Eerste tijd na een scheiding

17-10-2020 07:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik lig momenteel in een scheiding. Mijn (ex)man en ik hebben 2 kinderen. We wonen nu nog in 1 huis, maar over een tijdje zou ik toch graag willen verhuizen.

Ik zou graag van degene die ook gescheiden zijn willen weten hoe jullie kind(eren) het ervaren hebben in de beginperiode dat jullie in een ander huis gingen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
17-10-2020 13:20
Vreselijk egoistisch! En dan dat tegen jou zeggen dat je alleen aan jezelf denkt ppff.

Nee, ik geef je gelijk. Blijf je in de buurt, kunnen de kinderen op dezelfde school blijven?

Als ik het toen had gekund had ik ook gekozen voor een ander huis.

We blijven wel in de buurt wonen. Ik reageer enkel op huizen die niet verder dan 1km van ons huidige huis is.
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
17-10-2020 19:21
Fijn dat je dat kunt. Blijft ruk natuurlijk. Maar hij is vader en ex partner. Snap de andere partij wel hoor. Door vreemdgaan blijkt hij ook gewoon geen fijn mens. Maar vreemdgaan maakt m niet perse een slechte vader. Hij heeft daarmee wel alles op het spel gezet. Maar het is een mens en die maken fouten. Je geeft zelf ook aan dat je weinig deed toen het slecht ging. Het is vaak gewoon niet zo zwart wit he. Blijf jezelf in de spiegel aan kunnen blijven kijken en zet je ego zo nu en dan even opzij. Daar varen je kinderen wel bij. Moeilijk. Maar uiteindelijk trek jij aan het langste eind.

Klopt, ik zet mijn ego absoluut opzij voor de kinderen. En dat blijf ik doen. Ook hierin vind ik, de kinderen mogen niet de dupe worden. Dus zal ik ze hier ook nooit bij betrekken of rot praten over hun vader.
Alle reacties Link kopieren
Vindjedatecht schreef:
17-10-2020 20:00
Klopt, ik zet mijn ego absoluut opzij voor de kinderen.
Dat doe je goed. Enige tip die ik je mee wil geven, besef dat jouw ex partner hier mogelijk anders in zal staan en anders zal doen dan jij.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
17-10-2020 22:33
Dat doe je goed. Enige tip die ik je mee wil geven, besef dat jouw ex partner hier mogelijk anders in zal staan en anders zal doen dan jij.

Daar houd ik idd rekening mee. Ik hoop en denk dat hij ook zijn ego opzij zet omwille van de kinderen. Maar goed, niets is wat het lijkt. Had ook nooit verwacht dat hij vreemd zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 7.

Ik ben begin dit jaar weggegaan.
We zien elkaar vrijwel elke dag. Ik breng hem bijna altijd naar school. Door bijzondere omstandigheden ben ik vrijwel elke dag nog in mijn oude huis, kook voor mijn ex en onze zoon en we eten vaak samen.
We doen nog veel dingen samen, ook met mijn nieuwe partner erbij. Die laatste is nijn oude huis aan het verbouwen, daarom ben ik er ook zo vaak.
Een hele bijzondere constructie, waarin we ons allemaal goed voelen.

Mijn zoon komt ook bij mij alleen slaapt hij hier nog niet omdat zijn kamer nog niet klaar is. Maar omdat we elkaar zovaak zien is dat niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Vindjedatecht schreef:
17-10-2020 11:11
Aan de reacties te lezen moesten de kinderen toch wel erg wennen dus.
Ik vind het zo lastig dat wij als ouders zijnde ze dit aandoen.
Dat heb ik ook lang gedacht. Tot in de kinderen diep ongelukkig op de trap zag zitten en dacht: wat doe ik ze aan als ik níét ga?
Ja, het is wennen, voor alle partijen. Maar ik weet nu ook dat het ons allemaal iets gebracht heeft, dat elk (voormalig) gezinslid lekkerder in zijn /haar vel zit.

En zoals ik jou verhaal lees: jij bent niet egoïstisch, je kiest niet 'alleen' voor jezelf, je bent juist heel bewust hier mee bezig. En dit is voor de kinderen een groot voordeel, die zullen moeten wennen maar zich wel steeds begrepen, gehoord en geliefd voelen. En dan doe je het wat mij betreft prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven