Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Ik ben er ook weer.

Dit jaar gaan we met het personeel een weekend weg en ik zit sinds kort in de personeelsvereniging dus we moeten iets verzinnen.

We willen graag iets actiefs doen maar heel veel is al gedaan. Survival, downhill steppen, clinic ijshockey, brandingraften, paintballen en nog veel meer.

Weten jullie nog leuke locaties of activiteiten?

Hoi hoi,

Pebbs, abseilen, van dat legergedoe met zo'n muur overklimmen...(dat heeft toch ook gewoon een naam? Kom er even niet op).

Mmmoi, jahaaah, kapla!!! Wordt hier dagelijks mee gespeeld, door beide jongens. Groot succes. Wij hebben overigens BBlocks, is goedkoper, zelfde kwaliteit. Van dit merk heb je ook weer knikkerbanen die je kan gebruiken. Superleuk! Verder een Aquaplay, spelletjes, muziekinstrumenten.

Was zaterdag ziek, vrijdagnacht werd ik misselijk, heb de hele nacht gespuugd. Zaterdag zouden we met elkaar naar de dierentuin gaan. Lief, Mats en Sverre zijn met z;n drietjes gedaan en hebben het super gehad. Lief had de filmcamera mee en heeft een echte avonturenfilm opgenomen met de jongens. Ik heb zo gelachen! Zondag hele dag gezongen en gedanst. Was nog wel een beetje brak.
Hoi...

Sorry dat ik zomaar inbreek op jullie gezellige lijntje, maar ik denk dat ik bij jullie het beste te rade kan gaan. Mijn zoontje is van dec. 2006 en zit nu in groep 1/2 De rapportbesprekingen(in hoeverre je natuurlijk van een rapport kunt spreken) komen eraan, en ik weet dat nu de beslissing gaat vallen over wel of niet doorstromen naar groep 3.

mijn zoontje is nogal een vlugge. Met zijn 3,5 jaar werd me al gemeld op de peuterspeelzaal dat meneer daar wel klaar was... maar we met het gat van een half jaar zaten. Hij heeft zijn tijd daar volgemaakt met het oppikken van de jongste peutertjes en helpen met de juffen. Zodra hij in groep 1 mocht beginnen was hij 'thuis' . Echter na een half jaar, dus begin van het nieuwe schooljaar begon hij te klagen over saai, en niet meer naar school willen. Ik heb dit met de juf besproken, en die is hem extra gaan uitdagen. Na de kerstvakantie is ze hem steeds meer gaan betrekken in de activiteiten van groep 2, en ik zie meneer opbloeien. Hij staat weer om 7 uur naast zijn bed, en vraagt me niet meer of hij 2 keer naar school moet die dag(ze hebben hier nog ouderwetse middagpauze) en is zo trots als een pauw dat hij 'grote kleuter dingen' mag doen.

Nu komt dus de bewuste bespreking waarin besloten gaat worden of we hier mee doorgaan of dat hij toch groep 2 blijft doen komend schooljaar. Enerzijds sta ik er volledig achter om hem naar groep 3 te doen, hij lijkt er volledig aan toe, lijkt ook prima mee te komen met de taakjes , maar blijft evengoed 5 als hij in groep 3 terecht komt. Op alle vlakken is hij ouder dan hij is.. het klikt beter met de oudste kleuters als met de jongste kleuters, cognitief maak ik me ook helemaal geen zorgen..... maar toch, het knaagt... en wil wel graag een goed onderbouwde keus maken voor ik met de juf het gesprek inga....

Ofwel. heel graag jullie ervaringen en meningen......../???

groetjes, marluda, mama van een 5 jarige whizzkid
Hoi marluda (ik zou je echte naam ff weg halen)

Zo te lezen is je zoon er cognitief idd wel aan toe, maar hoe is hij sociaal/ emotioneel?

Hier op school is het in groep 3 echt aanpezen geblazen en moet er echt geleerd worden, terwijl in groep 2 het nog een mix is (er wordt naar groep 3 toe gewerkt, maar er is ook tijd om lekker te spelen en te knutselen)

Maar het ene kind is er ook eerder aan toe om echt te gaan leren, dan het andere kind natuurlijk.

Dat is het lastige met kinderen die in deze periode zijn geboren en halverwege een schooljaar 6 worden.

Ik denk dat de juffen onder ons je wel een goed antwoord kunnen geven. En punten waar je op kunt letten bij je zoon.
Hallo Marluda, leuk dat je even langskomt! Toevallig zitten een paar van 'onze' kleuters in groep 2 en schrijven er ook 2 juffen mee.

Mijn eigen zoon is van eind januari. In zijn geval is er nog totaal geen sprake van dat hij deze zomer na groep 3 gaat. Maar ik denk dat je hier wet wat ervaringsdeskundigheidsadvies kan krijgen, hahaha

Overnmorgen sollicitatie. Spannend! En wat ook zo spannend is, is dat er veel baby's in mijn omgeving geboren gaan worden. Paar vriendinnen staan op springen!!! Spannend!!!!
Ah mosterd, Ik had mijn scherm lang open staan en ben andere dingen gaan doen. Zelfde als wat Ringel zegt dus, hahaha
Ringel, ik zag net die foto van jou en Mayte op FB voorbij komen! Ooooooh, wat een schatje!!! En fijn he, dragen!!!! Maar eigenlijk is dit niet zo'n heel beste manier van dragen. Ik heb zelf ook zo met de Mats en Sverre gelopen maar heb in de tussen tijd veel gelezen en gehoord over ergonomisch dragen. Dat betekend dat het gewicht niet op het kruis hangt, maar over het lichaam verspreid wordt. De beentje 'bungelen' dan niet, maar zitten om je lijf heen. Ook het dragen van het gezicht naar voren wordt afgeraden omdat je kind dan de rug onnatuurlijk hol houdt. Ik draag Timme in een Bondolino. Daarmee kun je vanaf de geboorte dragen op de buik en later op de rug. Ergonomische dragers zijn niet eens duurder dan een babybjorn. Kijk anders eens op het topic van Wen;

Draagdoeken en andere dragers - voor al je draagvragen 6

Volgens mij paar jaar geleden door Pebbs gestart!

Sorry, als ik opdringerig overkom, dat is absoluut niet mijn bedoeling!
hahahaha nee hoor die foto was bedoeld voor een vriendin die volgende maand gaat ploppen. Zij hebben zo'n babybjörn aangeschaft en ik heb haar een aantal andere dragers (waaronder de bondolino) aangeraden omdat die (zoals je zelf al zegt) ergonomisch veel beter zijn. Maar ja, hoogzwangere vriendin die niet echt de meest geweldige zwangerschap heeft, tjokkie vol met hormonen...beetje lastig om dan tactisch te vertellen dat de drager die ze hebben niet de meest handige is (ga ik tzt wel doen)

Ik heb Mayte denk ik 1 of 2 keer in de babybjörn gehad maar daarna was ik er ook klaar mee. Ik heb toen van Pebbs een tricoslen geleend voor Fenna en die heb ik wel veel gebruikt. (en Mayte draag ik niet meer hoor die is me een tikkie te zwaar)
Allereerst @Marluda:

Welkom, leuk dat je ons een vraag komt stellen, dan neem je kennelijk aan dat wij heel wijs zijn, haha

Hier een ervaringsdeskundige én onderwijzeres in één! Mijn dochter is van 26 december en doet het ook behoorlijk goed op school. Ze is vorig jaar januari in een instroomgroepje gestart en sinds dit schooljaar zat ze in groep 1. Dit bleek echter te gemakkelijk voor haar te zijn, ze had totaal geen uitdaging. Ze klaagde niet over school hoor, maar was er ook haast nooit enthousiast over. Ik vond het allemaal wel dikke prima, totdat ze thuis erg vervelend begon te worden (het was altijd al een pittig ding, maar nu werd het bijna onhandelbaar voor ons) en ik van alle kanten signalen kreeg dat ze niet lekker in haar vel zat. Vervelend doen bij de oma's (die oppassen als ik werk), niet eten bij de overblijfmoeder en daar heel uitdagend gedrag vertonen en thuis af en toe niet te handelen zo vervelend.

Ik zat eventjes met mijn handen in het haar, maar toen ben ik op school gaan praten en heeft de juf de Cito M1 (midden groep 1) afgenomen. Dat is op Jasmijns school niet standaard (daar toetsen ze pas in juni groep 1; dan had ze dus al anderhalf jaar onderwijs gehad!!! veel te laat, volgens mij) maar op mijn verzoek is het toch gebeurd.

Omdat ze de taaltoets direct foutloos maakte nam de juf contact met mij op dat het haar ogen geopend had en dat ze groep 2 (M2) toetsen af wilde gaan nemen, en niet verder wilde gaan met groep 1 toetsen. Natuurlijk ging ik direct akkoord. Na alle Cito's heeft de juf ook nog fonemen/grafemen toetsen afgenomen, de letterkennis toets en nog iets van een luistertoets ofzo. Van alles, schiet mij maar lek. Ik heb zelf altijd bovenbouwgroepen dus weet als juf erg weinig van kleuters af, alleen als moeder

Na de voorjaarsvakantie moesten we op gesprek komen en waren alle resultaten binnen. Jasmijn had voor taal nog steeds een A gescoord en voor Cito rekenen een D, weliswaar een hoge D maar toch echt dik onvoldoende. Ook letterkennis, fonemen grafemen en dergelijke had ze heel goed gemaakt. Twijfel alom omdat rekenen zwak is (maar ook nog nooit eerder aangeboden!) en ze soms ook nog wat 'jong' gedrag vertoont. Maar ja, wat is jong...verandert dat nog, of is dat gewoon haar karakter? We hebben samen met de juf besloten dat ze overgaat naar groep 2 en dat we in juni, na de toetsronde, weer om de tafel gaan om de definitieve beslissing voor de overgang naar groep 2 óf 3 te nemen. De juf gaat vooral met rekenen nu hard aan de slag om dat omhoog te krijgen.

Toevallig ben ik vandaag bij mijn kleutercollega langs gegaan voor advies. Zij heeft een cursus gedaan genaamd 'herfstleerlingen en de overgang naar groep 3' en heeft mij haar cursusmap meegegeven vol artikelen en dergelijke hierover. Ik ga dit deze week doornemen, misschien kom ik nog op wat tips. Ik wil vooral weten wat Jasmijn qua gedrag zou moeten laten zien om te bewijzen dat ze 'rijp' is voor groep 3 volgend schooljaar. Gelukkig hebben wij nog tot juni om ons in te lezen en Jasmijn om zich te ontwikkelen.

We hebben ongeveer net zoveel voors als tegens en daarom maakt het de beslissing zo moelijk.

Voors: Jasmijn is groot voor haar leeftijd, heeft veel vriendinnen in groep 2 (meer dan in 1), scoort zeer hoog op taaltoetsen.

Tegens: Jasmijn scoort zwak op rekentoetsen, vertoont nog vaak jong gedrag (kan niet goed tegen haar verlies, wil zelf bij keuzes het mooiste/grootste, laat niet een vriendinnetje kiezen, maar kiest liever zelf en maakt anders ruzie, concentreert zich niet 100% in de kring-of is dat verveling?, is niet altijd betrokken bij het gesprek-dit moet wel verveling zijn want thuis weet ze 100% van de schooldag na te vertellen.

Waarom vraag je niet op de school van je zoon of je ook in juni kunt beslissen? Dan is er weer een toetsronde geweest en weet je ook beter hoe hij ervoor staat. In vier maanden kunnen kleuters met wat extra aanbod ook nog heel erg ontwikkelen.
Zo, nu @de rest. Eerst maar dat stuk voor Marluda gepost, voor jullie niet boeiend meer, mag je overslaan Maar ik was bang dat het kwijt ging dus gauw gepost en nu weer verder.

Mijn werkweek zit er alweer op, nu lekker huishoudelijk doen en voorbereidingen treffen voor Thijmens verjaardag, hij wordt dus zondag 3. Het meeste is al geregeld, zijn cadeau, de taart, een nieuwe verjaardagstrui zelfs zijn traktatie voor de psz al. Nu alleen nog boodschappen doen en zorgen dat mijn huis netjes is/blijft.

Morgen komt mijn kleine nichtje van net 2 een ochtendje omdat oma niet kon oppassen. Gezellig. Verder een 'gewone' dag zonder plannen. Donderdag ook gewoon én zwemles, en vrijdag heeft Jasmijn lekker een dagje vrij ivm studiedag. Dan wil ik naar een binnenspeeltuin hier in de buurt gaan, lekker spelen tot ze het spuugzat zijn Maar eerst een beetje luieren en rustig aan doen, heerlijk, 's morgens niet zo hoeven haasten. En aan het eind van de middag weer naar ballet. Zo komen we de week wel weer door.

Ik ben een beetje aan het zoeken naar een goedkoop huisje of stacaravan voor het paasweekend. Op vrijdag gaan we dan naar Disney on Ice in Utrecht en daarna willen we dan gelijk doorrijden naar een huisje ofzo, in het oosten of noordoosten, evt. zuidoosten/zuiden. Omdat we dan toch al een eind die richting uit zijn. Iemand nog een goede, goedkope tip? Ik ben vakantieveilingen al in de gaten aan het houden maar zie nog niet echt wat erbij staan. Helaas kunnen we niet in het huisje van mijn tante want die zit er dan zelf in. Ik zou wel graag mijn opa en oma een bezoek brengen dus iets in de Achterhoek zou ideaal zijn. Zo nog maar eens surfen...
@marluda: leuk dat je hier even langskomt. Er zitten hier meerdere ouders met dezelfde problemen dus misschien heb je iets aan onze ervaringen.

Mijn dochter is van eind december en hoewel ze klein van stuk is komt ze heel goed mee in groep 2. Ze was, net als jouw zoon, het laatste half jaar op de kinderopvang heel erg verveeld en was echt toe aan school. Gelukkig mocht ze na een half jaar al naar groep 2 zodat ze uitdaging bleef krijgen. Ze krijgt deze week haar rapport en volgende week hebben we 10 minuten gesprek maar ik ga er nu nog vanuit dat ze volgend jaar gewoon naar groep 3 gaat.

Als ik hoor over de verveling die bij jouw zoontje toeslaat bij te weinig uitdaging dan zou ik toch naar groep 3 neigen volgend jaar. Ik hoor tegenwoordig mensen zo vaak praten over kinderen die op hun tenen moeten lopen maar op je hurken lopen is zeker net zo vervelend.

@mmmoi: Met pasen wonen wij in ons nieuwe huis en ons oude huis staat dan (grotendeels gemeubileerd) leeg. Jullie kunnen dus waarschijnlijk gratis in ons huis.

@annie: wat grappig om dat topic weer te zien, die heb ik destijds inderdaad opgestart. Er was toen wel af en toe een topic over een specifieke drager maar die zakte dan snel weer weg en ik hoopte dat er daardoor wat meer mensen aan ergonomische dragers of draagdoeken zouden denken.

Ik heb Valentijn ondertussen in de Mei Tai en die vind ik zelf toch echt het fijnst. Valentijn vind het momenteel alleen niet zo fijn om "vast" te zitten, hij wil echt de wereld ontdekken (hij wordt zo snel groot, snik snik).

Marluda; welkom! Hier ook ervaringsdeskundige en juf (kleuterjuf )

Onze dochter is van 28 december en gaat "gewoon" naar groep 3. Technisch gezien moet een kind van sept-okt-nov-dec over naar groep 3 na 1,5 jaar kleuteren. Dat heeft alles te maken met wat de inspectie wil. Vroeger lag die grens bij 1 oktober, die is nu verhuisd naar 1 januari. Er zijn veel scholen die er wat krampachtig mee omgaan (de school waar ik zelf werk, de school waar Jasmijn zit) omdat ze vinden dat kleuters minstens 2 jaar moeten kleuteren. Een december kleuter, doet er dan automatisch 2,5 jaar over en dat is (volgens de inspecteur) doubleren. Dus de school moet met hele goede argumenten komen om jouw zoontje nog extra te laten kleuteren. Dat is punt 1 en dan heb je nog een heleboel argumenten uit je eigen ervaring en ik mag toch aannemen dat de juf ook dingen ziet.

Neemt niet weg dat het een lastige beslissing is! Ons meisje is echt de allerjongste van de klas en dat zal ze altijd blijven. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze op soc. emo gebied overvraagd gaat worden in gr.3 . Ze had een C voor de taaltoets van Cito en een B voor die van rekenen. Ze kan nog helemaal niet hakken-plakken, maar dat werd nog geoefend. We zien wel en als ze het niet red, nou dan blijft ze maar ergens een jaartje zitten. Als ze maar met plezier naar school gaat.

Mmmoi; mag ik zeggen dat ik het schandalig vind dat de juf geen /nauwelijks rekenen heeft aangeboden aan gr 1 kinderen? (was wel een moeilijke toets trouwens, maar toch, ik zou Jas hoger inschatten).

Zo, en nu naar mijn bedje!
@Ris: Jahoor, dat mag je zeggen, dat vind ik ook Ik denk dat de juf wel wát heeft aangeboden aan de groep 1 kinderen, maar dus nog niet voldoende om de groep 2 toets voldoende te maken... Kun jij me vertellen wat ze moeten beheersen, wat er precies in die rekentoets gevraagd wordt? Ik ben toch wel van plan een beetje met Jasmijn te gaan oefenen zodat ze wat sterker in haar schoenen staat als ze volgend schooljaar naar groep 3 zou gaan. Ze is al zo onzeker wat nieuwe dingen betreft. Maar ik heb geen idee wat er getoetst wordt en wat de norm is, wat ze moeten kunnen.

@Pebbles: Dat is misschien nog een idee, om in jullie huis te overnachten! Ik zal het er eens met mijn man over hebben. Kunnen we ook op de koffie komen bij jullie in het nieuwe huis, ik ben erg benieuwd. Je hebt dus ook allemaal nieuwe meubels begrijp ik uit je post? De kinderen ook?

Mijn nichtje is nu hier en ze zit heerlijk samen met Thijmen te spelen. Ze wordt straks opgehaald door haar oma en dan gaan wij Jasmijn weer halen. Lekker aankneuterdagje vandaag!
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ze op rekengebied moeten kunnen. Floor had vorig jaar wat moeite met begrippen als meer en minder begreep ik van de juf maar ik heb geen idee hoe dat nu gaat.

@ris: wat is hakken-plakken? Heeft dat met lettergrepen te maken? Floor liep een tijdje terug al klappend alle woorden in stukken te hakken.

@mmmoi: Volgens mij heeft Jasmijn dat achterstandje zo ingehaald. Ze haalde nu al een C zonder groep 2 onderwijs te hebben gehad.

De meiden zitten lekker boven hutten te bouwen en Valentijn ligt te slapen. Straks naar zwemles, dan mag Floor voor het eerst met t-shirtje zwemmen en daar heeft ze het al de hele week over. Het uitgekozen t-shirt ligt al dagen te wachten om vanmiddag het zwembad in te mogen.
Inderdaad wel apart dat Jasmijn zo weinig rekenen krijgt. Wat ik van Aimee weet, groep 1 en groep 2 dingen, doen ze getalherkenning, simpele optelsommen, meer/minder/onder, terugtellen, welk cijfer komt er voor de 3, erna . Dit is wat ik weet.

Blijft wel apart dat Aimee zou blijven zitten, want dan ( blijft haar halve klas zitten nov/dec kinderen). Helft van de groep is van december. Alleen 1 meisje gaat naar groep 3, maar die leest en schrijft al vloeiend. Wel jammer want is beste vriendinnetje van Aimee. Hier zei de juf dat dat met de inspectie niet zo nauw komt en scholen hun eigen visie/leerlijnen kunnen volgen. Dus niet automatisch najaarkinderen laten doorstromen. Stevig kleuteren heeft de voorkeur. Al is het wel zo dat ze hier makkelijker voor kunnen kiezen omdat ze met combinatiegroepen werken groep 3 en 4, groep 5 en 6 etc. Dus doorstromen naar een groep hoger blijft steeds een optie.

Hoe zit dat bij jullie scholen. Bij Pebbles en RIS stromen de december kinderen door en bij de rest?

Ik dacht dat het vandaag mooi weer werd, maar brr best koud. Hier is het nu constant achter Zach aan rennen. Hij klimt overal op, valt heel vaak. Echt een jongetje hebben we in huis. Brengt zichzelf in benarde posities.

Ik ga speentje geven, want meneer krijst in zijn bed
Hier blijven de najaars kinderen ook in groep 1 en heeft extra kleuteren de voorkeur. In Mayte's geval ben ik het daar ook wel mee eens. Na de zomer vakantie lekker naar groep 2. Maar er zijn ook een aantal kinderen in haar groep (nu groep 2'ers) waarvan het nog niet helemaal duidelijk is of ze na de zomervakantie naar groep 3 gaan. Dit zijn zomer kinderen die sociaal emotioneel er gewoon nog niet helemaal aan toe zijn. Maar mocht het later blijken dat ze wel een groep hoger kunnen, dan kunnen ze een jaar overslaan.

Ik ga naar boven
Najaarskinderen zijn sept-okt-nov-dec kinderen. Januari kinderen tellen daar niet bij mee, die gaan 2,5 jaar kleuteren.

Ik vind voor sept-okt kinderen dat die eerder moeten kunnen doorstromen makkelijker wat te zeggen dan kinderen van nov-dec (vage zin, heb een hypo). Maar als kinderen van nov-dec er aan toe zijn, dan moet dat ook kunnen.

Beleid op mijn school (werk) is onduidelijk. Heb momenteel 2 kinderen van dec (leeftijd Ella) die in groep 1 zitten. Zouden het ook niet redden in groep 2, maar krijgen ook meer aanbod van groep 1. Wat zou er met ze gebeuren als ze mee deden met groep 2? Ben nu alerter. Heb nu 1 kleuter van okt, die gaat komend schooljaar naar groep 2, gaat echt geen 3 jaar kleuteren. Rest is dus makkelijk; allemaal januari en later instromers, dus na de vakantie gewoon groep 1.

Beleid op school van Ella is heel helder; 1 januari is de grens, kinderen die daarvoor zijn gestart, gaan na een half jaar onderwijs naar groep 2 en kleuteren dus 1,5 jaar. Behalve als ze er niet aan toe zijn (soc em - cognitief). Dus zijn de kinderen in deze groepen ook allemaal wat jonger, dat maakt ook wel uit denk ik.

Kijk, ik heb ook een kind in de klas van mei 2005, zij wordt dus al 7 en zit in groep 2. Dat kan natuurlijk ook. Je kijkt toch naar wat een kind wel of niet kan, als het er niet aan toe is, is het er niet aan toe, of het nou in maart of oktober jarig is.

Zo, nu ga ik ff wat snacken om die hypo weg te werken.
Bij ons is het beleid om bij najaarskinderen te kijken wat voor het kind het beste is. Het beste vriendinnetje van Floor is van begin oktober dus bijna 3 maanden ouder maar zij zit nog wel in groep 1. 2 andere jongetjes uit oktober en november zitten wel in groep 2 maar van eentje weet ik dat de juf dit eigenlijk had afgeraden en volgens mij gaat hij het ook niet redden om volgend jaar naar groep 3 te gaan dus die blijft een jaartje langer in de 1/2 groep.

Ik vind het wel goed zo, dat ze geen vast beleid hebben maar goed naar het kind kijken.
Wat een gedoe he. school en welke groep.

is het bij jullie ook zulk lekker weer! Hier wel en ik ga naar de winkel om spullen te kopen om de ramen eens lekker te soppen. (zijn ze dan ook wel aan toe)
Nou inderdaad, wat een gedoe. Gisteren was Jasmijn met haar 'beste' vriendinnetje aan het spelen, is een maand jonger, zit in parallel kleutergroep en gaat dus gewoon naar groep 2 volgend jaar. En dan zie ik wel dat ze qua spelen ook wel heel lekker op elkaar aansluiten en begin ik weer te twijfelen. Met mijn man ook over gehad dat ze nog zoveel jong gedrag vertoont. Vooral zeer koppig en eigenwijs, heel erg haar eigen zin willen doen, nog moeilijk kunnen delen, dat valt allemaal op. Als we teveel twijfelen gaat ze volgend jaar gewoon lekker naar groep 2 en komt ze in groep 3 bij dat beste vriendinnetje terecht (en nog meer kindjes die uit bekende, leuke gezinnen komen, en dat vind ik ook wat waard!).

Zo laatste woord van mij hierover (voorlopig).

Wat een weertje hè, heerlijk. Ik ben vanmorgen gelijk de boodschappen gaan doen en toen die in huis waren even met een vriendin het dorp in geweest. Ik heb voor Jasmijn een witte chinobroek en een shirtje met een fiets erop gekocht bij de Hema, uit de folder. Voor Thijmen een blauwe chinobroek. Verder even koffie gedronken, was gezellig. Nu ligt Thijmen in bed en als hij zo wakker wordt gaan we Jasmijn halen. Ik ga mijn auto even stofzuigen en de achtertuin vegen. Lekker bezig zijn in de buitenlucht!
Ik heb mijn ramen buiten gesopt...kan gewoon weer naar buiten kijken! Meiden hebben volgens mij niet zo heel veel zin om buiten te spelen. Moesten er vanochtend ook alweer vroeg uit (6.00) en hebben beiden vanmiddag ook al lekker buiten gespeeld.

en toen waren ze toch naar buiten gegaan!

Had ik afgelopen winter alsmaar zout in huis. Nu is het zand seizoen weer begonnen! *zucht*
Nog even 'ons' beleid. Hier zijn najaarskinderen bespreekgevallen. Kinderen van okt-nov-dec worden per individu bekeken of ze 2,5 of 1,5 jaar kleuteren. Sommigen zijn dan wel na een half jaar al verder gegaan, maar blijven bijvoorbeeld weer een jaar langer in groep 2 hangen. Mats is van eind januari en gaat dus sowieso 2,5 jaar kleuteren. Timme is tzt dus wel een bespreekgeval.

Het rekenen van Mats in groep 1 is op begripsniveau; meer/ minder enz. Hij is daar wel handig in, gezien zijn score. Hij deed me overigens vorige week erg verbazen toen hij achter elkaar berekende hoe oud hij en Sverre waren als ze 8 of 9 waren. 'Als Sverre 5 is, ben ik 6,5, als ik Sverre 8 is, ben ik 9,5'. Andersom ging nog niet, hahahaha.

Hier was het heerlijk weer, zijn de hele dag buiten geweest. Timme heeft lekker ingepakt in de kinderwagen geslapen in de tuin. Maar hier ook, hele huis weer onder het zand...grrrr. Tis dat ze die zandbak zo leuk vinden.....
Hmmm, niemand langsgeweest hier?

Rustig zeg, hahaha

Heb een ban, maar hadden meesten al gezien op FB. Jahaaaaah, ik doe weer mee! Vanaf dinsdag aan de bak.

Hebben jullie net de Voice gezien? Wauw, wat een talentjes. Die Bram, net Mats. En dat kleine menneke Zendee, superschattig. En de 2 meiden die doorgaan...wow, wat een talenten!!!! Super!
Annie, ik schrok, je schreef dat je een ban hebt maar het is dus een baan. Echt superleuk!! Gefeliciteerd! Hoeveel uur/dagen? En gaat Timme dan naar het kdv, met Sverre? Superfijn voor je!

En wat een knappe rekenaar, die Mats! Ik vond de Voice ook weer leuk, ben tot nu toe wel fan van Vajen.Leuk programma.

Ik had gisteravond het 10-minuten gesprek op school en ik kreeg het rapportje (alleen een tekstje, geen punten van ontwikkeling, wel een beetje jammer; dan heb je niet echt houvast) en het is saai maar ze doet het hartstikke goed, ontwikkelt zich op alle punten prima, is supergezellig en vrolijk in de klas (nooit een bron van ruzies etc.) en heel behulpzaam. Leuk hoor om te horen.Ik heb wel het idee (wat ik al eerder schreef) dat deze school niet tot de streberige soort hoort; de nadruk ligt behoorlijk op spelen en ook wel educatieve werkjes maar het is vooral gemoedelijk. Prima tot nu toe; Hanna doet het er goed op. En ze krijgt ook wel wat uitdagender werkjes aangeboden omdat ze het goed doet qua niveau. Na de zomer gewoon lekker naar groep 2, net als 17 klasgenootjes. Wel fijn, zo'n niet al te grote klas. Zitten jullie kids in grote klassen eigenlijk?
Ja, Jasmijn zit in een klas van 30 kinderen volgens mij. Best een behoorlijke bak vol.

Ik heb ook lekker the Voice zitten kijken. Uitslag was niet echt verrassend vond ik. Ik ben ook al sinds de blind auditions voor Vajèn. Speelt ook in Droomvlucht waar ik met Jasmijn geweest ben. Echt gaaf.

Vandaag hard gewerkt. Heb de commode van Thijmens kamer gehaald en op Jasmijns kamer gezet, met speelgoed erin. Gelijk alle kasten uitgezocht, zomerkleding laten passen etc. Ik liep tot 2 uur 's middags in mijn pyjama rond te poetsen en te regelen. Haha. Bovenverdieping is nu superschoon en opgeruimd, heerlijk. Toen kwam mijn man thuis, die had een middag vrij. We zijn met ons gezin naar de bios geweest, naar Sprookjesboom. We waren het enige gezin in de zaal! Echt grappig, zo'n prive bios. Daarna nog even geshopt want het was daar koopavond en naar de Mac. Heb voor de kids sandalen gekocht en zwembroeken voor Thijmen. Verder nog wat sieraden voor een paar euro bij Zeeman en Hema.

Morgen boodschappen doen en naar een verjaardag. En natuurlijk alles gereed maken voor zondag, het grote feest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven