eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Wij hebben zootjes, tweedehands, en die vallen tenminste niet van haar voetjes. Maar die zijn nieuw dus best duur. Van V&D vond ik waardeloos en wij hadden slofjes uit Zuid-Afrika, meegenomen door familie. Die waren super, maar nu te klein. Wij hebben ook soksloffen van Lief!, maar die zijn nog wat te groot.

Familie in het oosten van het land, bijna in Duitsland, we rijden bijna gewoon rechtdoor!

O, die kleine meid is lekker aan het dansen op de carnavalsmuziek op omroep brabant.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie dat ontvangen? Lachen! Ik word een beetje ziek (haha, leuke woordspeling nu) van de carnavalsmuziek op omroep brabant. Meestal een erg leuke zender, maar nu even niet.

Die van Boumy blijven ook wel goed zitten, maar ook niet echt goedkoop. Maar goed, ik ga toch voor zulke, want beter wat meer geld uitgeven voor iets wat lekker zit dan zo half bakken. Heb je die van de Hema al wel eens geprobeerd?

Veel plezier en sla wel op tijd af naar je familie hè.

Vraagje: heeft iemand hier een kinderfauteuil? Volgens mij zag ik er eentje op een foto bij mim of yas. Waar hebben jullie die gekocht?
Slofjes van Boumy zijn inderdaad goed! Kleine man is hier ook al aan zijn tweede paar bezig. Ze zijn wel duur, maar het wel waard. bij ons in huis draagt niemand schoenen, kleine man dus ook niet. Iedereen loopt hier altijd op sloffen. Qua maat draagt kleine man hier maatje 21. Manlief heeft maat 47 en denk dat kleine man hem achterna gaat.

Juus; wij gebruiken alles van aerosleep. Mocht je daar nog eens vragen over hebben dan moet je maar roepen. Ik vind het een heel fijn systeem.

Vandaag sneu verhaal gehoord, ben er echt een beetje van van slag. Buurvrouw van schoonpa heeft twee dochters, die allebei zwanger waren. De één is een maand of twee bevallen van een gezonde dochter en de andere is vandaag ook bevallen. Helaas is het kindje dood geboren. Maandag wordt het kindje gecremeerd. Manlief overweegt erheen te gaan, ik niet. Trek dat echt niet op het moment. Ik ken de buren van mijn schoonpa goed maar hun kinderen minder goed. Ik denk dat ik maar een kaartje stuur. Wat zouden jullie doen?

Jules; ik heb geen kinderfauteuil maar zou er wel graag één willen. Had er één gezien op kidsimpulz.nl geloof ik. Was wel redelijk aan de prijs (iets van 50 euro ofzo) dus hebben hem nog ff niet besteld. Als iemand hier de tip heeft hou ik me ook aanbevolen.

Soep: wat balen van soepie haar oortjes. Hoop dat het snel weer wat beter wordt. Vond de site die je gelinkt had ook wel duidelijk. Kan me nu wat meer voorstellen bij buisjes. Ik dacht ook altijd meer aan het formaat afgeknipte rietjes. Bedankt ook voor je lieve woorden. Het is echt waar; eerst zien, dan geloven, dan genieten.

Jessel; fijne carnaval! Geniet ervan!

Ik ga een kopje thee zetten in de hoop dat ik dan eindelijk warme handen ga krijgen vandaag.

Tot later!

Kus Es
Jeetje Es, wat een verschrikkelijk verhaal. Het leven is zo oneerlijk, niet meer normaal. Wisten ze dat ze van een dood kindje ging bevallen of is het tijdens de bevalling overleden? Echt vreselijk, verschrikkelijk... Kan me goed voorstellen dat je dat nu echt even niet trekt om naar de crematie te gaan!
Jules; ze wisten niet dat het kindje overleden was. Wel dat het de laatste weken niet goed ging, haar placenta functioneerde niet goed en ze had niet veel vruchtwater. Ze was onder strenge controle van de gyn. Het moet echt de hel op aarde zijn voor die mensen. Zo lang gehoopt, verwacht en gedroomd en dan mag het toch niet zo zijn. Verschrikkelijk...
Wat een geklets hier.... GEZELLIG!

Ik zag in de aanbieding (tsjing tsjing) bij de Scapino ook allemaal kinderschoentjes van dr Visser (wat dat ook mag zeggen). De aanbieding loopt tot morgen, dus op naar de Scapino!

Klavertje heeft zooltjes van de Villa Happ (rond de 15 euro) van het merk Oxxy. Wanneer je ze goed vast klittert, dan blijven ze nog aan ook!

Es: Jakkes wat een naar nieuws. Lief van je lief dat hij wil gaan. Snap dat je zelf twijfelt. Wanneer je ze niet persoonlijk kent, is een lief kaartje toch ook prima. En de volgende keer dat je bij schoonpa bent nog een persoonlijk woord voor de buurvrouw.

OOOOH DAAR KOMT DE POLONAISE VOORBIJ....AANHAKEN....

Jules: Misschien wilde mini Jules wel als prinsesje ipv als zorro hahaha....

Soep: Veel plezier!

Juus: Je verlof schiet al lekker op. Zin in?

Mim: ...Zucht voor op de gmail.... Veel plezier morgen!

We hebben vandaag via marktplaats voor een prikkie een geweldige rugdrager gescoort. Echt zo'n travel-ding. Morgen gaan we even testen.

Luum (shame on me had je echte naam hier gezet): We hebben het al verteld en wel op valentijnsdag. Het nieuws is inmiddels al een beetje geland. Mijn moeder had gisteren al allemaal praktische vragen als 'hoe doe je dat met de kinderkamer', 'moeten jullie ook een duowagen' enz. enz.

Dok: Wat een schrik van je moeder én om dat dan zo laat nog eens te horen. Moeders willen hun kroost blijkbaar nog steeds beschermen.... De schoonmoeder van een vriendin van mij heeft chronische leukemie en dat is met medicijnen goed te onderdrukken, maar natuurlijk eerst maar hopen dat het tòch iets onschuldigs mag zijn!

Volgens mij weten J&M het nog niet; schoonzus kennende wacht ze daar nog even mee tot het echt wereldwijd gebracht kan worden...

Lil: Heb bij jouw verhalen ook weer zin in verlof. Wil ook mijn ouderschapsverlof in 1x opnemen, maar hoorde dat mijn werkgever daar niet zo happig op is bij andere zwangere collega's, dus hoop dat ik niet hoef te strijden. Heb mijn argumenten al klaar! (en ze weten het nog niet eens haha).

Ik ben -na een week verlost te zijn geweest- weer aan het kuchen en aan het snotteren. Echt niet leuk meer!

Woensdag 2e echo trouwens!
*ontwijkt de polonaise, komt van te ver van boven de grote rivieren om carnaval te begrijpen...*

Ben eruit. Het wordt een kaartje met de volgende tekst: "het is bijna ondraaglijk wanneer zoveel verwachting plotseling omslaat in zoveel verdriet". Vond het zelf wel een mooie tekst en het dekt de lading wel denk ik.

Klaver: ben benieuwd wat je werkgever ervan zegt als je je ouderschapsverlof in één keer wilt opnemen. Hij kan er niet veel aan veranderen toch? Ik ga het denk ik ook doen dit keer. Heb trouwens ook mijn ouderschapsverlof nog van kleine man. Denk dat ik dat nog ff bewaar. Klinkt trouwens mooi die rugdrager; foto, foto! Beterschap trouwens.
Es, heb veel aan je nieuws gedacht. Echt verschrikkelijk. Mooie tekst trouwens, voor het kaartje.

Klaver, dan ga ik maar eens naar de scapino, vind er echt leuke schoenen bij zitten! Thanks voor de link.

Zet je een foto van je traveller op gmail? Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Die kleine Jules wil misschien inderdaad liever als prinses . Zal papa niet zo blij mee zijn. hahah

Wanneer ga je het ouderschapsverlof aanvragen? Na de bevalling van Klavertje 2 (nog twee keer haha!).

Even een vraagje aan de moeders:

Die kleine van ons is tussen vijf en half zeven echt zo ontzettend nukkig...Niks is dan goed. Herkennen jullie dit?
Jee Es, dat is echt vreselijk! Brrr, moet er niet aan denken! Je tekst is prachtig en dekt de lading heel mooi.

Es, ouderschapsverlof van kindertjes die in 2009 zijn geboren is 26 ipv 13 weken. Dat is zeker bij ons hééél relaxed! Ik neem 15 weken op en hoef dan pas na de zomer weer te beginnen.

Klaver, das relaxed hoor zo verlof! Helemaal met twee kinderen, dan is het gewoon broodnodig. Echt ik zou gek worden als ik over 3 weken weer zou moeten werken.Ik hoop dat je het kan regelen!

Jules als prinses hé :D Fotooooooo's!

Alaaaaaaaaf! Geen carnaval voor mij dit jaar! Al zou ik me niet hoeven te verkleden want de moeie moeders look heb ik al in de pocket! Lolatje is was aan het spoken s'nachts, blegh.

Nu even eten, broodje gerookte zalm. Had ik gemist 9maanden lang. Ik heb trouwens een chocolade craving zeg. Gister brownies gebakken, heel lekkerrrr. Bovendien blijf ik afvallen dus prima!
Jules; ik herken het af en toe. Het ligt er bij ons helemaal aan hoe lang hij overdag geslapen heeft. Als het te kort is geweest merken we dat tussen 5 en half zeven inderdaad. Wat bij ons nog wel eens helpt is het zingen van liedjes (veeeeel liedjes) en het geven van een soepstengel. Hij pleegt een moord voor een soepstengel. (en dan alleen die van Grand Italia... Hoezo kieskeurig..?)
Jules: herkenbaar. Hier dezelfde tijd. Niets helpt, soms inderdaad een soepstengel. En ik laat haar ook maar gewoon krijsen, het enige is dat ze met haar hoofd op de grond gaat liggen bonken. En bibaboerderij helpt ook....

Es: wat vreselijk, zeg. Je zin is prachtig en alleszeggend. Veel sterkte, ook voor jezelf.

Schoenen zijn gekocht, het zijn roze meisjesschoenen geworden. Probeer snel een foto op gmail te zetten.

Mijn brood is klaar, ik ga lekker eten!
Gelukkig herkenbaar dus. Het is zo raar op zo'n moment. Het ene moment zit ie te lachen en te gieren en ineens slaat het om naar huilen/jengelen.

Ben benieuwd naar je schoenen soep!

Lil, hij was niet echt als prinses hoor , dat zou meneer Jules nooit hebben goedgekeurd. Hij was eigenlijk heel simpel als eendje, maar dat duurde precies een minuut en toen was het pakje uit. Hij houdt zowiezo al niet van gekkigheid aan zijn lijf, laat staan zo'n pekske. hahah.

Fijn dat je aan het afvallen bent. Kun je tenminste ongegeneerd brownies eten. Beter!
lieve es, wat een verschrikkelijk bericht! dat soor dingen zijn gewoon te vreselijk voor woorden. ik vind het knap hoe mooi en pakkend je het hebt omschreven in je tekst voor de kaart! erg mooi! sterkte meis, dit raakt je diep zo dicht in je omgeving!

soep. leuk schoenen, ben benieuwd!

jules, dat uurtje mopperen is hier ook herkenbaard. las laatst een tip in de ouders van nu dat je ze dan moet laten helpen met wat je aan het doen bent, meestal koken dus. nu geven we haar een klein pannetje en een pollepel en mevrouw vindt het prachtig en laat iedereen proeven van haar eten wellicht een idee??

allemaal bedankt voor het meeduimen voor het gmail bericht! we houden de moed er in en hopen dat het snel definitief is!

jules en jessel, allaaaaaf voor jullie!!

vanochtend echo gehad. alles was prima en de uitgerekende datum is nu 10 -8 - 2009.. dan wordt mama ( ikke dus) 30.. haha.. mooi verjaardagcadeau he!

we zullen zien wanneer het echt gaat gebeuren..

t was mooi en bijzonder om weer even te zien hoe echt mensje het kindje al is. nu 24 maart de 20 weken echo.

lieverds , ik ga even liggen want de rest van het weekend is errug druk en ikheb een gezellig hoofd vol snot wat er niet uitwil.. bleh.. snotpijn dus..:(

tot snel en geniet van het weekend en de zon ( als die bij jullie ook schijnt!)

xx mim
Fijn dat de echo goed was Mim! 24 maart dus 20 weken echo, wij hebben hem de 21ste. Wil jij weten wat het wordt? En ga je het vertellen. Ik wel, beide. Ben echt te nieuwsgierig.

En het zou wel bijzonder zijn als jullie op dezelfde dag jarig zijn.
Oja, die tip gebruik ik ook wel eens, maar meestal wil hij in de echte pannen roeren en da's wat te gevaarlijk.
Ah mim! Fijn dat alles goed was, zeg. Ik ga de datum aanpassen en zet de echo er in. Kijken of jij voor je 30ste 2x mama bent! Ik wil graag zwanger zijn op mijn 30ste, dat kan nog lukken.

Die tip gebruiken wij ook, soepje zit vaak in haar stoel bij de keuken, te kijken wat we doen.

Ze heeft trouwens maat 20/21 en we hebben slofjes van Oxxi gekocht.
Mim: Leuk verjaardagscadeautje!

Had jij eigenlijk ooit gedacht voor je 30e twee kinderen te hebben? Ikke niet namelijk en het lijkt nu gewoon te staan gebeuren....

Soep: Goed geslaagd dus!

Jules: Waren de schoentjes van Scapino ook in het echt de moeite waard?

Es: Mooi verwoord hoor!

Vind het wel shit dat ik afgelopen week gehoord heb dat mijn werkgever bij anderen moeilijk deed over het ouderschapsverlof in 1x opnemen (ik heb nu 1 dag in de week van Klavertje 1;-). We willen namelijk na een goede echo woensdag al de kinderopvang regelen, maar moet je dan uitgaan van de termijn zonder ouderschapsverlof of niet... Ik wacht er nog even mee om het op mijn werk te vertellen tot 12 weken (waarschijnlijk red ik dat niet bij mijn directe collega's) en dan moet ik het officieel aanvragen en hebben ze nog een maand bedenktijd. Daar kan ik voor de kdv dus niet op gaan zitten wachten....

Vandaag de rugdrager getest. Dat was een groot succes . We zijn meteen al naar de stad gelopen. Was misschien wel een beetje ambitieus voor een eerste keer, maar ging eigenlijk prima (al vond man het op het laatst best zwaar die 10 kilo -of wat zal het zijn in totaal- bagage, maar dat is misschien ook een kwestie van wennen). Foto op de gmail!
Mim, gefeliciteerd met je mooie echo en de uitgerekende datum op je verjaardag, wow!

Gefeliciteerd met je nieuws op gmail, ik duim dat het allemaal gewoon goed gaat komen!!!

Es, wat een verdrietig bericht. Sterkte.

Nog even een vraag, vandaag werd er bij de folders een menukaart gebracht van een nieuwe pizzeria op een camping hier vlak bij. Nu wil ik niet met mannetje uit eten in een "echt" restaurant, maar deze test willen we wel doen. Misschien gaan we morgen al, als mannetje vrolijk en uitgeslapen is, gewoon lekker op tijd en alleen een pizzaatje en een ijsje. Moet kunnen toch? Iemand ervaring met kind bij dergelijke tent of echt restaurant rond de leeftijd van mannetje nu?

En ik zag een lekkere pizza staan met oa mozzarella, geitenkaas, parmaham, dat mag ik toch allemaal gewoon hebben ondanks zwangerschap? Gewoon even checken bij jullie deskundige jury...

Vanavond een koppie koffie drinken bij onze buren en daarna waarschijnlijk spelletjes spelen. Lang geleden, in de winter spreken we ze weinig. Spontaan afgesproken vanmiddag toen bleek dat we allebei geen plannen hadden. Babyfoon mee, lekker makkelijk.
Oh mim, jullie hebben een mooie rugdrager, maar niet dezelfde als die wij te leen hadden. Bij die wij hadden was de afstelling super belangrijk. Toen hij niet goed zat droeg ik hem op mijn schouders en niet op mijn heupen, misschien vond jou man hem ook zwaar omdat de afstelling niet optimaal was.
Plien: hier wel ervaring met kleine man in restaurants. Goed uitgeslapen, voldoende eten, soepstengels, drinken en speeltjes mee en gaan met die banaan. De ene keer gaat het beter dan de andere maar over het algemeen is het prima te doen. Goed, we moeten niet naar de Librije willen ofzo... Veel plezier morgen!
Mag de vlag uit?! Ik heb bijna 12 uur geslapen met 2 korte drinkpauzes van nog geen 45min in totaal!

Lola heeft om 22.30 gedronken en ging om 23uur slapen (en wij ook).

Ik werd om 5 uur wakker maar Lola lag nog vast te slapen dus ben ik maar gaan plassen.

Om 6.30 werd ze wakker, ging ze drinken en viel aan de borst in slaap, luier verschonen, borst 2 aangeboden maar ze viel weer in slaap.

Om 9.30 werd ze weer wakker, drinken in slaap gevallen heb dr weg gelegd en nu ligt ze nog steeds te ronken! Om 11uur werd man wakker die is er maar uit gegaan want was uitgeslapen (serieus 12uur achter elkaar geslapen!).

En ik lig nu met de laptop in bed want ze zal zo rond 12uur weer wakker worden denk ik.

Doorslapen is één ding maar dít?! WOW! Dit gaat vast nooit meer gebeuren zo maar who cares, ben uitgeslapen!

Mim, prettig nieuws op de gmail. Dit geeft zo'n opluchting weet ik uit ervaring!

Plieno; niets mis met die pizza! Lekker proberen zou ik zeggen.

Leuk avondje gehad?! Wel fijn als je leuke buren hebt!

Klaver, wat een geweldige foto van pap en dochter in de rugdrager! Wat een mooi meisje ook. Zucht.
ff op gmail en niet hier
Bri

Plieno, hoe was de pizza? en je kleine man?!

Hoest met de carnaval babes?

Hier alles ok, we moeten up met dit topic! Stelletje saaierds! Hebben jullie een leven ofzo

Welke taart zal ik vandaag weer eens bakken?!
Zo druk als het zaterdag was zo rustig was het gisteren en is het vandaag. Wat een lieve woorden allemaal op de gmail, krjig er weer traantjes van in ogen als ik het lees. Vandaag en morgen hele dag thuis ivm WTV, er moet maar eens flink gepoetst gaan worden en morgen komt er een vriendin op de T.

Fijne dag meiden

bri1976
Hey Lil! Druk aan 't werk hier hoor (maar toch maar ff kijken op 't forum)! En geef gelijk toe dat dat heeeel saai is!

Ben jaloers op je verlof!

Monchoutaart? Lekkkuuurrrrr!

Ben wel bijgelezen maar geen tijd nu om te reageren.

Heel kort even ego; parelman wil geen regenjas aan. Herhaal; parelman wil geen regenjas aan.....

Aparte ervaring dat manlief nu het initiatief neemt op dit gebied.Ik denk dus dat we voor een 2e gaan. Ach, we zien wel! Word er best blij van (maar ook angstig)! Ik wil dus ook nog niet in de tabel denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven