Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Heeft iemand ook nog tips voor leuke Tweeling-geboortekaartjes?
hey wat leuk een nieuw tweelingtopic.

Ik ben ook zwanger van een tweeling, nu 25 weken. Ik ben eind februari uitgerekend.

We hebben al een zoon die wordt in december 2.

Ik vind de zwangerschap nu wel wat zwaarder worden en ik heb al een flinke buik. Misselijk ben ik bijna niet geweest maar wel moe. Ik slaap nog steeds bijna iedere middag met mn zoon mee.

Leuk om wat ervaringen te delen hier!
Hoi Oef,

Welkom hier! Wat leuk dat je ook een tweeling krijgt! Weet je al of het 1 of 2-eiig is?

Ik ben vandaag weer op controle geweest. Stond ook weer binnen 5 min buiten! Even snel kijken op de echo en klaar. Hij heeft ze niet eens gemeten. Ik denk ook dat met de 20wk echo pas gekeken wordt naar de placenta bij mij. of het er idd 1 is of toch 2. Nou ja..prima. over 3 weken mag ik weer komen en daarna eind december de uitgebreide 20wk echo.

Wanneer voelden jullie de tweeling voor het eerst bewegen?

soms heb ik het idee dat ik wat voel maar ik weet het niet... ze zijn natuurlijk nu nog zo klein (15,5 week).

groetjes Mirr
Hoi allemaal, en Oef; Gefeliciteerd en welkom!

Ik voelde de baby's denk ik vanaf een week of 18, heel lichtjes, maar het kan ook week 20 zijn geweest. Nu voel ik ze steeds trappelen, zo lief. We hebben onze maxi cosi's ook binnen, ze zijn met cabrio-fix. Dat houdt in dat je een onderstel hebt, die zit vastgemaakt in de auto en blijft daarin. Je kunt dan de maxi-cosi's erop vastklikken. Superhandig natuurlijk, en met 2 baby's misschien geen overbodige luxe. Hoef je ook niet steeds te klooien met autogordels. Uiteraard via Marktplaats gekocht en ze zien eruit als nieuw! En uiteraard zijn ze roze-oranje met bloemetjes...hi hi, zo schattig.

We hebben al gekeken naar geboortekaartjes, maar voor tweelingen is er niet superveel. Nu hebben we ook maar bij 1 drukker gekeken. Een vriendin van mij is grafisch ontwerper, en ik heb haar gevraagd een kaartje te bedenken. Daar zit ik nu nog wel op te wachten...hopelijk is het op tijd af, en anders wordt het gewoon het eerste kaartje dat er leuk uitziet hoor. Ik hoef zelf niet het ultieme kaartje, maar ik vind ook al gauw iets leuk! Misschien beetje raar, maar goed.

Groetjes Vicky!
hi!

Even snel, zo centrum in, kids zijn alledrie op kdv vandaag, wát een luxe en wat heerlijk

Wij hebben wél dat geklooi met autogordels, pppfffttt! Isofix schijnt niet in onze auto te passen.... Sowieso gedoe in auto, drie autostoeltjes.... past allemaal net, houdt niet over!

(hadden hiervoor ford ka, dát ging niet passen met drie kids en tweelingwagen! hihihi)

Ik voelde Jelke en Ferdau rond 16 weken geloof ik, zal het eens opzoeken..... En controles waren hier ook altijd snel, sneller, snelst.... Ik ging voor de "leuk" ook naar verloskundige praktijk, daar waren we met Hidde, en dat beviel zo goed, vond het jammer dat het met tweeling niet hoefde. Vk vonden het erg leuk om ons te volgen, tweeling komt niet zo vaak in praktijk bij hen voor!

Geboortekaartje heeft mijn lief zelf ontworpen, doet kunstacademie, ben er wel héél trots op, is mooi kaartje geworden!

ok, nu eerst shoppen, straks weer kolven

doei!
wat voor auto hebben jullie Ayla? dus passen er wel 3 autostoelen op...? straks ook als je de maxi cosi's niet meer gebruikt? wij hebben nu een station, passat maar in het midden op de achterbank zit geen driepuntsgordel en die heb je wel nodig om een stoeltje te bevestigen. wij moeten dus nog een nieuwe auto kopen.

Op zich zijn er op internet al best veel tweelingkaartjes te vinden als je googled...ga dus nog eens flink op zoektocht. Ik ben ook al gauw tevreden hoor en mijn man al helemaal!

Lekker zo'n dagje zonder kids he Ayla!

groetjes Mirr
Hoi, lekker weekend!!! Nou, ja, het weer is vreselijk en ze zijn hier in huis aan het klussen aan de keuken en kasten in slaapkamers enzo. Niet echt ideaal, maar als alles af is dan is iedereen weer blij. Ben nu met zwangerschapsverlof, al met week 32, en iedereen op t werk had er ook wel begrip voor. Was geen punt dus. Nu ben ik snipverkouden, en had gister nog een heel drukke dag op mijn werk (weliswaar de laatste dag, maar toch) en toen ik thuiskwam lag ik echt als een zielig vogeltje op de bank. Gelukkig voel ik me vandaag al weer een stuk beter...wie weet kom ik er goed mee weg! Het is wel de ideale tijd van het jaar om lekker in huis te cocoonen.

Iedereen fijn weekend!
Vicky, wat fijn dat je nu al zw. verlof hebt! Hoop dat de verkoudheid niet te lang blijft, zodat je heerlijk kunt gaan genieten!
Wauw wat veel tweelingzwangerschappen hier zeg!

Gefeliciteerd allemaal.

Ik ben de trotse moeder van een eenling en een tweeling.

2 twee-eiige meiden die in januari alweer 2 jaar worden. Het is echt heel leuk om een tweeling te hebben (een eenling ook hoor!!!), die van ons zijn erg verschillend, zowel qua uiterlijk als qua karakter. Ze zijn geboren met 40 weken en 5 dagen (ik moest zelfs ingeleid worden, want ze zaten nog veel te goed) en ze waren 6 en 7 pond en we mochten dus na een dagje al naar huis.

Nou dames, veel plezier met jullie zwangerschappen en hopelijk wordt het net zo'n fijne zwangerschap en bevalling als die van mij.

Groetjes poekie
Hey gemini75 : Ik heb je gevolgd op het Clomid topic ( dacht ik) maar wat ontzettend gaaf en gegund is het jou en je man om eindelijk na 3 jaar zwanger te zijn! En meteen 2 wat een cadootje! Gefeliciteerd en geniet ervan!
En jij Vicky wat mooi dat de hersteloperatie van je man gelukt is, soms hoor je hier minder goede verhalen over....en dan in verwachting van 1 tweeling , leuk! Wat vind je man ervan? Mijn vriend heeft 2 kids uit een eerder huwelijk , we zijn bijna een jaar pilloos , ik denk dat mijn vriend zich in eerste istantie rot zou schrikken van een tweeling hihi.

Geniet ervan ook voor de rest!
Hoi hoi Poekie! Heb je echt 40 weken rondgelopen met je dikke buik? Jij oervrouw! Ik stel me al helemaal in op 37 weken of eerder. De gynaecologe zei ook dat ze het vaak met 38 weken gaan halen. Dan zitten de baby's ook goed klem natuurlijk. Maar ik heb zelf ook het idee dat als de zwangerschap verder voorspoedig verloopt en er geen aanleiding is, ik (in overleg en overeenstemming met de arts) gewoon de baby's zo lang als mogelijk is bij me draag. Hoe groter ze groeien, hoe beter. Maar ja, ik laat het over aan de medici uiteraard. Maar gefeliciteerd met je drietal!

Hoi Melodie, gewoon lekker doorgaan pilloos, en hopelijk ben je gauw zwanger!! Word je een beetje ongeduldig wellicht, hoe gaat het?

Tja, we gingen die eerste echo met iets van 9 weken heel vrolijk in. Heel opgetogen over de zwangerschap enzo. En toen hoorden we dat het een tweeling was. Nou, we bleven beide vrolijk en bleven welgemeend lachen. Er schoot wel gelijk door me heen; o jee, met een tweeling wordt het wel echt menens natuurlijk. Ik zag ons met 1 baby gewoon gemoedelijk ons leventje leiden, ik met baby in de maxi cosi lekker naar de sportschool enzo. Maar met een tweeling zag ik gelijk allemaal drukte voor me. Maar goed, het was een enorme verrassing, gewoon nooit bij stilgestaan!

Even later die dag zag ik in mijn gedachten die twee elk op een driewielertje, achter elkaar aan fietsend, met elkaar spelend. En ik vond dat zo mooi voor die twee kleintjes, dat ze dan echt met elkaar zouden opgroeien. Vanaf toen was ik alleen nog maar heel blij en heel trots en heel gelukkig. En mijn vriend vindt het ook superleuk en is supertrots en heel actief met spullen uitzoeken en de babykamer inrichten etc. Hij zegt ook dat hij er heel erg naar uitkijkt en we vinden het gewoon heel mooi! Uiteraard wordt het druk, en we houden ook wel eens ons hart vast. Maar voor nu genieten we heel erg!
quote:Melodie74 schreef op 22 november 2008 @ 22:02:

Hey gemini75 : Ik heb je gevolgd op het Clomid topic ( dacht ik) maar wat ontzettend gaaf en gegund is het jou en je man om eindelijk na 3 jaar zwanger te zijn! En meteen 2 wat een cadootje! Gefeliciteerd en geniet ervan!Dankjewel! Inderdaad schrijf ik ook bij het clomidtopic mee. Dank voor je lieve berichtje!!!!
Heerlijk hoor, zwangerschapsverlof. Het zonnetje schijnt, lekker wat aanrommelen in huis! Morgen komt er iemand langs van de kraamzorg....wat gaat de tijd toch snel! Gisteravond zijn we nog even lekker uit eten geweest, het kan nu nog...

De verkoudheid is zo goed als over, en het was echt geen pretje. Dan denk ik wel even; als de baby's er zijn en ik ben ziek, tja, dan moet ik toch 's nachts eruit etc. Nou ja, het zal wel lukken! Vanavond geen yoga, maar dat is volgende week ook al voor de laatste keer!

Onze babykamer is nu af, het is echt heel mooi geworden! Zo lief twee van die bedjes naast elkaar. En nu ga ik babykleertjes wassen (in de Neutral), zodat ik de kasten in kan gaan richten met hun kleertjes, en mijn ziekenhuistas verder klaarmaken.

Ik heb trouwens een zwangerschaps-corduroybroek gekocht bij de H & M, voor maar 30 eurootjes. Zit heerlijk, en je kunt de pijpen heel makkelijk bij hoge laarzen in doen. Zo kom ik die laatste weekjes wel door. Groetjes!
Ik ben 15 augustus bevallen van 2 meisjes. Een 1eiige tweeling. Wij zagen op de 1e echo 1 kloppend hartje en met de 7 weken echo waren dit ineens 2 kloppende hartjes!

Ik ben met 36 weken ingeleid. En met 36+4 zijn mijn meiden geboren. Als jullie nog vragen hebben en ik kan jullie ergens mee helpen dan hoor ik het wel. Ik lees toch wat vaker mee hiero.
Wij hebben onze geboortjekaartjes via internet besteld bij youngart. We hebben van een eenlingkaartje een 2lingkaartje laten maken.
Hallo meiden,

wat leuk om al die verhalen te lezen, heb de afgelopen week niet op internet gekund en er zijn nu al zo veel nieuwe reacties bijgekomen.

Ik heb morgen weer een echo. Mijn schoonmoeder gaat mee en vind het helemaal geweldig dat ze meemag. Gelukkig wordt de vermoeidheid nu wat minder, al is mijn misselijkheid nog niet helemaal weg (ben nu bijna 16 weken).

Wanneer hebben jullie de babykamer in orde gemaakt?

Geboortekaartjes laten we maken door mijn broer, dus kunnen we helemaal naar wens ontwerpen en laten maken. Hij heeft ook onze trouwkaarten gemaakt, dus daar heb ik helemaal vertrouwen in.

tot snel
He meiden!

Lees ik net hiernaast het stukje over je stem uitbrengen voor forummer van de maand, zit ik zelf bij de laatste twee! Wat leuk is dat!!!!!!
Vivalover, gefeliciteerd met je tweelingdochters! Kun je ze een beetje uit elkaar houden??? Hoe gaat t verder? Duurde het na het inleiden nog 4 dagen eer ze geboren zijn? Hoe voel je je dan die eerste drie dagen?

Gemini, wat spannend, forummer van de maand! Laat even weten hoe het is afgelopen...succes!
dank je Vicky! Ja nu maar hopen dat ik genoeg stemmen krijg!

Vanmorgen echo gehad, alles zag er goed uit!
Gemini, fijn om te horen dat alles goed gaat, houden zo!
Hi!

Lees regelmatig even hier, maar tijd is zer beperkt om uitgebreid achter de pc te zitten Ik heb nu alledrie de kindjes al op bed vanaf half acht, en dat is voor het eerst dat het ook lukt! Jelke en Ferdau hadden vandaag op het kdv weinig geslapen, dus die waren goed moe! Meestal is het tegen tienen dat ze liggen, nu maak ik ze voor de laatste voeding wel wakker!

Mirr, jij vroeg ernaar geloof ik, we hebben een peugeot 206, achterin de beide maxicosi's, Hidde zit voorin. Als we met z'n allen weggaan, dan zit lief tussen de maxi cosi's in. Niet echt ideaal, maar auto met drie driepuntgordels achterin was boven ons budget! Dit is in ieder geval al een stuk beter dan onze ford Ka die we hiervoor hadden We zijn nu wel aan het kijken of Hidde straks in de heupgordel mag/kan.

En jij vroeg ook naar borstvoeding hé? Ik heb Hidde 9 maanden gevoed, dat ging heel goed, en ik had zoiets van, ik zie wel hoe het gaat, ik wilde het heel graag weer, maar als het niet zou lukken dan zag ik dat wel. Vanaf dag 1 is het eigenlijk goed gegaan, mijn borstvoeding moest even op gang komen, maar nu loopt het als een trein. Ik vind het nu wel pittiger dan bij Hidde, zal vooral komen omdat het er nu twee zijn denk ik, ik eet de hele dag door, heb de hele dag zin in eten en ben vaak s'avonds wel aan het end van mijn latijn. Voordat ik naar bed ga eet ik nog een beste bak vers fruit, twee crackers met appelstroop en veel drinken, en dan red ik het net tot een uur of zeven de volgende ochtend, dan heb ik weer honger..... Jelke en Ferdau slapen wel goed door, vaak om een uur of tien, elf laatste voeding, en tussen zeven en acht melden ze zich dan weer. Ferdau deed dat al heel snel, Jelke slaapt nog niet zo lang door. Jelke miste de eerste weken zijn zusje ook vreselijk, slapen in zijn eigen wiegje was een drama, als ie maar bij één van ons óf zijn zusje lag, dan was het goed. Heel vermoeiend! Nu slaapt hij goed, ook in zijn eigen wiegje!

Ik vind het wel grappig, iedereen om me heen vind het zo knap dat ik het zo lang volhou, borstvoeding geven, zelf vind ik het wel meevallen Ben er wel een beetje trots op hoor, dat het me wederom lukt!!

Wat ik trouwens een erg leuk boek vond/vind is Het tweelingenboek, niet stoffig, leuk om te lezen en veel bruikbare tips!!

Als ik met Jelke en Ferdau in het centrum ben, ben ik net een wandelende atractie, je hebt onwijs veel bekijks, en mensen zijn soms vreselijk brutaal, alsof een tweeling een vrijbrief geeft om met je kop in de wagen te duiken..... en je krijgt echt de domste vragen; "is het een tweeling?" (nee, ik ben met mijn eigen kind en de buurbaby op stap, duhu.....) "wel druk zeker?" "oh, een jongen en een meisje? nou, dan ben je in 1x klaar...." Ik wordt er soms kriegel van, even snel boodschapjes doen is er niet bij met hen En tuurlijk, ik vind het erg leuk als mensen mijn duo willen bekijken, maar de manier waarop dat soms gaat....

ok, ik ga nog even webshoppen, en dan zo de laatste voeding en dan slapen!

doei allemaal!

Groetjes Ayla
Hoi,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap/moederschap.

Ook ik ben zwanger van een tweeling, bijna 33 weken. Voor ons zijn het het tweede en derde kindje. In het begin was het voor ons ook even schrikken, maar inmiddels vind ik het erg leuk. Ze groeien allebei gelukkig prima en zijn eigenlijk even groot als eenlingen. Het wordt nu wel een stuk zwaarder, maar op zich nog wel vol te houden. Net als Vicky ga ik er eigenlijk van uit dat ze met 38 weken wel gehaald gaan worden, als ze dan nog niet spontaan geboren zijn. En dan Poekie, met 40 weken! Wat lijkt me dat zwaar!

In ieder geval leuk om ervaringen uit te wisselen op deze manier. Ook leuk om te lezen van de inmiddels tweeling moeders dat het ook gewoon heel erg leuk is (soms zie ik alleen even de drukte die komen gaat en de nachtelijke voedingen). En wat knap dat sommigen zelfs borstvoeding hebben gegegeven. Ik weet nog niet of ik dat ga doen eerlijk gezegd.

Verder zijn wij er ook helemaal klaar voor. Het kamertje is af, op wat laatste kleine klusjes na. Nu nog de laatste dingetjes in huis halen.

Hoe zit het met jullie trouwens met de extra kilo's? Ik zit inmiddels op, schrik niet, 24 kilo en wil niet weten wat er de laatste weken nog bij gaat komen, zeker nu het steeds lastiger wordt om te bewegen (ik pak de laatste week toch sneller de auto dan de fiets).

Groetjes

Line
Hoi Line, gefeliciteerd! Welkom op ons forum!

Ik heb me afgelopen woensdag even gewogen, en ben nu 70 kg. (32 weken zwanger). Dat is een toename van ca. 13 kg. Het valt me enorm mee, en mij hoor je dan ook niet klagen!

We hebben gisteren een 3d echo gehad, mijn vriend wilde dat zo graag. Van mij hoefde het niet zo, weer op mijn rug liggen, zo'n apparaat op mijn buik drukkend. Maar het was een mooi gezicht hoor! En ze liggen dicht op elkaar! De ene met haar koppie op het schoudertje van de anders, pfff. Gelukkig zit er een vlies tussen. En de gezichtjes zijn ook al helemaal goed zichtbaar, zelfs al dat er haar op zit! Ze schatte de baby's op ca. 1700 gram elk. Dat is heel erg goed, zo fijn!

Ayla, ik vind de reacties nu al geweldig! Iedereen blijft het toch heel bijzonder vinden. Wij zelf niet in de laatste plaats!

Iedereen een fijn weekend, en groetjes,

Vicky
O ja, Line, normaal gesproken hou ik best van wat sporten, maar ik doe nu al ruim 23 weken helemaal niks meer. Geen behoefte aan, en ik voel me prima. Ben nog wel aan de schoonmaak enzo, en ik loop graag met de hond een stukje. Hardlopen enzo komt wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven