eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bri; jij bent lief! Knuffel, knuffel, knuffel!
Whaaaaaa! Parel! Wat gaaf! Wat spannend! En straks gaat het sneller dan bij Pareltje en ben je volgende maand zwanger. Whaaa!
Hallo allemaal!

Noodgedwongen moet ik dit stukje in Word typen, Kalissa ontdekt steeds allerlei dingen op de pc die ik nog niet kende. Zo heeft ze het met een mep op het toetsenbord voor elkaar gekregen dat de Viva site nu met echt ENORME letters op mijn beeldscherm verschijnt. het is echt geen doen om dat zo te lezen en/of te typen… En natuurlijk ook geen idee hoe ik dit weer goed krijg als digibeet

Nu maar hopen dat ik genoeg heb onthouden om op jullie te reageren.

Wil allereerst Mim feliciteren met haar mooie echo. En wat leuk, je U/D op jouw verjaardag!

Plieno: Hoe was het in het restaurant? Wij nemen Kalissa af en toe ook mee als we uit eten gaan, en dat gaat best goed. Al eet ze niet zo goed dan, is veel te veel afgeleid van wat er om haar heen allemaal te zien is. Vorige week gingen we naar een pannenkoekhuis en daar kreeg ze een eigen pannenkoekje, in vorm van een konijn. Vond ze erg leuk, maar heeft bijna niks gegeten. Was voornamelijk druk met zwaaien naar andere kindjes.

Es: Bah, wat een vreselijk bericht. Mooie tekst op het kaartje. Heb afgelopen weekend nog 2 keer van die nare verhalen gehoord. Eentje van een meisje van mijn sportschool. Nu 30 wkn zwanger, alles ging perfect, goede echo’s gehad etc. Vorige week deed ze een prectecho maar daar werd ontdekt dat er toch iets niet klopte. Het hartje was niet zoals het zijn moest, en na allerlei onderzoeken bleek dat het kindje een zware hartafwijking heeft (geen kamers, dus het zuurstof-rijke en arme bloed stroomt door elkaar. En daarbij wordt er nu ook nog ernstig rekening gehouden dat het kindje waarschijnlijk down syndroom heeft, gezien de afwijking die voornamelijk bij down syndroom voorkomt. Wat een drama. Gelukkig is die hartafwijking wel te opereren. Maar wat raar dat dit niet eerder aan het licht is gekomen, bijvoorbeeld bij de 20 wkn echo. Als ze die pretecho niet had laten doen was ze waarschijnlijk gewoon thuis bevallen, met alle gevolgen van dien...

En gister vertelde mijn buurmeisje over haar schoonzusje die pas de 20 wkn echo had, dat dat ook helemaal mis was. Zo’n soort zelfde hartafwijking, maar ook in het hoofdje van alles mis in de hersenkamertjes. Kindje zou zwaar gehandicapt zijn en daarom hebben ze besloten de zwangerschap af te breken. Afgelopen weekend heeft ze medicatie gekregen en ik geloof dat ze vandaag wordt opgenomen in het ziekenhuis. Afschuwelijk. Als ik dit hoor ben ik extra dankbaar dat het bij ons allemaal zo goed is gegaan.

Lily: Ben je er al uit wat voor taart het gaat worden? Ik heb gister een hazelnoot cake gebakken, ook erg lekker. Zometeen nog even de glazuur erop doen. En lekker uitgeslapen, wat kun je daar van opknappen he!

Wij moeten hier ook allemaal afkicken van het uitslapen, we hebben een weekje vakantie gehad waarbij we nooit voor half 10 opstonden. Kalissa slaapt vaak nog langer dan wij. Wat hebben we daar een geluk mee!

Jules: Hier vooral een nukkig kind als ik geen aandacht voor haar heb, zoals bijv. als ik achter de computer zit, dan móet ze gewoon op schoot en slaat vervolgens het toetsenbord aan gort. En met het koken hetzelfde verhaal, dan wil ze graag op de arm. Dat los ik dan maar op door haar speelgoed naar de keuken te verhuizen en samen liedjes te zingen.

Bri: Wilde al een reactie op gmail zetten, maar ik zie dat je hier ook al hebt gepost. Ik wilde zeggen dat ik je reactie helemaal begrijp. Is niks raars aan, denk dat iedereen zo zou denken. En zoals iedereen je al heeft laten weten, je kunt hier altijd terecht op onze virtuele schouders.

Wow Parel! Wat een leuk nieuws, wat spannend! :-)

Op you tube kwam ik een filmpje tegen dat behoorlijke indruk op me heeft gemaakt. Een vrouw die zingend haar weeën opvangt. Geweldig, wat een rust straalt die vrouw uit. Tijdens dit stukje krijgt ze zelfs 2 weeen, dat zie je bijna niet. Wat een verschil met mij, die rollend, grommend en in kussens bijtend het matras over ging. Voor mij onvoorstelbaar dat mensen dat zo kunnen! Ga het proberen de volgende keer!

http://www.youtube.com/watch?v=z3WA9iHz5ww
Zo de saaiheid is enigszins verdreven door de regenjas-mededeling van Parel haha. Leuk dat je man ineens een boycot start zo bijna een jaar na de geboorte van Pareltje!

Let the party begin!

Bri: Tissue jouw kant op!

Lil: Even van leven ruilen?

Gisterochtend voor het eerst weer overgegeven (in de prullenbak). Ik had zo'n etos mamavitamine gehad en die kwam er in brokjes weer uit. Zo goor; die dingen moet je niet voor niks in 1x doorslikken.

Verder komt er zo nu en dan een vlaag misselijkheid voorbij waaien. Vooral tussen 17.00 en 19.00 uur.

Herken het precies, dus dat is wel grappig. We kunnen er nu ook wel om lachen, omdat het zo herkenbaar is.

Heb ergens een hartje-teiltje gezien, maar weet niet meer waar. Leek me wel toepasselijk!

kus Klaver
Blond: Je ziet het alleen een beetje aan haar gezicht, maar voor de rest lijkt ze zich volledig op het zingen te concentreren.

Ik herinner me vooral dat ik vrij rustig aan het puffen en aan het steunen was, maar met een weeënstorm in bad liggen zingen, dat nou ook weer niet.
Klaver: Voor het eerst weer overgeven dus. Hoewel die misselijkheid me vreselijk lijkt, is het wel een gevoel van zwanger zijn, wat ook weer heerlijk is... Denk ik, geen ervaring mee. Maar gek genoeg vond ik het wel eens jammer dat ik nooit misselijk was tijdens de zwangerschap. Ik merkte aan niks dat ik zwanger was en had denk ik met plezier boven de pot gehangen. Zeg ik nu, hihi. Als het zo zou zijn piepte ik wel anders.

Maar een hartvormig teiltje kan het leed misschien verzachten

Leuke foto op gmail trouwens, met die rugdrager. Heb alle foto's even bekeken, wat hebben we toch leuke kindjes

Ga straks even wat nieuwe plaatsen.
sorry meiden, ik maak het voorlopig niet gezelliger. Parel, u roept, wij zetten u in de tabel...
Maar je bent wel lief Soep
He ladies,

Heb wel bijgelezen maar niet gereageerd. Te druk!

Klaver, een hartjesteiltje vind ik wel stijl hebben. Go girl, hopelijk duurt het niet te lang.

Parel, zonder regenjasjes. Spreek het maar niet te hard uit want straks schrikt hij en gaat hij ze weer zoeken. Heb je het idee dat jullie op kanshebbende dagen gesxt hebben? Oftewel, is er hoop dat je zomaar in de tabel schuift als Yas?

Blond, krijg de kriebels bij je spookverhalen. Ben erg benieuwd naar de foto's, ga gelijk ff kijken.

Zingen tijdens de weeen is dus de remedie? Ik mag van mijn man nog niet eens zingen in de douche........

Woensdag ga ik ook bakken. Wat zal ik maken? Die monchoutaart klinkt goed!

Iemand ervaring met de lodger shelter? We waren aan het kijken naar een voetenzak voor onze maxi en ik vond dit wel een leuk alternatief. Denken jullie trouwens dat ik een voetenzak nodig ga hebben?

Mijn leven van de afgelopen dagen:

Afgelopen vrijdag naar de 9mnd beurs geweest. Ja, ik was een van die mensen die om 18.00 uur met haar gratis kaartje binnen probeerde te komen. Wat een ellende was het daar zeg, veels te druk, veels te lange rijden (en veels te veel geld uitgegeven voor errug leuke spullies). Zaterdag bij babyellende geweest om kwagen (Bugaboo) en maxi te bestellen. Zondag helemaal niks gedaan. Vandaag te hard gewerkt, zo naar fysio en pufclub (1e keer). Heb mezelf morgen een uitslaapochtendje cadeau gedaan. Baas kan me wat!!!!!!!

Morgen 3 en overmorgen 1 kijker. Hoop dat er een potentiele koper tussen zit.

Er staan trouwens recente buikfoto's op gmail.

Ga nog snel ff wat eten...

Lfs
Ja hallo ! Still alive .. .alleen niet kickin' ....

Heb zoveel last van bekken / rug bleh ...... en kindjelief is al een week ziek. Hij heeft koorts, zere oortjes, veel hoesten. Ik denk niet dat er veel aan te doen is maar morgen ga ik toch maar even de dokter bellen, het duurt zo lang.

Hoe is het hier verder? Ik loop een beetje achter geloof ik !

Juus, ook naar de 9-maandenbeurs geweest ? Haha, ik ben zaterdag geweest met een vriendin / oud collega. Ik had hier al een topic erover gelezen maar ik vond het wel meevallen, het was wel druk maar ik vind het wel te doen. Kun je nog lopen na al dat geslenter daar? Heb je nou ook zo'n hippe Nijntje shopper? hi hi.

Ik heb geen ervaring met de shelter van Lodger maar we hebben wel een Lodger doek, een lekker kleedje dat ook al slaapdoek gebruikt kan worden. Echt heerlijk !

Nu we toch bezig zijn, iemand ervaring met de draagdoek van Draagdoek.nl? Ze stonden op de beurs in de RAI, ik zou er wel erg graag eentje willen hebben maar ben benieuwd of jullie 'm kennen.

Gefeliciteerd met jullie goede echo Mim ! Fijn ! Leuke datum ook !

Da's ook toevallig, zie hier dat het over slofjes gaat. Toevallig vanavond online nieuwe sloffen gekocht (voor de vakantie en voor van de zomer). Ik vraag me alleen af hoe ze dat op de creche doen. Ik bedoel, binnen heeft hij dan lekker slofjes aan maar als ze naar buiten gaan, dan kan hij die natuurlijk niet aan om op te lopen. Zouden ze daar aan denken / op letten?

Haha Blond, leuk he, als ze het toestenbord ontdekken. Hier is de muis echt favoriet. Het liefste slaat hij er hard mee op de tafel. En daarna op een goede tweede plaats komt de spatiebalk.

Zaterdag hebben we trouwens de 20 weken echo ! Jongen of meisje? Er mag nu ingezet worden !! Jaaaaahhhhaaa, rien ne va plus !

Zie je een gewoon restaurant niet zitten Plien? Ook niet als je om 17 uur zou gaan met alleen een hoofdgerecht? Dat doen wij nl, dan is het net te doen. Maar eh... volgens mij mag je al dat lekkers op die pizza gewoon hebben hoor Eet smakelijk alvast !

Leuk Klaver die kinderdrager ! Wij willen er ook eentje, het is alleen even de vraag of ik uberhaupt wel tot wandelen in staat ben op de vakantie, maar verder is het echt een te gek ding vind je niet?

Ga even thee zetten, en dan vroeg bedje in. Dikke kus !
Yas, wij hebben een draagdoek van draagdoek.nl. Prima ding, helaas te weinig gebruikt. Knopen moet je even leren, maar je kan hem bij winkelen bijvoorbeeld thuis al omknopen en dan bij de winkel de baby er in hijsen. Hij is nu in bruikleen bij een vriendin. En bij zo'n doek geldt: baby moet er een beetje in leren liggen. Soepje vond het meestal erg fijn, lag lekker te slapen. Ik zal een foto op gmail in de map van Soepje zetten.

Een stem voor een meisje!

Juus: wij hebben onze voetenzak nu uitgeleend, baby van vrienden is te klein voor wandelwagen, maar wil rechterop zitten dan de kinderwagenbak. Wij hebben hem veel (in de winter altijd) gebruikt, maar wij hebben dan ook een kindje in de winter groter zien worden.

Een vriendin van mij heeft de lodger en legde haar kindje ook in de kinderwagen in/onder dat ding te slapen en heeft hem heel veel gebruikt. Ik heb alleen geen idee hoe dat met lente-/zomermoeders is....

Ben gaar.

Wel nog een knuf voor Dokkie, omdat ik je vergeten was en het naar nieuws is.
Juus: wat een mooie buik!
Yas: ik stem voor een jongen! Bij kleine man op de creche worden de sloffen altijd gewisseld voor schoenen bij het buiten spelen. Zomers hoeven ze geen sloffen aan en zijn alleen schoenen ook goed. Ze spelen dan toch de halve dag buiten.

Juus; wij hebben een voetenzak voor de maxicosy en hebben hem ook echt veel gebruikt. Maar het is wel zoals Soep zegt; ik heb geen idee of dat met voorjaars/zomerkindjes ook zo is. Geen ervaring hier met de Lodger shelter, vond ze er wel altijd gaaf uitzien.

Klaver; balen dat kotsen in de vuilnisbak. Hoop dat de misselijkheid verder meevalt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen naar de VK, maar verwacht niet veel bijzonders. Moet ze even overtuigen van de (psychische) noodzaak van een vroege echo, haha! Verder is manlief morgen ook vrij en hebben we dus een lekker dagje met zijn drieën. Zin in! Vandaag beetje rustig aan gedaan, beetje boodschappen doen, op de koffie geweest bij een vriendin, even naar school geweest voor een studiemiddag en een beetje gewerkt.

Ga nog even mijn laatste lessen afmaken.

Liefs Es
Dit meen je niet!

Zit een uur te typen, op iedereen een reactie........ WEG!!!!

Ben boos op stomme VIVA!!! En op mezelf dat ik deze ene keer geen CTRL-C heb gedaan!!!!!

AAAAAAAAH!
Yas: Ik stem op een jongen.

Jusa: Mooi buikje! En succes met de kijkers die hopelijk kopers gaan worden.

Es: Succes bij de Vk morgen. Hoop dat het gaat lukken met die vroege echo.

Heb een paar nieuwe fotootjes op gmail gezet! De laatsten waren al behoorlijk oud.
Bri, ik las je bericht op gmail. Meisje, wat krijgen jullie het toch voor jullie kiezen zeg! Vanuit hier een hele dikke knuffel en ik jouw gevoelens, daar is niets mis mee. Heel begrijpelijk dat dat nu allemaal zo voelt. Knuffel voor jou en voor Bri-man!

Vanochtend nieuwe schoenen voor die kleine gekocht. Van Scapino! Thanks voor de tip Klaver. Het zijn is de Canvas Klittenbandschoen (blauw) geworden. Een aanrader van Dr. Visser (haha). Die kleine van ons zit ook een beetje tussen 20 en 21 in. Deze zijn ook leuk voor van de zomer dacht ik zo en dan kan hij er nog ff ingroeien.

Vanmiddag ook nog even langs Van Haren (had daar leuke sneakers van nike gezien).

Klaver, hoe lang is het voor jullie lopen naar de stad?

En over de opvang. Hier is het zo dat je zo ongeveer een half jaar voordat je weet dat je zwanger bent KDV moet aanvragen. Omdat het bij ons de tweede is hadden we “geluk”. Ik hoef nu maar 3 weken onbetaald verlof op te nemen tot die tweede kleine naar het KDV mag. Kun je niet met jouw KDV overleggen dat je gewoon alle uren aanvraagt en zodra je in overleg bent geweest met je baas, dat je dan definitief het aantal uur door geeft? Misschien beter wat te veel uren dan te weinig. Opzeggen kan altijd.

Plien, hoe was het pizza eten met mannetje? En leuk dat jullie zo’n goed contact hebben met de buren. Wij hebben ook echt toffe buren. Eten best vaak samen en ’s ochtends koffie drinken enzo. En het is heel erg handig met de babyfoon. Ff boodschapje doen? Babyfoon bij de buren en gaan met die banaan.

Lil, wat is het leven toch ineens anders hè, als je zo lekker hebt kunnen slapen! Lola is een kanjer!

Parel, gefeliciteerd met de non-regenjassen periode! Te gek zeg. Kan me voorstellen dat je er even aan moet wennen.

Blond, ik druk altijd op reset als ik het echt niet meer weet! Die kleine van ons had laatst ook de “uit” knop ontdekt. Midden in een stuk wat ik aan het lezen was…

Jeetje mina, wat een verhalen zeg… Wat ben je dan toch inderdaad gezegend met een gezond kindje. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar dat is het gewoon echt niet.

Ben benieuwd naar jouw filmpje. Ga ik straks even kijken!

Klaver, ik moest ook spugen van die etos brokken. Men, wat zijn die groooooooot!!!!!!!! Ben weer terug bij mijn vertrouwde gravitamon. Die zijn tenminste niet zo groot. Heb je het hartje nog gevonden? Zag laatst bij kunst-en-kitsch zo’n delfts blauwe spuugbak voor pruimtabak. Erg mooi. Misschien ook een idee

Juus, wat te gek dat jullie nu al zoveel kijkers hebben! Nou maar duimen dat er kopers bij zitten. Grote kans iig. Fijn.

Yas, ik heb thuis zo’n draagdoek liggen, maar heb er tot nu toe alleen nog maar ruzie mee gehad. Vind hem zo lang! Ik ga binnenkort eens naar een winkel voor een instructie. Misschien kun je hem eens uitproberen ergens?

Wanneer gingen jullie ook al weer op vakantie? En welke slofjes hebben jullie gekocht?

Jouw vraag over binnen/buiten schoeisel. Geen idee hoe dat bij ons KDV is. Wij geven hem vanaf nu gewoon buiten schoenen aan en binnen loopt hij op z’n sokken of blote voeten. Ik denk dat je dat best eens zou kunnen vragen. Lijkt mij helemaal niet gek.

Soep, wil jij mij 9 mei uitleggen hoe zo’n doek van draagdoek.nl werkt? Dan neem ik hem mee. Kan Yas hem ook testen.

Hoe gaat het nu met je? Neemt de persoon die het zou moeten z’n verantwoordelijkheden?

Es, hoe was het bij de VK? Beter gevoel bij deze? En mag je eerder “op echo”?

Juus, ik maak zelf maxi-cosi jassen. Zowel winterproof als zomerproof. Ik wil je wel wat foto’s sturen! Ze zijn erg handig en hebben meerdere functies: maxi-cosi jas, speelkleed en deken.

Ik ga nog even wat internetten! Tot later meiden.

Liefs Jules
Blond, wat een filmpje zeg! Echt knap als je zo je weeen op kunt vangen. Misschien moet ik ook maar een liedje in gaan studeren. Ben alleen bang dat er dan geen gyn of vk meer in de kamer blijft
Zoooo rustig hier...

IK heb ook niet veel te melden. VK was prima, geen bijzonderheden. Moet 6 april terugkomen dus da's nog een end weg. Echo kan op 9 maart. Gelukkig dus al over twee weken. Assistente deed eerst een beetje moeilijk, wilde de echo pas in week 12 plannen, maar dat leek mij niet zo'n strak plan. In overleg met de VK afgesproken dat ik 9 maart kan voor de termijnecho (ben dan een week of 7/8) en dat we dan een paar weken later de echo voor de nekplooimeting laten doen. Weet nog niet of ik deze VK nou beter vind dan die vorige, VK die ik gesproken heb was prima dus het zal allemaal wel goed komen. Jammer dat mijn VK uit Utrecht hier geen bevallingen en controles doet haha!

Ga even mijn spullen bij elkaar zoeken voor morgen,

Kus Es
Errug rustig inderdaad

Es, prima VK bezoekje dus gehad met een goede afloop (snelle echo;-)). Goede deal toch om het zo te doen. Volgens mij heeft het ook geen zin om het eerder dan 7/8 weken te echo-en omdat er dan de kans hebt dat het hartje nog niet zichtbaar is. En nu krijg je 2 echo's. Dubbel leuk eigenlijk.

Zelf ook vandaag naar de gyn geweest. Was een andere dan degene die tot nu toe de begeleiding heeft gedaan dus ik moest ff wennen. Manlief ook. Controles waren goed (bloeddruk, gewicht (+10 kg sinds de eerste weging met 12 wkn) echo en pies) Gyn heeft me opgedragen om te stoppen met werken vanwege de vele harde buiken. Tja en als hij dat zegt....... Morgen dus baas bellen om afspraken te maken om de laatste dingen af te ronden donderdag en vrijdag en dan voorlopig bankhangen.

Vandaag trouwens mijn nieuwe buik/bekkenband (tegen de pijn) binnengekregen. Aanrader van de fysio. Hij draagt heerlijk! Yas, als je interesse hebt moet je het maar laten weten, dan zoek ik even de website waar ik heb besteld heb.

Jules, maak je even stoere schoenenfoto's van de kleine. Ben erg benieuwd!

Aha, draagdoekworkshop tijdens de meeting. Ik doe ook mee!

Blond, foto's zijn leuk! Wat is Kalissa groot, zie haar zo tussen de kleuters rondlopen. Nog ff niet doen hoor.

Voor de tabel:

verlof, 10-3 controle gyn
Meiden, heb ook niet zoveel te melden. Ben moe, maar heb vandaag wel een prettige werkdag gehad. Is wat rustiger in mijn hoofd.

Soepje heeft zelfs in haar andere oor prut zitten, maar is vandaag gezellig geweest. Gisteren heb ik haar eerder van de creche gehaald. Op 24 maart gaan we weer naar de KNO-arts.

Jusa: verstandig dat je met verlof gaat. Tijd voor bankhangen en je kindje verder uitbroeden. Taarten bakken?

Es: fijn dat die afspraak staat! Hij staat ook in de tabel, dan is het echt!

Blond: wat is Kalissa een leuk meisje. Zo vrolijk! Ben wel jaloers op haar staartjes, ik vind haar echt een meisjemeisje, grappig is het verschil met Soepje.

9 mei wil ik best workshoppen, hoor. Heb alleen mijn eigen draagdoek niet bij me.

Wij gaan weer lekker aan de 'klus' deze week, ik heb er zin in, haha!

Ik ga was ophangen en dan nog even de Linda. lezen in bed.
hahah soep goede opmerking over je bezigheden van deze week, heel herkenbaar.

Wij kijken nog ff mijn tent is top af (zijn er deze keer weer bekenden van iemand van ons bij????) en dan lekker douchen (kon niet bij sportschool ivm legionella) en onder de wol.

morgen eindelijk weer werken
Ja er zijn weer bekenden bij! Horeca-nederland is nogal klein... Een van die meiden uit Amersfoort is een bekende van manlief. Niet zo bekend als René en Jasper trouwens, die waren wel heel bekend, haha!

Ik ga ook slapen. Weltrusten!
Even kort, Ja Jusa, graag, gisteren even contact gehad met de fysio en ze zei dat ik toch maar aan de band moest ....

Ik draag ook zo'n strakke buikband, echt zo fijn ook. Goed dat je met verlof gaat meis, je lichaam zegt dat het tijd is om te gaan nestelen

Ga zo mannetje naar opa en oma brengen, eerst even langs de huisarts en dan door. Uurtje rijden. HIj heeft nog steeds koorts en is hartstikke ziek. Maar donderdag kunnen we allebei geen vrij nemen dus lossen we het zo op. Opa en oma passen dan niet een vaste dag op, maar als er iets is, mogen we hem altijd brengen. Dat is toch ook fijn.

Kom vanavond nog even terug om bij te lezen en te reageren !
yas, heb het even op gmail gezet.

vandaag chocoladecakejes gebakken. mmmmm
Ah Jusa ook aan het bakken! Ik kan je dat taart recept van mij ook zeker aanraden! Ik ben nu into brood maken, haha.

Wat ben je mooi! Super mooie nieuwe foto's!

Fijn dat je nu thuis kan blijven. Ik verwacht vanaf nu dagelijks verslag! Wie had gedacht dat wij tegelijk verlof zouden hebben. Jij met je baby in de buik en ik nu met de baby óp mijn buik. Zo zó fijn!

Verder ben ik nogal into die vliegtuig crash, vreselijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven