Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
www.baby-s.nl (hij staat daar op de openingspagina)
Hoi!

Zoom heb ik inderdaad ook gezien, maar is uiteindelijk onze keuze niet opgevallen. Wij hebben gekozen voor een babyjogger (alleen bij de tweelingenwinkel te koop hier in NL) waar we babynestjes inleggen in het begin. Het is een soort buggy die zo plat kan, dat het weer oke is om een flexibele reiswieg op te zetten. Aangezien ik met twee handen zit die niet zo heel goed zijn, moesten wij vooral kijken naar handigheid en gewicht. Verder wil ik in eerste instantie inderdaad 1 box neerzetten en daarna twee. Moet hier in de kamer wel lukken. Borstvoeding wil ik heel graag gaan geven, maar hoop dat het goed te doen is met twee, Wat dat betreft ben je een heel goed voorbeeld Ayla, het kan dus wel!!!!! Wat doen jullie trouwens in het begin, kinderen wel of niet bij je op de kamer? Als je dat wel doet, heb je twee wiegjes nodig, of de tweelingenwieg (zie wiegje.nl, zo leuk!). als je het niet doet, moet je wel telkens bij voedingen de baby eerst moeten halen. Is in het begin misschien ook niet handig. Maar we moeten nog even gaan kijken naar een kamertje, ben benieuwd waar we op uit gaan komen!
Jelke en Ferdau slapen nu nog bij ons op de kamer, hebben ieder een rieten resiwiegje, staat aan iedere kant eentje. We hebben ook een grote wieg voor elk, daar slapen ze overdag in. Eigenlijk zouden ze s'nachts ook daar in kunnen, maar ik vind het nog zo gezellig met hen op de kamer Ook met voeden s'nachts vond ik het ideaal, we plukten ze zo uit bed! Wat hier trouwens erg handig is, is een voedingskussen, die gebruik ik, zeker als ik ze tegelijk voed, heel veel. Hidde vind hem ook geweldig, om mee bootje te varen.... mafkees!

Ik geef Jelke en Ferdau nog steeds volledig borstvoeding, ze hebben nog geen flesvoeding gehad. O ja, toch wel, de eerste dag in het ziekenhuis, via vingervoeden, ze waren flink afgevallen en hadden wat moeite om hun temp vast te houden, dan moet je dus gelijk bijvoeden in het ziekenhuis. Later thuis veel aanleggen, toen werd het ook beter. Borstvoeding moest dit keer wel meer op gang komen dan bij Hidde, misschien kwam dat nu ook wel doordat de bevalling ingeleid is? Maar goed, na drie dagen was ik net Pamela, en ze doen het er nog steeds heel goed op!!

Ik was er ook heel nuchter onder, lukt het niet, lukt het niet, genoeg goede alternatieven, maar ik wilde het wel eerst zelf proberen. Nu gaat het zo relaxt, dat ik er tegen op zie om straks te stoppen

ok, ik heb alledrie de kindjes weer te bedde, kan ik mooi even wat puin ruimen hier, vanochtend naar de markt geweest, was erg koud, moest groente en kaas halen, dat zal ik nu nog even opruimen, en dan de kamer maar even aanpakken, Hidde heeft overal speelgoed.... speelt geweldig, maar wat kan zo'n klein jongetje een bende produceren!

Straks de kerstboom nog even halen, zou hem meenemen, maar Hidde weigerde te lopen terugweg, had het erg koud, dus boom laten staan, haal ik straks wel even op! Centrum is dichtbij!

fijne dag nog!

Groetjes Ayla
he meiden!

Ayla, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou! Is het niet beredruk?

Vandaag al weer 17 weken zwanger, het begint op te schieten!
Hi Gemini,

17 weken alweer! Wow! Bijna op de helft!! Of misschien ben je nu al op de helft

Druk.... tja, ik vind het bij tijd en wijle érg druk, ik ben de hele dag bezig, verveel me niet! Wat iedereen al zei, maar wat ik nu echt ook jullie kan aanraden, neem álle hulp die je kunt krijgen met beide handen aan! Op maandag hebben we huishoudelijke hulp en een stagiaire die komt helpen in huis en met de kids. s'avonds komt de buurvrouw een pannentje macaroni brengen, wat een genot! Op dinsdag komt onze stagiare ook nog een halve dag, is Hidde op het kdv. Woensdags komt mijn moeder vaak wat klusjes doen, en donderdag is mijn dag, kids op kdv. Vrijdags ben ik de hele dag alleen met de kindjes, net als zaterdag. Pittige dagen vind ik dat, dan ben ik ook vaak alleen maar met de kindjes bezig en staat huishouden op een héél laag pitje. Iedereen die wat voor ons wil doen: graag! Ik heb inmiddels mijn trots opzij gezet, ik kan het niet allemaal alleen

En naast dat het poepiedruk is, is het ook zo onwijs genieten, wat is het toch bijzonder, drie van die geweldige kindjes! Iedere dag gebeurd er wel iets waardoor ik geraakt wordt! Jelke heeft bijvoorbeeld ontdekt dat hij een tong heeft, heeft de halve dag zijn tong uit zijn mondje hangen....En lachen dat hij doet als we hem kietelen, heerlijk! Ferdau kan tijden met de -onbreekbare- kerstbal bezig zijn die we in de box hebben gehangen. Zij moet ook altijd erg lachen als Hidde bij haar in de box komt liggen, dikke lol hebben ze dan samen!

En Hidde? Dat is een heerlijke peuterpuber, duidelijk 2 en dol op het woordje NEE! Maar goed, het is erg genieten!

zo, nu eerst maar eens de nieuwste foto's op de pc zetten..... dát gaat ook wel door, die kinders van ons hebben straks boeken vol

Groetjes Ayla
Hoi meiden,

Wij hebben vandaag de 20wk echo gehad! Al met al duurde het maar een half uurtje..nog sneller dan bij ons zoontje. De gyn kon alles goed zien dus ging vlot. Alles zag er goed en de kindjes waren erg beweeglijk!

We weten ook het geslacht! We krijgen 2 meiden! echt superleuk. Vooral omdat we al een zoontje hebben. Zijn echt superblij.

De placenta zit dit keer aan de voorkant, aan mijn buikkant zeg maar. Daardoor voel ik de baby's ook nog niet zo goed. Ik vond het al zo vreemd dat ik ze zo laat voelde dus dacht al zoiets. Bij mijn zoontje voelde ik de schopjes net zo snel zelf volgens mij haast nog iets eerder en heftiger toen meteen al... terwijl het bij een tweede zwangerschap juist eerder te voelen moet zijn. Maar de placenta lag toen dus achter en nu voor.

Hoe gaat het met jullie?

Liefs Mirr.
O Mirr wat leuk twee meiden! Fijn dat alles goed was, heerlijk!

Ayla, ik vind het echt heerlijk om je verhalen te lezen, en je ervaringen, helemaal leuk!

Hier morgen weer controle, ik ben benieuwd!
Hoi allemaal,

Sinds een week ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Dit omdat de groei van 1 baby achterblijft en de navelstrengdoorbloeding minder goed was. Elke dag maken ze hartfilmpjes van de baby's en 2 x per week kijken ze naar de doorbloeding van de navelstreng. Eigenlijk gaat alles verder prima. Er treedt ook geen verslechtering op ofzo. Maar mocht er bv. het twin tot twin syndroom ontstaan, dan kunnen ze gelijk ingrijpen. Helaas kan ik niet internetten (nie) op mijn kamertje, dus veel op het forum zitten is er niet meer bij. De dagen zijn wel wat saai zo, maar gelukkig is het einde in zicht. Ik vind het al fantastisch dat ze morgen alweer 36 weken zijn. Ze lijken zich verder erg happy te voelen, en met mij gaat het ook goed.

Iedereen alvast fijne kerstdagen, en ik zodra ik weer in de gelegenheid ben, bericht ik wel weer. Doeg!!
Twee meiden, wat leuk Mirr! Ik begin ook erg nieuwsgierig te worden!! Heb geen voorkeur, maar wil gewoon dat die twee kindjes die zo mysterieus in mij groeien echt een naam krijgen!! Morgen weer controle, bijna 16 weken. Hoop dat de gyn het snel een keer kan zien!!

Vicky wat balen zeg dat je opgenomen bent, maar je klinkt heel rustig. En het klinkt inderdaad alleen maar heel goed dat je nu daar bent, een gerust gevoel. Succes!!

Hier is het vloeien een stuk minder en sinds een week ook geen vers bloed meer, dus ik zie het weer veel meer zitten!! Moet wel erg wennen aan mijn buik. Is al erg dik, maar gelukkig netjes naar voren. Ben nu 4 kilo aangekomen en dat vind ik best veel voor deze termijn, maar hoe zit dat bij jullie?

xx
Mirr, wat leuk dat je 2 meiden krijgt. Wij hebben morgen de 20weken echo en dan krijgen we te horen wat het geslacht is. Twee weken geleden kon de gynaecoloog het al zien, maar aangezien toen mijn moeder mee was en mijn man niet, wilde ik het nog niet weten. Ik ben heel benieuwd en wil het nu toch wel heel erg graag weten. Voel ook de hele tijd van alles in mijn buik, niet zozeer vlindertjes waar anderen het over hebben, maar meer borrelingen in mijn buik.

Vicky, veel succes, fijn dat ze je zo goed onder controle houden.

ik ben ook wel benieuwd hoe het bij jullie ging met gewicht aankomen. Ik ben nu 7 kilo aangekomen.

Lekker 2 weekjes vakantie nu, heerlijk. Even helemaal niet aan werk denken en lekker genieten. Hele fijne dagen voor iedereen.
quote:Fre schreef op 11 december 2008 @ 17:10:

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Line_77januari 20092e en 3e kindjeVickyjanuari 2009Oeffebruari 20092e en 3e kindjeMirr0913 mei 2009Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009

Nou ik weet niet of de tabel er nu in komt...maar ik krijg het met gewoon kopieren niet voor elkaar. Dus nu maar geciteerd zeg maar.

Mickey, wat spannend, morgen de echo. Het allerbelangrijkst is natuurlijk dat alles er goed uit ziet. Ga je ook met ons delen wat het geslacht wordt?

groetjes Mirr
Vicky, wat spannend zeg! En wat goed dat je al 36 weken bent, geweldig! Natuurlijk is zo lang in het ziekenhuis niet fijn, maar ze houden ze wel erg goed in de gaten zo!

Hier weer een controle gehad, alles goed! BEn morgen 18 weken zwanger. 20 weken echo is op 8 januari, dus dat is ook al snel!!!!!
Wanneer gingen jullie de tweeling voelen? Begin nu wel ongelduldig te worden, kijk er zo naar uit om ze te gaan voelen!
Gemini, ik wil ze ook graag gaan voelen!! Maar de beide placenta's liggen voor zei de gynaecoloog, dus dat kan nog wel ff duren, maar wie weet.

Afgelopen maandag weer controle gehad. Alles zag er goed uit. Ik verlies ook een stuk minder bloed en op de echo was ook veel minder 'rommel' in mijn baarmoeder te zien. Dus dat was erg fijn! Van één kindje zagen we alleen de achterkant, dus ik dacht: ach laat ik maar niet vragen of de arts het geslacht al kan zien, dat zal vast niet lukken én het is nog erg vroeg (nu pas 16 weken). Maar nu heb ik er spijt van, wie weet had ie het al kunnen zien!! Maar ja, over 3 weken weer een echo, dus dan zullen we het vast weten!!

Fijne kerst allemaal,

xx
Hoi allemaal, merry christmas!

Ik ben al helemaal gewend aan het ziekenhuisleven, je wereldje wordt erg klein, en ik vind dat best prima. Ik voel me gelukkig goed, hoewel je van het vele liggen en zitten in het bed wel zwakker wordt hoor. Maar dat komt ook door het vorderen van de zwangerschap denk ik. Wat een ronde dikke buik nu zeg. Toch was ik tot 2 weken terug nog maar 11 of 12 kg. aangekomen. Wat mijn gewicht nu is weet ik niet. De baby's zullen hoogstwaarschijnlijk (aan zekerheid grenzend zeg maar) met een keizersnede ter wereld komen. We hebben de sectio kamer al gezien, toch fijn als je van tevoren weet wat er gaat gebeuren en in welke volgorde etc.

Fijn dat het met jullie ook goed gaat, die stadia hebben wij natuurlijk ook allemaal doorlopen. Geniet van jullie mooie buikjes. Ik ben zelf heel blij dat ik zo'n 9 maanden boekje bij heb gehouden, ook handig om terug te lezen, als je denkt 'wanneer was dat ook alweer'. Groetjes Vicky!!
Fijne kerst iedereen!

Ik voelde Jelke en Ferdau ergens rond de 18e week echt goed geloof ik.... Daarna was het wel duidelijk, zeker Ferdau heeft mijn buik compleet benut, dat kind lag bij iedere controle weer anders Jelke lag al heel vroeg ingedaald, en was veel rustiger. Daar moest ik echt mijn best voor doen om hem te voelen!

Hier vandaag hun eerste kerst gevierd... Lieverdjes, zaten mooi in de wipstoeltjes bij ons aan tafel, elk met een slab om, waarop stond; "my first christmas" Hidde wilde ook een kersemanneslabber, dus vooruit, hij ook eentje! Heerlijk om zo met dat drietal aan tafel te zitten! Nu liggen ze alledrie heerlijk te slapen na een gezellige, drukke dag. Heerlijk thuis geweest, gewandeld en lekker gegeten. Morgen een dagje bij mijn familie, gezellig, heb er zin in!

Vicky, voor jou schiet het nu echt op he! Weet je al een datum??

Vind het wel grappig om te lezen trouwens dat jullie bijna allemaal willen weten wat het geslacht is, wij wisten het niet, en onze gyn had dat zelfs in het dossier gezet, dat we het niet wilden weten, anders vroeg ze het iedere controle weer Voor ons is het dus tot de bevalling een verrassing geweest, ik was wel heel benieuwd! We hadden heel sterk het gevoel dat het een meisje en een jongen zouden zijn, maar dat was gevoel.... Klopte wel!

Ok, ik ga zo mijn bedje opzoeken, morgen vast weer vroeg dag, Jelke is er vaak rond 6 uur, en dan bedenkt Ferdau een half uurtje daarna dat ze ook wel zin in wat heeft, dus we zijn vaak al vroeg op!

Fijne kerst iedereen nog!

Groetjes Ayla
Alvast voor iedereen een gewelgig goed 2009!!!!!

Ben ff een paar daagjes weg!
goedemorgen meiden,

mag ik mss ook nog meeschrijven??

ben ook zwanger van een tweeling en 24 juni uitgerekend..
Natuurlijk Sari, gezellig. Schrijf gezellig mee!

Veel meiden nu die rond mei / juni uitgerekend zijn!

Hoe gaat het met je zwangerschap? zijn het je eerste 2 kinderen? Weet je al of ze 1 of 2 eiig zijn?

groetjes Mirr
Haai Mirr,

Het zijn onze 2 en 3e kindjes.

Wij hebben al een zoontje van ruim 13 mnd.

De twins zijn 2 eiig..

leuk dat ik mee mag schrijven

Hoever ben jij en vertel eens wat over je eigen
he ik had me helemaal voorgenomen om hier regelmatig te gaan schrijven maar t komt er niet van. Ik schrijf ruim 2 jaar op een ander topic en dat kan ik al nauwelijks bijhouden dus deze al helemaal niet.

Sorry meiden.

Nou ja ik ben nu dus bijna 31 weken zwanger van onze tweeling (kindje 2+3). Alles gaat tot nu toe heel goed. Wel heel veel last van harde buiken de laatste week. ik vind het maar een rotgevoel.

Leuk dat er nog meer as tweelingmoeders zijn. Ik hoop dat ik binnenkort wat meer tijd heb om te schrijven!

*twijfel nog even of ik dit ga plaatsen zoveel xtra voegt het nu ook weer niet toe*
het is hier wel rustig he
Hallo meiden,

bij de 20 weken echo was alles helemaal goed. Het geslacht houden we nog even voor ons, aangezien er ook bekenden weten dat ik op dit forum schrijf. Sorry! Het maakte ons helemaal niks uit wat het geslacht zou zijn, maar het is wel leuk om het nu te weten.

Zo mooi om alles zo goed te kunnen zien. Hebben jullie ook een 3D echo gehad of gaan jullie dat nog doen? Wij zijn er nog niet uit.

En hoe was jullie kerst?

Ik voel onze kindjes al vaak, zo mooi, maar wel alleen maar als ik zelf heel erg rustig ben.

hele fijne jaarwisseling allemaal.

groetjes

Maaike
Iedereen een fijne oudjaarsavond!

Op naar een mooi 2009!!
HAPPY NEW YEAR!

Welkom Sari! Hier ondertussen 19 weken zwanger van een twee eiige tweeling (eerste zwangerschap, ontstaan door ICSI na 3 moeilijke mm jaren)) en volgens mij voelde ik ze op eerste kerstdag voor het eerst! Verder laten ze er dan af en toe een paar daagjes tussen zitten, zodat ik helemaal in de stress schiet....Ben een muts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven