Een slimme meid......

21-03-2011 20:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een slimme meid.

Hoe leg ik dat nu uit....

simpel...

nouja...

of...

nee, toch niet.

Sjonge...

Deelt lief en leed, helpt elkaar bij de zwaardere keuzes des levens ; welk van de 4 banen neem ik , yoghurt of vla, wel of niet, pizza of shoarma, rok of jurk.

Schuwd ook de lichtere onderwerpen niet...

Eens kijken....

relatiecrisis, geldzaken regelen en verdelen, 't oppeppen van medeslimmerds, menstruatieperikelen, test-ik-wel-of-test-ik-niet, steun bij afstudeerstress, hormonale aangelegenheden, Neuk-ik-wel-of-niet-zomaar-voor-de-fun...

Kortom; een slimme meid....

nouja, dat dus!

De groeten,

Bijtje

Ps; nieuwe leden kunnen nog steeds solliciteren en worden geïnaugureerd na het signaleren van minimaal 3 taalfouten in de OP ( ) en het nuttigen van een pak bokkepootjes of compensatie M&M's
Re: aangifte en mansnaam. Ik dacht dat je gewoon uitstel kon aanvragen op diezelfde belastingtelefoon. Ik heb een jaarlijks digiD vergeten ritueel. En mijn naam is mijn naam en ik word link als ze dat verkeerd doen, dus dat begrijp ik heel goed, Kaz! En als je dan verandert, doen ze het nog steeds fout., Arte?

Niet makkelijker, wel irritanter!
Arte, ik heb wel eens wat over jouw familie-issues gelezen en kan me ook heel goed voorstellen dat je dan graag een andere naam aanneemt. Verder snap ik het romantsiche 'dan hebben we allemaal dezelfde naam'-idee ook wel, hoef je ook verder niet meer na te denken over de achternaam van de kinderen, zoals Kaz.

Maar mén, hoe moeilijk kan het zijn voor de overheid als in de GBA staat welke naam je kiest, die gewoon te gebruiken? Ze koppelen allerlei gegevensbestanden als je er niet op zit te wachten, maar gewoon de juiste naam gebruiken is dan kennelijk weer heel moeilijk....
@kaz; je krijgt geen boete maar veel later uitbetaald maar dat was hier nooit zo'n ramp!

*Is nu echt doesjen*
quote:dromendief schreef op 23 maart 2011 @ 09:38:

[...]

Arte - hoe is het met Smartie? Ik had je gemist gister want was heel Hard Aan Het Werk, maar vond dat jammer!

Met Smartie gaat het echt super goed! Ze is zo heerlijk, zo blij, zo knuffelig en houdt van de wereld ontdekken.

Als ik haar 's morgens wakker maak, rekt ze zich lekker uit, doet haar ogen open en geeft me de meest grote tandeloze grijns, die eigenlijk de rest van de dag op haar gezicht blijft.

Ik ben zo dol op mijn kind!

Hoe is het met jou, DD?

Als je 1 april niet haalt hoor je idd uitstel te vragen en rkijg je je geld later terug, maar met voorlopige teruggave maakt dat natuurlijk minder uit.

Met 2 huizen snap ik dat de voorlopige teruggave wel belangrijk is hoor Kaz! Ik vind het wel een fijn idee dat we het ook zonder die teruggave kunnen betalen, en de teruggave gaat vervolgens op een spaarrekening voor grote klussen aan het huis (buitenkant laten schilderen etc).

En DigiD vergeten: check! De mijne kan ik wel onthouden, maar die van Mel... En die weet ie zelf ook niet meer natuurlijk. Gelukkig kon ik het briefje waar ik hem op had neergekrabbeld toch nog terugvinden.
Oh Arte, , wat klinkt Smartie heerlijk zeg!
Weet je wat ik nu zo grappig vind? Dat wij al weeeeken denken dat alle oude Slimmies verdwenen zijn en ineens - hopla - daar zijn ze allemaal weer! Stiekeme meelezerds dat jullie er zijn!!
Wat een smelt-beschrijving van Smartie inderdaad (dus eens met Sjoko), wat fijn Arte!

Ook eens met Kaz hierboven trouwens
Ik ook eens met Kaz hierboven, grappig hoe iedereen ineens weer opduikt!
quote:Kastanjez schreef op 23 maart 2011 @ 09:45:

Weet je wat ik nu zo grappig vind? Dat wij al weeeeken denken dat alle oude Slimmies verdwenen zijn en ineens - hopla - daar zijn ze allemaal weer! Stiekeme meelezerds dat jullie er zijn!!

Ik moet eerlijk zeggen dat, sinds Smartie er is, ik gewoon minder tijd heb om (veel) op het forum rond te hangen. Maar ik lees inderdaad zo af en toe nog eens stiekem mee.

Ik vind het heel leuk om te horen dat het met alle Slimme kinderen zo goed gaat! En met hun moeders natuurlijk
anoniem_101385 wijzigde dit bericht op 23-03-2011 09:52
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Arte- daar vroeg ik het om. heerlijke beschrijving. Fijn dat alles zo goed gaat bij jullie.

Hier alles prima, word wat ongeduldig wb zwanger worden maar verder alles goed. Leven fijn, werk leuk en hier gelukkig ook gezellig
En grappig dat jullie toch nog af en toe meelezen en duidelijk een draag- en waarschijnlijk ook een voed-alarm hebben, bijv Elders.

Laat me raden, je bent nu op je werk, Arte?
quote:dromendief schreef op 23 maart 2011 @ 09:54:

En grappig dat jullie toch nog af en toe meelezen en duidelijk een draag- en waarschijnlijk ook een voed-alarm hebben, bijv Elders.

Laat me raden, je bent nu op je werk, Arte?

Inderdaad!

Hier ben ik weer even Arte, en niet alleen maar moeder-van-Smartie (hoe leuk en lief ze ook is). Af en toe wel even lekker.

En eigenlijk heb ik het ontzettend druk...

quote:Artemis schreef op 23 maart 2011 @ 09:56:

[...]

Hier ben ik weer even Arte, en niet alleen maar moeder-van-Smartie (hoe leuk en lief ze ook is). Af en toe wel even lekker.

Dat eerste kan ik me goed voorstellen. Zag dat bij mijn zus ook toen ze weer aan het werk ging na haar verlof. Dat tweede negeren we, te gezellig om je weereens te spreken
quote:Artemis schreef op 23 maart 2011 @ 09:56:

[...]

Inderdaad!

Als ik zoiets lees, ben ik dan wel weer heel benieuwd hoe ik straks na de bevalling 5 maanden verlof ga doorkomen... Scheelt dat het in de zomer is, dat Kazman vrij snel ook één dag in de week vrij is én dat ik er gewoon veel zin in heb natuurlijk! (en wie weet moeten we ook nog wel verhuizen in die tijd??!!)
Joehoeeee.

Ik ben ooit een keer getrouwd geweest (langggg geleden) en mijn roepnaam werd de achternaam van mijn ex man. Dat bekte wel lekker. Het rare is dat als je dan gaat scheiden, ben je die naam kwijt en ook dus mijn roepnaam! Tsssss en toen ging mijn ex trouwen met mijn vriendin en werd haar roepnaam haar nieuwe achternaam.....

Dus mocht ik ooit nog gaan trouwen (ik vermoed zomaar van niet ) dan behoud ik mijn eigen naam. Alhoewel, Alle drie mijn jonge goden hebben dezelfde achternaam en ik dus niet, best irritant

Oja Birkies...... Nooit. Wat vind ik dat erg. Maar dat heb ik ook al honderd keer gemeld!

Bij, jij draagt in een BB, Jouw goed recht, moet je ook gewoon doen als jij dat wilt. Ik ben het met je eens dat het vervelend voor je is als dat onderwerp zo benadrukt wordt omdat jij altijd al aangaf te dragen in een BB. Het is de één zijn ding, de ander niet. Goed of niet goed, slecht of niet slecht, leuk of niet leuk... Het is zo.

Overigens even een voor mij......

Ik heb gisteren deze besteld:

en hopelijk komt hij vandaag binnen!!!

Vind het helemaal leuk.

Verder heb ik vandaag de vuurdoop, mijn eerste dag alleen met twee kindjes. Waarvan er eentje ziek is en de ander verkouden. Straks naar het bureau voor JBG2 en dan dus met 2 kindjes de deur uit, zonder dubbele kinderwagen en JBG1 loopt nog niet, dus ga ik JBG1 in de buggy doen en JBG2 in de draagdoek.

En dan moet ik vanmiddag naar de huisarts voor JBG1, dan ga ik JBG2 in de kinderwagen doen en JBG1 in de draagdoek...

Mennn ik word wel op de proef gesteld mijn eerste dag alleen.

Kazzzzzzzz heb je al zin om te baren?

Chopin, wanneer ben jij eigenlijk klaar met je studie, ik vind dat je altijd zo braaf tikt dat je gaat studeren...

Dromendief, las ik nu dat je relatie toch voorbij is? Hoe voel je je?

En verder even voor iedereen..
DTEEZ!
KAZ, ik snap je, ik ben 3,5 week geleden bevallen en ik vind de dagen nu soms al zo lang duren.... en ik heb nog verlof t/m half juni

Maar komt omdat afgelopen week alles en iedereen ziek was hier, en dat is dan gewoon even lastig. Het mooie weer gaat er wel aankomen, dus dat is echt lekker......en ik vermoed dat ik me dan minder gauw ga vervelen! Ik kan altijd nog poetsen!
DTEEZ!
Wow Djoels, dat is wel een uitdaging inderdaad, met twee zulke kleintjes op stap. Dan is een draagdoek wel heel erg handig lijkt me!

En DD is nog heel gelukkig volgens mij hoor, de relatie van Kook is nu echt voorbij...
Wat een heerlijk lange post Djoels! Succes vandaag met je twee jongste godjes!

Ik ben al vier jaar klaar met studeren hoor . Hoop wel binnenkort te promoveren, vandaar de stress. Eind april moet mijn proefschrift ingeleverd, in het najaar volgt de verdediging.

Oja, mijn nieuwe baan wordt wel weer een opleidingstraject, dus het studeren zal wel blijven.
OH sorry............. dat bedoel ik ook ........ wat lekker genant weer van mij

Ik bedoelde ook Kook!!

Is trouwens die dame uit Zuid Afrika nog wel eens langsgekomen hier???

Ik vind het ook een uitdaging sjoko. Met name naar bureau dat JBG1 in de buggy moet blijven zitten terwijl de baby daar moet worden nagekeken, gewogen etc. Dat wordt een ramp, want JBG1 is ziek (geweest) en wil steeds op schoot en is hangerig.... nou ja, ik zie het wel!
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 23 maart 2011 @ 10:09:Dromendief Kook, las ik nu dat je relatie toch voorbij is? Hoe voel je je?

Gelukkig niet! Spuit elf met mosterd

Leuk om weer van je te horen en het klinkt als een bijzonder drukke dag als moeder van veel jonge goden. Hopelijk worden ze allemaal snel weer helemaal beter en kan je lekker met ze op een terrasje gaan genieten.
Oja, ik bedoelde ook promoveren.. (ik ben daar allemaal niet zo in thuis, ik heb nooit gestudeerd en ben nooit gepromoveerd,.... vergeef me )
DTEEZ!
Nee, spinnetje hebben we ook al Heel Lang niet gezien. Hoe zou het met haar zijn? (Ik begrijp de associatie met relaties die niet helemaal zijn zoals je zou willen)
Jezus, Djoels, als je dan toch zo'n stukje schrijft, haal dan niet allerlei relaties uit elkaar!

Ik had na de bevalling van Smartie 12 weken verlof. Na 11 weken en 6 dagen was ik er wel klaar mee... Totdat ik weer naar kantoor moest en besefte dat Smartie nu allerlei dingen gaat meemaken waar ik niet bij ben.

Maar ja, moeder zijn betekent af en toe ook loslaten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven