eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Jules: wij willen Soepje ook gaan afleren met de speen te slapen. Ik ga vanmiddag tips vragen (hoewel gewoon volhouden waarschijnlijk de tip is). Hun mond gaat met die speen niet helemaal dicht, en dat is niet goed. Gelukkig vinden we haar regelmatig zonder speen en met haar mondje dicht te slapen.

Weet je dat slurpen best moeilijk is? Ik zie het soepje nu regelmatig doen in haar beker, maar dat gaat niet vanzelf.

Hier een kindje dat soms op schoot komt zitten en blijft zitten, maar niet heel vaak. Als ze moe is dat ze dan wel en vanochtend heeft ze heerlijk bij me gelegen in bed, ze kroop lekker tegen me aan. Dan maar wat later op werk...

jullie schrijven zo leuk over jullie kindjes, echt lachen.

Wij hebben gisteren onze eerste driftbui thuis gehad. Schreeuwen, gillen in haar stoel. Ik heb haar van tafel weggezet, ze kon ons zien, maar ze zat er niet bij. Op een gegeven moment vroeg ik of ze klaar was met huilen en toen hield ze op. Aan tafel was ze weer rustig en grote complimenten gegeven, dat ze zo'n grote meid was, ze ging helemaal stralen. Maar ze vond het wel moeilijk om vol te houden, want ze liet nog haar lip regelmatig hangen en wilde gaan huilen. 'Nee, je was toch klaar met huilen' zei ik en toen hield ze weer dapper op. Zo lief, het kleine meisje wordt groot en doet zo haar best ook een grote meid te zijn en ze heeft met liefde haar bordje bloemkool leeggegeten.

Yas: hoe is het met je bekken? Al naar therapie geweest? Gauw doen, hoor, je moet nog een tijd.

Mim: dank voor het duimen. Ik wacht het lekker af! En we gaan vrolijk door met oefenen :-D

Wanneer wordt Bumba uitgezonden, of heb je een dvd?

KQ: hoi!!! Ik heb je ook gemist, fijn dat je nog aan ons denkt.

Bri: bikkel! Hoe leef je nu naar je NOD toe? Al een beetje beter?
Hebben jullie trouwens een idee wat voor opvoeders jullie zijn? En ben je het als stel ook met elkaar eens over opvoeden? Gewoon een vraagje tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
hier bri, die net uit bed komt, nog steeds ziek pfff kan er niet tegen om hele dag niets te kunnen doen behalve in bed liggen. heb net ff gedouched en verhuis mezelf naar de bank (en digitale televisie hahah). Denk dat er rond mijn NOD niet heel erg geduimt hoeft te worden hoor, met slechts 1 poging tot nog toe acht ik de kans zeer klein (of dat soort v plopje-gevoel moet de sprong zijn geweest)

mijn duimen gaan dus heel hard draaien voor soep es en jessel over 2 weken

klaver, ben je al op je roze wolk geland?

lily, hoest met de kleine lola?

KQ, leuk dat je weer ff langs kwam. Balen joh dat je ook ziek bent en dat nog wel terwijl je deze week gaat verhuizen. Lig je nu op een matras op de grond met allemaal dozen om je heen?

Blond en jules, kleine drukteschoppertjes hhaha zo 1 heb ik er hier thuis ook rondlopen (ja en jullie maar denken dat ik het ben, niet dus) alleen die is wel 32 jaar ouder dan die van jullie. Moet af en toe zijn energie kwijt ofzo en loop dan te springen door de woonkamer

yasmine, doe je voorzichtig aan? mijn schoonzus had tijdens zwangerschap ook ontzettend veel last v bekken. Die kon omdat ze teveel bleef doen op gegeven moment echt helemaal nix meer!!

Heb net ff de fotootjes in de gmail zitten bekijken, wat worden die kleintjes ineens groot eej. En wat een verschil met haargroei!!! Leuk hoor om te zien (ze zijn in mijn ogen nu geen echte babietjes meer maar al peutertjes bijna)
Soep, heerlijk hè, die driftbuien! Hier ook zo eentje die echt driftig kan worden. Wij zetten hem dan ook in de hoek om af te koelen. Hij is er echt een keertje in blijven hangen, toen hebben we zijn rugje gestreeld en langzaam ging hij weer rustig ademen. Driftbui was al over, alleen leek hij maar geen rust te kunnen vinden.

Misschien heeft kleine soep de speen al wel niet meer nodig. Zou dat kunnen? Succes met afbouwen. Ik hoor dat het vaak best een lange weg is en dat volhouden toch de beste methode is.

Onze kleine heeft iets nieuws: slapen met hydrofielluiers. Het maakt hem niet zoveel uit welke (wel handig met wassen), maar zonder NO WAY! Echt grappig. Hij wil ze ook mee naar beneden en na één minuut hoeft ie dan al niet meer.
He Bri, als dat plopje hèt plopje was, kunnen we dan toch niet stiekem gaan duimen?
Dok, nog maar een paar nachtjes slapen en jouw bevallingsavontuur gaat de revue ook weer passeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (eentje extra, speciaal voor jou! )
Klaver, joepie!!!!Gefeliciteerd!!!! Hoi,hoi,hoi!!!

Lief dat jullie mij best een beetje gemist hebben, ik jullie ook!

Hier nog steeds 's nacht 39.3 en overdag 38.5 en onwijs opgezette klieren. Moet van mijn vader en moeder naar de dokter, maar volgens mij heb ik gewoon griep. Wat kan een dokter nou doen?

Bri, jij ook beterschap, kl#t#, he?
Hier kom ik nog op terug
KQ: ik heb met de griep 3 dagen koorts gehad, daarna was het weg. Lief ook. Paracetamol slikken, of doe je dat al? Ik bel in zo'n geval met de assistente of het telefonisch spreekuur van de huisarts.

Beterschap!
KQ, het volgende recept heb ik gekregen van een arts: één ibuprofen 400 en twee paracetamol 500. Dit mag je twee keer per dag doen en helpt echt goed tegen koorts. Sterkte!
Hatsikidee, het kind is weer door de keuring. 10490 gram en 79 cm. Alles goed, tips om speen af te bouwen. En een nieuw advies over vitamine D, we moeten 10 mg geven ipv 5.

En wat fijn was: ze zette haar eerste stapje daar, haha. Voor het eerst is ze van me weggelopen, naar niets. Ze stapte wel eens van iets naar iets, maar nu liep ze gewoon weg. Stoer kind. Ben benieuwd wanneer ze het weer doet.

De prikken waren geen feest, wat was ze pissig! Nu is ze lekker aan het spelen. Straks lekker in bad en dan slapen.

Tot later!
echt cb week hier he. wij moeten vrijdagochtend. Ook benieuwd naar de cijfers dan en naar hoe ze de prikken vindt. denk inderdaad dat ook meisje hier heul boooooos wordt

en groot gelijk ook natuurlijk. pure marteling 2 van die enorme prikkers in je been of arm..

gaaf soep die eerste stapjes daar jij hebt een plusje nog last van de prikken nu of is ze relaxed gaan slapen?

ben wel ook benieuwd of alle kids na 5 a 10 dagen de befaamde koorts of verhoging krijgen na deze prik..

heb nog even gewerkt en vanmiddag aan een vriendinnetje verteld van onze zwangerschap. samen gehuild.. zij kunnen geen kindjes krijgen ivm een ziekte die hij heeft gehad ooit

vond t zo moeilijk maar weet ook dat ze een onwijze lieverd is en blij zou zijn maar toch.. zou ze zo graag ons kindje geven als dat zo kon...

t was fijn samen te huilen en er later oprecht blij over te kunnne praten! wat is vriendschap soms toch mooi juist op dit soort momenten.

fijne avond. kus
Eén in been en één in arm, jek. ZE is lief gaan slapen. Met een beetje mazzel krijgt ze geen last van de BMR. Ze heeft hem namelijk al eerder gehad ivm onze vakantie en het kan zijn datn het nu aan haar voorbij gaat. Toen heeft ze wel last gehad overigens.

Mim, vriendschap is heel fijn, maar in zulke gevallen ook heel wrang. Je bent zo egoïstisch blij voor jezelf, maar ook zo verdrietig voor mensen die het niet kunnen beleven. Moet ik ook goed in mijn achterhoofd houden, als het bij ons weer eens zover is, bedankt voor de reminder. En jij bent een lieve vriendin!
Manlief is terug !!! Ik ben er even niet vanavond

Fotootje op G-mail
soep. je bent zelf een lieverd!!!

yas, fijne avond!!!! x

:):)
Blond, ik zou er niet teveel op hopen.. Lisa was altijd een vrij rustig meisje wat graag op schoot zit met een boekje of kijken naar een filmpje. Ik weet niet meer precies wanneer we Dombo voor het eerst aanzetten, maar we dachten: Als ze geen zin meer heeft kijken we een ander keertje verder. Hele film van ruim een uur heeft ze ademloos zitten kijken! Ik denk dat ze 1,5 was. Nu zet ik (ontaarde moeder) ook weleens een Winnie de Poeh film aan en ga dan iets anders doen (huishouden, nog even slapen, forum...) dan kijkt ze ook heel zoet een uurtje en wil rustig nog een filmpje kijken (mag niet hoor!)

Ik denk trouwens dat Maartje een stuk minder rustig zal zijn, is nu al veel beweeglijker dan Lisa ooit was.

Wij zijn trouwens al wat langer aan het opvoeden dan jullie (en ook hard nodig vanaf ongeveer 1,5!) Makkelijker gezegd dan gedaan (en cliche) maar zoooo waar: Consequent zijn is het toverwoord! Als je nee hebt gezegd blijft het nee (ook partner moet meewerken en opa's en oma's) en driftbuien, drammen en zeuren hebben nooit als resultaat dat je je zin krijgt! Daarentegen wordt je steeds in je bed gegooid als je dat doet... Help echt, is soms zielig maar je plukt er echt de vruchten van. Die hevige driftbuien zijn hier op 1 hand te tellen (gelukkig!) .

Partner en ik zitten gelukkig helemaal op 1 lijn hierin, anders is het vechten tegen de bierkaai.

KQ en Bri zo in de lappenmand, bah! Ik hoop echt van harte dat die griep ons huisje voorbij gaat.

Jules, ik weet niet of dat nou speciaal op haar verjaardag is, ik denk sowieso wel vaker terug aan bevallingen en kraamtijd. met fotoboek bv, of als ik erover lees. En dan wil ik er nog een..
oh soep, nog als antwoord op jou vraag qua soort opvoeders het volgende:

ik ben natuurlijk zelf al 8 jaar opvoeder van beroep en dan gelukkig wel met " niet gemiddelde kinderen" waardoor ik thuis wel anders ben en kan opvoeden dan op mijn werk.

Maar wel door mijn werk heb ik erg sterk bepaalde basisuitgangspunten waar ik tot nu toe steeds aan vol kan houden:

consequent zijn

duidelijk zijn

ouders bepalen en kinderen mogen best meedenken maar ouders beslissen uiteindelijk

kinderen moeten zichzelf kunnen vermaken voor een bepaalde periode

geen strijd over eten maken

een veilig en vertrouwd plekje zijn in het leven van een kind als ouder

dit zijn dingen die nog niet echt heel actief allemaal in de opvoeding van een 14 maanden oude dame aanwezig zijn maar alles wat er is doe ik heel gedreven vanuit dit oogpunt. ( heb echt gezien bij normale en " verstoorde" kids dat dit zoooo belangrijk is en dat ik dat als waarde ook belangrijk vind om mee te geven.

niet zo vervelend als liefs neefje van 5 die NOOOOOOIT zelf kan spelen en altijd de koffie van de tafel maait omdat ie perse tussen alle volwassenen moet spelen terwijl de halve kamer vrij is...grrr..)

lief is het daar wel helemaal mee eens als uitgangspunt. We hebben het daar vaak over gehad voordat mimmetje er was en zien aan beide kanten van de familie hoe het wel en niet moet volgens ons dus dat scheelt ook om op een lijn te komen en te blijven.

Hoe het zal lopen als het moeilijk wordt weet ik natuurlijk niet, ik weet niet of ik mijn eigen kind net zo makkelijk even op de gang zet als op mijn werk maar ik denk het wel. van lief weet ik dat niet ( want geen opvoedervaring) maar het is heel open en bespreekbaar dus daar gaan we denk wel uitkomen.

benieuwd hoe jullie allen daar tegen aan kijken

leuke vraag van je soep.

en nu de vuilnis verzamelen en de kliko aan de weg zetten..

dag en weltrusten x
Had je mijn post al wel of niet gelezen? Wel goed om te horen dat een 'prof' er hetzelfde over denkt. Maar je ziet ook echt dat het werkt. En ik denk wel dat jij voor je eigen kind de juiste aanpak zult hebben, omdat je zo goed weet waarom het belangrijk is!
Mijn beste vriendinnetje is ook een opvoedster van beroep, dus ik vraag haar altijd om tips. Zij zegt ook altijd: consequent zijn! Dat is dan ook meteen duidelijk voor je kind. Het leert zo zijn grenzen. En zij zegt ook dat het heel goed is om aan je kind uit te leggen wat het verkeerd heeft gedaan. Een kindje van 14 maanden zal dit misschien nog niet begrijpen, maar als je jezelf hier alvast in traint, dan doe je dat later ook.

Zij zegt wel: geen discussie voeren met je kind over of het wel of niet stout was. De ouder bepaalt.

Soep, knuffel voor die kleine meid. Hopelijk heeft ze er geen last van.

Mim, jij dus vrijdag... ach gossie. Hoop dat ze er ook geen last van krijgt. En je bent inderdaad een lieve vriendin! Dat zij het je zo gunt zegt ook genoeg.

Dok, wil je nog een baby of nog een uitroepteken

Yas, joepie! Fijn dat hij er weer is. Geniet er weer lekker van (nu komt het mooi uit dat de tv het niet doet).

Ik ga een tukkie doen. Morgen weer werken. Heb morgen een zwangerschapsbijeenkomst op mijn werk. Geinig, dan hoor ik wat mijn rechten en plichten zijn.
He hallo, hier 38.8, maar vannacht tenminste niet uren wakker gelegen en redelijk geslapen.

Ik sllik om de 4 uur 250 gram paracetamol en ik lijjk wel een junk die het laatste uur dat ze nog moet wachten tot het volgende p'molletje echt zit te smachten en op de klok zit te kijken...

Maar zou het beter zijn om 2 keer per dag een flinke dosis te nemen? Heb wel behoefte aan een paardemiddel nu, aangezien we vrijdag gaan verhuizen en ik voorzie dat ik morgen of vrijdag nog niet helemaal beter zal zijn en mijn lieve schat nu ook al griepverschijnselen heeft.

Maar goed, op de een of andere manier zal het wel goed komen. Toch??????

Over opvoeden: wat Mim, Dokkie en Jules ook zeggen: consequent zijn, duidelijk zijn etc.

Maar wat daarin heel belangrijk is: weet vantevoren goed, wat je kind wel of niet mag, dan is het eigenlijk heel makkelijk om consequent te zijn.

Ik merk aan mezelf dat de dingen die Prinsesje echt niet mag: keukenkastjes opendoen (en proberen de boel eruit te halen), aan het stopcontact zitten (nee, haha), lege glazen, kopjes oppakken etc. voor mij zo;n logische 'nee' zijn, dat ik dus ook altijd consequent kan blijven, want het mag gewoon nooit.

Ze mag van mij wel aan het knopje van de tv zitten, tuurlijk heb ik liever dat ze dit niet doet, want soms is het onhandig als je net naar het nieuws zit te kijken ofzo, maar ik kan daar niet consequent in zijn, omdat ik het niet zo belangrijk vind, dus mag ze dat van mij altijd. Alleen geef ik haar dan iets anders te spelen.

Oftewel: blijf geloofwaardig. En dat zal natuurlijk steeds lastiger worden, want er komen steeds meer twijfelgevallen: vind ik dit wel of niet belangrijk? Maar goed, eens een nee, dan blijft het nee (ook al denk je stiekem: ach, zo erg is het nou ook weer niet)..

En ik dacht altijd dat ik veel strenger zou zijn dan manlief, maar dat is helemaal niet zo.

Yasmine, wat fijn dat je man weer thuis is!!!

Soep, hopelijk krijgt Soepje nergens last van.

Vorige week heeft Prinsesje haar prikjes gehad en natuurlijk gewogen en gemeten: 11850 gram en 81 cm. Ze zit ook echt tussen maat 80 en 86 in. Heel lastig, want heb een hele zooi aan 86/92 liggen, maar dat is echt te groot en maat 80 lijkt ook nergens meer op.

Jules, ben benieuwd wat je rechten en plichten zijn. Is daar iets in veranderd sinds je voor de eerste keer zwanger was?

Mim, je bent inderdaad een lieve vriendin! Moeilijk lijkt het me als zo'n goede vriendin geen kinderen kan krijgen.

Knuffel voor jullie, jullie zullen me wel weer zien vandaag denk ik
Hier kom ik nog op terug
Kq, stamgast! Je moet vaker ziek zijn want das wel zo gezellig voor ons! Wel sneu voor jou met de verhuizing enzo maar..ik bekijk het positief en tis gezellig voor ons! (f)

Mim, je bent inderdaad een lieve vriendin en oh wat lijkt het mij moeilijk voor hun! en voor jullie net zo. Wel fijn dat jullie er zo mee om kunnen gaan. Goede vrienden!

En Yas, leuke dingen gedaan gister....

Jules, werkse!

Soep, hoest met je meisje? Geen last meer gehad?

Die prikken lijken me zo heftig...Ben helemaal aan het lezen of het nou echt echt echt nodig is en ja dus. Kleintje gaat hier ook geprikt worden maar ik twijfel of ik niet een paar weekjes later zal beginnen. Ze is nog zo klein met zes weken. Emo trut die ik ben.

Opvoeden?! Was da? Ik ga voor pippi langkous style haha. Nee, ben benieuwd wanneer ik hier moet gaan opvoeden. En dat zal wel over de nachten gaan schat ik zo.

Lola is net in bad geweest (of in de wasbak, veel handiger dan slepen met een zwaar bad). En daarna heeft ze flink gedronken dus ik gok dat ze de komende uren in coma gaat blijven.

Ze groeit als een dolleman! Er is gewoon al één romper in maat 50 van een of ander vaag merk waar ik aan moet sjorren om hem aan te krijgen en dat was vorige week echt niet.

Ook is ze steeds vaker en langer wakker. Vanmorgen van acht tot net half twaalf was ze wakker en alert. Ze zit dan lekker in de wipstoel als ik douche en ligt in de box heel relaxed te zijn dus das fijn.

Ze is zo lief mijn spekkige baby.

Na het badje élke plooi nakijken en afdrogen is nogal een werkje maar ik vind haar zo cute met haar spekbeentjes!
Zieke nr2 is ook weer uit bed, gedouched en wel. Het gaat de goede kant met mij op, voel me steeds een beetje beter. Wel nog flink veel hoesten enzo maar ogen en kaken doen een stuk minder pijn. Morgen nog een dagje aankijken en dan wellicht vrijdag nog een dagje werken (zodat ik niet het hele weekend thuis binnen hoef te zitten)
hey lily we waren tegelijk
Oh en ik was je helemaal vergeten! Zieke jij! Ookal gaat het nu wat beter, ziek zijn sucks ass!

En goed uitzieken Bri! Dus ik zeg; vrijdag ook thuis blijven!
Hoi,

Over cb gesproken.. Vorige week ook weer geweest. Ook inderdaad twee prikken; in arm en in been. Tot op heden nog nergens last van.

Ehmm. ik weet niet of het verstandig is dat ik haar maten noem, maar geloof me maar dat ze het echt allemaal goed doet. Ze is nu 75 cm en 8600 gram. Het cb was helemaal tevreden, omdat ze gewoon al 14 maanden keurig haar eigen lijntje volgt. En ze loopt nu meer dan ze kruipt. Ben echt supertrots op mijn eigen kleine lichtgewichtje

En op de gmail zien jullie ook wel dat ze echt niet te mager is hoor.

Beterschap voor de zieken!
He Luum: we rekenen elkaar niet af op maten hiero, hoor X-D!

Jij hebt een lekker kleintje, dat al goed loopt. Wij hebben een zeer gemiddeld kind, dat net haar eerste stapjes heeft gezet. En Mim's meid is wat langer dan die van ons, maar desalniettemin een lekker ding (lange mensen zijn best heel leuk, haha).

Nu weer weer werken, kom later nog op opvoeden terug, is leuk om te lezen (ik dacht dat ik streng was, maar dat is dus gewoon consequent, hihi).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven