eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mim, lief van je dat je op soepie gaat passen!

Soepie, ben benieuwd naar je kapsel!

Klaver, wat een goede huisvrouw!

Oeps, hier is ook een wasje aan het wachten (had hem op anti kreukelprogramma gezet, maar daar zal wel niets meer van over zijn )

Wij eten tweede kerstdag een salade! Ook echt heerlijk na al dat gevreet. Het vreetfestijn gaat vanavond al losbarsten.... pffff ... ben blij dat ik mijn positiebroeken weer aan mag doen! haha, zwanger van twee kerstdiners!
Jessel, sterkte met luuk!
In mijn vorige post lijkt het nu net alsof mim op soep gaat passen

Jessel, wanneer mag je testen?
Nou ja jes, lekker komen buurten als je de tijd hebt toch?

Wat balen van Luuk zeg, ik kan me voorstellen dat je moeder zich rot is geschrokken, das niet niks!

Klaver, wat ben je toch een modelvrouw met je rollade! Eet smakelijk!

Hier net bij de VK geweest, alles stabiel dus dat is ok.Verder hoop ik niet op een kerstlammetje want mijn niet zo favoriete VK heeft dienst, al kan dat me denk ik niet zoveel schelen op het moment supreme! Lammetje zit nog lekker in de buik en ik haal wat haar betreft de 40wk wel denk ik zo dus daar ga ik maar vanuit. Verder heb ik veel inleid verhalen gelezen en dat maakt me niet zo happig op dat hele inleiden. Ik hoop maar dat het op tijd vanzelf begint.

Niemand van jullie is ingeleid of wel?
Lil, op een haar na (ff overdreven) ben ik niet ingeleid. Als je vliezen breken moet je binnen 72 uur bevallen en ik zou om 7 uur 's ochtends worden ingeleid (ik vroeg me wel af wat inleiden kon betekenen als je al zoveel weeen had en als het zoveel kon betekenen, waarom ze het niet meteen deden, maar goed), maar om half drie is die uk geboren.

Nu begrijp ik dat ze pas inleiden vanaf 2 cm (toch?) en bij mij kwam het na 1,5 dag niet verder dan 1,5 cm. En wat heb ik me toch geklaagd en wat schaam ik me nu als ik jouw verhaal zo lees! Mèn, 2,5 dag bevallingsweeen zijn geen pretje, maar als ik dat maal weken doe.... pffff....

En ik moet je zeggen dat het niet de eerste keer was dat ik dacht: och het viel eigenlijk best mee. Toen ik naar de kraamafdeling werd gereden lag er een meisje die net uit een bevalling van 4 dagen kwam! Je zag het echt aan haar ogen, die stonden nog even op nul zeg maar.

Lil, ik denk heel veel aan je en ik hoop dat je een prachtig januari 2009 kindje krijgt. Bijvoorbeeld 3 januari (haha)

Meiden, wij gaan zo richting schoonmoeder om kerstavond te vieren!

Iedereen hele fijne kerstdagen en wie weet "zien" we elkaar nog even op het forum!

Liefs Jules
Een lief katje van internet gepikt om jullie allemaal fijne feestdagen te wensen.

Jullie zijn heel lieve forumvriendinnetjes geweest het afgelopen jaar en ik hoop dat we er gewoon weer een jaartje aan vastplakken!

Alle goeds voor jullie en jullie dierbaren!

Liefs, Soep
En nu weer over tot de orde van de dag. Mijn hoofd bonst, maar het konijn heeft een schoon hok en de vloer is gezogen. Nu een wasje vouwen en en een nieuwe ophangen en dan hoop ik dat lief thuiskomt.

Lil: ik ben niet ingeleid, mijn vliezen waren ook gebroken, dus de afspraak tot inleiden stond op dezelfde tijd als die van Jules (zou wat geweest zijn). Gelukkig deed mijn kleine meid het zelf goed en was het niet nodig. Ook ik heb die nare verhalen over inleiden gelezen.

En aan de andere kant: het is even rottig, maar dan heb je een Lammetje.

Klaver: ze zijn niet zo lief voor hun moeders, die Soepjes. Wens de nieuwbakken moeder maar een voorspoedig herstel toe. Ik ben blij dat het bij mij daar beneden allemaal weer goed is.

Jules: asl ik van de kerstdagen een leuke foto heb,dan zet ik hem op gmail. Kan je mijn haar zien. Het is een kekke bob met een donker kleurtje.

Jessel: succes met die kleine man, ik hoop dat hij een goede nacht heeft en niet hoeft te spugen. Staat hem mooi, een blauwe plek op de kerstfoto's!

Ik smeer hem weer, tot gauw!
Ik meld me ook af voor de kerstdaagjes. We trekken het land in, met veul cadeaus en natuurlijk met ukkie. Oh, had zo'n leuke middag. Er was adventsviering op de creche. Onze antroposofische vrienden hadden er veel werk van gemaakt, het was kneuterig gezellig en lieflijk. Donker met kaarsjes (eh, ja, dat vond ik eerst ook belachelijk maar het hoort er bij) en een stal met een kerstboom. Daarom heen gingen we kerstliedjes zingen en werd het kerstverhaal verteld. Het was heel gezellig maar het mooiste was dat Daniël er zo van genoot. BIj het zingen pakte hij constant van mijn beide handen mijn vingers en ging er hard mee op en neer, hij zat te glimmen en te hijgen van de pret. Erg bijzonder.

Heb op Gmail onze vakantiebestemming gezet. Bedankt voor de adviezen destijds!

Voor jullie allemaal een hele dikke , vind jullie allemaal héél waardevol, en voor de kerstbengels een kus!

Veel liefs van mij xx
PS: Lily, ga je voor een kerstkindje? Ik houd het forum in de gaten !
Meiden ik wens jullie hele fijne en liefdevolle kerstdagen. Geniet van de gezelligheid en de heerlijke maaltijden die ik hier voorbij heb zien komen. Ik probeer deze dagen nog ff te komen spieken voor het geval lammetje zich aandient, maar verwacht weinig tijd te hebben met alle visite hier in huis.

Tot van het weekend.

Kus Es
Hoi allemaal,

Zoals beloofd kom ik ook nog even buurten voor dat de kerstdagen echt van start gaan. Net een lekker kerstdiner (met dank aan AH.. wij hadden de kogelbiefstuk met tomatentapenade..mmmmmmmm... sorry zwangeren ) Erg lekker en ook nog romantisch met rode wijn en kaarsjes (sorry again, vanwege de wijn, niet de kaarsjes hihi).

Wij hebben heel traditioneel de eerste kerstdag bij de ene ouders en de andere bij schoonouders. Zo tegen het einde van het jaar blik ik ook veel terug. Er is veel gebeurd. Mijn opaatje overleden op oudejaarsdag vorig jaar en natuurlijk het vreselijke van mijn broer. Maar wat hebben we ook genoten van onze kleine meid.

Ik wens jullie hele warme en gezellige dagen toe en ik kijk uit naar 2 jan!

dikke x
Hallo Lieverds,

Jullie zitten vast niet bij een pc maar toch een 'kerstmelding' voor jullie!

geniet!
TESTEN??

Goh, nu ik zo in die tabel kijk.... ik weet niet hoor!

Ik ben er eigenlijk helemaal niet echt mee bezig geweest dat hut uberhaupt weer zo snel zou kunnen.... slik!

Heb me gisteren uitgeleefd met de rode wijn, brie en rode beef wellington dus heb met uiterst niet zwanger gedragen...

Phoe.. ik schrik er eigenlijk een beetje van..

Nu ik terugdenk had ik een weekje geleden heel licht roze bloederig gedoe.. nu ga ik denken dat het de innesteling zou kunnen zijn.. en ik heb ook al een paar dagen wat gespannen (.)(.)...

Ik ga het er even met man over hebben... de testen hebben we trouwens (op aandringen van manlief) al wel in huis dus wie weet is heel de wereld om me heen er meer mee bezig dan ikzelf... zou wat zijn!

Lieve, lieve forumvriendinnen.. ik wens jullie allemaal een hele mooie kerst! Natuurlijk een kerstlammetje dat zich zeer soepel aandient (maar ook wel de leuke vlos erbij natuurlijk!)

Geniet met alle lieve mensen om jullie heen, geniet van jullie kids (zowel geboren als ongeboren)

Maar het aller, aller, allermeest hoop ik dat er in het Bri-huis volgend jaar tenminste 3 gezinsleden onder de kerstboom mogen zitten.

Dikke kerstkus!

Jessel
Hallo allemaal,

't was even stil van deze kant, ben weer eens ziek. Zucht. Het is hier al weken kwakkelen, eerst de één, dan de ander en nu ben ik weer aan de beurt. Heb vreselijk last van mijn keel (vooral met slikken), mijn hoofd zit vol en soms lijkt het alsof mijn kop uit elkaar knalt. Heb weer flink wat zitten zweten in bed vannacht, dus dat was ook niet echt lekker. Aan de andere kant: ik zit nu wel weer beneden op de bank te typen, dus dat lijkt wel weer iets beter te gaan.

@Lil: mèn, duurt wel lang zeg... Trek je het allemaal nog een beetje? Je probeert de kerstdagen door te komen mét lammetje in je buik, begrijp ik? Nou, je hoeft dan nog maar een uur of 14, dus wat dat betreft wordt het vast geen kerstkindje!!

Over inleiden: bij mij zijn ze daar wel mee begonnen, kreeg een zgn veter met hormonen ingebracht, dat de boel week moest maken en moest opwekken. Pas als dat was gebeurd (de 2 cm ontsluiting denk ik) konden ze met weeenopwekkers aan de slag. Dat heeft bij mij uiteindelijk niet gehoeven, met die vergiftiging wilde mijn lichaam de kleine zo snel mogelijk kwijt en is het heel snel gegaan. Kop op, zou ik zeggen, mocht je toch worden ingeleid dan trek je dat vast ook wel (je bent al zo sterk gebleken!)

@Soep: gaat het met jou inmiddels weer wat beter? Heb jij de weg naar boven al weer te pakken?

@Jessel: dat zou wat zijn... klinkt alsog het best raak zou kunnen zijn! Hebben jullie inmiddels al getest? zou wel wat zijn, een positieve test op twee kerstdag :-)

@ Luum: dat klinkt als een lekker kerstdiner! En ja, het terugkijken herken ik wel. Dat klinkt inderdaad voor jullie als best een indrukwekkend jaar. Ik hoop dat 2009 vooral veel mooie momenten voor jullie gaat brengen!

@ Yasmine: wow, da's een gave vakantiebestemming! En maart is erg lekker om even zon te gaan halen. Dat zou ik ook wel willen!! Die tip hou ik even in mijn achterhoofd!!

@ Iedereen: wellicht wat aan de late kant - want tweede kerstdag- maar van deze kant wens ik jullie ook fijne dag(en) en vooral een erg gezond, vrolijk en gelukkig 2009 toe! Maak er een mooi jaar van (met veel nieuwe forumkindjes???)

Liefs

Herah
He meiden!

Zo, het stiekeme broekloeren is hier toch ook wel begonnen. Ondanks dat ik denk dat het helemaal niet kan, denk ik toch: je weet maar nooit. Lekker mezelf voor de gek houden zo tijdens de kerstdagen. We gaan straks uit logeren, dus ik heb maar wel een pak tampons ingepakt.

Hier tot nu toe gezellig dagen, we zijn allemaal weer zo goed als gezond. Ik snotter nog wat, we hoesten allemaal nog wat, maar kunnen gewoon eten en drinken enzo. Soepje krijgt nu 3 kiezen tegelijk, dus ook voor haar was het niet zo gek dat ze ziek was.

De brownie smaakte heerlijk, we hebben net het laatste stukje opgepeuzeld. Hij was wat cake-achtig qua structuur maar met die witte chocola er op echt nog steeds zaaaalig!

Herah: beterschap meisje, en goed uitzieken, anders blijf je de hele winter ziek. Lekker kippensoep eten deze dagen, volgend jaar weer een goede dis! Zweten is op zich niet fijn, maar wel een teken dat jelijf lekker aan de slag is. Er heerst een naar virus, dus zorg goed voor jezelf!

Lil: melden maar!!!! Ik hou mijn mobiel toch maar goed in de gaten, hoor! O, en mijn collega is de 24ste uiteindelijk bevallen van een meisje! Nu nog wachten op jou dus!

En dan is Jusa de volgende, gaaf!

Jessel: ben heel benieuwd, scheelt als je er niet zoveel mee bezig bent! Weet je al wanneer je gaat testen als je denkt dat je zwanger bent?

Luum: Lang leve de ah! Onze kalkoen smaakte ook heerlijk, we hebben nog over, dus we kunnen nog even genieten. In 2009 wordt het vast rustiger voor jullie, dikke knuffel!

Yas: heerlijk als je kindje zo kan genieten, he? Dat is het leuke nu ze groter worden. En wat een heeeerlijke bestemming voor de vakantie. Ben wel jaloers hoor, wij zullen in het voorjaar naar een Landalpark gaan. Ach, we kunnen er tenminste tussenuit.

Mim: het is heel goed geweest voor Soepje om bij jullie te zijn. Even niet dat zieke gedoe thuis, hangen bij mama kon niet en wel één op één aandacht en spelen. Echt heel erg fijn, dank je wel daarvoor! En die kleine Mim is toch zo'n schatje, dat ze zo lief al loopt!!!

Ik ga er weer vandoor! Dag lieverds, tot snel!
*meld voor Soepie*

Geen verandering in de grote onzin van het mega rommelen. Lig nu krom in bed van de rugpijn, auw auw auw.

Herah, dank je voor je verhaal. Mijn gyn wil het liefste 'pas' gaan inleiden als ik 2 cm ontsluiting heb en het af kan met wee opwekkers. Inleiden zonder geweld noemt hij dat. Ik twijfel steeds meer of ik wel ingeleid wil worden, de verhalen zijn niet echt bemoedigend.

Eerst maar even maandag kijken of er schot in de zaak zit.

Spannende broekloer verhalen!
Dank je, lieve Lil! Ik weet niet meer zo goed wat ik op je gerommel moet zeggen, behalve: sterkte!
Lil-check! Nog geen kerstlammetje in aantocht of misschien nu al wel?!

"Het dondert en het bliksemt en het regent centimeters ontsluiting, het is dus puffen of creperen da's de enige manier! (ff een prachtige brabantse song voor onze bikkel Lil )

Sterkte meid!
BTW, rugweeen.... echt verschrikkelijk gewoon!
En soepie, aan het broekloeren! Ik hoop dat jij van de kerstman gewoon een plusje krijgt, ondanks dat jullie zo ziek zijn geweest.

Herah, beterschap.

Rest meiden: heel veel plezier deze laatste kerstdag. Wij gaan het rustig aan doen. Vriendlief is nu een filmpje huren en de kleine ligt op bed. We zitten nog heerlijk in onze pyama en hebben al flink wat veranderingsplannen voor ons huis bedacht. Het liefst zou het ik ze nu al doorvoeren. haha! Nesteldrang? Nee hoor, valt mee...
Hoi meiden,

Zooo, ben volgens mij 5 kilo gegroeid.... En straks weer op pad om gezellig met vrienden te borrelen en te eten. Wat is het leven soms zwaar!!! Wilde woensdagavond nog even langskomen om jullie fijne dagen te wensen, maar kwam er niet meer van. Moest zingen in een kerstnachtdienst. Is altijd erg gezellig, knus en schattig! Maar bij deze natuurlijk hele fijne dagen toegewenst!

Lil; dacht echt dat lammetje een kerstbaby zou worden! Jouw lieve kleine lammetje heeft nu al een superlieve, dappere bikkel als mama! Een hele dikke knuffel voor jou!!!

Kom dit weekend nog even terug om uitgebreid te reageren.

Nu nog even lekker kneuteren bij de kerstboom!

Liefs voor jullie allemaal!!!

Vrolijke groet,

Parel
JoHo,

Hier ook alweer iemand achter de laptop op 2e kerstdag....

Tsjee Jessel dat klinkt best hoopvol allemaal, maar jij gedraagt je dus nog als een struisvogel haha. Heet soms ook gewoon zelfbescherming...

Soep: Dus ook al aan het loeren. You never know!

Ben ook benieuwd naar je coupe, dus kom maar op met de foto's.

Lil: Zucht puf steun kreun enz enz.

Welke datum heb je zelf in gedachten???

Yas: Jullie bestemming ziet er erg goed uit hoor! Heerlijk eventjes naar de zon in maart.

Hier een lekker rustig dagje vandaag. We hebben een heeeele frisse neus gehaald en zijn met Klavertje in de wagen naar de ijsbaan gelopen (hebben ze buiten op een plein hier in het centrum; heel gezellig) om daar even warme chocolademelk te drinken. Hoop deze week nog ècht te kunnen schaatsen; zin in!

Ik heb trouwens een foto van onze happy family bij de kerstboom op gmail gezet.

Tot later!
Lil, hou je het nog vol meid?
Lil, is er al een baby??????

Klaver, was het bij jullie gister ook zo koud? Hier ook echt heel erg. We zijn ff in het bos gaan wandelen, maar zijn vrij snel weer omgedraaid... mèn wat was het koud. En die kleine wilde zijn handschoenen niet aanhouden...

Parel, gelukkig zijn die vijf kilo ook weer zo weg als de sobere maand januari begint!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven