Een slimme meid......

21-03-2011 20:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een slimme meid.

Hoe leg ik dat nu uit....

simpel...

nouja...

of...

nee, toch niet.

Sjonge...

Deelt lief en leed, helpt elkaar bij de zwaardere keuzes des levens ; welk van de 4 banen neem ik , yoghurt of vla, wel of niet, pizza of shoarma, rok of jurk.

Schuwd ook de lichtere onderwerpen niet...

Eens kijken....

relatiecrisis, geldzaken regelen en verdelen, 't oppeppen van medeslimmerds, menstruatieperikelen, test-ik-wel-of-test-ik-niet, steun bij afstudeerstress, hormonale aangelegenheden, Neuk-ik-wel-of-niet-zomaar-voor-de-fun...

Kortom; een slimme meid....

nouja, dat dus!

De groeten,

Bijtje

Ps; nieuwe leden kunnen nog steeds solliciteren en worden geïnaugureerd na het signaleren van minimaal 3 taalfouten in de OP ( ) en het nuttigen van een pak bokkepootjes of compensatie M&M's
Ik dacht dat ik toch wel heel duidelijk had gemaakt dat ik geen koffie blief. Zullen we het hierbij laten? :

Ik wil de cappuccino wel! Goeiemorgen vanuit de trein!
*heeft een fijne latté door darth gemaakt*

Hmm lekker muntthee!! Misschien straks even munt halen, drink maar twee koffie op een dag momenteel.
Die thee ziet er ook lekker uit. Sorry Kaz, ik zal voortaan ook een lekker topje thee voor je zetten. Daar nog voorkeur in? Ik heb namelijk allerlei lekkere losse (kruiden)thee. Dan kan ik volgende keer een goede beurt bij je maken.
O en ik bedacht nog: Ring, zou je willen vragen of mijn foto's ook van de bruidjeshyves afkunnen? Ik voel me er niet zo fijn bij. Heel erg bedankt alvast.
Zo, geïnstalleerd op kantoor . Ga vandaag proberen om net zo'n productieve dag te hebben als gisteren. Afgewisseld met forummen heb ik namelijk veel gedaan toen.

Vandaag verder aan discussie en presentatie maken voor praatje op congres van vrijdag.
Ik kom even voorbijzwaaien, want was benieuwd of er nog mensen voor draagdoeken/draagzakken hadden gekozen

Jammer dat je je zo aangevallen voelt Bij. Toen ik mijn eigen opmerking over de BB plaatste, stond ik er overigens niet bij stil dat jij die altijd gebruikt(e?).

Feit is nu eenmaal dat een BB niet ergonomisch is en dat er dus aantoonbaar betere keuzes zijn, die veel verantwoorder zijn voor houding/fysieke ontwikkeling van kinderen. Ik vind het persoonlijk dan moeilijk om te begrijpen waarom je toch de keuze zou maken om een BB te gebruiken. Als je erop googelt, vind je zóveel heldere informatie, bijvoorbeeld ook over de relatie tussen BB en invloed op heupdysplasie.

Vanzelfsprekend moet men elkaar in z'n waarde laten als het over persoonlijke keuzes gaat, maar laten we niet doen alsof die keuzes ook daadwerkelijk even goed zijn.
Goeiemorgen!

Wat ik bedoelde was dat het wel duidelijk was dat er een beledigde reactie zou komen, bij, want het is niet de eerste keer dat ik of een andere dragende slimmie hier iets komt vertellen over draagdoeken, draaghoudingen en ergonomische dragers. De laatste keer gaf je ook aan dat je je aangevallen voelde. Tsja, waarom? Wat Inad zegt, ik snap niet waarom je niet gewoon achter je keuze kunt staan. Ik weet dat fietsen met Dennis in de draagdoek levensgevaarlijk is, maar ik doe het toch. Daar wordt het niet ineen wel veilig van. Als mensen me wijzen op het risico ben ik niet beledigd, want ze hebben gewoon gelijk. Ik weet het en ik neem het risico met mijn volle verstand. Waarom kan jij dat niet? Waarom kun je niet gewoon zeggen: ja, die andere dragers zijn ergonomischer maar ik ben blij met de bb en die gebruik ik. Dat roept, bij mij althans, wat minder weerstand op.

Anyway, ik verwacht geen reactie, want je zou het bij je ene post laten.
Ik vind het leuk dat zoveel oude Slimmies het onderwerp dragen aangrijpen om langs te waaien.

Bij gebrek aan een reactie van Bij, dan maar de mijne

Het standpunt van Bij is duidelijk en dat van jullie (sorry voor de algemenisering) ook. Ik denk niet dat iemand haar daar vanaf kan krijgen. Voor de rest is het denk ik wel duidelijk dat we beter voor iets anders kunnen kiezen. En zullen we dan ook braaf luisteren

Verder begrijp ik het ook niet, maar Bij moet het lekker zelf weten
Wat een discussie op de vroege morgen! Voor mij, als nog deels besluiteloze, in ieder geval interessant!

Zal ik ook nog de wel of niet borstvoedendiscussie aan gaan zwengelen hier??? (NEEEE, alsjeblieft niet!).

Gisteren trouwens boekje van Claudia de Breij uitgelezen, ik was altijd al verliefd op haar, maar dit boekje is het voor mij echt helemaal

Heb net ff een rondje Funda gedaan. Jullie zullen het niet geloven. Mijn flat staat al 14 maanden te koop, in die tijd één bezichtiging gehad. Vorig weekend heb ik met mijn huurders een contract voor een jaar getekend. Vanmiddag heb ik een bezichtiging....
Ik was ook net aan het twijfelen of ik zou reageren.

Ik kan voor niemand iets invullen, maar toen ik de allereerste reactie van Bij in deze discussie las had ik zelf niet het idee dat ze niet weet/erkent dat andere dragers ergonomischer zijn. Ze schrijft alleen dat zij persoonlijk de BB makkelijk en prettig in het gebruik vindt.

Bij is al langer Slimmie en heeft dus al heel wat discussies over dragen voorbij zien komen, dus ze weet ook hoe het zit. Ik zou me persoonlijk misschien ook wel een beetje vervelend voelen als jullie, die normaal weinig meer meeschrijven, je en masse geroepen voelen om het nogmaals uitgebreid toe te lichten, hoe goed bedoeld en nuttig voor andere Slimmies ook.

Nou ja, ik krijg mail binnen van mijn begeleider, dus dat betekent meer werk - jeej *rollende ogen smiley*
O Kaz, lekkere timing voor die bezichtiging (o, jij hebt de smiley wel gevonden zie ik)
quote:Kastanjez schreef op 23 maart 2011 @ 07:43:

Ik dacht dat ik toch wel heel duidelijk had gemaakt dat ik geen koffie blief. Zullen we het hierbij laten? :

[afbeelding]

Goedemorgen!

Goh ik ben echt niet meer zwanger. Zag dit plaatje en dacht dat het een Mojito was. Vond het er al wat vroeg voor, maar goed als je geen koffie lust en toch een oppepper nodig hebt .

Kaz wat nu? Kun je nog onder dat contract uit? Of staat er een clausule in dat als je kopers hebt de huurders er toch uit moeten?

(Zal ik nog zeggen dat ik een Bondo heb? En dan maar meteen helemaal met de billen bloot, ik heb ook Birkies )
Goedemorgen allemaal!

voor wat betreft dragen...je kan ook altijd nog een kinderwagen gebruiken.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe je kan dragen (in doeken) met een tweeling.

Mijn moeder komt vandaag langs, (woont ver weg en zien we niet zo heel veel) dus de meiden zijn al helemaal hyperde piep. Ook omdat ze dan hun "bruidsjurkjes" mogen showen.

verder weinig bijzonders op de planning

@Boom, ik ga Tut vragen of ze jouw foto's van de hyves wil halen.
"@draagdoeken; sorry meiden, ik haak af...Ik Ben DOL op mijn babybjörn... deed er alles mee, larfje heeft er tot 1 jaar ingezeten. Ook voor dragen geldt; alles wat je te lang doet met een baby is niet goed dus ook te lang dragen. Voor ons zonder auto en met fiets (JA ik fiets met dat ding met kind er in, sue me!!!) is het een uitkomst. En ik vond het fijn dragen, maar ieder zo zijn ding die bij hem of haar past, nietwaar??"

Even gecopypast uit het oude topic; dit is wat ik bedoel en wat ik er over gezegd heb. Ik heb geen campagne gevoerd of wat dan ook, ik heb verteld hoe ik het zie. Thats it.

Waar ik over val, hoe leuk het ook is dat jullie allemaal even komen aanwaaien (en ja jullie worden ook door mij oprecht nogsteeds gemist) maar dat jullie met zijn allen zo'n overdonderend pleidooi voeren dat het niet eens meer mogelijk is om een andere keuze te maken. Die van jullie is de juiste en verder is er geen enkele discussie mogelijk, en dat is precies waarom ik me aangevallen voel terwijl ik hem niet begonnen ben.

En smol sorry maar twee snerende opmerkingen van jou ontgaat me de lust om een gesprek hierover aan te gaan.Ja ik voel me aangevallen maar jij valt aan. Zullen we het hier bij laten??
quote:Chopin schreef op 23 maart 2011 @ 08:45:

Ik zou me persoonlijk misschien ook wel een beetje vervelend voelen als jullie, die normaal weinig meer meeschrijven, je en masse geroepen voelen om het nogmaals uitgebreid toe te lichten, hoe goed bedoeld en nuttig voor andere Slimmies ook.

Hier zo'n nog weinig/niet meeschrijvende Slimmie. Ik snap wat je bedoeld. En ik snap dat het overkomt als een invasie van "oude" Slimmies die nog even komen vertellen wat wel en niet ergonomisch verantwoord is. Dragen is nu eenmaal een van onze stokpaardjes. Maar het is inderdaad goed bedoeld, niet persoonlijk, maar goed dat lijkt me logisch Slim als we zijn .
Hi ToP, wat lief dat je even meldt dat je Birkies hebt .

Alles goed met jou en Purple?
En opeens zit er een post van Bij tussen, ik word te traag!
*bekent 6 paar te hebben*
quote:Chopin schreef op 23 maart 2011 @ 08:54:

Hi ToP, wat lief dat je even meldt dat je Birkies hebt .

Alles goed met jou en Purple?

Ja Birkies en dragen, had me dat twee jaar geleden verteld...

Met mij en Purple gaat het goed. Hij ligt nu lekker tegen me aan te slapen.

Jij nog steeds druk zo te lezen?!
Mijn bus gaat over tien minuten, dus ik ren weg...
Tuurlijk, ik ben altijd druk . Nog een paar weken echt hard werken aan thesis, nou ja, eigenlijk nog twee of zo, en dan afhankelijk van het commentaar.
Doeg (is voor Boom)
was net het topic aan het lezen over positief reageren op peuter puber.......

En ik moet zeggen, dat ik het allemaal een beetje.....hoe moet ik het zeggen, "zweverig" vind.

Praten met je peuter a la, maar ik ga echt niet hele verhandelingen over waarom iets wel of niet mag met haar hebben.

Ik probeer om juist geen negatieve woorden te gebruiken. (heb een collega gehad die een cursus NLP heeft gevolgd) en dit werkt toch eigenlijk wel goed.

Of ben ik nu een heel strenge mama? Soms gewoon iets niet basta.
Goedemorgen! Wat een drukte hier!

Fijn dat het goed gaat met Purple ToP!

En voor Bij, kan me wel voorstellen dat je je aangevallen voelt, ook al is het niet persoonlijk bedoeld.

Zo, nu aan de slag met mijn eerste klus: kijken of een gecorrigeerde tekst nog wel de correcte betekenis heeft (altijd eng als mensen zonder verstand van de inhoud aan je tekst gaan sleutelen...). Daarna verder met een eigen paper, die moet echt binnenkort af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven