Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Ach, wat naar allemaal Ringel :(. Zou Mayte geen kinkhoest kunnen hebben? En zielig voor je beppe (dat is je oma, toch?), alvleesklierkanker is ernstig :((.
Over bijdehandte kindertjes gesproken; Hanna kan er ook wat van. We gaan deze zomer naar het Disneypark bij Parijs (als zoon op kamp is). Hanna dolblij natuurlijk. Vorige week was ze een keer vervelend en toen dreigde ik heel onpedagogisch dat als ze zo door zou gaan, dat wij dan Lisanne (klasgenootje) mee zouden nemen in plaats van haar. Toen bond ze in. 's Avonds vond ze echter dat ík vervelend was. "Mama, als je niet ophoudt, ga ik wel met de mama van Lisanne naar Parijs!".
@Mirjam...en dat zijn dan juist weer de uitspraken waar je helemaal van in een stuip kunt raken...ik verbaas me er elke keer weer over.

Beppe is idd oma. Alleen ik heb altijd Beppe's en pake's gehad geen opa's en oma's....(kende die woorden niet eens voordat ik 4 was) En ik heb meer mensen er over gehoord of het niet misschien kinkhoest zou kunnen zijn. Ik weet het niet, ze heeft niet van die gierende ademhaling. Ze is alleen doodongelukkig aan het zijn. Ze ligt nu ook te slapen op de bank.
Jeetje, dat is allemaal heftig nieuws...

@Annie: Sterkte met je zwager. Is er al nieuws? En je man zit dus voorlopig thuis. Dat is ook balen zeg. Weet hij zijn dagen wel te vullen?

@Ringel: Vervelend dat Mayte maar zo zwakjes blijft. Ga je nog langs de ha met haar?

@Mirjam: Wat een uitspraak weer, bijdehandje. Opschrijven voor later! Leuk dat jullie naar Disney gaan, ons hele gezin heeft er heimwee naar

Hier gaat alles zijn gangetje. Weer lekker gewerkt én een vergadering gehad. Was pas laat klaar en toen moest ik nog naar de verjaardag van vriendins zoontje, die drie werd. Was gezellig want we bleven daar pizza eten.

Mijn man is overigens ook jarig vandaag, maar had een uitje van zijn werk. Zondag vieren we het en is hij voor onze kinderen ook 'echt jarig'.

Morgen boodschappen in huis halen, want alle kasten zijn leeg, en om 12 uur het gesprek met de juf van Jasmijn. Ben wel benieuwd, maar het wordt zeer ws. wel kleuters wat ik al begreep. Jasmijn kiest daar zelf ook voor als je met haar praat. Ze is toch best wel onzeker over haar eigen kunnen ook; hopelijk 'groeit' ze dit jaar hard in haar persoonlijkheid. Ik merk de laatste tijd ook dat de oudste leerlingen haar beginnen te ontgroeien. Of hoe zeg je dat. Ze neigt nu meer naar vriendschappen met de jongere meisjes. Ach, we zien het wel.
@ringel: ach die arme Mayte. Ik zou er toch achteraan zitten dat ze heel snel gaan kijken wat er is. De kinderarts heeft mij op het hart gedrukt dat je niet voor niks denkt dat er iets mis is. Bij Eva dacht ik het een jaar geleden al maar ik heb me steeds laten afschepen. Hoe was de prognose van je Beppe?

@annie: Blutsgeswischter heb ik ook een jurk van, geweldig is die! Ik ben helemaal in de bloemen en retro op het moment.

Ik zit net op de site van Blusgeschwister te kijken en ze hebben de meest geweldige trenchcoat. Heel hebberig wordt ik ervan.

@mirjam: Hilarisch die opmering van Hanna. Ze zijn zo leuk af en toe, die uitspraken van kinderen.

Ha Pebbles, zitten we nu weer tegelijkertijd te posten!?!
Gefeliciteerd met Mmman, Mmmoi!

Ja, bijdehand vind ik Hanna wel. Wel grappig; veel mensen vinden haar superlief en schattig, maar ik weet wel beter ;). De juf van de BSO waar ze sinds kort op zit (we zijn geswitched van BSO; deze zit op school, ideaal) is helemaal weg van haar, noemt haar "mijn prinses". En een juf van haar vorige BSO was bijna in tranen toen ze daar afscheid nam. In groepen gedraagt ze zich dan ook echt keurig; rustig en beleefd, behulpzaam. Andere kinderen spelen ook graag met haar. Thuis zit er een flinke kop op. Maar goed, we hebben best veel met grote broer te stellen dus ik vind haar kleuterkuren niet snel te lastig. Ze is wel erg eigenzinnig maar dat ben ik feitelijk ook, dus daar kan ik moeilijk over gaan klagen ;).

Hoe lang en zwaar zijn jullie kids nu? Hanna is ong. 1m15/16 bij 18,5 kg. Ze wordt volgens de berekeningen ong. 1m72.
Ik heb Jasmijn toevallig van de week gewogen. Ze woog 22 kg maar ik denk dat ze zéker 1.20 m is. Minimaal. Dus keurig gewicht. Hoe bereken je hoe lang ze worden?!
Op de website van TNO (groeicalculator voor ouders).
Leuk. Jasmijn 1.78 m en Thijmen 1.90 m. Grote kids, maar dat viel te verwachten, ben zelf ook 1.81 m.
Bij ons wordt zoon maximaal 1m90 (maar ik denk dat hij ergens tussen de 1m85 en 1m88 blijft "steken" gezien het feit dat hij al ver in de puberteit is lichamelijk). Wel leuk; dan blijft hij echt altijd de grote broer en zij het kleine zusje! Ik ben 1m76 en man 1m81/1m80.
Zoon is nu trouwens 1m79; langer dan ik dus ;).
Hmmm volgens die calculator wordt Mayte ongeveer 178 en Fenna ook zo rond die lengte. Mayte weegt nu om en na bij de 20 kilo en is ook rond de 120 lang. Fenna zal nu 105 zijn en weegt ongeveer 15 kilo. lange meiskes dus. Ze zitten momenteel allebei boven de gemiddelde lengte. Ik Ben 180 en Lief is 182.

verder weinig nieuws onder de horizon....
Ik heb geen idee hoe lang Mats nu is. Hij past in ieder geval prima in maat 110. Volgens mij is Mats niet echt groot.

Lief is 1.89 m en ik ben 1.76 m, niet echt klein of zo.

Mirjam, lijkt me zo maf, als je kind langer is dan jezelf....hahaha. Is je zoon ook al bezig met meisjes en zo? Lijkt me helemaal vreselijk.

Timme is een beetje ziekig; hoesten, koorts, slecht slapen; ik dan althans. Hakt er wel in, die nachten waarbij hij maar bij me wil blijven drinken. Bijvoeding gaat nog niet helemaal geweldig...misschien ook door zijn verkoudheid....

Lief is nog thuis, gaat morgen naar zijn broer. Blijft beetje spannend allemaal.
Ben ik ook nog even op de valreep van de dag. Vanmiddag een zeer positief gesprek gehad met de juf van Jasmijn. Besloten is dat ze inderdaad volgend jaar nog in groep 2 blijft en niet versnelt. De Cito's had ze voor beide leerjaren afgenomen. Voor groep 1 haalde ze twee A's (taal zelfs nul fout) en voor groep 2 ook een dikke A en weer een hoge D voor rekenen. Beide vakken waren wel nog gegroeid t.o.v. januari maar rekenen dus niet genoeg om voldoende te zijn. Dit viel me een beetje tegen, had verwacht dat het wel een C zou zijn, maar goed. Ze is ook nog totaal niet met rekenen en cijfers bezig, haar interesse ligt daar dus helemaal niet. Omdat ze nog niet zo goed stil kan zitten en nog erg graag speelt blijft ze ook bij de kleuters. We hebben het er wel over gehad dat we bang zijn dat ze geen aansluiting gaat vinden bij de meisjes volgend jaar, maar de juf gokte er wel op dat ze gaat aansluiten bij de jongere meisjes als de rest is doorgestroomd naar groep 3 en dat ze dan ook niet meer zo op haar tenen hoeft te lopen om 'erbij te horen'. Maar we houden wat dat betreft vinger aan de pols, ze moet niet een eenzame einzelgänger gaan worden of het 'moedertje' van de klas met al die jongere kinderen erbij.

Wij zijn tevreden en kwamen met een goed gevoel van het gesprek terug. Juf heeft ook aangegeven dat ze op taalgebied allerlei verdiepingswerk gaat aanbieden, want ze beheerst dat in principe al allemaal. Fijn.

Vanavond met mijn collega de helft van de rapporten gemaakt. Gezellig bijgekletst ook weer. Morgen een lekker rustig dagje, met een vriendin het dorp in en naar zwemles met Jasmijn. Ook vrijdag nog niets in de planning, heerlijk.

Sterkte allemaal met de zieken en de ernstig zieken...hier gaat gelukkig alles prima wat gezondheid betreft *knock on wood*.
Eva heeft gisteren voor het eerst een astma aanval gehad. Gelukkig herkenden we het meteen omdat we nu weten dat ze astma heeft en we hadden de medicijnen ook in huis dus het ging snel weer beter maar het was wel even schrikken.

We hopen dat het nu niet heel vaak gaat gebeuren.

Vandaag de nieuwe juf van Eva op huisbezoek gehad. De eerste week na de vakantie gaat ze wennen en de dag na haar verjaardag gaat ze voor het eerst echt naar school.

Gisteren hebben we een fotoshoot gedaan met het gezin omdat mijn schoonvader voor zijn verjaardag graag een foto van ons wil. Vandaag hebben we de foto's op dvd gekregen, ze zijn echt heel erg leuk geworden!

zien zien zien!!!!!

Mayte gaat morgen getest worden op kinkhoest. Niet dat we er dan wat aan kunnen doen, maar om in ieder geval mensen met kleintjes te waarschuwen (en vrouwen die 36 weken, of langer zwanger zijn) Ze heeft vanavond weer haar avondeten uitgespuugd....zelfs juf begint het op te vallen dat ze zo bleek wordt. En ze heeft haar veterstrik diploma gehaald! zo leuk om te zien dat ze daar dan zo trots mee is.... nu de dames in bad en ik op de bank...uitgeblust.
@ringel: Ik hoorde laatst ook al ergens dat kinkhoest steeds vaker voorkomt. Maar daar is dus niks aan te doen begrijp ik?

@mmmoi: fijn dat de keuze voor volgend schooljaar nu toch vrij duidelijk is. Anders blijf je maar twijfelen.

Ik zal eens kijken of ik wat foto's op FB kan zetten maar het zijn er zoveel dat ik moeilijk kan kiezen.

Leuke foto's Pebbles!

@Ringel: Vervelend dat Mayte misschien kinkhoest heeft. Hier in de buurt heb ik er nog niemand over gehoord maar het lijkt me geen pretje. Sterkte.

Zou vanavond zulk noodweer worden. Nou, weinig van gemerkt. Het heeft wel eventjes hard geregend hier met wat gerommel in de verte, maar dat was alles. Poepoe.
Ringel, op basis van jouw verhaal zou het inderdaad wel kinkhoest kunnen zijn, rot zeg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Arme Mayte (en arme jij, je maakt je toch zorgen natuurlijk).

Mmmoi, fijn dat de kogel door de kerk is en dat je nu duidelijkheid hebt; Jasmijn blijft in/gaat naar groep 2. Het klinkt alsof de juf haar echt ook uitdaging wil geven, goed zeg. Is de kou nu ook weer uit de lucht met die juf?

Pebbles, wat een prachtige foto's! Leuk om je man ook eens te zien. Wat is Eva een mooi meisje zeg! Lange haartjes ook. En wat zielig van die astma-aanval..je zult wel geschrokken zijn. Nam het snel af na het toedienen van de medicijnen? Leuk dat de juf nog op bezoek komt bij jullie; dat doen ze hier (of althans; op Hanna's school) niet.
ben benieuwd of er kinkhoest achterweg komt Ringel.

Mmoi, mooi dat het zo goed gaat met Jasmijn, en fijn dat de juf oog voor haar heeft. Hier stellen die gesprekjes niks voor. Tien minuten is gewoon te weinig tijd eigenlijk. Onze juffen zijn ook niet zo communicatief vind ik. Ben heel benieuwd naar ons gesprekje.

Hier hebben we het gezellig, zo zonder lief. Hahaha. Net of de kinderen rekening met me houden. Ze zijn superlief en gezellig.

Krijgen jullie kinderen eigenlijk zakgeld? Roan begon er vanmiddag over. Heb nu met hem afgesproken dat hij iedere zaterdag 50 cent zakgeld krijgt. Dolgelukkig was hij.
Heb zojuist voor 275 euro aan kleding gekocht bij Wehkamp. 2 jurkjes, 2 rokken, 1 broek, shirtje, schoenen, bolero, vest, mouwloos shirtje en, jaja, een jumpsuit. Benieuwd of dat laatste wat voor me is.
@krook: sinds vorige week krijgt Floor ook zakgeld. Ze moet dan wel eerst haar kamer opgeruimd hebben. Ze krijgt dan 1 euro een Eva krijgt 50 cent (want die wilde natuurlijk ook).

Lekker geshopt zo te lezen. Leuk!

@mirjam: Ik vind natuurlijk al mijn kinderen mooi maar met haar slanke lichaam, lange haren en poppengezichtje vinden andere mensen haar ook vaak mooi. Helpt ook mee dat ze veel fotogenieker is dan Floor.

Ze reageerde heel snel op de medicijnen tijdens de aanval, na 10 minuten was ze op mijn schoot alweer in slaap gevallen.

@mmmoi: hier is het ondertussen aardig aan het rommelen buiten. Ik vind dat altijd wel leuk.

Volgens mij is het heel lang geleden.

Super foto's Pebbles. En inderdaad Eva is echt heel mooi, modelletje. Ook niet dat je andere kinderen dat niet zijn. Eva valt wel op Klinkt soms lullig als je het alleen over 1 kind hebt, terwijl er iemand meer heeft.

Zakgeld goede en helemaal in ruil voor opruimen

Mmmoi fijn dat jullie eruit zijn met Jasmijn.

Annie nare berichten voor manlief. Hopelijk komt hij tot rust.

Ringel, jeetje kinkhoest is niet niks. Echt een aanslag op zo'n lijfje lijkt mij. Als het dat is, maar sowieso wat een gekwakkel.

Mirjam: Alles goed, zit je al wat beter in je vel? Hanna zal wel lekker gaan zoals altijd

Krokus: ow is je man in ZA, ben jaloers. Is nu winter daar, koud of valt het mee? Hangt eraf waar hij zit. Wel benieuwd waar hij is en naar toe gaat.

RIS Gefeliciteerd met je masterpiece en wat doet Ella het goed op school. Wel een pupje straks in groep 3. Jonge leerling, kleintje en dan ook bij kinderen in groep 4. Dus soms al kinderen die richting 9 gaan, als ze begin schooljaar 8 worden. Ze doet het maar mooi!

Hier staat de nieuwe keuken en nu volgende projecten zoals vloeren, verven.

Het is voor een goed doel, maar pfff.

Aimee heeft vlg week al haar laatste week school. Ze is zo vervelend. Piepen, zeuren, brutaal en stout. Ze krijgt geen opdracht uitgevoerd. Alleen al naar bed gaan is een eindeloze oefening. Ben ik haar weer kwijt, zit ze achter het bedje van Zach. Zo grappig als ze dat elke dag doet. Not.

Deze week mocht ze voor straf niet meegymen op school. Ze praatte er constant doorheen, bleef niet op haar plek zitten. Dit maakte wel indruk zei de juf. Jullie nog tips? Denk aan vakantie toe.
Krokus, fijn dat de jongens het goed doen nu jij er alleen voor staat.

Babba, leuk, een nieuwe keuken! Dus op Aimee zit ook wel een kop? Soms lastig he. Hanna had van de week de sleutel van de voorraadkast in haar broekzak gestoken (nádat ze de kast op slot had gedraaid). De reden: ze wilde niet dat grote broer (die nogal van het snaaien is) de laatste knijpfruitjes op zou maken... En gisteren was de sleutel weer weg (kast gelukkig open). Had madam (eerst ontkennen natuurlijk..) hem in de fruitschaal verstopt (want daar komt zoon niet, fruit is niet zijn ding natuurlijk als puber haha). Slim kind..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven