Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
O dat vond ik bij Mayte ook zo balen...wel haar van achteren....maar boven en voor nog helemaal niks (was net een ventje) en geen staartjes......... Heb haar pony de eerste tijd zelf bij geknipt (hehehehehe een eerste jeugdtrauma) Vanaf 2 jaar de eerste keer naar de kapper en ze begint nu een mooie volle bos met onhandelbaar haar te krijgen. d'r haar heeft echt een eigen wil.....en ik kan er geen mooie rechte scheiding in krijgen door een kruintje boven op d'r hoofd (een heel erg starrig kruintje)

Fenna heeft vanaf de geboorte al veel haar (en donker in tegenstelling tot Mayte) en begint nu achter d'r oren pijpenkrulletjes te krijgen. Maar heeft ook zo'n halsstarrig kruintje waardoor d'r haar boven op d'r hoofd rechtop blijft staan (wel waar handig voor staartjes maken)

zo dat was mijn haar verhaal voor vandaag.......
Hello,

Geen nieuws hier maar wilde toch iedereen even hoi zeggen. Vanochtend koffie gedronken bij mijn vriendin, Jas heeft heerlijk met Isabel gespeeld. Nu ligt T. in bed en J. kijkt een filmpje. Ik ga even aan de strijk, heb een mega stapel!
Hoi allemaal,

Nou, heb gelukkig goed geslapen, geen last van stomme dingen enz. Gisteren heeft slachtofferhulp nog even gebeld, dat was wel fijn. En om 21.00 uur was ik bekaf, zo moe.

Zonet lekker stad ingeweest met mijn jongens. Heb kleren gekocht die ik tijdens zingen aan doe, allemaal paarse en roze dingen.

Ris, wat leuk dat dat optreden zo mooi was, krijg je altijd zoveel energie van.

Mmmoi en Ringel met jullie gestrijk, hahahaha. Ik koop geen kleding die gestreken moet worden en strijk dus echt bijna nooit. Alleen nette bloesen zo nu en dan......

Mirjam, hoe is het nu?
Sja ik heb een vent die zo nodig in uniform moet werken....kan het niet maken dat hij met ongestreken overhemden naar zijn werk moet en met een slappe vouw in z'n bandplooibroek (*zucht*) Hij kan het natuurlijk ook zelf, maar ik vind het dan ook wel weer leuk om het voor hem te doen.....

Ik heb gisteravond zelfs de knopen van zijn epauilletten (hoe schrijf je dat???) aan zitten naaien, omdat ze los waren geraakt hoe dienstbaar ben ik wel niet hahahahahahaha

@Annie gelukkig dat het nu nog niet zoveel met je doet, maar hou jezelf wel f goed in de gaten, de klap na zoiets komt vaak later (dat wanneer je last van hoofdpijn oid krijgt dat je dit niet vergeten bent, kan met elkaar in verband staan)
Oh my god.........heb net naar m'n droombaan gebeld.....en ik kreeg te horen hoeveel brieven er binnen zijn gekomen.......veel HEEEEEEL VEEEEL. 135 brieven hebben ze gehad...waaronder die van mij....o men dit kan ik dus echt op m'n buik gaan schrijven nu.
HONDERDVIJFENDERTIG tjonge jonge jonge......kan er met de kop niet bij

Heb net maar gebeld voor een callcenter baantje......voor de belastingtelefoon. wordt zo terug gebeld.

en ik zou nog zo met de administratie aan de slag.
nou ik mag een test gaan doen of ik geschikt ben voor callcenter werk.......hahahahaha....(hmmm hoeveel berichten zou ik kunnen tikken zonder dat er iemand anders een berichtje tikt?)
Hahahaha, Ringel, altijd goed om zoiets achter de hand te hebben, maar stel dat je nou wel gewoon wordt uitgenodigd??? Dus geen overhaaste beslissingen nemen en dat call centre gedoe pas doorzetten als er echt niets anders is.

135 brieven zijn veel, maar van die brief van jou is er maar 1!!!
Baaldag. Jasmijn werd aan het eind van de middag stront vervelend, at geen hap, werd druk en huilerig. Thijmen heeft van de week geleerd zelf te gaan staan en doet dat dan ook overal, totdat hij zojuist ontdekte dat het niet zo gemakkelijk aan de papieren Ikea lamp gaat...gat er in dus...

Mmman is Jasmijn nu naar bed aan het brengen, ik stond te koken en te trillen van woede dus was blij dat hij het zag zitten om dat te doen. Zo Thijmpje een flesje melk en dan rust in de tent. Mooi.

@Pebbs: Onze overnachting kan helaas niet doorgaan... dus wij gaan gewoon 's avonds richting huis vanaf jullie. Is het wel de moeite om voor zo'n betrekkelijk korte tijd naar het land van JK te gaan? Dat is wel een dag uit, of niet?
@mmmoi: Ik herken mezelf zo in het boos zijn na een stressvolle dag. Soms moet ik echt even weglopen om niet al te boos te worden.

Land van Jan Klaassen is inderdaad leuker voor een hele dag.

We kijken wel even wat we gaan doen.

Als we koffie drinken, daarna een rondje door het centrum doen en 's avonds wat eten (er is hier een leuk restaurant met een speelhoek maar ook een pannekoekenboerderij met speelgebeuren) dan is zo'n dag al snel voorbij.

@ringel: 135 reacties is veel maar je weet het nooit. Callcenter heb ik ook gewerkt (inlichtingendienst van kpn) en dat was voor een paar maanden prima. Kan je van daaruit verder zoeken.

Floor wilde vannacht zonder luier slapen en ze is ook helemaal droog gebleven. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
he ladies,

hier alles weer een stuk beter. Jesper nog niet de oude, maar niet meer zo vaak hoestbuien. 's Nachts wel vaak wakker, maar dat is volgens mij ook omdat hij zijn speen kwijt is.

@mmoi. Wat herkenbaar. Ik moet bekennen dat ik Roan weleens een tik gegeven heb, puur uit frustratie om zijn gedrag. Gisteren heb ik hem, ik durf het bijna niet te zeggen, een pets in zijn gezicht gegeven. Puur uit reflex. Ik had Jesper op schoot. Roan is altijd superjaloers. Ik moet hem echt van Jesper afduwen als ik J op schoot heb. Wil continu te hard knuffelen en kussen. Wil hem er echter wel zoveel mogelijk bij betrekken, dus zei ik tegen Roan "volgens mij wil Jesper een kusje van jou". Hij komt eraan lopen, gaat voor Jesper staan, en slaat hem zo in zijn gezicht. Volledig uit reflex sloeg ik Roan. Vervolgens met z'n 3en zitten huilen (roan, jesper en ik). Pfff. Een vriendin gaf me gisteren een tip om misschien de jaloezie te verminderen. We hebben een lege pot gepakt. Iedere keer als Roan lief is voor Jesper, mag hij een legoblokje in de pot doen. Is hij niet lief tegen Jesper, dan moet er een blokje uit. Bij een x-aantal blokjes (wij hebben in eerste instantie 5 blokjes gezegd), krijgt hij wat lekkers, of een klein kadootje. De slimmerd liep vanmiddag dus meteen naar Jesper toe en gaf een heel lief zacht kusje. Hij kan het wel! Heb het nu maar laten gaan en vanavond als kadootje hagelslag over de vla gegeven. Heb hier een heel goed gevoel bij. Maar wat voelde ik me gisteren rot zeg.
roan was helemaal van slag dat ik huilde natuurlijk. Volgens mij maakte dat nog meer indruk dan de tik in zijn gezicht. "waarom ben je verdrietig mama, ik wil niet dat je verdrietig bent"
Ach Krooks, zo hekenbaar. Jasmijn kan het meestal wel goed hebben dat ik Thijm aandacht geef maar soms ook helemaal niet. En dan gaat ze veel te hard om hem heen hangen, 'knuffelen', enz. Ze weet dat het te hard is maar ze doet het toch. Soms doet ze hem echt pijn waardoor hij gaat huilen, zo zielig vind ik dat En een andere keer is ze weer zo lief voor hem, deelt ze haar speelgoed/ijsje oid met hem en is ze oprecht bezorgd als hij huilt ofzo. Zo verschillend.

Ik heb Jasmijn ook wel eens een klap voor haar billen gegeven die achteraf eigenlijk te hard was. Dat was ook omdat ze Thijm zeer deed. Ik probeer me nu echt te beheersen en als ik mijn woede voel koken, weg te lopen of haar weg te zetten in de gang oid. Ik weet dat ik anders misschien ga slaan en hard ook, en dat wil ik niet zien gebeuren. Maar moeilijk blijft het wel, deze periode.

Het is ook deels mijn eigen schuld vaak. Dan maak ik van sommige dingen een strijd waarvan ik toch weet dat ik het niet ga winnen en dan probeer ik er laconiek over te doen maar dan baal ik toch. En mevrouw weet dan dat ze gewonnen heeft. Vooral met eten is dat zo. Ik kan haar niet dwingen te eten. Wel eens echt erin gepropt maar toen alles binnen was, ging ze overgeven. Dat heeft dus ook weinig zin. Nu probeer ik te doen alsof het me niet kan schelen, maar dat kan het me natuurlijk wel. En dat voelt ze volgens mij gewoon. Dus eet ze geen hap van haar warm eten en moeten we weer een bord eten weggooien. Ik vind dat zonde maar ik vind het bovendien vervelend dat ze met een lege buik naar bed gaat. Ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan.

Het gekke is dat ze daaaagen heeft dat ze gewoon goed en lekker eet, en dan ineens is er weer zo'n avond. En daar kan ik heel slecht tegen; blijkbaar heb ik dan toch weinig geduld. Terwijl het maar één avond is tussen een heleboel goede.

Verder, als ze zo'n dag heeft, maakt ze dan OVERAL een strijd van. Constant zeuren om dingen die niet mogen, om snoep vragen, rommel maken en het vertikken op te ruimen, niet eten dus, bedritueel vreeeeselijk vertragen op een heel negatieve en zeurderige manier...het gaat met pieken en dalen. Ik heb dit toen ze twee was echt niet zo extreem mee gemaakt dus dit valt me zwaar tegen van haar. Ze is natuurlijk ook nog eens heel mondig dus geeft ook al een grote mond of steekt gewoon haar tong uit (!) of kijkt gewoon brutaal. Ik kan het niet uitleggen, maar jullie zullen die blik allemaal wel kennen van je kind af en toe.

Het nare is dus dat het dagen goed gaat en ik dan heel trots op haar ben en teleurgesteld ben in mezelf dat ik dan zo kwaad en ongeduldig word als het een dagje weer niet zo lekker loopt. Ik let er goed op dat ik haar positief beloon maar het bijbehorende negeren van negatief gedrag vind ik moeilijk.

Ach, en dan zit ik vanavond weer via uitzending gemist naar 'ik mis je' te kijken waarin een jongetje van 9 mnd oud overlijdt en dan sta ik er weer bij stil hoe dankbaar ik moet zijn met mijn 2 kids, die gezond zijn en die mij gewoon uittesten wat bij hun leeftijd hoort...relativeren is het grote toverwoord! Maar je wordt er wel eens moe van.

@Pebbles: Die planning die jij noemt lijkt me super. Ik heb er heel veel zin in, gezellig!
ik herken dat wel hoor Krook, heb Mayte ook wel eens een tik gegeven (weet niet eens meer waar) omdat ze Fenna even net te hardhandig (en stiekem) even pijn moest doen. Nu leert Fenna gelukkig een beetje van zich af te bijten...(die mept terug asl het haar niet zint) maar gelukkig gaat het de laatste tijd verbazend goed met die 2....ze hebben een lange aanlooptijd samen gehad, maar nu kunnen ze samen spelen (mayte op de loopauto zitten en Fenna gaat duwen) of samen dansen op K3 (schudden met die billen, schudden met die billen, bij Fenna beweegt alles behalve d'r billen)

Het komt wel goed.......maar tis even ontzettend naar als je er middenin zit.

Hoe gaat Roan om met de kleine kinderen bij hem op de creche? misschien dat je daar kan vragen hoe ze er mee omgaan als ze merken dat hij een tikkie hardhandig richting kleintjes is....
Ha, heb net even terug zitten lezen hier (toch wel handig, zo'n 'dagboek' online) en de laatste keer dat Jas zo lastig was was op de 15e. Dus het valt wel mee, haha

Whaaaa Sven Kramer rijdt in de verkeerde baan...diskwalificatie dus!?!!?
Inderdaad hartstukke gediskwalificeerd. Oepsie.
Hoi meiden,

ben er nog, en dat geldt ook voor mijn schoonvader. Het is zoooo slopend; we denken al dagen dat zijn laatste uren geslagen hebben. Pffffff, de spanning bouwt zich enorm op.
Hey Mirjam.....vervelend zeg deze situatie...met name voor je schoonvader........

Klinkt misschien heel cru, maar ik hoop dat het snel en rustig voorbij zal zijn......Heel veel sterkte iig de komende dagen....denk aan jullie.
Och Mirjam, wat zal dat idd slopend zijn. Hoe gaat Hanna er mee om eigenlijk? Heeft ze in de gaten wat er staat te gebeuren?

Ook ik denk veel aan jullie!

Krook, wat een goed idee van die lego. Maar wat lastig. Hier gaat het er ook wel eens ruw aan toe tussen de 2 heren, maar dan van beide kanten; Sverre kan soms ook gemeen terug doen.

Jammer van Sven, hè. Vind het zo sneu, ook voor Kempkers. Lijkt me vreselijk dit.
Geen verandering hier. We worden echt gek van de spanning.
Heel sneu voor Sven. Jammer hoor.

@Mirjam: Wat een slopend iets is dat zeg. Heel veel sterkte. Ik was ook al benieuwd hoe Hanna ermee omgaat. Hoe oud is je schoonvader eigenlijk? Is hij al lang ziek?
Mirjam
MILF in the making ;-)
Nou droombaan gaat het niet worden dus....kreeg net de afwijzing in m'n gmail inbox..........getverdegetver........

Krijg nu echt zin om een potje te gaan janken. Was er al wel bang voor, maar toch om het dan daadwerkelijk te lezen is toch een enorme afknapper.

Nu nog 1 te gaan......
Jakkes, Ringel, das altijd naar. Op de een of andere manier voelt zo'n afwijzing toch een beetje persoonlijk. Vooral als het om je droombaan gaat. 'Waarom willen ze mij nou niet hebben?'

Ach, het komt echt wel goed. Weet je eigenlijk al wat je met de meiden gaat doen als mama weer carriere aan het maken is? KDV, gastouder?

Mirjam, ben je momenteel eigenlijk aan het werk?
Heb gisteren een bezoek gebracht aan potentiele nieuwe gastouder hier om de hoek. Ze is net voor zichzelf begonnen als franchise nemer van het gastouder bureau waar we eerder altijd al bij waren....dus dat zit wel goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven