus al met al een nette nacht gehad.
Oh, zie dat WB ook aol voorbeeldig was vannacht. Wat fijn.
Gisteren was N. ook zeer gefrustreerd 's avonds. Hij was zichzelf de hele tijd aan het opdrukken en wilde vooruit om iets te pakken of grijpen. Maar het kleed in de box is zo zacht dat hij er een beetje in wegzakt en dus ni8et echt kracht kan zetten om zich voort te duwen. Boos dat hij was. Was echt grappig. Daarna maar even lekker geknuffeld om 'm tot rust te krijgen.
Druktemaker
Vinden jullie ook dat die ontwikkeling ineens zo hard gaat> Elke dag lijkt hij wel iets nieuws te kunnen. Nieuwe geluiden, nieuwe bewegingen.. Echt leuk.
Gisteren voor het eerst te maken gehad met een soort spuitluier. Hij lag beneden de kermen en het stonk ineens gigantisch. Had net zijn luier al verschoont, maar dacht toch maar even te kijken voor de zekerheid. Vies...niet normaal.
Vannacht en vanochtend weer gehad. Hoop dat die darmpjes nu een beetje leeg zijn haha..
Vandaag niet wandelen. Ga halverwege de middag weg met N. naar mijn zus. Dus laat N. nu maar slapen, want daar komt vast niet zoveel van terecht als we weg zijn.
Gisteren ook niet gewandeld, want er zou een pakket bezorgd worden. De hele dag zitten wachten en er is niks bezorgd.
Zul je zien dat ze vanmiddag komen als ik weg ben.
woensdag 14 september 2011 om 10:55
Elisa, ik kolfde altijd als N. weer lag te slapen na de voeding. Vond het ook altijd een hele tour en best stressen, want wat doe je inderdaad als hij gaat huilen.
Tip van mijn kraamhulp was om gewoon bij N. te gaan zitten, zodat ik kon zien of er wat aan de hand was mocht hij gaan huilen. Dan kun je altijd nog kiezen of je hem even laat huilen of afkoppelt.
Op een gegeven moment wordt je daar wel makkelijker in, maar ik had geen keus want kolfde in het begin 8 keer en later 6 keer per dag.
Tip van mijn kraamhulp was om gewoon bij N. te gaan zitten, zodat ik kon zien of er wat aan de hand was mocht hij gaan huilen. Dan kun je altijd nog kiezen of je hem even laat huilen of afkoppelt.
Op een gegeven moment wordt je daar wel makkelijker in, maar ik had geen keus want kolfde in het begin 8 keer en later 6 keer per dag.
woensdag 14 september 2011 om 11:07
Spuitluiers zijn hier nog dagelijkse kost, jun! :p
Maar goed als het maar oplucht in dat buikje, hè!
Ik vind het ook momenteel, hoor dat r iedere dag wel een nieuw geluidje heeft of langer lacht!
Dat zijn de opstekers die het prachtig maken!
Ik ga hem ook niet testen ofzo in de box en laat hem maar lekker aangeven wat hij leuk vindt. Het is wel een leuk idee om hem eens op zijn buik te leggen in de box en kijken wat hij wil doen.
Respect hoor, 6-8 keer kolven! Pfff
Ik heb nu na de voeding gedouched en koffie gedronken en wat opgeruimd en dan is het alweer te krap voor de voeding om te gaan kolven
Maar goed als het maar oplucht in dat buikje, hè!
Ik vind het ook momenteel, hoor dat r iedere dag wel een nieuw geluidje heeft of langer lacht!
Dat zijn de opstekers die het prachtig maken!
Ik ga hem ook niet testen ofzo in de box en laat hem maar lekker aangeven wat hij leuk vindt. Het is wel een leuk idee om hem eens op zijn buik te leggen in de box en kijken wat hij wil doen.
Respect hoor, 6-8 keer kolven! Pfff
Ik heb nu na de voeding gedouched en koffie gedronken en wat opgeruimd en dan is het alweer te krap voor de voeding om te gaan kolven
woensdag 14 september 2011 om 14:54
Hier een super goede aankoop gedaan (marktplaats) google even een Bumbo zitje, echt een heeeeeeel groot succes!
Dat is een zitje, waar baby's vanaf dat ze hun hoofd zelfstandig omhoog kunnen houden (3 maanden) zelf in kunnen zitten en niet uit kunnen vallen. Max vind het geweldig! Ook onder de douche te gebruiken!
Echt heeeeeeel leuk!
Aangezien Max overal bij wil zijn, als ik aan het koken ben, zit hij op t aanrecht, als we aan het eten zijn, zit hij op tafel. Echt een ideaal ding...
Dat is een zitje, waar baby's vanaf dat ze hun hoofd zelfstandig omhoog kunnen houden (3 maanden) zelf in kunnen zitten en niet uit kunnen vallen. Max vind het geweldig! Ook onder de douche te gebruiken!
Echt heeeeeeel leuk!
Aangezien Max overal bij wil zijn, als ik aan het koken ben, zit hij op t aanrecht, als we aan het eten zijn, zit hij op tafel. Echt een ideaal ding...
woensdag 14 september 2011 om 15:09
Leuk stoeltje Fede! N. wil ook overal bij zijn en zolang het beneden is kan dat ook in de Bloom-stoel. Maar ga 'm echt niet mee naar boven sjouwel
Ik heb vandaag een Tiny Love Kick and Play Gymini (jaja..) binnen gekregen. Ook heeel leuk. Alleen vond mama het leuker dan N.
Die schrok nogal van de geluidjes als hij bewoog (belletjes, knispertjes) en was nogal overwelmed door alle kleuren etc haha..
Moet ie maar aan wennen heur! Ik sleep 'm dadelijk mee naar m'n zus. Kan hij er daar ook mee spelen.
Echt niet normaal, ik ga een halve middag/avond weg. Mijn auto zit vol met:
2 vuilniszakken kleding die ik wegdoe en waar mijn zus even door kan spitten
1 zak knuffels die naar de konijnenopvang gaat
wieg van de kinderwagen zodat N. kan slapen
Luiertas
Eten
Maxicosi
Gymini huppeldepup
Mijn eigen tas (wat ook formaatje hutkoffer is)
Oh ja, en mijn baby
Zo ga 'm eens wakker maken, dan kunnen we vertrekken.
Tot morgen!
Ik heb vandaag een Tiny Love Kick and Play Gymini (jaja..) binnen gekregen. Ook heeel leuk. Alleen vond mama het leuker dan N.
Die schrok nogal van de geluidjes als hij bewoog (belletjes, knispertjes) en was nogal overwelmed door alle kleuren etc haha..
Moet ie maar aan wennen heur! Ik sleep 'm dadelijk mee naar m'n zus. Kan hij er daar ook mee spelen.
Echt niet normaal, ik ga een halve middag/avond weg. Mijn auto zit vol met:
2 vuilniszakken kleding die ik wegdoe en waar mijn zus even door kan spitten
1 zak knuffels die naar de konijnenopvang gaat
wieg van de kinderwagen zodat N. kan slapen
Luiertas
Eten
Maxicosi
Gymini huppeldepup
Mijn eigen tas (wat ook formaatje hutkoffer is)
Oh ja, en mijn baby
Zo ga 'm eens wakker maken, dan kunnen we vertrekken.
Tot morgen!