eerste fruithapje

13-12-2010 10:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga mijn zoontje voor het eerst een fruithapje geven.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Is dit 1x per dag of eenpaar keer, ik neem aan dat je de eerste keer eerst een paar hapjes geeft en niet meteen een heel potje?

En geef je ook nog gewoon al zijn flessen?
Ik gaf gewoon alle flessen. De eerste fruitpotjes zijn toch meer voor 'erbij' .De eerste keer nam mijn dochter de helft van het potje geloof ik. Lekker kliederen, en fotocamera bij de hand!
De eerste hapjes vervangen vaak niet meteen een fles, daarom heet het bijvoeding. Het is er bij, en hoeft, zéker tot het eerste jaar, geen melk te vervangen.

Ik heb gewoon gekeken welk tijdstip het beste uit kwam. Hier was dat meestal rond 10 uur.

Handigst is om het te geven als je baby geen honger heeft, maar ook niet nog vol zit van de fles. Dus ergens daar tussenin. Ik zou zelf eerst alleen een paar hapjes geven. Mochten er allergische reacties van komen, dan zal dat bij een paar hapjes minder heftig zijn als bij meteen een heel potje.
Ik heb mijn dochter voor het eerst groente gegeven, 's avonds. Maar ze had er weinig zin in, net als in fruit trouwens. Ze at af en toe eens een hapje en dat was het wel, lang niet genoeg om een fles te vervangen in ieder geval. Ik zou zeggen: kijk naar je kind, als hij zoveel eet dat hij minder melk nodig heeft, merk je het vanzelf
Ik heb de eerste keer mijn dochter een stronkje broccoli in haar handen gegeven, de keren erna waren het stukjes peer, meloen en gekookte wortel. Dat deden we een keer per dag, als wij zelf aan het avondeten begonnen. Ze zat er dan gezellig bij te spelen met haar nieuwe speeltje

Ze bepaalde zo zelf hoeveel ze ervan wilde eten, dat was de eerste weken heel erg weinig, het was meer ontdekken. Toen ze een maand of 8/9 was ging er pas echt wat naar binnen.

Het is bijvoeding het eerste jaar, dus de eerste tijd gewoon lekker melk ernaast geven, je merkt het vanzelf als ereen voeding kan vervallen.
Hoe oud is zoontje En waarom potje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Potje heb ik trouwens ook nooit gedaan, is in verhouding duur, en veel makkelijker om gewoon iets te maken van het eten wat je al in huis hebt.
Haha, Nouschi!
quote:nouschi schreef op 13 december 2010 @ 10:35:

Hoe oud is zoontje En waarom potje?

Hier zat ik nou op te wachten

Pssst, TO, zeg maar geen 4 maanden
Ik ben geen anti-potjes-fundamentalist, maar waarom zou je fruit uit een potje geven? Voor avondeten zie ik er het gemak wel van in, maar bij fruit? Het levert nauwelijks extra gemak op, en als je je kind vers fruit geeft, kun je zelf het teveel nog opeten: zoon kreeg in het allereerste begin niet meer dan een kwart appel (gepureerd: ik ben geen rapley-adept) en ik at de overige drie kwart. Kreeg ik ook meteen mijn vitamines binnen
(Ik vind het zo knap dat er kinderen zijn die met 4 maanden al eten, diep respect! Mijne at pas echt met 10 maanden. De eerste keer dat ze iets doorslikte was ze een maand of 7, denk ik.)
Ah. Ben al mosterd. Breedsprakige mosterd ook nog
Oei, ik wilde dat ik niet onder het loepje had gekeken.

TO, ik begrijp dat je zoontje 3,5 maand is. Dat is echt, volgens elke maatstaf veel te vroeg voor fruithapjes. Je kunt beter nog een paar maanden wachten daarmee.
Ik heb mijn kinderen eerst fruit gegeven. Dan kregen ze 's avonds een stronkje broccoli, een boontje, worteltje o.i.d. Fruit ben ik later mee begonnen.

Misschien vind je dit wel interessant; het gaat over Rapley (en dus geen potjes) zie hier.
Altijd eerst beginnen met groenten, dat ten eerste, misschien heb je dat al gedaan, dan is deze opmerking overbodig.

ten tweede, geef je kind een stuk banaan en laat hem lekker happen of sabbelen, wat er in gaat gaat er in.
Oh, hij is pas 3,5e maand? Je kunt echt beter wachten tot hij zes maanden is.
Tja, met 3,5 maand kan je kind nog geen fruit eten, behalve uit de potjes idd, die zijn zo vloeibaar als wat.

Nou je weet vast zelf wel dat het pas na 6 maanden wordt aan bevolen door WHO, dus succes ermee!
Mijn zoontje is 3.5 maanden. Je hoeft pas hapje te geven vanaf 4 maanden maar hij stopt nu al vanalles in zijn mond en hij zit me maar aan te staren als ik zelf aan het eten ben. Mijn buurvrouw zei dat hij er dn misschien wel aan toe is om zelf een hapje te nemen.

Ik heb gewoon een fruithapje van kruidvat gekocht maar ik merk aan de reacties dat ik beter zelf iets kan maken.

En doe je dat dan met de staafmixer of zo?

En heeft er iemand ervaring met de melk van kruidvatmerk? Ik geef u nutrilon
3,5 maand? Dat is echt nog veel te jong hoor! Waarom wacht je niet tot de 6 maanden? Het kind is er nog maar net uit zeg.
Beginnen met groente omdat ze als je met fruit begint wennen aan zoetigheid en dan nooit meer groente willen, snap ik, in elk geval voor borstgevoede kinderen ook niet, trouwens: wel eens bv geproefd? Dat is net suikerwater. Die kinderen zijn allang aan mierzoet gewend.
Bubbles, bel het consultatieburo aub!!!! En laat je voorlichten voordat je iets doet aub.
Ik kan me best voorstellen dat sommige moeders dat misschien wel eens gehoord hebben, maar als iedereen in je omgeving het met 3 maanden doet dringt dat misschien niet zo door
Je kind hoeft de eerste 6 maanden alleen nog maar melk te drinken.
Ik vond juist in het begin de potjes wel handig, omdat ie zo ongeveer drie happen at. Heb dus in het begin de fruit- en groentepotjes gebruikt en gaf hem daar ongeveer 3 keer uit (die kleine 4-maandenpotjes). Ik gaf het altijd 's ochtends, 1 keer per dag dus. Toen hij meer ging eten ben ik alles vers gaan geven. Toen ging het ook pas melkvoedingen vervangen.

Edit: toen was hij wel iets ouder dan 3,5 maand.
-
Baby's van drie maanden stoppen sowieso alles in hun mond, en kijken je aan omdat ze zien dat je wat aan het doen bent. Heeft niets te maken met de behoefte aan vaste voeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven