Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Gefeliciteerd Mmmoi!! Lekker verwend vandaag zie ik.

@krokus: Eva is ook bijna continu verkouden en heeft nu zo'n baby inhaler omdat ze er vaak benauwd van is.

De neusspray werkt hier ook het beste, verder doe je er weinig aan.

Ik zat net met dikke tranen het nieuws te lezen. Een meisje van 4 jaar was samen met haar moeder nog onder het puin in Haiti vandaan gehaald door een Nederlandse reddingsploeg.

Je kunt je toch niet voorstellen hoe het is om 5 dagen met je kind onder het puin te liggen. Geen eten, geen water, geen licht.

En dan met de wetenschap dat er nog meer mensen op dit moment onder het puin liggen. Wachtend op redding of de dood.

Getver, ben er helemaal naar van. De rest van het nieuws lijkt dan zo onbelangrijk.
He pebbs, inderdaad. Ik moet bekennen dat ik, hoe erg het ook is, uit zelfbescherming dat soort nieuws even oversla/ Bah, klinkt gewoon erg hoe ik het schrijf, maar het is wel even zo.
wilde trouwens toch nog even vanuit hier een positief dingetje laten horen. We hebben een hele gezellige dag met z'n allen. Roan is een engeltje. Hele dag lekker aan het spelen, af en toe de tv aan, met z'n keukentje bezig. Heerlijk. Ik even bijgetankt door wat extra te slapen vandaag. Ik kan er weer tegen!
Fijn dat het zo goed gaat Krokus!

En pebbs, ik heb nog geen nieuws gezien of gelezen vandaag, maar dat klinkt idd erg heftig. Daar wil je gewoon niet over nadenken. Het is in- en intriest allemaal daar...

Hier een stuiterbalmeisje. Heel druk en vervelend, ze ligt dan ook nu al in bed. Echt heel irritant allemaal wat ze aan het doen was. Ik krijg dan echt sla-neigingen dus ik heb de man haar maar naar boven laten brengen en heb me op de papfles van Thijmen gestort. Die gaat zo ook lekker slapen. Morgen weer aan het werk!
Mmmoi, van harte gefeliciteerd! Wat ben je schandalig verwent! Heerlijk.

Krook, klinkt als een heerlijke dag, geweldig! Wij gebruiken ook Luuf Baby en zoutoplossing.

Pebbs, brrrr, ik merk nu ik moeder ben, dat ik zo anders reageer op nieuws. Ik bekijk het als moeder, hoe het zou zijn als ik en mijn gezin dat zouden overkomen. Gisteren waren er beelden te zien vanuit een ziekenhuis. Er was helemaal niks, geen elektriciteit, geen water, niks, alleen maar ellende. En er was een kind van een jaar of 3, helemaal de weg kwijt, ze huilde zo. Mijn hart brak....pffff

Zomteen weer op zoek naar Mary Poppins...Even de gedachten weer verzetten.
Normaal sluit ik me ook vaak af van slecht nieuws. Het is natuurlijk struisvogelpolitiek maar ik kan er echt dagen mee rondlopen terwijl die mensen daar niks mee opschieten.

@mmmoi: haha, heel herkenbaar dat verhaal over Jasmijn.

Ik ben vandaag even naar boven gelopen terwijl de kinderen onder aan het traphek gigantisch aan het huilen waren (manlief was benden hoor). Ze waren al zo lang aan het hangen, huilen en niet luisteren dat ik even weg moest gaan om niet te onaardig te worden.

O ja, mary poppins. Ik vond Joseph toch leuker met al die mannen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar wat vlagen van Mary Poppins opgevangen maar ik heb niet echt voorkeur.
ik sluit me ook af voor dergelijk nieuws.....wat pebbles zegt de mensen zijn er niet mee geholpen als ik (of iemand anders) daar mee rond blijft lopen....maar vooralsnog zap ik het weg....

Mary Poppins (????) krijg ik af ook wat van mee...er was vorige week een meisje dat een hoertje moest nadoen...vond er gen reet aan en haar niet mooi zingen (van dat luide gedoe, bah)

En mmmoi idd schandalig verwend! Lekker hoor.....

Ik krijg af en toe ook van die mepkriebels. Ga dan op de wc zitten. Ik vind mijn kinderen hartstikke lief hoor en wil ze noit meer kwijt, maar soms kan ze echt wel achter het behang plakken als ze de kont tegne de krib in gooien.

@Krook, je hebt ook van die miniflaconnetjes met een zoutoplossing erin...is geen spuit (puf ding) maar een klein plasticflesje...heb ik voor Fenna gebruikt toen ze nog heel klein was en dat werkte eigenlijk beter dan zo'n pufje in de neus. Je gebruikt elk flesje ook maar 1 keer en dus geen kans op herbesmetting. Daarna leegslobberen met een snotopslobberding en het neusje is leeg.

En heerlijk om te horen dat vandaag zoveel beter ging!

Hier vandaag "mayte verjaardag deel 1" gevierd....ze is nog niet eens jarig en nu al schandalig verwend. Ze heeft van pake en vriendin een lieveheerstbeestjes fiets gekregen....(incl bel en van die slingers aan het stuur...ook zijwieltjes zijn rood met zwarte stippen) Ze is erdol op.....

Puzzels, memory, een loophondje, puzzelboeken met sprookjes een hello kitty stempelset en duplo......en dan krijgt ze woensdag nog cadeautjes van ons en van de visite.

Omdat ze woensdag een K3 taart krijgt heb ik vandaag een Barbietaart inelkaar gefabrikeuteld....niet helemaal gelukt zoals ik wilde (volgende keer echt marsepein gebruiken) maar een goede eerste poging als zeg ik het zelf.

Kan het me ook niet voorstellen dat ik vorig jaar en 3 jaar geleden nu hoogzwanger aan het zijn was...wat ben ik blij dat, dat voorbij is zeg.
@Ringel: Wat leuk zeg, die fiets, klinkt goed! Ook een fijne verjaardag gehad dus.

@Pebbs: Ik ben dus niet de enige die zich even afzondert als ze jeuk krijgt...Jasmijn kan het bloed echt onder je nagels vandaan halen soms, en ook weer heel lief zijn. Maar ze is vaak zo hyper en vooral 's morgens vroeg als ik zelf net wakker word en 's avonds vlak voordat zij moet gaan slapen, breekt me dat erg op.

@Annie: Ik ben enorm verwend. Vanavond nog meer douchespul van Rituals en Kneipp en nog meer geld gekregen. Ben heel blij met mijn oorbellen en armband en natuurlijk vooral met mijn mobiel. Allemaal mooie cadeaus die ik ook echt graag wilde hebben; geen rommel ofzo.

Morgen weer aan het werk. Alles staat weer klaar. We hebben net de afwas en de rommel opgeruimd, dus nu ga ik lekker slapen. Morgenavond weer tieners, maar ik kom tussendoor nog wel even langs denk ik.

Liefs allemaal!
zo lief Mayte gisteren was, zo klierderig is ze nu.

Bah.

Zo Fenna ook maar eens uit bed plukken, net weer een sollicitatie de deur uitgedaan en ik moet nog een pakje naar het postkantoor brengen, Mayte's traktatie nog voorbereiden (lees kaartjes schrijven) badkamer schrobben, beneden de keuken opruimen en moet alles nog dweilen......

Lief heeft vandaag brandweer examen en gaat voor het eerst met vuur spelen vandaag. Hoop dat alles goed gaat. Hoeft nu neit zover weg en is vanmiddag lekker bijtijds thuis.

ff Mayte helpen
oeh Ringel, die fiets is leuk! Wij hebben hem ook bij Halfords gezien. Als ik een meisje had gehad, had ik die ook genomen!!!!! Is het examen van je lief goed gegaan????

Mmmoi, Rituals is zo lekker! Heerlijk. En sieraden zijn altijd goed om te krijgen!

Pebbs, ik vind zelf de kwaliteit van de dames hoger liggen dan de kandidaten van Evita. En ik hou gewoon erg van musical en kleinkunstliedjes. Dus mannen of vrouwen maakt me niet ui. Volgende week de finale, 2 van mijn favorieten zitten er bij, Rosalie (vriendin van Mathijs van vorig jaar) en Noortje, mijn hemel, wat zijn die meiden goed!!!!

Vanmorgen hadden we ons verslapen. Mats had aan onze wekker gezeten. Om 7.50 uur werd ik wakker en hoord ik wel errug veel auto's rijden. Snel TV aan, teletekst op, bleek het dus al veel te laat te zijn. De jongens sliepen ook nog gewoon. Hahahaha. Uiteindelijk was ik toch nog om 9.00 uur op mijn werk. Lief is meteen gegaan want die had om 8.30 uur een vergadering...oeps!
Haha, wat een verhaal Annie, over dat verslapen. Wel goed dat je alles nog zo snel gered hebt!

Ik was even voor zevenen wakker van de wekker. Ik lag op dat moment echt nog in coma, moest gewoon even bijkomen. Dat gebeurt niet vaak! Maar ik had dan ook lekker 2 wijntjes op en dat was al een tijdje geleden...

Vandaag weer prima gewerkt, gelijk taart getrakteerd op mijn werk. Toen de kids gehaald, die waren heel erg lief geweest, en ook eenmaal thuis was Jasmijn extreem lief. Heel goed eten en daarna mij overal mee helpen. Echt schattig! Nu is de man Thijmen in bed aan het leggen en Jasmijn even aan het klaar maken en ik heb de afwas en de kamer lekker opgeruimd. Gesmeerd team!

Pebbs, ik heb heel veel zin in onze date!

Weet iemand waar Ris uithangt?
Vandaag weer lekker gewerkt. Het blijft gigantisch druk waardoor ik thuis helemaal duf voor de tv ga hangen. En ik wilde nog wel gaan hardlopen vanavond.

@mmmoi: ik heb er ook heel erg zin in. Ik vraag me alleen af of je de badring dan nog nodig hebt. Volgens mij kan hij tegen die tijd prima zitten.

@annie: wel lekker uitgeslapen vanochtend dus

@ringel: en, is ie geslaagd?
Geen idee waar Ris uithangt......

Evenzo als met Niniane. Hop dat alles oke is en Nien, nog van harte gefeliciteerd met Myrddin...ook al weer 2 jaar oud. Nog even en Kyran is 3......

Mayte is momenteel helemaal in to kamperen...hoe ze er bij komt? Joost mag het weten....maar wel lief dat ze steeds met kussens en dekens in de weer is en ook op ons bed moet worden gekampeerd. Ze gaat danonder een deken liggen en heel luidruchtige snurkgeluiden maken.
o ja, Lief was later thuis dan ik had gedacht. En stonk helemaal naar vuur en rook. Was niet echt een examen (een paar kleine dingen zoals blussen met kleine blusapparatuur, issie voor geslaagd) maar men wat gaat dat stinken!!!!!

Eind maart heeft hij het grote examen en daarvoor moet hij nog een paar keer oefenen. Over 2 weken moet hij naar Wijster om in een zeecontainer te gaan zitten waar ze dan heel veel vuur in gaan doen ik noem het inferno (wat ze gaan doen is wel op internet te vinden) krijgen ze dus allemaal vlammen over zich heen in een afgesloten ruimte. Dit om te checken hoe ze zich gedragen als ze zoiets overkomt.......als ze echt aan het blussen zijn.

Per 1 februari is hij dan ook echt brandweerman hier in het dorp...en mag hij dus mee op uitruk. en krijgt dus een pieper die hij altijd bij zich moet dragen.....ben toch wel benieuwd wat voor impact dat heeft op ons gezinsleven.
@Ringel: De man van mijn vriendin zit bij de vrijwillige brandweer van zijn dorp maar daar heeft het soms best impact hoor. Dan gaat die pieper, dan zegt hij niks meer en staat echt binnen een paar seconden met jas aan buiten. Zijn fiets staat pertinent in de voortuin zodat hij naar de kazerne kan racen. Tja...ook op oudjaarsavond had hij dienst en was hij zowat de hele avond weg, en dat soort dingen. Maar mijn vriendin heeft er nog het meeste 'last' van dat hij iedere donderdagavond naar die brandweer moet en dan komt hij heeeeeel laat thuis en ze schijnen daar ook een aardige neut te drinken. Maar haar vader en schoonvader en broer zitten er ook allemaal bij dus ze is niet anders gewend.

@Pebbs: Thijmen kan al goed zitten maar in bad vind ik het toch wel een beetje eng, hij glijdt nog best gauw onderuit dus je moet hem echt nog wel ondersteunen of er gebukt bij zitten. Dan is zo'n badring volgens mij ideaal. En hij gaat altijd met Jasmijn samen in bad en dan vind ik het ook wel iets veiliger, want die verplettert hem natuurlijk vaak.

Vanavond ging het op de tienerclub over seks. Heel open gesprekken met ze gehad, echt heel fijne avond was het. Morgen weer aan het werk en verder niets bijzonders...
Lief heeft straks 1 keer in de 4/ 5 weken "dienst"dan komt hier idd ook de fiets in de voortuin te staan en zijn jas, kleren en alles liggen dan ready to go klaar (hij heeft al eens geoefend) We wonen op 3/4 minuten fietsen van de kazerne en als hij raced nog sneller.

Lief moet ook minimaal 1 keer per week naar de brandweer voor oefeningen en de welbekende neut...ach ja, t hoort erbij. Hij wil straks ook voor chauffeur door gaan. En ze hebben al gepolst of hij officier van dienst (ovd) wil worden in de plaats waar hij werkt (is dus ergens anders dan daar waar hij bij de vrijwillige brandweer zit...maar tis wel bij de brandweer alleen dan op provincieniveau) Maar dat zou betekenen dat we moeten gaan verhuizen en ik wil van z'n levensdagen niet daar wonen (echt helemaal noord- Groningen tegen de waddenzee aan) zeggen ze wel:"daar gaat niks boven Groningen"maar zoveel zin in de waddenzee heb ik nou ook weer niet (desolate omgeving...je wil er nog niet dood gevonden worden)
Vandaag voor het eerste met beide jongens lopend een blokje om geweest. Sverre aan de hand en Mats die voor mij uit banjerde. Sverre was zo trots op zichzelf! Mooi om te zien.

Pfff, Ringel, klinkt wel heftig zeg, van die zeecontainer. Hij doet het vast en zeker hartstikke goed!

Ik heb geen idee waar Ris is, ik heb Niniane laatst even gekrabbeld maar ook nog niets van gehoord.....

Krook, hoe is het met je verkouden menneke?
en de eerste afwijzing is binnen..........leuk hoor NOT' Och mayte heeft aan de knopjes gezeten en nu doen de leestekens het niet meer zoals moet.(zucht die moet ik dus omdraaien)
Hier alles oke! Roan een supernacht gehad. Jesper iets minder. Hij is de laatste dagen na de nachtvoeding onrustig. Ieder uur wordt hij wakker. Vandaag een gezellige dag. Roan thuisgehouden van de creche omdat we vanmiddag naar de manueel therapeut moesten. Zou zo druk worden anders. Vanmiddag was hij wel weer wat over the top druk en boos. Maar dat is gewoon slaapgebrek omdat hij thuis echt niet meer slaapt.

Roan is nog wel heel erg verkouden. Ga aanstaande vrijdag met hem naar de huisarts omdat hij ook al een hele tijd rare ontlasting heeft. Zindelijk worden gaat trouwens hartstikke goed. Zo af en toe een ongelukje en als we weggaan doe ik hem nog wel een luier om.

@ringel, balen zeg. Van welke vacature was dat?
Hier ook alles ok....

Ringel jammer van de baan, wat was het? Klinkt wel heel leuk baan van je vriend.

Krokus: fijn dat alles wat positiever gaat, nou nog slapen!!!

Verder niet zo'n inspiratie....Wel een roddel. Was net doelloos aan het hyven en kwam op site Pepita...Daar staat een leuk nieuwtje ...
Hoera het is groot feest vandaag!!

Mayte, van harte met je 3e verjaardag. Smul lekker van je K3 taart!

Ook Kyran en Max gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben,

En onze buurjongen wordt vandaag ook 3 jaar, nog meer feest.

Wat is er allemaal gebeurd, 9 maanden voor 20 januari?

Leuk nieuws van Pepita!
Goedemorgen,

Mayte, Max en Kyran, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en ik hoop dat jullie een hele leuke dag hebben met veel cadeautjes, snoepjes en slingers!

@Babba: Leuke roddel...haha!

@Krook: Deze nacht beter geslapen?

@Ringel: Jammer dat je een afwijzing hebt gekregen...maar je hebt nog meer sollicitaties lopen, toch?

@Annie: Ik zie al helemaal voor me hoe jij loopt met je twee knullen. Gaaf zeg!

Wij hebben weinig plannen vandaag. Ik moet wachten op mijn simkaart die vanmorgen gebracht wordt, dan kan ik eindelijk ook met mijn nieuwe mobiel béllen. Vanmiddag wil ik even het centrum in denk ik. Misschien even koffie drinken bij de Hema, haha.

Jullie nog leuke plannen?

Lieve Mayte, van harte met met je derde verjaardag. Je zult vast heerlijk verwent worden door je lieve mama en stoere papa! Ringel, van harte met je meisje!!!

Max en Kyran, jullie ook van harte gefeliciteerd. Niniane en Fluf, van harte met jullie zonen. Ik hoop dat jullie weer snel langs komen om te schrijven!

Leuk nieuws he van Pepiet!

Mmmoi, heerlijk he , zo zitten bij de Hema. Sinds kort hebben ze daar ook heerlijke appelbollen!!! Smul ze! Hier geen plannen, ja, om 17.00 uur naar huis, ben ik vrij. Vanavond oppassen bij vrienden.

Ringel, jammer van die afwijzing. Ach ja, hoort er bij hè, maar wel stom altijd. Voelt toch altijd wel een persoonlijke afwijzing terwijl dat natuurlijk niet het geval is.

Pebbs, ik ken ook nog 2 kinderen die vandaag jarig zijn, ook 3 jaar. Ik weet alleen nog dat er op 18 en 19 januari 2007 een ontzettende storm was. Misschien dat die ukken maar veilig even bij mama bleven zitten. Ik was op de 19e uitgerekend maar Mats durfde pas op de 29e te komen, hahahaha!

Krook, nog even kwakkelen met de jongens dus. Wel fijn dat je een goede nacht hebt gehad!
Max Mayte en Kiran. Gefeliciteerd! En natuurlijk de mama's ook!

Hier een goede nacht. Roan wel een paar keer wakker maar daar ben ik strak doorheen geslapen. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Jesper kwam om half vier voor een voeding en vervolgens om half zeven. Dat was prima dus!

Ik ga bijna nooit bij de hema zitten omw at te drinken. We hebben hier een heel groot overdekt winkelcentrum waar ook een bakker bart zit. Daar ga ik meestal wat eten.

Nu even met Roan en Jesper naar de speeltuin
Hey Meiden!!!

dank julliewel voor jullie leuke reacties. Dacht kom zelf ff kijken bij mijn oude clubje. zijn jullie verder nog helemaal compleet?

Nu zoals de meeste denk ik wel weten is dat ik zwanger ben van nummer 3. niet de bedoeling was het , maar zeer welkom en ik beschouw het maar als een cadeautje.

Ik ben uitgerekend op 28 juli. dus een zomerkindje (die hadden we nog niet )

Met Bram en Mees gaat alles goed. Bram is getest en heeft ws toch een vorm van ass.Maar hij is te sociaal voor Asperger of pddnos oid. geen stempel in iedergeval(autistische stoornis) ze gaan verder met hem als hij 7 is.en zijn verbale iq ligt ver boven gemiddeld en zijn performale iq is gemiddeld, dus daar is een disharmoinsche ontwikkeling. en daar besteden ze op school gelukkig wel goed aandacht aan. (hij kan moeilijk schakelen naar nieuwe dingen) we werken nu thuis met picto's en dat gaat goed moet ik zeggen.

Mees is een boef van bijna 3. die klept echt de hele dag door en het grote waarom is ook de hele dag aan de orde. hij heeft zo zn dwarse buien en zit ook geregeld op de gang.

en met mij gaat het goed. ik ben meer dan 30 kilo kwijt (heb een maagverkleining ondergaan) maar ben nu supermoe. heb een ijzer tekort en een eiwit tekort, maar daar krijg ik allerlei aanvullingen voor via het ziekenhuis. ik sta streng onder controle bij de gyn en bij de internist en chirutg/dieetiste.

en met jullie ook alles goed? ik las dat Krook een jongetje erbij heeft. Verder geen nieuwe kindjes erbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven