eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat weet ik ook hoor. Maar aangezien ze van dezelfde leeftijd allemaal rond de 10 kilo wegen... Lijkt het net of ze niks te eten krijgt hier

Ze eet ook echt hartstikke goed, net ook weer twee boterhammen (en daarvoor halve eierkoek en vanmorgen pap).

Over opvoeden. Dat is inderdaad echt begonnen. Wij zitten redelijk op één lijn. Soms ben ik strenger, soms mijn man. Wij proberen inderdaad consequent te zijn, maar dat vind ik wel moeilijk. Wat KQ ook schrijft (welkom terug trouwens!!) is dat je soms denkt 'ach, wat maakt het uit'. Wat we wel zoveel mogelijk proberen is 'slecht' gedrag te negeren. Dus veel complimenten maken als ze iets goed doet, maar als ze gaat gillen omdat iets niet naar haar zin gaat, dan proberen we haar geen aandacht te geven. Driftbuien zijn hier nog niet geweest, maar daar is ze denk ik ook nog wat te jong voor?

Ook ons neefje van 4 is best een beleefd ventje, maar wij hebben ook dingen gezien de afgelopen jaren dat wij denken 'dat doen we anders'. En tot nu toe houden we ons er ook wel aan.

En Soep, waarom méér vitamine D? Daar is tegen mij niets over gezegd. En wat waren de tips om speen af te bouwen?

Hier ook alleen in bed, maar eigenlijk vind ik dat ook te lang. Als ze die speen heel de nacht inhoudt en ook bij middagslaapje, dan heeft ze dat ding zo 14 uur in. Nou is-ie meestal wel uit als we gaan kijken voordat wij naar bed gaan, maar ik heb het weleens uit haar mond gehaald en toen werd ze meteen wakker.
Net terug van CB. Mannetje is weer helemaal goedgekeurd.

Hij is 83 cm en 11.710 gram. Dus dat is bovengemiddeld lang (nog steeds) en gewicht/lengte verhouding is gemiddeld.

Verder gaf ze aan dat kindjes tot 1,5 jaar echt nog geen geweten hebben, dus behalve consequent zijn heeft "straffen" volgens haar echt nog geen zin. Hadden man en ik een kleind meningsverschil over.

Verder ben ik nu zelf niet zo fit (lees half ziek), verkouden en keelpijn, daardoor slecht slapen en dus moe... Hoop dat het snel over waait (maar niet naar jullie natuurlijk!).
Luum, ik ben ook benieuwd waarom vitamine advies van Soep is veranderd. Dat is toch alleen voor donkere kindjes of kindjes die niet vaak buiten komen? Ik geef nog gewoon hetzelfde en CB begon er ook niet over.

Luum, jou meisje zal niet snel te dik worden, dat is een eigenschap waar ze vast heel blij mee is later. Alles kunnen eten en niet hard aankomen.... Geniet gewoon dat ze zo goed eet en lekker de eigen lijn blijft volgen!

En over de speen maak ik me nu nog niet druk eigenlijk. Hij heeft er echt troost van als hij verdriet heeft en slaapt er goed mee in. Ook als hij 's nachts huilt is zijn speentje zijn troost (die hij echt niet heel de nacht in zijn mond zal houden).

CB begon hier ook niet over en ik denk bv niet dat mannetje nog niet praat omdat hij in zijn slaap een speen heeft.

Na zijn prikken was de speen ook een goede troost. Hij kreeg er twee in zijn armen, echt zielig. Maar hij was ook weer snel getroost, alleen moest daarna weinig meer van de arts hebben (slim kind)... Effect komt volgens haar (van de BMR) pas over 5-12 dagen, ben benieuwd.
Plien, ook ik moet 10 druppels vit d geven ipv 5. Het is de landelijke nieuwe richtlijn vertelde ze me.

Jij ook succes met de prik ellende!
Over vit D:

Toen ik eind oktober naar het CB ging vertelde de verpleegster al dat de richtlijnen per 1/1/09 zouden worden aangepast. Van 5 druppels (5 mg) naar 10 druppels (10 mg). Toen ik er 5 januari was hebben ze er niets over gezegd. Mijn buurmeisje moest een paar dagen later naar het CB. Zij vertelde dat zij wel 10 druppels moest gaan geven. Raar allemaal trouwens.

Hier ook een lange vent (weet niet meer exact alles, maar hij is zo'n 81 cm en 10,5 kilo). Precies zijn vader dus (gelukkig voor hem).

Lopen is hier nog steeds niet aan de orde. Hij kan het wel (als je hem met eten lokt, komt ie gerust een metertje of 4 naar je toe gelopen), maar hij vertikt het gewoon... Heel eigenwijs: ook precies z'n vader
Ik geef trouwens de ene dag 5 druppels en de andere dag 10... Beetje poldermodellen zeg maar
Soep en Luum, gefeliciteerd trouwens met het stappen van jullie kleine! Echt bijzonder om ze zo verticaal te zien voortbewegen hè.

KQ, echt leuk om weer van je te lezen. Beterschap!
opvoeden:

Kleine gaat hier in de hoek als hij stout is. Misschien dat het nu nog niet zoveel zin heeft voor hem, maar wel voor ons. Wij worden zo ook gestimuleerd de daad bij het woord te voeren. Daarnaast heb ik echt het idee dat hij snapt wat we bedoelen.

Als meneertje iets stouts doet, dan geven wij aan dat als hij het nog één keer doet, hij in de hoek moet. (wanneer wij het de laatste keer vinden is hier wel best variabel ) En als hij dat dan doet, dan gaat hij in de hoek. In het begin hebben we hem wel een half uur terug moeten zetten. Hij kroop de hele tijd weg, ging staan, huilen, etc. Nu snapt hij het principe: in de hoek, halve minuut lief zitten en dan een lekkere knuffelpartij.
Hihi, die hoek hebben wij nog niet toe hoeven passen, bedankt alvast voor de tips.

Luum: Wij kregen de tip om 's nachts de speen weg te halen, zodat ze zelf leert om in slaap te vallen. Doen we van het weekend, zodat we bij kunnen slapen omdat het nodig is, haha. En ik wil zelf gewoon graag dat ze van die speen af gaat, maar het CB zei dat als het nu nog niet lukte, het helemaal niet erg is, dan wacht je totdat je het uit kan leggen (of de tandarts er iets van zegt, he Dok!) Zoals jullie zien hebben wij een zeer relaxed CB.

Ik heb de speen al wel eens uit haar mond gehaald en toen sliep ze gewoon door. Ook in de wagen en de auto kan ze al zonder speen in slaap vallen, onze kleine junk.

Wij geven nu 10 druppels, maar ik tel wel nog tot 5 en dan 2 keer. In de ochtend tot 10 tellen, pfff....

Plien: waarom in de beide armen? Arm kind! Soepje hield de arts ook scherp in de gaten na de prikken, ik heb haar nog nooit op die manier iemand zien volgen. En je ziet dat de jongens echt groter zijn dan de meiden!
Zeg Jules, moet jij niet werken?

En hoe het bij ons verder gaat met lopen weet ik ook niet, hoor. Ze loopt nu nog niet echt uit zichzelf, gaat nog liever kruipen. We gaan dus in bootcamptraining met die kleine. Het lastige is dat wij een kleine woonkamer hebben en ze dus geen grote stukken hoeft te lopen om ergens te komen.

Mim, ik kom binnenkort weer bij jou oefenen, hoor! Of we gaan naar buiten, kunnen ze achter de eendjes aanrennen.
pretecho op gmail

moet nu weer weg!
Leuk Juus! Ik ga snel even kijken.

Inderdaad Soep, ik moest eigenlijk heel hard werken... Maar had even geen zin

De bijeenkomst vanochtend was wel interessant. Er zijn niet echt veel dingen veranderd (alleen ouderschapsverlof is verhoogd van 13 naar 26 weken), maar toch veel geleerd. Het is gewoon al leuk om een beetje te keuvelen met al die zwangere meiden.

Morgen heb ik de hele dag een cursus, dus ik zal wel lekker gaar zijn tegen het einde van de avond...

Nu ben ik dus thuis en ik ben vergeten te kijken waar de cursus is... Beetje dom. Ik weet hoe laat hij begint en dat hij in mijn woonplaats is, maar waar ook al weer???? Morgen maar even een collega bellen.
Juus, wat is ze knap!
Ineens een ingeving: heb wat locaties hier in de stad gebeld waar wel vaker cursussen worden gegeven en ik weet nu waar het is! Joepie!
Goeienavond! Man wat is er weer veel gekletst vandaag, hoop bij te lezen, haha.

Soep: hier is niets gezegd door het CB over vitamine D. Ze vroeg alleen of hij vitamine D kreeg en toen was het klaar. Vreemd... Nou ja, hou het voorlopig maar op 5 druppels. Ik heb geen zin om ze te bellen.

Mim: Klein maar fijn toch?

Lil: wat klink jij toch altijd supergelukkig, echt mooi om te lezen.

Bri: fijn dat je weer wat beter bent. Ziek wel goed uit hoor!

Jules: Wat lief dat je vroeg hoe het nu gaat! Ik denk niet meer dagelijks aan m'n miskraam. Zo af en toe dringt het weer ff binnen en dan sta je erbij stil maar je moet toch verder. Ik merk dat ik wel weer bezig ben met zwanger willen worden, maar wel op een relaxte manier zeg maar. Ik hoef niet persé nu, nu, nu. (Over 3 maanden denk ik daar anders over denk ik, haha!) Soms waait er even een jaloers spookje voorbij, maar da's altijd maar kort.

Hier geen tips over speentjes, sorry. Kleine man moest er vanaf het begin helemaal niets van hebben dus valt er ook niets af te bouwen hier. Zou me er niet al te druk over maken en het gaan afbouwen als ze het kunnen begrijpen.

Qua opvoeden zijn wij hier gemiddeld streng denk ik. Driftbuien en geschreeuw wordt genegeerd, goed gedrag gecomplimenteerd en als hij ergens aanzit wat niet mag dan lopen we naar hem toe, zeggen dat het niet mag en halen hem er weg. Hoeken, strafstoeltjes e.a. hebben we hier (nog) niet. Ik ben van mening dat kleine man dat nu nog niet begrijpt en dat het dus nog niet zinvol is. (Kan me goed voorstellen dat iemand hier anders over denkt hoor!) Ik denk altijd maar dat kleine man mij nu nog als het verbod ziet en dat dat zodra ik me omdraai het verbod dus verdwenen is. Veel herhaling hier dus, in de hoop dat het ooit blijft hangen. Consequent ben ik bij dingen waarvan ik echt niet wil dat hij eraan komt. (lees; TV/DVD/stereo/kattenbak/kattenvoer/vuilisbak/hete kraan e.d) Soms zijn er weleens dingen waarvan we het minder erg vinden als hij eraan zit en dan wil de consequentheid nog weleens wisselen.

Moet echt nog wat toetsen gaan nakijken!

Tot later!

Kus Es
Vandaag helaas ziek thuis.

Ik lag gisteren om 20.00 uur te slapen. En vanochtend toen mannetje naar oma was ook weer 2,5 uur. Hoop dat het helpt.

Waarom ben je altijd ziek op een dag dat het echt niet uitkomt (afspraken, afronden van werk....).Ik heb ook echt zo'n vol gevoel in mijn hoofd dat ik me niet eens zou kunnen concentreren. Dit forum lezen is al genoeg iinspanning.

Over vitamine D, wij geven al een tijdje de pilletjes. Gaat erg goed, ik lees jullie nog over druppel, maar ik vind dit echt veel makkelijker. Nu moet ik er dus blijkbaar 4! gaan geven per dag. Maar die kan ik dus al klaar leggen op zijn bordje, erg makkelijk. Hij kan ze ook al zelf in zijn mondje doen, erg knap dat hij die kleine dingen kan pakken, netjes 1 voor 1.

Mannetje heeft vandaag denk ik last van de prikjes, is bij oma meteen bed in gegaan. Was huilerig en moe.
Plien, beterschap!

Hier weer ietsje opgeknapt, maar nog onwijs opgezette klieren en last van keel.

Manlief is sinds gisterochtend ook ziek, ook 39 graden koorts (ik nu tegen de 38, dus gaat wel weer) en loopt echt als een zombie dozen in te pakken en dan weer te slapen etc. Ik ga af en toe zitten, maar heb nog niet in bed gelegen.

Gelukkig is Prinsesje gisteren door de ouders van vriendlief opgehaald van de creche. Vooral 's avonds is het het ergst, dus was wel heel zielig voor haar geweest als wij voor haar hadden moeten zorgen gisteravond. Dat was gewoon niet gelukt denk ik. Maar ik mis haar vreselijk, juist nu ik wat opknap, want ik heb natuurlijk al dagen niet fatsoenlijk met haar geknuffeld en gespeeld. Zaterdag komt ze in het nieuwe huis, ben benieuwd wat ze ervan vindt...

Ons Prinsesje kan loslopen sinds vlak voor de Kerst, maar ze doet het nu pas regelmatig. En dat ze ook echt vanuit zitten kan staan en lopen enzo dat kan ze ook nog niet zo lang.

Wat nu helemaal favoriet is om te doen: spelen met serviesje, potjes, pannetjes etc, als je er maar met een lepel in kan roeren en dan... de knuffels en poppen eten geven, echt schatig!!! En serieus dat ze dan is!

Ik mis haar, boehoe.

Dikke knuffel!!!!
Hier kom ik nog op terug
ah KQ, wat erg is dat he het missen van je meisje!! denk maar vast veel aan zaterdag! veel beterschap en virtuele verse jus d orange voor jullie beiden en ook voor plien!!!! zeik zijn is irritant!!

bri, jij al opgeknapt?

ik ga snel naar m'n werk! tot later. xx
bedoel natuurlijk ziek ipv zeik.. haha
ik ben zo goed als helemaal opgeknapt, twijfel nog of ik morgen weer ga werken of wacht tot na het weekend (als ik morgen niet ga werken moet ik dan ook hele weekend binnen blijven omdat ik maandag pas weer ga werken?)

heb maandag meteen AED-training omdat ik sinds kort ben opgenomen in het kernteam van onze bedrijfs-EHBO-ers.

zaterdag vieren we verjaardag van lief voor de fam. dus heb nog wat boodschapjes te doen van tevoren.

KQ goed te horen dat jij ook weer aan het opknappen bent, balen dat je man nu ziek is. mijne begon woensdagochtend ook al te klagen, ben benieuwd hoe het nu met hem is. Afgelopen nacht was hij een nachtje weg in hotel voor werk aan andere kant van het land.

plieno jij dus ook gepakt door het virus, het klinkt zoals ik me afgelopen weekend en maandag en disndag ook nog trouwens voelde. Met een beetje geluk ben jij er dus ook met een dag of 5 vanaf. Volhouden meis en laat je mannetje maar lekker voor verse jus en andere vitaminen zorgen
He meiden!

Allereerst de zieken: heel erg veel beterschap!

Bri, fijn dat je weer opknapt, ik hoop dat dit de laatste dagen van de griep zijn. BHV'ers zijn hard nodig, goed dat je dat doet. Hoe is de stemming op je werk?

KQ: helaas zijn er hier meer die met je mee kunnen praten: het is echt vreselijk om niet voor je kind te kunnen zorgen. Fijn dat het beter met je gaat, voor ons gezellig. En bedankt voor de tip van het serviesje! Ik ga die van Soepje ook maar eens uitpakken. En dan op zoek naar zo'n leuk klein tafeltje en stoeltje.

Plien: balen, balen, het zit je niet mee deze winter! O ja, pilletjes, die zijn er ook. Ik maak de druppels op en kijk dan verder of we pilletjes geven of doorgaan met de druppels.

Es: raar he, al die verschillende adviezen. WIj kregen er een A4tje over mee. Over dat begrijpen: ik merk dat ze al heel veel begrijpt. Hier gelukkig ook nog geen hoek, maar ik kan me voorstellen dat dat gaat komen, wij hebben een dame die nogal bijdehand kan doen...

Jules: hoe was je cursus?

Jusa: wat een prachtmeid!! En een mooie foto! Wanneer ga je met verlof?

Lil: hoe gaat het daar?

Wij zitten op lijn met de meesten hier, qua opvoeden. Ik vind het erg interessant en ook best moeilijk. Hoe geef je je kind voldoende zelfvertrouwen, bepaalde waarden en normen en waarom verbied je dingen? BIj ons gedoog ik ook dingen, ze mag bijvoorbeeld met mijn telefoon spelen, maar niet met de afstandsbedieningen. Is lastig uit elkaar te houden, maar ze weet het donders goed. Negeren hebben we al toe moeten passen, toen ze niet wilde eten en toen hebben we gemerkt dat dat erg helpt. We hebben er ook overlegd. Ik vind het fijn om te merken dat lief met veel dingen hetzelfde denkt als ik. We hebben wel verschillende tradities voor bijvoorbeeld verjaardagen, ik ben benieuwd hoe dat gaat, tot nu toe volgen we mijn lijn, die is wat gezelliger, maar ja, dat ben ik gewend. Net als eten aan tafel en ik kan niet tegen die bedelkindjes bij de ah om die voetbalplaatjes. Of jochies die in mijn ogen te klein zijn om om 20.00 uur nog in een zwembad te hangen. Soepje luistert vrij goed, ze is bijdehand, en probeert wat, maar kiest snel eieren voor haar geld, de kleine pleaser. Ik ben ook best streng met eten, bang dat ze te dik wordt. Ze krijgt dus echt op vaste momenten iets te eten en niet in een winkelwagentje om haar zoet te houden. Hoe lang ik dat volhou weet ik niet, soms is stil nou eenmaal lekkerder dan dat aandacht vragen. Ingewikkeld allemaal, een kindje groot krijgen.

Ben enorm gaar van een drukke werkweek en voorlopig is het nog druk. Begin april hebben we lekker vrij en gaan we naar een huisje, hoera!

Ik heb loopfilmpjes van Soepje, ik zet de link op gmail!

Tot later, zometeen Wie is de Mol!
Hey!

Oooh, boehoehoe! Ben gewoon aan 't huilen bij een mega-duf programma....Bestemming Bereikt. Twee oma's die elkaar voor 't eerst zagen bij een pasgeboren kleinzoon (zo'n scheetje!). Wanneer houden deze horrormonen acties op?!?

Ook vanuit hier van harte beterschap voor de zieken!

Jules; wat leuk zo'n zwangerschapsmeeting voor 't werk. Werk je bij een groot bedrijf?

Mim; Heftige emoties bij het vertellen van het blijde nieuws aan je vriendin....(kreeg kippevel toen ik 't las). Willen ze geen donor (ooit)?

Luum; Super dat je meisje zo mooi haar eigen CB-lijntje volgt! Je meisje is prachtig!

Soep; leuke vraag!

Met opvoeden kun je niet vroeg genoeg beginnen toch? Ons kleintje zit er nog net een beetje tussenin. Ze begrijpt waarschuwingen nog niet echt, denk ik. Hoewel ze wel reageert op 'eh! bah!'. Vervolgens loopt ze dan 5 minuten 'Bah!' te papegaaien (echt heel schattig). Merk wel dat ik loop te zwaaien met het, door mijzelf altijd verafschuwde, vingertje.

O, Parel-man komt thuis van werk. Ga even sociaal doen!

Ps; hoeveel melk hebben 11 maanden oude boefjes nodig? Pareltje drinkt alleen 's ochtends nog even uit de borst (maar dat gaat denk ik niet lang meer duren voordat ze ook dat afzweert)

Kus voor jullie allemaal!
ha parel, volgens mij mogen kindjes van zo rond een jaar max 400 ml melkprocucten per dag. Ik ga er de ene dag wel s iets overheen hoor, ben daar niet mega stipt in moet ik zeggen..

soep, ben benieuwd naar je filmpjes, zal zo s even kijken.

hier ook cb cijfers: 10750 gram en 79 cm. de arts vroeg of ze al praatte en dingen kon zeggen dus ik zei; nou ja niet echt hoor. beetje willekeurig papa en mama en de naam van de hond en aai aai maar verder.. mimmetje heeft het hele consult door lopen kletsen en de arts verstond van alles : dit, dat, kijk eens, blokken, drie etc.. nou het zal wel

wel leuk een arts die het positiever interpreteert dan je het zelf verteld

prikken werd ze erg boos van maar na de prikken was ze direct weer vrienden met het gehele cb:)

over die vriendin zal ik wat meer op de mail zetten parel. net wat minder gevoelig qua privacy van hen ook.

haha en die horrormonen.. zo'n last nog parel? ik heb er gelukkig heel weinig last van gehad en nu ook weer niet ( lief blij ) maar ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt.

plien, hoe is de stand van zaken bij jou thuis qua ziekte? hoop wat beter dan gisteren!

KQ, succes dit weekend met verhuizen meid! zal wat duimen voor je draaien dat het vlot gaat en je lekker morgenavond kan genieten met z'n 3tjes in jullie nieuwe paleisje.

lil, hoe gaat het bij jou en met de kleine lieve lola? de verkoudheid wat weg? en de stuwing? hoe gaat het daarmee?

es, kan me voorstellen dat de miskraam soms nog keihard langskomt en dat die steekjes van jaloezie er zijn. Geeft niets meid, denk dat dat heel gezond is en ook eerlijk dat je het zegt! jullie hebben denk samen al een goed plekje gegeven en dat is knap! sterkte nog!

Voor jes precies hetzelfde natuurlijk, soms lijkt t even geleden maar t is zelfs voor ons als buitenstaanders zo'n schok geweest dat het voor jezelf toch echt wel de boel even omgooit qua gevoelens en zo denk.

bri, ook voor jou een dikke knuffel. soms is t leven hard en moeilijk!

hoop trouwens dat je lekker thuis bent gebleven om echt goed uit te zieken en dan hoef je echt niet verplicht het weekend ook op de bank te blijven zitten hoor! juist goed om weer wat te doen zodat je er dan maandag weer helemaal fit en klaar voor bent!

meiden ik ga even juus dr meisje kijken en even zelf wat plaatsen op de mail.

kus voor jullie
Oooh, ik was vanochtend Maartjes 1e verjaardag vergeten!

Ik heb me meteen maar aangemeld bij het Ontaarde moeders-topic..

Vriend was het ook vergeten en we werden eraan herinnerd toen opa&oma zingend binnenkwamen. Best erg..

Maar we hadden het wel al een beetje gevierd toen Lisa jarig was, hoor!
shame on you dokkie !!!! oeps kan gebeuren eej,

mij zou het niet overkomen denk ik, maar me lief wel want die weet nog maar amper wanneer ik, zijn ouders, broer en zus jarig zijn (en dan heb ik het dus nog niet over mijn ouders en zus). Ach joh ze werd nog maar 1 dus zelf geen besef van en jij kan het steken op verlate zwangerschapsdementie!!

ben toch nog thuis gebleven hoor vandaag, gisteravond weer helemaal op. Moe en veel hoesten. Niet verstandig om dus vandaag weer al te beginnen. Heb ff contact gehad met onze arbodienst en doorgegeven dat ik maandag weer aan de slag ga, zo hoef ik tenminste van het weekend niet binnen te blijven zitten.

Nog een goede week en dan gaan de duimen weer draaien voor de 4 die in bovenste gedeelte van de tabel staan en nog niet zwanger zijn (of althans nog niet weten of ze al dan niet zwanger zijn). Echt grappig dat we alle 4 zo dicht op elkaar zitten met de NOD, zou leuk zijn als we dan ook alle4 tegelijk zwanger zouden raken dan krijgen we misschien toch nog 2 babies met dezelfde geboortedatum (en dan heb ik het niet over een tweeling).

Zullen we gokje gaan zetten over wie er als eerste positief test?

En wie er de eerste topic tweeling gaat krijgen? hahahah het is duidelijk eej ik ben weer beetje opgeknapt/weer wat positiever gesteld en praatjes voor 10.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven