eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plieno en Jusa: Fijne vakantie! Geniet ervan! Zou ook graag rond de kerst eens naar parijs gaan, lijkt me echt prachtig.

Lil: Hopen dat het rustig blijft. Of juist niet, en dan dit keer met resultaat... Ik kom nu dagelijks checken!
Zelf nog niet beter en alsof het er allemaal wel bij kan: soepje is nu ook ziek. Gelukkig knapt soepman een beetje op. Maar mensenkinderen, ik ben het zoooo beu.....

Tot later, dan weer langer!
Och lieve Soep wat klote zeg! Knuffle voor jullie!

Ik heb weer te voeg geroepen dat het rustig is in den buik. Het gaat even heel erg tekeer. Net weer overgegeven :( en auw auw auw *zucht*zucht*pufffff*

Laat het doorzetten of ophouden, mijn hemel.
Lily: Het kan bijna niet anders dan dat jouw bevalling straks een eitje wordt... je hebt nu al zoveel doorstaan. Sterkte meid. heb het met je te doen

Ach Soep, nu ook Soepje ziek! Jij ook sterkte en beterschap.
Overgeven? Dat was bij mij een teken van uitdrijving! Ik zou je koffertje maar weer klaarzetten.

Heb veel aan je gedacht, iedere sms dacht ik: zou het? Ik hou het in de gaten, smsen kan ik nog wel!
Idd, ik heb ook over gegeven toen het eenmaal in volle gang was. Dusss, is het lammetje onderweg??
Nope! Ik vinnut nie zo leuk meer! Ik heb woensdag ook al overgegeven dus daar kan ik ook niets uit afleiden. Als de bevaling zelf straks in een paar uurtjes gepiept is zal met terug werkende kracht niet meer zoveel klagen maar voor nu voorzie ik een giga huilbui bij de gyn maandagochtend.

En die tas staat al ready to sinds maandag.

Ik beloof plechtig dat bij een bevalling jullie op de hoogte zal houden dus bij: breken v/d vliezen, echte mega weeen die regelmatig komen én een vk die zegt; er komt een baby aan! laat ik het weten hier of in het geval van geen pc via Soepie.

Een live bevallling hier lijkt me wel wat :D
Jeetje Lil! Het helpt vast niet, maar ik duim dat die kleine er nu gauw uitkomt, heb meelij met je!

En hoe gaat het bij Soepje?

Juus en Plien: Fijne tijd gewenst!

En Mimmie straks skieen, ik wil ook! Moeten we maar even proberen te regelen. Misschien kan Lisa wel al mee, je ziet soms van die kabouters van de berg suizen op kleine skietjes.

Ik heb vandaag een tuigje gekocht om Maartje in de kinderstoel te houden. Ze staat nu steeds binnen een paar seconden rechtop en omgedraaid erin! Levensgevaarlijk, en Lisa heeft dat nooit gedaan. Ik ben benieuwd wat ze verder nog gaat uitspoken aan kattekwaad wat haar zusje nooit gedaan heeft... (plantenbakken leeggraven, keukenkastjes leegruimen, bladzijden uit boeken scheuren/inkleuren, dat soort dingen)

Vanochtend schoot de spit trouwens in mijn rug! Ik heb het al 2x eerder gehad, dus wist meteen waar ik aan toe was

Maar ik deed niks raars (vorige keer had ik een zware Bouvier opgetild, eigen schuld...) Gelukkig gaat het alweer beter (1e keer had ik 2 weken last!) en het was geen werkdag gelukkig.

Papa en kinders zijn gezellig naar opa en oma tot morgen, dus ik heb het rijk alleen en kan ook heerlijk uitslapen! MMMMmmm! Moet alleen een beetje aan de boekhouding werken, da's minder..
Ik doe een moe*meld

Hoop dat jij lekker bent uitgeslapen Dok! Die administratie gaat veel beter als jij láááng hebt geslapen!
2 nachten van 10 uur achter elkaar!!! Dat was lang geleden.

Excuses voor het jaloers maken van een aantal mensen. Tip: gewoon een keertje wegsturen iedereen die je nachtrust verstoord!

Nu weer gauw verder.
Met mama gaat het ietsje beter, maar nog slap en snotterig. Met papa gaat het weer beter dan met mama, maar vond 2 vuilniszakken wel heul zwaar daarnet. En kindje was gisteren ziek, is met 40,1 naar bed gegaan en speelt vandaag weer bijna als vanouds. Was ik maar 13 maanden.....

Lil: huppa met die weeen, ik hoop dat ze doorzetten.

Dok: wij hebben het tuig nu niet meer nodig, maar is wel heel handig geweest.

Nu thee drinken.
Plien, een hele fijne vakantie gewenst, ook voor Plien-man Ik hoop dat de verhoging van mannetje weer snel weg is en dat jullie lekker kunnen genieten van een witte kerst!

(waarschijnlijk lees je dit pas na je vakantie… mmm… heppie een leuke vakantie gehad )

Blond, dit jaar wederom jaloezie richting de meisjes! Wat lijkt het me toch leuk om een kerst outfit voor een meisje te kopen. Die van jongetjes vind ik vaak net weer iets te. Iemand nog suggesties voor leuke jongetjes-kerst-kleertjes?

Oh Mim, fijn dat je je snoertje hebt gevonden! Ik had het al aan mijn schoonmoeder gevraagd en je mocht hem lenen hoor! Mijn vriend kwam ook nog met een idee van een kaartlezer die misschien wel in jullie computer zit. Maar goed, dat is nu dus echt even mosterd na de maaltijd!

Lekker, dat vooruitzicht van de wintersport! Waar gaan jullie naar toe in Oostenrijk?

Oh Lil, als ik jouw verhalen zo achter elkaar lees dan kan ik me bijna niet voorstellen dat die kleine meid niet heel erg snel komt! (overigens hoop ik dat ook heel erg voor je!)

Maandag dus weer naar naar de VK. Ik kan me van mijn eigen bevalling nog herinneren dat ik een afspraak voor de VK had staan op 31 oktober. Nooit geweest dus

Klaver, kan me voorstellen dat het echt even balen is. Zeker als je al een paar dagen “overtijd” bent voor je gevoel.

Oh Juus, jij bent ook al weg met kerst! Heel veel plezier en France!

Soep, knuffel voor jullie alledrie. Het is er overigens eentje met extra vitamine C!

Oh Dok, wat vervelend die spit! Zelf heb ik er ook echt best vaak last van (is dan gelijk weer een teken dat ik aan mijn buikspieren moet werken ). Bij mij schiet het er ook vaak om niks in. Laatst wees ik naar iets op de grond… hoppa spit in mijn rug!

Gelukkig dat je wel lekker twee keer 10 uur hebt kunnen slapen. Ging het opstaan wel een beetje?

Hier hebben we een overvol weekend achter de rug (alhoewel, hij is nog gaande). Veel eters gehad, naar Ikea geweest om kindertafeltjes met stoeltjes te kopen. Kan die kleine lekker aan gaan spelen. Verder heeft hij weer het plan op gevat om tot half negen ’s ochtends te slapen. Dat doet een mens ook echt heel erg goed. En met mij gaat het ook echt goed. Zo goed, dat ik me nog steeds heel erg afvraag of ik wel echt zwanger ben… Elke wc-beurt houd ik mijn hart vast bij het afvegen. Ik heb dus even overleg gehad met een arts over het wel of niet aanvragen van een vervroegde echo. Hij heeft mij er van weten te overtuigen dit niet te doen. Want dan heb je even zekerheid en mijzelf kennende ga ik gewoon door met piekeren. Het meest verstandige is het om nu gewoon dat piekergedrag de kop in te drukken en niet te belonen met een echo. Wel jammer, want het was ook wel weer erg leuk geweest.

Meiden, ik ga nog even op de bank voordat opa en oma langs komen.

Succes Lil! Sterkte met al dat voorwerk…

Liefs Jules
Dank je, Jules, doet goed!

Ik had op 1 november nog een afspraak staan, ook niet gehaald.

Meisje, maak je niet te druk. Je bent niet ongesteld, je test zei zwanger, dus je bent zwanger. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel herken wat je voelt, maar praat er ook met je lief over en koop desnoods een test die 'zwanger' zegt. Ik heb er bij soepje ook meerdere gedaan. Pies over nog een staafje en voel je weer even gelukzalig. En een vroege echo is ook schijnzekerheid, meisje. Er zit iets voor jullie, heel diep in je verborgen en als het tijd is, dan zie je het bewijs!

Hebben ze bij noppies geen leuke jongenskleren? Of villa hap? Ik zo zeggen: blouseje, spencer en mooie broek en klaar. Hier een paarse veloursjurkje voor de kleine, zoooo schattig.

O, mijn NOD zal een OD zijn, want de kans dat ik zwanger ben deze ronde is echt nihil. Mijn oventje was te warm de afgelopen week!

Klavertje: knuffel, balen voor je! Onverwacht is beter dan broekloeren.

Dok: voorzichtig met je rug!
Hey, Hallo!

Lil; ik móest even komen kijken of lammetje er al was. Maar helaas, meid! Mijn vriendin had ook enorm veel last van het echte voorwerk. Echt íedereen dacht dat het eerder zou komen, maar ze liep dus bijna 2 weken overtijd. Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen, maar wellicht helpt het als je je hier op instelt? Misschien dat je dan nog even kunt genieten van de (schaarse) momenten dat je je wel 'goed' voelt. Hoe dan ook, je hebt het erg zwaar lieverd, een hele dikke knuffel voor jou en een aanmoediging voor Lammetje om haar lieve paps en mams niet te lang te laten wachten!

Soepie; Gelukkig dat jullie weer aan de beterende hand zijn. Had de koorts iets te maken met de buisjes van kleine soep? Jurkje klinkt errug schattig! Foto op gmail!!!! Bedankt voor je felicitatie op hyves! Lief!

Klaver; Baal met je mee! Hoop zo dat jullie nu 'gewoon' zwanger raken! Doe je ook eisprongtesten?

Je vroeg waar ik druk mee was... Op zich valt het allemaal prima mee hoor, maar druk op 't werk en ik heb veel vrijwilligerswerk gedaan de afgelopen periode en daarnaast een piek aan sociale verplichtingen. Lief dat je het vroeg!

Bri; hoe is het met jou schat? Sprak laatst met een vriendin over jou (natuurlijk in anonieme vorm, dat begrijp je). Zij wordt ook niet in 1x patsboem zwanger (heeft inmiddels wel een zoontje van 2,5). Zij had gesproken met een bevriende gyneacologe uit R'dam. Zij vond dat er op het gebied van fertiliteit vaak lang en onnodig wordt 'aangerommeld' op advies van de huisarts. Zij nodigde vooral uit, om direct een afspraak te maken met een gyn. Dus geen tussenkomst van huisarts. Misschien even naar Rotterdam bellen? Maar ik ga heel hard duimen dat je na je heerlijke, fantastische vakantie volop zwanger bent!!!

Es; hoe is 't met jou? Wat had je -tijdje terug- een heftig verhaal op Gmail zeg! Echt niet te bevatten! Het zal je kind maar zijn (in beide gevallen!!!). Sjeetje!

Mim; Ook jouw verhaal op gmail..... Wat erg.... Hoop zo dat niemand van ons dat ooit overkomt!

Jules; Ik heb geen bewijs nodig om 'te lezen' dat jij zwanger bent. Die hormonen doen al goed hun werk hoor!

Plien; Gefeliciteerd met de goede echo! Fijne vakantie! Geniet van elkaar!!!

Dok; Maartje is dus ook al zo'n bezig bijtje! Hahaha! Leuk!

Nu even rust lees ik! Wat heerlijk, even tijd voor jezelf. Heb je de administratie al af? Geen last meer van spit?

Jusa; Ook jij lekker op vakantie! Wat romantisch (dit lees je waarschijnlijk pas achteraf). Hoe gaat 't met jouw baby in buik? Hoe vindt Jusa-man het allemaal?

Even een pluim voor jou, omdat je onze komende meeting top hebt geregeld!!!

Blond; jammer dat je moet werken. Maken ze het wel een beetje feestelijk tijdens vluchten op feestdagen? Ik vraag me dan altijd af wat voor mensen er op zo'n vlucht zitten.

Jessel; hoe gaat 't met jou? Kun je het allemaal handelen?

Is je ring al binnen?

Yas; Gelukkig jij ook een goede echo! Wie heeft verzonnen dat jij op 30-12 naar de kaakchirurg moet....??? Aaaaaaaah! Heb je dan niet ontzettend veel last op oudejaarsavond?

Luum en KQ; al even niet meer van jullie gelezen. Gaat alles oké?

Herah! Leuk dat je er weer helemaal bij bent!!!

Wolffje; lees jij af en toe nog 'stiekem' even mee? Zou graag even horen hoe het nu met jou en je meisje is!

Zo dit eerst even posten.
Hier gaat alles helemaal goed. Kleine wordt echt al een hele dame hoor. Echt ineens vind ik haar groot. Ze stapt al een beetje rond de tafel (gaat nog niet erg soepel, maar toch!). Ben echt trots op die kleine. Ze wordt echt steeds leuker! Iedere keer denk ik dat ze nú op haar leukst is en dan verrast ze me weer! Ben echt zóóó gelukkig!

Vandaag jarig! Joehoe! Gisteravond feestje gehad met vrienden en familie. Was heel erg gezellig! Gelukkig had m'n moeder alle hapjes verzorgd (echt heel luxe vishapjes en veel lekkers én saté voor later op de avond). Ik wil voor onze meid ook zo'n topmoeder worden!

Wat heerlijk die kerstdagen en kerstsfeer, vinden jullie ook niet? Serious request opstaan, gezellige lichtjes, kaarsjes, lekkere vent én onze wolk van een baby, die eigenlijk al geen baby meer is.... Vorig jaar liepen Dok, Klaver en ik behoorlijk zwanger, waren er al heel veel lieve forumbabies geboren én een aantal in de maak. Vorig jaar onze eerste meeting... Wow, wat hebben we al veel meegemaakt met elkaar en wat staan er ook weer leuke dingen op 't menu (nóg meer babies!). Jullie zijn lief en erg waardevol! Ik had echt nooit van te voren kunnen bedenken dat er zulke warme contacten/vriendschappen ontstaan uit een internetforum.

Ik ga even knuffelen met m'n kleine boefje!

Ciao!
anoniem_38021 wijzigde dit bericht op 21-12-2008 18:33
Reden: parel actie
% gewijzigd
Goedemorgen!

de week van kerst! Wat zijn jullie plannen?! Mijn plan was om te baren maar dat zal vast niet gebeuren. We blijven thuis en gaan foute films kijken. Ik hoop stiekem dat Annie op tv komt, haha.

Parel wat klinkt je geweldig positief! je dochter is ook echt een beauty hoor, jeetje!
Hoi hoi,

Ja ja ik meld me hoor. Goh, ben er een weekje niet geweest en om me nou meteen in de categorie KQ te zetten hihihihi. KQ komt nog maar eens in de drie maanden

Hier alles weer oké. Vorige week had Luumpje oorontsteking en ontstoken amandelen. Dus weer een weekje aan de antibiotica. Maar dat spul doet wonderen.

En dan ook nog de laatste loodjes van het jaar op het werk.. Maar nu hebben wij lekker vakantie! We gaan niet weg, maar het feit dat de wekker niet gezet hoeft te worden en je met het zweet op je rug je kind bij het kdv aflevert is ook al vakantie, nietwaar?

Voor alle zieken: beterschap

Jules: ik zal 2 januari eens even van je twijfel afhelpen in de auto. Ik neem aan dat we gezellig samen rijden??

Soep: ook al zo ziek geweest. Moest wel erg lachen om je warme oventje...

Mim: allerliefste Mim, ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je zwangerschap: Van harte meid! Heel gaaf voor jullie!

Lily: wat ongelooflijk veel voorwerk moet jij verrichten zeg. Niet normaal. Enne.. foute films: Sound of music komt in ieder geval. Hoewel ik die film echt nog steeds leuk vind na 13476 keer...

Voor de vakantiegangers: hopelijk hebben jullie veel plezier en veel sneeuw!

En de rest: tot gauw, ik kom zeker nog voor de kerst langs.

x
Parel, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Kerst is inderdaad echt een onwijs gezellige tijd. Heb ook altijd best een kater als het ineens weer januari is en alle lichtjes worden weg gehaald.

Lil, nog niet aan het baren dus ! Jullie kerst klinkt uiterst relaxt. Heel verstandig.

Hee Luum, gezellig om samen te rijden! Dat is zeker een date, mits die kleine niet mee gaat, omdat mijn ouders oppassen. Want dan blijf ik namelijk overnachten in de buurt van Es. Maar zoals het er nu uit ziet is vriendlief gewoon heel de dag thuis en kunnen wij gezellig samen poolen!
Ha Luum! ha Jules!

Ik ben bij de gyn geweest en hij kwam scheldend binnen omdat het zo druk was en zo uitliep. Dus hij verontschuldigde zich maar ik zei 'nou doe maar niet dan mag ik ook schelden hé'. Het gaat KUT.

Hij hoorde mijn verhaal aan en besloot om te kijken of er al meer onsluiting was om te kijken of ik inleidbaar was en er was ontsluiting! 1,5 centimeterrrr! Nog steeds niets dus. Hij gaf twee opties; of met medicatie en 'grof geweld' mij goed inleidbaar maken (vanaf twee centimeter ben je 'relaxed' inleidbaar) of mij goede slaappillen geven en nog een weekje afwachten.

Optie twee dus. Ik heb nu 14 Promethazine tabletten die ik mag nemen als ik wil slapen in de middag en/of avond en volgende week maandag moet ik weer komen en dan gaat hij weer kijken of ik goed inleidbaar ben. Als het in de tussentijd echt echt echt niet gaat dan treed optie één in werking.

Maar dat stel ik maar ff uit want dat lijkt me helemaal niets.

Tot zover!
Lil, wat een geluk dat je zo'n doortastende gyn hebt (en lekker hebt kunnen schelden )! 1,5 centimeter.... mèn ik schaam dat ik ooit geklaagd heb! Ik had toch wel verwacht dat je aan de 3 ofzo zou zitten. Hopelijk doen de pilletjes hun werk goed en kun jij lekker uitrusten. Optie twee hoeft hopelijk niet...
Ha lieverds! Hier nog steeds hoofpijn. Vanochtend van de huisarts een kuurtje gekregen voor een week. Ze zei: waarschijnlijk voel je je met de kerst wel weer beter. ik mag het HOPEN. Ondertussen wil die kleine op de creche alleen maar op schoot, dus die wordt nu gehaald....

Mim: ik weet niet of je woensdag(ochtend) thuis bent, maar misschien wil ik toch nog wel een keertje van je 'speeldiensten' gebruik maken.

Lil: Arme jij. Lekker slapen dus maar en de kerstdagen oversteken. Of nog sexen (zelf lekker klaarkomen), theetjes drinken, wandelen, bitterlemon etc. Maar ja, je uitgerekende datum is nog niet eens in zicht. Ik vind het maar zielig voor je. Een collega van mij is nu 12 dagen over tijd, ook zielig.

Luum: haaaai! Jij bent hier ook best vaak, hoor! Fijne feestdagen voor jullie en geen oorontstekingen meer, hoor!
Hee dames,

Lil: Ik had gedacht dat je voor optie 1 was gegaan haha. Onder het motto veel erger kan het toch niet worden....

Soep: Vrienden van ons hebben afgelopen weekend een dochtertje gekregen met dezelfde naam als Soepie. Leuk hè.

Manlief vond het zoooooo'n lieve naam zei ie.

Dok: Afgelopen weekend weer allemaal verhalen gehoord over jouw meiden (over Lisa en de broek die achterstevoren zat enzo).

Parel: Je bènt nu al zo'n goede mama joh!

Werd helemaal happy van je positieve post. Voel me ongeveer net zo; heerlijk hè!

Heb net een foto opgehaald bij de fotostudio bij de V&D. Oooh wat staat Klavertje er schattig op. Ik word dan nòg verliefder op dr.

Klavertje heeft ook al een kerstoutfit (gemaakt door de oppas van Dok), anders ging ik ook voor het veloursen jurkje van de Hema (of heb je die niet Soep?)!

Luum: Dus ook lekker vakantie! Geniet ervan hè!

Jules: We gaan je er 2 januari allemaal van overtuigen dat je ècht zwanger bent joh. .....WOETSJ.....daar kwam even wat positiviteit voor jou....

groetjes Klaver
Klaver, goede keuze van je vrienden! Is het ook zo'n lekker meisje?

Soepjes jurk is van H&M en wat dieperpaars dan die van de Hema. Ik zal na kerst wel een foto online zetten. Overigens zag ik dat ze bij hema ook positiekleding hebben, dat is volgens mij ook nog niet zo lang, of wel?
hey meiden even een teken van leven (zag net dat jules ook een berichtje op mijn hyves had achtergelaten) dus tijd om me ff te melden hier. Het gaat best goed hoor hier met ons, het verdriet was deze maand niet zo groot. Net alsof we al wisten dat het weer niet gelukt was. We kijken erg uit naar de vakantie, lief heeft al sinds donderdagavond vakantie, ik moet nog tot morgen eind vd middag. Woensdag ff op kraamvisite (dat zal wel weer even moeilijk worden), daarna naar een vet feest in de effenaar in eindhoven. Blijven daar slapen en de 1e kerstdag gaan we naar mijn ouders, 2e kerst naar schoonouders. Zaterdag laatste boodschapjes en tas/koffer inpakken. Zondag gaan we vertrekken, mmmm heerlijk......

kom voor die tijd nog wel even buurten. NOD kan ook nog in de tabel trouwens op 13 januari.
Hey Bri, fijn om wat van je te horen! Ook 'fijn' dat het verdriet deze maand niet zo mega was maar dat is natuurlijk relatief. Gelukkig hebben jullie een mega geweldig vakantie straks! Oooh wat heerlijk en vooral die bestemming H. OMG daar wil ik zó graag ooit nog heen! Ik wil wel foto's zien hoor!

Klaver, optie één is geen optie. Hoe veel pijn ik ook heb (vandaag heb ik me het grootste gedeelte op handen en knieen door het huis verplaatst door de pijn, hoe kansloos) als mijn lijf er niet klaar voor is dan is de baby dat toch helemaal niet? En dan gaat de baby's gezondheid voor en is pijn relatief. En nu zeker met die slaappillen hou ik het nog wel even vol, het kan iig nooit lang meer duren.

Daarnaast voel ik me zó gelukkig met de baby die ik mag dragen daar kán ik me niet eens lang klote over voelen, dit is zo bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven