eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Es,

Mooi dat je weer wat opknapt! Ik heb destijds de digitale ovu-testjes gekocht van Clear Blue. Kost wat, maar dan heb je ook een smiley op je scherm als je ei springt!
Praq is super leuk!

Es, ik hoop dat je vandaag een betere nacht hebt! De griep is echt vreselijk! Ik promoot aan iedereen de persona staafjes als ovu test want goedkoop, in de ochtend te gebruiken, je krijgt twee streepjes als je ei gaat springen (de streep is met de dag dikker dus das duidelijk; seksuh!) én als je zwanger bent. Alles in één dus.

Klaver, succes morgen! Ik ben benieuwd (jij vast ook, ghehehe)!

Parel, wat leuk die zak! Die gaat op de lijst! Ga je foto's plaatsen van kleintje in haar shoenen? Lijkt me heeeel cute! Ik hoop dat ze straks weer lekker bij je drinkt, komt vast door de ongi.

Dank voor de tiet-tips! Morgen maar even appelstroop en kool halen (ja ja ik heb niet standaard kool in huis ;) )

Tis echt rete irritant hoewel kleintje wel goed de borst leeg drink lijkt het alsof hij een half uur later weer op ontploffen staat. Maar goed, dit overleef ik ook wel weer.

Morgen de eerste dag alleen, wháááá!

Duty calls!
es, gewoon de goedkoopste bestellen op de site van sensitest, die werk(t)en bij mij altijd prima, 2e streepje werd sinds duidelijker en als ze even duidelijk waren voelde ik binnen 12 uur ook echt mijn ei ook springen
Zaaaalige knoflookluchten komen mijn kant op. Jammer dat we al gegeten hebben. Lief is vast de ovenschotel voor morgen aan het maken.

Tips voor tests heb ik niet, wij proberen het nog even zonder, met een hogere frequentie 'je-weet-wel'.

Bri: ik vind je lief en sterk en dapper. En dat je ego schrijft, is prima. Wat balen op je werk. Bij mij op mijn werk hebben ze gereorganiseerd vlak voordat ik kwam, en ik heb de verhalen wel gehoord. Echt niet leuk, ik hoop voor je dat het snel beter gaat, ook qua sfeer.

Ze zeggen dat je zoveel dagen nodig hebt voor het bijkomen van je jetlag als het aantal uren dat het tijdsverschil was. Maar of dat klopt?

Es: wel echt goed uitzieken, hoor! Dit is zo'n nare griep, mensenkinderen, zorg goed voor jezelf. Fijn dat die kleine even uit spelen kon!

Lil: je overleeft het inderdaad, er komt zelfs een tijd dat je zonder spuiten kunt voeden (is mij helaas nooit gelukt)! Gaaf he, dat je dan altijd je baby-eten bij je hebt.

Parel: wat drinkt Pareltje lekker lang bij jou, goed zeg. Hoe ziet haar schema er nu uit, met bv erbij? Voor ons was 1 jaar ook een goed moment, we zijn eerder met de pil gestopt, maar het komt toch niet op het moment dat je het denkt. Gezellig, jouw duiveltjes er ook bij. Even geen bonbonnetjes meer, ga morgenavond even kijken bij de sportschool. Ik heb erg snel last van mijn rug, dus ga proberen nog sterker te worden en daar passen bonbonnetjes dan niet meer bij. Hoe lang ik dat volhou, weet ik niet, haha!

Kan me voorstellen dat het spannend was, die eerste keer naar de oppas in de kerk.Ik heb zelf lang opgepast op die kleintjes, toen ik tiener was. Toen had ik zelf niet altijd zin in de kerk, dus dat was een mooie tussenweg. Je kon wel de dienst horen (tussen het gekrijs door).

Plieno: die van ons wordt altijd wakker als we de auto stilzetten, en lacht hard als we de deur open doen. Ze slaapt minder in de auto, moet dan echt moe zijn. Dus slapend overzetten is er niet bij (jammergenoeg). Ter compensatie krijg ik veel kusjes tegenwoordig!

Hoe gaat het met Mannetjes voeten?

Klaver: check!

Mim: heb je boodschap gevonden. Als je iets typt, en je selecteert het, dan kun je bovenaan het vakje waarin je typt de B aanklikken. Dan wordt het vet. Maar zo kan ik het ook wel vinden.

Yas: al weer beter?

Andere meiden: alles goed?

Lijkt mij wel een leuk idee, een nachtje ergens slapen. Misschien een groot huis op een park? Je hebt 18-persoonhuisjes, hihi.

Ah, ik hoor voetballer Platje weer, hahaha!

Wij hebben hard gewerkt in huis hier, allerlei spullen opgeruimd, wat is dat fijn. SInds die griep voel ik me een stuk opgeruimder, heb beter overzicht. Alsof echt de laatste hormonen weg zijn ofzo. Met het meisje gaat het goed, morgen weer orencheck in het ziekenhuis en dan hoop ik klaar te zijn bij de KNO-arts.

Vanavond weer boer zoekt vrouw, hoera!
Lil: ik zit zo eens te snuffelen op je januaritopic en denk: wat is het toch lang geleden allemaal, dat gedoe met voedingen, slaapjes, onzekerheden, koolbladeren (die als een soort kruimelpad achter me aan het huis door gingen), kraamverzorgster, huilen, huilen, huilen vanwege de voeding, al dat soort dingen. En wat koester ik deze tijd ook, zo bijzonder om een gezin te worden.
mmm als dat klopt soep dan heb ik nog een paar dagen voor de boeg, grootste tijdsverschil was 11uur en we zitten nu op dag 8 Nog 3 te gaan dus.

goed vd herinnering voor boer zoekt vrouw, altijd leuk
Over de locatie van de meeting. Praq kende ik niet maar site ziet er leuk uit. Ik zie het alleen niet echt zitten met zo veel (echt nog kleine) kindjes. Het lijkt me lastig om een handige tijd af te spreken (ivm verschillende slaaptijden) en ook al is het een kinderrestaurant, die van mij gaat volgens mij alle kanten op. Volgens mij hebben ze geen aparte zaaltjes waar wij alleen kunnen zitten, dat lijkt me veel relaxter.

Maar ik kan me ook voorstellen dat er niemand is die zijn huis open stelt voor een gezelschap met 16 (?) kleine kinderen.

Hoe zien anderen dat voor zich?
*** waarschuwing!!! *** onsmakelijk bericht:

Vanavond bij mijn ouders gegeten. Na het eten (wij zaten nog aan tafel) liep mannetje rond en dacht ik dat er wat uitgespuugde rozijntjes lagen, dus opgeruimd. Paar tellen later zien we dat hij een heel spoor van die "rozijntjes" door de kamer had achter gelaten. Bleken het geen rozijntjes, maar poep wat zijn broekspijpen uit kwam, alles zat onder, sokken, schoenen echt alles. Dus hij ging lekker in bad bij oma in de gootsteen, vond hij nog prachtig ook.... Zo vies heb ik hem nog niet gezien. Op die momenten ben ik altijd zo blij dat ik altijd reserve kleding bij me heb...

Denk dat hij kiezen krijgt, veel kwijlen, huilen in de nacht en nu dus ook zure (en vanavond ook dunne) poepbroeken...

*** einde bericht ***
Ha meiden,

Wat een prachtige verhalen zijn er weer geschreven. Lil, er komt een dag dat jij volgens mij een boek uitbrengt (of zo'n dagboek op vivasite vind ik ook wel wat voor jou). Je weet altijd alles zo raak te schrijven!

Plien: Wat een grappig verhaal (weet niet of jij du moment er ook om kon lachen...) van Mannetje. Rozijntjes......

Bedankt voor je inspanningen voor de datumprikker. Ik heb mijn data ingevuld. Op vrijdag werk ik altijd, maar als ik de enige spelbreker ben op een bepaalde vrijdag, zal ik (als het werk het toelaat) wel kunnen ruilen.

Misschien moeten we inderdaad maar een groot huis afhuren (incl. eindschoonmaak ). Maar een locatie met een boerderijtje in de buurt tweede helft van de middag met daarna een pannenkoek of iets anders makkelijks zouden de grotere kleintjes wel moeten redden toch?

Bri: jammer dat het niet raak is geweest op vakantie. Ik vind je er wel nuchter en positief onder. We hebben trouwens tijdens onze meeting op 2/1 wel op je getoast!

En wat rot dat er fijne collega's eruit moeten. Gelukkig viel het balletje in dit geval wel de goede kant op. Laat dit het begin zijn van nog emer geluk dit jaar!

Soep: ja wat lijkt dat weer lang geleden hè; al die 'toestand' rondom bv! Enne sportschool.. ik ben afgelopen week ook weer eens geweest (ik betaal gemiddeld 45 euro per keer; want maandabonnement....). Ik moet mij er echt heenslepen, maar als ik ben geweest ben ik altijd wel trots. Maar dat gevoel vergeet ik dan de volgende week weer.........

Enne: complimenten voor de tabel. Hip hoor!

Es: ik ben helemaal geen fan van ovutesten e.d. Die maken in je - in mijn ogen - maar onzeker. En al begrijp ik wel je nieuwsgierigheid enzo, maar je hebt toch ruimschoots bewezen übervruchtbaar te zijn. Maar ik ben de laatste die je tegenhoudt hoor, maar wilde je dit toch ook even zeggen.

Mim: wat klinkt jullie vakantie héérlijk! En wat leuk wakker worden de volgende dag. Ik vind het 's morgens altijd wel genieten hoor (nou ja niet te vroeg natuurlijk, want dan ben IK niet te genieten

Lief dat je vroeg naar mijn werk. Het gesprek is uitgesteld, maar inmiddels ben ik wel gevraagd voor een uitbreiding van mijn functie (dus met dat gesprek zal het wel goedzitten). Ik ga vanaf nu een halve dag per week méér werken, maar die tijd mag ik zelf indelen op mijn vrije dagen of 's avonds. Het is voor heel 2009 in ieder geval. Ben benieuwd hoe dat gaat met Luumpje, maar ik denk dat ik het prima in slaapjes kan oplossen en af en toe zal ik een hele dag extra werken en dan kan ik altijd opa's en oma's verblijden. Die zijn bij ons namelijk geen vaste oppas.

Klaver: enne is het gelukt met de research voor het kunstwerk? Je bent wel een creatypje hoor, leuk! Enne je houdt het spannend, ik duim voor je. Zou fantastisch zijn als het dit keer zonder clomid raak zou zijn.

Parel: Goed van jullie om naar de kerk te gaan en de kleine even uit te besteden. Was eigenlijk ook nog benieuwd of je broer dit jaar weer uitzonden wordt of was het eenmalig?

Hier had Luumpje dit weekend koorts. Geen idee waar het van komt, maar gelukkig was het nu al weer onder de 38 gedaald. Het is wel een mirakel hoor, op mijn vorige werk heb ik echt nooit vrij hoeven nemen voor ons zieke kleintje en nu al een paar keer. Maar vandaag weer lekker gegeten, dus morgen zal het wel weer gaan.

Verder hebben wij dit weekend onze vakantie geboekt!! We gaan naar Italië en naar Duitsland (beide landen een week). Heerlijk die voorpret, maar ik geloof dat er nog wel een weekendje weg aan moeten komen, want augustus is véél te ver weg. Dan komen de baby'tjes van Jules en Mim zelfs al!

Tot later!
Jaaaa, still alive! Maar niet bijgelezen, veels te veel weer wat jullie allemaal bijmekaar hebben gekletst in die paar dagen tijd!

Ik ben inmiddels weer hersteld, lekkere buikgriep gehad, volgens mij heerst de gewone griep ook, maar hoop niet dat iemand er door wordt geveld ! Moet zo manlief nog even helpen met zijn koffer inpakken, hij gaat een weekje weg naar een zonnig oord, met vrienden, dus hou het een beetje kort, sorry!

Morgen naar de vk, wat gaat het snel ! Donderdag alweer 15 weken zwanger. Ik hoop morgen het hartje te horen kloppen voor het eerst, spannend !

Zet 'm op morgen Lil, dat wordt een heerlijke dag met jullie tweetjes, geniet er van ! Het valt vast allemaal mee en je zult zien dat het echt genieten is saampjes. Ik vond dat in het begin ook genant, dat ik hier op de bank zat te internetten terwijl de poetsvouw aan het werk was maar het went vanzelf, ze krijgt er voor betaald en ze vindt het vast juist leuk met zo'n kleintje in huis en een kersverse mamma en pappa.

Strakke tabel Soep ! En ik ben het volledig met je eens, wat een genot deze tijd, om een gezin te zijn en om je kindje groter te zien worden. Ik denk vaak dat ik later deze tijd zal missen, als hij groot is. Nu denk je dat het nooit voorbij gaat omdat je er midden in zit maar dat is natuurlijk niet waar. Straks zijn we tandenloos en stokoud, doof en met rollator, dan blijven we hier nog steeds vriendinnen he !? Zijn we zelf oma, haha. Onze kindjes komen vast allemaal heel goed terecht. Get, wat ben ik sentimenteel

Prachtig verhaal Plieno, ik lig echt in een deuk. Wat een acties kunnen die kleintjes toch hebben. Ik vind het zo lief als - ook even waarschuwing ! - als mannetje bezig is zijn luier te vullen, vooral als hij op schoot zit. Dan voel je al zijn spiertjes aanspannen, hij slaat rood uit en kreunt en dan gaat hij daarna meteen weer vrolijk verder spelen. Maar ja, ik vind alles lief , haha.

Over onze meeting, Praq is wel leuk maar persoonlijk vind ik het niet zo geschikt voor jonge kindjes, het is een leuke plek maar alleen als ze kunnen lopen / zelf spelen, als ze een jaar of 3 / 4 zijn. Wij zijn er in december geweest en de speelruimte is uit het zicht van de eettafel dus echt handig is het niet. Er moet vast iets anders leuks te verzinnen zijn. Ik denk ook mee !

Manlief roept, moet helpen (hij kan nooit iets vinden, 'waar ligt' en 'waar is' is his middlename maar verder is het een schatje hoor.

Liefs van mij ! voor allemaal !
Heee,

Voor de verandering was ik op tijd terug uit het ziekenhuis, dus nog even tijd om mij hier te melden. Ondanks dat er geen 2e klavertje zichtbaar was (zoals verwacht), heb ik waarschijnlijk wel een sprongetje gehad en word ik op korte termijn ongi (je zag het al zitten haha). Ik noem het een sprongetje omdat mijn ei waarschijnlijk niet groot genoeg groeit, vandaar ook geen megapositieve ovulatietest. Maar het ziet er gewoon allemaal heeeeel hoopvol uit (ik heb maar een minimaal defect) en ik ga deze cyclus al aan de clomid. Daarbij krijg ik dan weer detectie (netjes woord voor koekeloeren) en wie weet...

Het weerzien met mijn favo gyn was echt geweldig leuk! Hij vond het echt oprecht leuk om mijn verhaal te horen enz .enz.

Hij vroeg aan het begin of ik kwam ivm een debiele cyclus óf dat ik kwam om opnieuw zwanger te worden. Hij gaat dus weg helaas (niet eens naar een ziekenhuis waar een van jullie nog van hem kunnen profiteren....niet eerlijk toch), maar ik heb nog twee maanden haha. Ik kwam er gewoon helemaal smilend vandaan.... leuk hè!

Yas: Hier is het zo erg dat ik alles inpak en manlief er gewoon op vertrouwd dat ik voor hem ook wat heb meegenomen....

Wanneer we op vakantie gaan zet hij alles netjes in de auto en klaar is kees!

Plien: Ooooooh dit verhaal ken ik, maar dan nog een slag erger.... Mijn vader paste op -hoe toevallig ons oppaskindje met dezelfde naam als mannetje- en hij had net daarvoor een doosje rozijntjes gegeven en zag er nog eentje op de grond liggen. Hij pakt dat 'rozijntje' op en steekt dat in zn mond........|

Sindsdien pak ik nooit meer 'rozijntjes' van de grond.

Es: Hier testen van matcare, maar die vind ik niet zo handig. Denk ook dat ik later een andere zou aanschaffen (promopraatje Lil ofzo). In jouw geval sluit ik me trouwens aan bij de opmerking van Luum, maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.... Ikzelf wil ook altijd graag weten waar ik aan toe ben, maar desondanks had ik nog nooit ovutesten gedaan tot deze cyclus...

Iemand gisteravond zembla gezien. Ik vond het zooooo zielig voor die kindjes dat ik een potje heb lopen janken. Vroeger dacht ik altijd dat iedereen in Nederland gelijke kansen had.... Zo dichtbij en zo'n groot verschil met de weelde waarin Klavertje opgroeit...slik...

Luum: Er wordt tenminste IETS slanker van jouw sportschool....jouw portomonnee.

Hee ik moet nu ècht gaan!
Meiden, jullie zijn van harte welkom in mijn huis! Ook met alle kinderen/babies erbij. Wij hebben een nogal lege woonkamer (zijn er nog steeds niet uit hoe we het willen doen… en dat komt nu wel mooi uit) en een redelijke woonkeuken. Bij mooi weer is de tuin ook nog aanwezig! Verder heb je hier in de buurt een prachtig park, zoals jullie wel weten .

Klaver, wat een verhaal in het ZH! Je gaat dus aan de detectie. Ik hoop voor je dat het gewoon in één keer raak is! Gisteren inderdaad het einde van Zembla gezien. Echt triest gewoon…

Soep, wat heerlijk om te lezen dat het je nu zo goed gaat. Fijn dat kleine soep heeft liggen tukken op het KDV. Jammer dat ze daar niet altijd alleen kan liggen (of behoort dat wel tot de mogelijkheden?).

Tabel ziet er goed uit! Leuk dat je hem soms aanpast. Iedere keer weer een verrassing!

Hoe was het bij de KNO arts?

lil, je verhalen! Ik krijg er zo’n zin in om ook zo’n kraamtijd te hebben. Af en toe iets minder, maar vooral veel positieve verhalen.

Ik vroeg me nog af of ik niet te warrig was op het kaartje. Ik wilde gaan schrijven en heel mijn hoofd liep vol met wat er allemaal op moest komen. Dit was een selectie van de woorden, anders had je misschien een boek ontvangen

En heerlijk die werkster. Zou ik ook wel willen, maar ze zijn hier helaas schaars. Zeker nu met mijn rug zou het wel handig zijn als iemand de badkamer, de keuken en de kamer van die kleine elke week goed onder handen neemt.

Plien, ben je goed gekeurd? Dat probleem met die luiers hebben wij ook. Dus, als iemand de tip heeft? Graag! Wij hebben de Etos 4+ luiers. Werken ook niet.

Es, hoe raar ook, maar gefeliciteerd met je ongesteldheid. Fijn dat je lichaam gestopt is met je voor de gek te houden. Grappig dat je man het al over ovu testen heeft!

Ennuh, ben gerust jaloers hoor op goeie echo’s! of het nou de eerste, de tweeden of de derde is, volgens mij blijft het moeilijk om geluk te zien als het bij jou niet helemaal is gegaan zoals had gemoeten.

Beterschap!

Juus, waarom 3 keer? En bedoelen ze dan 3 voedingen of drie verschillende deskundigen? Laat je niet gek maken. En mocht BV niet lukken, ga dan niet googlen op flesvoeding. Je voelt je dan echt een soort criminele moeder!

Mim, balen van die datum!

Jessel, hoe is het om weer met man te zijn? Lijkt me echt heerlijk, om elkaar weer te zien na zoveel dagen!

Klaver, die zijn inderdaad lang! Maar komen vaak langzaam op gang!

Ben benieuwd in welk studentenhuis ik woonde! Was het wel gezellig? En jullie zijn altijd welkom om hier te komen slapen hoor! Binnenkort is de zolder weer slaapkamer af (wij gaan weer beneden) en dan hebben we 50m2 ruimte voor bedden. Moet lukken toch?

Parel, jij ook al over mij gedroomd. En een meisje! Wat zou dat tof zijn!

Haha Soep, dus jullie hebben zaterdag soep gegeten!

Bri, knuffel voor jou! Ik snap dat jullie even genoeg hebben aan jullie zelf.

Plien, herkenbaar verhaal! (van die poep) Ik heb eens kleertjes moeten wassen die ook volledig onder zaten. Toen ik het uit de machine haalde, lagen er nog krenten in. (al gegeten krenten wel te verstaan)

Luum, klinkt heerlijk je vakantie. Wil je op gmail zetten waar je precies verblijft? Wij zijn nog steeds op zoek naar een begin-juni bestemming!

Yas, hoe was het bij de VK?

Oh, wat klinken al die kindjes toch als scheetjes! Onze kleine heeft vanochtend zijn eerste muziekles gehad. Een dreumes-klasje. Echt super leuke. Allemaal liedjes met voorwerpen en slaan! Heerlijk vond ie het.

Nu ligt ie echt nokkie tokkie! Meteen, geen kick meer gegeven. Ik ga dus even op mijn gemakje wat opruimen. Vanmiddag de eerste echte sessie bij de fysio. Ben benieuwd!

Met mij gaat het steeds beter. De misselijkheid neemt af en de vermoeidheid volgens mij ook wel. Ik kan sinds kort weer gewoon mijn ogen open houden om half negen…

Verder ben ik al best wel aan het groeien. Maar niet qua kilo’s, dus da’s mooi!

Ik ga even lunchen en dan opruimen! Tot later meiden.
Wow Klaver! Jullie gaat gewoon rete actief voor nummer 2: Wat spannend! Straks is het weer zo snel raak ooooh! Ik hoop dat je gyn dat nog mag meemaken :D

Zembla niet gekeken, ik zag de aankondiging en wist dat ik dat maar niet moest kijken. Vooral omdat het zo bekend is, ik heb daar nog gewerkt op die school! Het was maar een paar weekjes maar toen heb ik niet zoveel van de achtergrond gemerkt. Misschien ga ik wat later kijken.

Jules, lekker van die kilo's en je verbeterde staat van zijn! Ik wens je wat kilo's betreft net zo'n zwangerschap als ik had (lichter eruit komen dan erin, ghehe).

Ik zag dat ik weer 2,5 kilo lichter ben geworden in één week. als ik zo doorga kan ik in de zomer meedoen aan Holland's next top model, euh moeder.

Voor het eerst met zn 2! Wij kunnen dit! Ik heb gedouched, opgeruimd& gekookt voor vanavond en nu met de voetjes omhoog met een pot thee.

Lola drinkt om de 3 soms 4 uur en valt daarna weer als een blok in slaap (nu al een coma-zuipster, hoe moet dat als ze 16 is?) hoewel ik merk dat ze nu wat vaker en langer wakker is. Dan kijkt ze me met grote, blauwe, ogen aan, tis gewoon eng!

Alleen in de nacht is ze aan het rellen, das wat jammer.

Ik weet niet of het echt krampjes zijn wat de sab simplex lijkt ook echt wel te werken maar tis best jammer dat ze na de voeding zo'n 1,5 tot 2uur aan het jengelen is.

Overdag doet ze dat dus niet, geen idee hoe of wat. Hebben jullie een idee?

Ook heeft ze veel de hik, daar lijkt ze heen last van te hebben maar het klinkt wel zielig.

Verder ligt ze nu lekker te slapen en ze is aan het dromen, soms geeft ze harde korte gilletjes, en gaan haar handen de lucht in alsof ze in een achtbaan zit, zo cute!

Oh ik heb trouwens 'problemen' met haar haar. Het groeit zó snel dat ik voorzie dat ze over een week haar voor haar ogen heeft hangen (serieus!). Ook hangt het over haar oren (en dat doe ik dan weer netjes áchter haar oren). Moet ik het gaan knippen of niet en deze tussen lengte afwachten? Maar die mat in haar nek is echt geen gezicht :D

Wat een problemen hé. :p
Goed, heel het opruim plan is in de war geschopt. Was toch te nieuwsgierig naar de uitzending van Zembla. Had alleen het laatste stuk gezien.

Maar het frustreert wel, er naar kijken. Je zou zo graag tegen bv de vader van Kyra willen zeggen: andere keuzes maken! ga iets doen! (bv de administratie)

Je snapt toch werkelijk niet dat je een aquarium van zoveel geld gaat kopen als je vervolgens amper het eten van je kinderen kunt betalen!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk snap ik dat het niet leuk is om nooit iets te kunnen geven aan elkaar, maar als ik zo arm zou zijn dat ik met 90 euro in de week moest rondkomen met 2 kinderen, dan zouden mijn prioriteiten toch ergens anders liggen. Dan zou ik mijn partner verblijden met een aquarium van marktplaats (of bij geen internet de lokale supermarkten afstruinen) ipv een nieuwe van ongeveer 200 euro! Dat is meer dan drie weken leven!

Echt erg voor die kinderen. Je ziet hoe cultuur en opvoeding dan mee kunnen spelen. Bij dat Irakese stel zou die vrouw volgens mij best kunnen gaan werken, maar volgens mij is dat gewoon niet gebruikelijk in hun cultuur.

En dat andere gezin is gewoon echt in die neerwaartse spiraal terecht gekomen... Mijn god, wat ben ik blij dat gemeenten hier zo op anticiperen. Met een beetje training kun je volgens mij al best wat bereiken!

Lil, da gaat hartstikke goed met z'n tweetjes! Wat eten jullie vanavond?

Wat bij onze kleine hielp tegen krampjes was de kuitjes masseren en met de klok mee over het buikje wrijven. Ook gaf ik vaak wat rooibos thee bij de melk. Je zou haar een lepeltje rooibos thee kunnen geven.
Plien, er is een topic geopend

"doorlekkende luier ('s nachts)"
Hallo meiden,

De datumplanner is ook hier ingevuld, hopelijk komen we eruit. Zou gezellig zijn wanneer wij er eindelijk ook eens bij kunnen zijn......als ik nog durf..

Er is weer veel geschreven terwijl ik me weer herenigde met mijn man.. hihi.

Hadden heel wat bij te praten en het was ouderwets gezellig samen.

Het volgende weekend gaan we samen naar Brugge, hebben we ook onwijs zin in!

Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren want mannetje wordt wakker en ik moet boodschappen gaan halen dus ik probeer vanavond even terug te komen en anders morgen.

xx Jessel
Lil, even snel.

Misschien heeft lola beetje last van reflux (dat er wat melk terug in het mondje stroomt na het drinken) omdat jij zo'n grote productie hebt.

Hou je ze overdag na de voeding wat langer rechterop dan 's nachts?

Het valt eens te proberen ze 's nachts na de voeding ook wat langer rechtop te houden en goed te laten boeren.

óf het hoofeinde van het bed ietsje hoger (dmv iets onder het matras te leggen of boeken onder de poten van het hoofdeinde..)

En weet je lil... ook de darmkrampen gaan over.. Ik dacht bij Luuk dat het altijd zo zou blijven en opeens dacht ik.. goh, hij heeft het al 3 dagen niet gehad... en dan komen de tanden.. haha.. en dan de kiezen..

Voor heur haar.... misschien wat babygel om het op zijn plek te houden? deed ik bij luuk wat later ook, en nu nog steeds maar dan met stoere jongens gel.. haha

knippen kan wel maar wordt het daar mooier van??

xx
Ik wil wel Zembla kijken maar ik durf niet, moet al huilen bij een vermiste mus. Of is het wel te doen?

Hier ook doorlekken 's nachts. Toch grappig dat we tegen hetzelfde aanlopen ! Ik heb nu een maatje pampers groter (5) en overdag de normale (4). Tot nu toe gaat dat goed. Een keertje was zijn hele romper nat !

Ga zo naar de vlos. Het stormt !! Wel gek zonder man. Gek omdat ik maandag altijd alleen met mannetje bent maar het is het idee dat ik hem pas volgende week woensdag weer zie ... snik ...
Jaja meiden ik weet het übervruchtbaar en meer van die onzin maar ik vroeg het vanuit de optiek van manlief. Het zal mij m'n reet roesten wanneer m'n ei nou springt of niet, ik hoef en wil het eigenlijk niet weten. Maar voor manlief is het blijkbaar belangrijk en als hij dat persé wil weten dan test ik dat. (Sorry ik klink misschien wat fel, maar dat übervruchtbaar schiet ff verkeerd, weet niet waarom) Waarschijnlijk is het over als hij weet wat die testen kosten!

Jules en Klaver: ik heb de uitzending ook zitten kijken. Het is voor deze kinderen ook zo verdomd moeilijk om zich van dit "milieu" los te maken en wel een werkend bestaan op te bouwen. Ik had het er toevallig vanavond nog met m;n moeder over dat er bij haar op school (ZML onderwijs) ook hele families zijn die samen op de bank zitten en verder niets doen. Dat gaat echt van generatie op generatie door... Heel sneu!

Yas; de uitzending is goed te doen. Ik vond (maar dat vind ik zembla sowieso maar zelden) het niet tranentrekkend.

Jessel: lekker dat je vent er weer is! Geniet van elkaar!

Klaver; wat fijn dat je met een big smile bij de gyn vandaan gekomen bent! Helaas nog geen klein tweede klavertje maar wat niet is kan op korte termijn komen, toch?

Hier gaat alles zijn gangetje. Kleine man heeft de hele dag lopen klooien. Echt doodvermoeiend: vingers in het stopcontact, timmeren met auto's op deuren/tafels/schuifpui, rennen achter de bank, schoenen in de kattenbak stoppen... Heet dit een vervroegde peuterpuberteit? Heb het idee dat het woord NEE/Niet doen op mijn voorhoofd staat momenteel. Gelukkig blijft hij er vrolijk bij (en ik dus ook min of meer) en ligt hij nu lekker te snurken.

Ga nog ff wat doen, heb nog tonnen nakijkwerk liggen dat door die griep te lang is blijven liggen!

Tot later!

Kus
Zembla gezien. Idd geen tranen, hooguit brokje in mijn keel vanwege de kinderen, kan toch gewoon een beetje boos worden op die kerel hoor, dochtertje ziek thuis houden en niet naar kerstfeest, en dan die moeder, die zou ik ook wel eens een schop onder haar *** willen geven. Ik weet niet, ik begrijp dat het moeilijk is, maar ze zitten maar in hun eigen misere weg te zakken. Wat een goede vragen stelde die interviewer, vind ik altijd erg knap, is echt een vak hoor (bekijk het een beetje vanuit mijn communicatievak

Bezoekje vlos was prima. Hartje gehoord, ergens in de verte want ik maakte zelf veel lawaai met mijn bloed / darmen en placenta ligt er ook nog voor, maar we hoorden het ! Verder was mijn bloeddruk prima en mijn ijzer was ook in orde. Meer had ik niet te vragen, dus we waren snel klaar. Kreeg wel het advies om langs te gaan bij een in bekkenpijn gespecialiseerde fysio in de buurt, beetje preventief maar ik voel af en toe wel dat het een zwakke plek is.

Lil, eerste dag doorstaan? Meegevallen?

Liefs van mij xx
Es: fel mag ook hier, hoor. Ik kan me er iets bij voorstellen, ik heb ook een kind gekregen, maar als ik over 3 maanden niet zwanger ben, ga ik ook aan de testen. Je man kan helemaal niets doen, alleen maar z'n pielemoos gebruiken. Jij voelt misschien nog een ei en vertrouwd je lichaam. Maar jullie hebben een tweede zwangerschap mogen beleven en de afloop was heel verdrietig. Dan kan ik me voorstellen dat je ongeduldig bent. (en die kosten zijn dan wel een beetje jammerdepammer).

O, en niets ten nadele van de afraders, die hebben ook hun redenen. Van mij mag het wel, dat we elkaar aanspreken op beslissingen of vragen, zonder dat we elkaar minder aardig vinden. Soms voel ik best beperkingen hier, alles gaat op schrift.

Met Soepje is alles goed. Helaas is het buisje uit haar linkeroor (het probleemoor) het ligt nu in haar gehoorgang en valt er vanzelf uit. Er zit geen vocht achter het oor, dus zolang ze geen last heeft, hoeven we niets te doen, over een jaar weer terugkomen. We houden het dus in de gaten, maar in dat oor hoeft ze geen watje meer in in bad. Verder had ik nog GIGAstress, ik was mijn portemonnee kwijt. Heb zelfs op mijn knieen op de parkeerplaats van het ziekenhuis gelegen. Bleek hij in mijn tas te zitten. Ben er de hele dag hyper van geweest, ben erg moe nu. Gelukkig hebben we een opgeruimd huis, dat scheelt al veel in je humeur.

Klaverl: wat geweldig dat er meteen actie is, op zich balen dat je aan de hormonen moet, maar als het helpt, dan helpt het. Ben benieuwd wanneer je ongesteld wordt, moet je dan ook meteen met die hormonen beginnen?

Lil: kan je niet helpen met kapperissues, ik hoef nog lang niet naar de kapper met die druif van ons.

Jules: lief dat je je huis openstelt! Misschien heeft iemand hier wel binnenhuisarchitect aspiraties. We hebben al een reisbureau tenslotte!

De rest: bah, wat een vieze verhalen - jullie zijn lief - arme kindjes met koorts. Ik moet nog wat belletjes plegen, sorry als ik iemand nu vergeet.
Nu zit ik te janken soep. Jij bent lief!
Tjeemig meiden, zo kan ik het niet bijhouden hoor! Ben wel bijgelezen maar om nou op iedereen te gaan reageren...

't Is weleens lastig om zo op het forum alle nuances over te brengen, he? Laatst zat ik Jules nog een beetje te stangen, maar dat kwam ook niet over (leek ik alleen maar erg bot terwijl ik toch zo lief ben ) Maar wel goed om het dan even te melden, anders blijft het alleen maar in je achterhoofd hangen.

Hier een leuke 3e verjaardag gevierd van onze oudste, schromelijk verwend is ze en helemaal gelukkig met haar nieuwe fietsje! En haast nog blijer met het rugzakje wat ik had gekocht (omdat ik vond dat al genoeg kreeg van de rest van de familie)

Maartjes 1e verjaardag hebben we ook alvast gevierd, anders blijven we aan de gang (stuk of 10 verjaardagen in 2 maanden)

Lil, iemand (Mim?) schreef dat je zo gelukkig klonk, maar de tranen stromen echt als watervallen he meid? Wat een emoties, je wist vast niet dat het kon door die gekke hormonen. En het gaat nooit meer helemaal over Het is wel echt heel bijzonder om op terug te kijken later met de foto's erbij.

En nu al een matje in haar nek! Pokon opgesmeerd?? Maartje heeft nog steeds 3 sprietjes...

Ik heb de datumprikker ook ingevuld, wel grappig: Op mijn andere topic begon iemand erover dat ze een datumprikker had aangemaakt voor een meeting. Ik bedacht dat die waarschijnlijk naar mijn forum mailadres was gegaan (dat lees ik weinig) en toen stonden er dus 2!
He ladies,

Net naar de film geweest (Oorlogswinter) en nu even tijd om bij te lezen/schrijven.

Soep, ik wist niet dat buisjes 'los'konden komen. Apart! Laten we hopen dat de korte tijd met buisje genoeg was om haar oortje helemaal te laten herstellen. Die portemonneeactie van jou ken ik. Heb het regelmatig met mijn sleutels (die ik dan vervolgens gewoon in mijn handen blijk te hebben).

Es, bij mij werkte de ovutestjes niet. Dat terwijl ik gewoon wel eieren liet springen. *vies verhaaltje aan*: Achteraf klopte bij mij de dingen die ze zeggen over je afscheiding heel goed. Als het draderig wordt en eruit gaat zien als eiwit zit je in je vruchtbare periode. *vies verhaaltje uit*. Misschien kan je hier iets mee? Gaat je man ook iets doen aan zijn vruchtbaarheid? Niet meer drinken/roken, genoeg slapen, geen strakke boxershorts en geen warme baden? Jullie kindje komt echt wel, geloof me, kijk eens wat een mooi mannetje er bij jullie rondwaggelt.

Yasmine, was wel benieuwd naar de Zembla aflevering en heb hem ook even bekeken. Inderdaad hier ook geen tranen maar wel ongeloof. Wel een vissenkom van 200 euro (mijn vissen kosten volgens mij 3 euro per stuk, hele bijzondere oranje ) en vervolgens ervoor zorgen dat je kind in een sociaal isolement komt door haar niet naar het kerstfeest te laten gaan. . Begrijpen doe ik het niet. Wat ik trouwens wel duidelijk naar voren vond komen is dat generatie op generatie op deze manier leeft en dat het ontzettend veel moeite kost om deze mensen uit hun cirkeltje te halen. Hoe is het trouwens met je kies? Van de pijnklachten af?

Jessel, veel plezier in Brugge!

Lil, je klinkt ale een ideale moeder. Alles op orde en een tevreden meisje. Lola heeft nu al een bad hairday begrijp ik. Misschien kan je overwegen om een afrikaanse dame langs te laten komen om haar haartjes te vlechten . Geen tips van mij dus.

Jules, hoe was het bij de fysio? Nuttige tips gehad?

Wb meeting denk ik dat het best mooi weer kan zijn in mei (daar hebben we nu het hoogste % zag ik vanmiddag). Als het inderdaad mooi weer is kunnen we ons volgens mij prima vermaken op een kinderboerderij ofzo. Weet ook een plek (yas, KQ en Es kennen hem waarschijnlijk wel, vlakbij het pannenkoekenhuis in Bunnik) hier in de buurt waar een leuk groot grasveld is waar je kan picknicken. Worden ook altijd veel familiefeestjes/verjaardagspartijtjes gehouden als het mooi weer is. In de buurt zit hier ook een schaapskooi en nog dichterbij mijn huis een kinderboerderij, mijn huis is alleen niet kindproof, tuin wel. (maar die kinderboerderij heeft iedereen volgens mij wel in de buurt) Ik denk dat mijn meisje zich het makkelijkst aanpast. Vermaakt zicht prima in haar eigen kinderwagen. Volgens mij hebben we niet veel nodig, alleen mooi weer. Waar kunnen we dat bestellen?

Oh, manlief belt uit de VS.

Bye
Es, ook al is een mens ubervruchtbaar, dan nog kun je niet in de toekomst kijken hoe het gaat lopen! Want daar tegenover staan mensen die vrijwel niet vruchtbaar zijn en toch spontaan zwanger worden. Het bevruchtingssysteem is echt te complex! Ik snap dat het dan dus kan frustreren.

Yas, dat had ik ook echt: schop onder de kont en de misere uit komen! Wel makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom ook goed dat er hulp komt.

Soep, mee eens dat je hier ook wel eens wat "negatiever" mag schrijven! Mocht de ontvanger het niet helemaal begrijpen, dan kunnen we het altijd uitleggen, toch? Net als toen bij Dok. Ik wist niet zeker hoe ze het bedoelde, dus geef ik aan wat ik voel en vraag hoe ze het bedoelde. Doordat we het dan kunnen schrijven, wordt de lucht ook geklaard. Dat is inderdaad het nadeel van schrift. Je bent zo afhankelijk van hoe een ander iets leest. Je hoort en ziet de nuances niet.

Oh soep, wat is het toch verschrikkelijk als je denkt dat je je portemonnee kwijt bent! Die adrenaline die je dan door je lichaam voelt gieren. Gelukkig heb je hem weer gevonden.

Is dat trouwens niet gevaarlijk, als een buisje los in het oor ligt? En heeft het dan nog zin?

Dok, je hebt gelijk over het posten van nuances. Moeilijk! Maar zoals we het laatst hebben opgelost is ok! Gewoon meteen vragen, dan blijf je er niet mee zitten. En nu weet ik dat jij gewoon een grapjas bent

Grappig dat Lisa juist zo blij is met haar rugzakje. En nog gefeliciteerd met je dochter!

Juus, goh bij de volgende meeting is je meisje er al! Wat bijzonder hè! Hoe vond je Oorlogswinter?

Bij de fysio voornamelijk rugtraining en een massage gehad. Hoe dingen tillen, hoe in en uit bed stappen, etc. Best nuttig.

Wat kregen jullie voor oefeningen bij jullie bekkenfysio?

Onze kleine is sinds gister ook ziek. 38,6 en dat bleef zo. Hopelijk is ie vandaag weer wat beter, want het is zo zielig. Je ziet gewoon dat hij zichzelf in de weg zit. Nu ligt ie ook nog lekker te tukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven