Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
@Ringel: Weet niet of ze dat op de psz doen; Jasmijn had er iig wel liedjes van de bijbehorende cd geleerd, want die was ze thuis aan het zingen en herkende ik in de voorstelling.

Vanavond de film van 'Mannen die vrouwen haten' gekeken. Sick. Net als in het boek is het begin nogal traag. Ik had het boek nog niet uit, maar hoef het nu eigenlijk niet meer te lezen

Verder vandaag naar de verjaardag van dochters vriendin geweest, die ook 3 werd. Leuke dag gehad. Morgen weer een verjaardag, van een tante, en bij mijn schoonouders eten. Drukke dag dus. De kids lagen om half zeven allebei al te slapen, afgedraaid van vandaag. Jasmijn is er rond tienen nog even uit geweest maar ging na wat drinken en plassen weer lekker liggen.

Zo raar; dochter van mijn vriendin had 2 knuffels uit Disneyland, ze stelden die 2 monsters uit Monsters en Co. voor. Misschien weten jullie wel, die ene is groen en heeft maar één oog en die ander is een soort zeegroene knuffelbeer. De film heeft ze al een aantal keer gezien maar nu was een vriendinnetje op haar af gekomen met die knuffels en ze werd helemaal hysterisch. Ze zat letterlijk trillend als een rietje bij mij op schoot, ging helemaal over de zeik en wilde gelijk naar huis. De laatste keer dat ze zo bang was, was op haar 1e verjaardag toen ze een pratende Ernie pop kreeg en die heeft dan ook sindsdien in de schuur verstopt gelegen. Ze wil er nog steeds niet mee spelen maar is er niet meer bang voor. Maar dat van vanmiddag sloeg alles. Leek wel of die knuffels Chukies waren Nou had dat meisje dat ook op die verjaardag was, dat door, dus had Jasmijn er ook mee geplaagd en achterna gezeten met die knuffels. Maar dan nog; de reactie van Jas was enorm extreem. Tja, ze komen nu ook in de fase van het 'magisch' denken, begreep ik al. De fase waarin ze geloven dat alles kan gaan leven en dat er een krokodil onder hun bed ligt enz. enz.

Ik ga lekker slapen. Het is heel erg laat. Welterusten!
Grappig van dat boek. Wordt in ieder goed aandacht besteed op kdv en peuterspeelzaal.

Mmmoi: fantasie kan goed op hol slaan bij die peuters. Aim had van sinterklaas zo'n lopend hondje gekregen en daar moest ze niks van hebben. Ook zegt ze regelmatig dingen als kom kijken er loopt een poesje in de gang. En als je er dan in meegaat wordt ze bang. Ze ggelooft het dan echt.

Aimee is afgelopen dagen van het kleuren en helaas ook de muren, haar nagels, gezicht jak. Ze tekent nu heel de dag rondjes en die kleurt ze dan in. Kleurt al best netjes.

Wij hebben hier een luierdag. Zitten allemaal nog in pyama. Ga maar eens in bad, want Aimee ziet er nu dus niet uit.

Hebben jullie al vakantieplannen? Wij willen eigenlijk in juni naar Spanje. Ben het nu aan het uitzoeken.
@mmmoi: die angsten komen me wel bekend voor. Floor heeft nu dingen die niet meer op haar kamer mogen staan omdat ze er bang voor is. Maar voor 2 knuffels op klaarlichte dag is wel heel extreem. Heeft ze die film al eens gezien?

@babba: Wij willen eind juni naar Corsica. We hebben 2 weken geleden een tent gekocht en zijn nu de rest van de kampeerspullen bij elkaar aan het zoeken. Ik heb wat boekjes bij de bieb gehaald en op internet gekeken maar ik had niet verwacht dat het daar zo mooi zou zijn. Echte bountystranden maar ook bergen, rotsen, watervallen en mooie stadjes.

Wiebelbillenboogie zegt mij niks. Maar ze komt soms met liedjes thuis die ik niet ken maar ze verwacht dan wel dat ik meezing.

@krokus: ik las op hyves dat je gisteren de drager hebt gekregen. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

Vanochtend de verjaardag van de buurjongen en 's middags naar mijn schoonouders geweest. Gisteren naar de ikea en vrijdag naar mijn Oma in brabant. Vooral Floor is nu echt wel moe en ze zijn vandaag lekker vroeg naar bed gegaan.
Hier een gezellige dag. Vanochtend nog verlaat kraambezoek en vanmiddag even bij een vriendin geweest.

@mmoi, leuk dat soort dingen in de bieb. Ik doe dat eigenlijk nooit. Toch eens gaan kijken wanneer zoiets hier is.

@pebbs, drager zit goed. Natuurlijk nog even wat meer oefenen. Ik vind hem wel "groffer" dan de tricot slen. Logisch natuurlijk. Dit is niet een doek die ik binnen zou dragen als ik Jesper even bij me wil hebben. Jesper hangt hierin vrij laag. Komt waarschijnlijk doordat ik nog niet helemaal handig ben met hem erin zetten en knopen. Heb geen last van mijn rug, wat ik bij de babybjorn wel had.

Mijn laatste verlofweek breekt aan. Vrijdag is mijn eerste werkdag. Officieel heb ik nog een week, maar omdat mijn vervangster 5 feb voor het laatst is, wil ik wel graag een goede overdracht hebben, dus neem ik in mei ofzo nog een weekje vrij. Heb een beetje dubbel gevoel bij weer beginnen. Voor Roan is het denk ik heel goed dat hij mij 's ochtends weer weg ziet gaan, in plaats van mama en jesper die thuis blijven. Voor mijzelf is die structuur ook goed. Heb wel weer te weinig "genoten" om het zo maar te zeggen, maar goed. Heb nog genoeg tijd om te genieten, dus dat doen we vanaf nu maar.
@babs, heerlijk zo'n luierdagje. Doen wij ook weleens. Hier nog geen vakantieplannen. Waarschijnlijk gewoon een weekje in Nederland. Vorig jaar is het goed bevallen aan de kust. Denk dat we die kant dus weer op gaan.
@krokus: als je Jesper hoger wilt hebben zou je de heupband wat hoger kunnen doen. Net boven je navel zeg maar.

Maar ik vind zelf een doek ook knusser dan een gevormde drager, zeker met een kleine baby.

Aan de andere kant is een gevormde drager makkelijk te knopen en lopen vaders er ook veel makkelijker mee.

We hebben een Mary Poppins dus nu kan ik naar bed.

Weltrusten!
Hee hee,

Wiebelbillenboogie ken ik niet maar klinkt erg leuk. Mats kent al heel veel liedjes en zelfs Sverre zingt (zonder woorden welliswaar) een stuk of 5 liedjes uit zich zelf.

Angsten heb ik bij Mats nog niet ontdekt. Het enige is dat hij panisch is voor honden. Echt heel bang. Maar spoken, monsters enz is hij niet bang voor. Hij speelt altijd dat hij een draak is of een leeuw of wolf, zo grappig.
Goedemorgen.....

Hier ook ee ndruk weekend gehad met verjaardagen. Zaterdag naar een oud buurmeisje geweest (zijn afgelopen december verhuisd) die 1 werd....zelden zo een vreemde verjaardag mee gemaakt.......

Gaat om een gemixed stel....zij al een kind uit en eerdere relatie, hij idem en vorig jaar dus samen nog een dochter gekregen. Maar de "donkere"kant van de visite zei werkelijk geen boe of bah...terwijl de "lichte"kant van de visite gezellig zat te babbelen en ook de andere helft probeerde te betrekken. Wil niet generaliserend zijn, maar ik kreeg echt het idee dat de "donkere"kant zich op de 1 of andere manier te goed voelde ofzo. Zaten een beetje voor zich uit te staren (naar de tv met nick jr) Zal mijn invulling wel zijn, maar vond het toch best wel een beetje aso.

Gisteren werd buurmeisje 3 en daar zijn we eigenlijk de hele middag geweest. Fenna lag lekker te tukken en wij de babyfoon mee. Ideaal. Daarna heeft ze lekker zitten snoepen en knabbelen.....

Daar bleek ook waar Mayte bang voor is.....nl speelgoedgeweren en alles wat enigzins met geweld te maken heeft. Er was een irritant opdondertje dat constant met zo'n speelgoed mitrailleur aan het klooien was. Mayte raakte helemaal over de zeik (tot huilens toe) dat het jongetje moest ophouden met schieten, want haar zusje zou er wel eens bang van kunnen worden (niet dat het Fenna iets kan boeien....het was Mayte's angst die ze terugkoppelde aan Fenna) maar ook voor een opblaasknuppel was ze als de dood.......een pacifist in hart en nieren.

maar dat was dus ons weekend....druk maar wel gezellig.
Corsica klinkt ook goed Pebbles. Ik heb echt zin in vakantie.

Over 3 weken gaan we op wintersport. Al ben ik sneeuw nu wel zat. We gaan met hele familie en aanhang dus wordt super. Aimee voor het eerst op de ski's. Als ze wil, vorig jaar wilde ze niet eens in de sneeuw.

Heb vandaag eindelijk 2 afspraken gemaakt voor bezoek basisscholen. Een jenaplan en een gewone katholieke basisschool.

Mijn voorkeur gaat uit naar jenaplan. Visie kan ik mij in vinden. En kdv van Aimee is in zelfde gebouw en werken samen met elkaar. Dus thema's nu op kdv zijn zelfde als op school. In de school is ook een theater waar de kinderen voorstellingen doen en hebben. En daar gaat Aimee met kdv nu ook al heen. Kinderen van basisschool zijn ook vaak tegelijk buiten met kdv kinderen. Dus ze zit nu al in de sfeer van deze school en kan dan na school naar bso in zelfde gebouw. Nadeel is dat het een wijk verder ligt dan waar wij wonen en ze de komende jaren er niet zelf heen kan, veel drukke straten. Andere school ligt 1 straat van ons huis en dat is ook wel ideaal. We wachten de afspraken maar even af.

Ik moet heel veel achterliggende administratie doen. Helemaal geen zin in!!!!!
Heeft iedereen hier hun kinderen al ingeschreven op school. Of zijn wij niet de enige die het nog niet weten

En wat voor een school?
@babba: wij gaan aankomend weekend op wintersport. Voor mij (en de kinderen ) de eerste keer. Maar ik heb net als jij al wat teveel sneeuw gezien, dat is jammer.

Ik heb mezelf en Floor ingeschreven voor lessen. Ze hebben een soort kinder skipark waar ze vanaf 3 jaar op les kunnen. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Een school hebben we al wel uitgekozen maar we moeten nog officieel inschrijven. Ze wilden het graag rond maart weten zodat ze de planning kunnen maken.

Het wordt een katholieke school ook al zijn we allebei niet gelovig. Dit is de school waar we allebei het beste gevoel bij hadden en ik heb er veel goede verhalen over gehoord.

@wiebelbillenboogie: toevallig kreeg ik vandaag een mailtje dat er deze woendag in de bieb voorgelezen wordt uit dit boek en dat er daarna muziek gemaakt wordt.

Lijkt me wel leuk om heen te gaan.

@peuterangsten: Floor en Eva hebben gisteren een kameel gekregen met afschuwelijke egyptische muziek erin als souvenir van mijn schoonouders.

Toen ze naar bed moest heeft ze de kameel bij ons onder het bed gegooid en heeft ze mij laten beloven dat hij daar bleef. Ze vond hem toch wel erg eng.
@Babba: Wij hebben Jasmijn toen ze anderhalf was al ingeschreven bij de school waar ze ook op de psz zit. Het is, zoals je wel verwacht denk ik, een protestants christelijke school. Het is gewoon volgens het jaarklassensysteem, ik ben zelf niet zo van al die 'aparte' onderwijsvormen. Komt ook een beetje omdat ik het niet ken, natuurlijk. Voordelen van deze school vond ik: staat goed aangeschreven, is redelijk dichtbij (kan alleen komende jaren ook niet zelf), ik ken er heel veel leerkrachten, ze hebben de kanjertraining, ze hebben digitale schoolborden, ze geven toneelles in bijbehorend lokaal, ik ken er veel ouders, én hij is christelijk. Dat was eerste vereiste voor ons, maar daar kun je in onze plaats ook niet omheen. Er is maar één katholieke en één openbare school hier, en zeker wel 12 protestantse, maar ik denk nog wel meer. Mijn man heeft ook op de school gezeten waar Jas nu naartoe gaat en ik voel me er nu al helemaal thuis! Succes met beslissen, volg je gevoel, waar jij je prettig voelt voelt je kind zich ook fijn.

@Pebbles: Wat grappig dat Floor ook van die angsten kent. Het is heel normaal bij deze leeftijd, maar ik had het nog niet zo extreem meegemaakt. Ze had het hele verhaal vandaag ook aan de g.o. verteld; ze zat er dus nog duidelijk mee.

@Vakantie: Wij gaan in mei een week naar CP met vrienden (hebben een zoontje van een maand ouder dan Thijmen) in één huisje. Hebben we met hen al meerdere keren gedaan en is altijd heerlijk. Voor de zomervakantie weet ik het nog niet; wil het liefste (ver) weg, maar man blijft liefste thuis...zucht...is ook allemaal duur dus ben nog aan het rondkijken.

@Ringel: Wel grappig, dat verhaal van jou, ook gedoe op een verjaardag, eigenlijk hetzelfde soort verhaal als dat van mij!

@Krokus: Hoe gaat het nu met Roan???

Vandaag gewerkt. Kids waren heel lief bij g.o. Thijm weer een gat in de dag geslapen...altijd na zo'n druk weekend.

Ik was al vroeg thuis, voelde me niet zo lekker. Beetje misselijk en hoofdpijn. Heb alleen wat vla met cruesli gegeten.

Verder geen bijzonderheden hier. Beetje tv kijken. Moet strijken maar heb geen zin. Morgen weer een dag hoor.

@Pebbs: Oja, wij gaan die avond nadat we bij jullie zijn geweest ws. overnachten in de stacaravan van mijn tante, mijn ouders zitten daar dan in. Is ook bij mijn opa en oma in de buurt, in een klein plaatsje (A.). Kunnen we op zondag bij mijn opa en oma langs.
@mmmoi: dat is mooi geregeld, dat jullie in die stacaravan kunnen overnachten!

Als ik manlief zo ver krijg om de zolder op te ruimen mogen jullie ook wel bij ons slapen maar zo'n stacaravan is ook leuk.

Jullie mogen wel mee hoor, naar Corsica (we gaan alleen in het voorseizoen).

Beterschap, hopelijk voel je je morgen weer beter.

Net les 16 (voor de derde keer, want elke keer zitten er een paar weken tussen) gelopen en nu krijg ik het koud dus ik ga even lekker douchen.
Shit, had wel mee gewild naar corsica, maar dan in de eerste drie weken van juli graag. Heb je al geboekt? Kun je nog annuleren?
Ik heb nog niet geboekt en de eerste week van juli willen we zowiezo.

We kunnen gerust de eerste 2 weken van juli gaan.

Op de campings waar wij heen gaan hebben ze hele mooie huisjes en stacaravans.

Even wat sfeerbeelden:

Mmmoi dat is dan op tijd geregeld de school van Jasmijn. Interessant hoe je nog steeds kunt zien hoe geloof is verdeeld over het land. In brabant zijn naast openbare scholen, uitsluitend katholieke scholen. Wij doen verder niks met het geloof. Ik ben katholiek en vriend is officieel moslim. Doet daar verder ook niets meer mee. Officieel is Aimee zelfs moslim. Want volgens de Islam wordt je als moslim geboren als je vader dat is. Vriend gelooft wel heel duidelijk in god. In Zuid-Afrika iedereen wel. Christen en moslims etc gaat prima samen in tegenstelling tot andere delen van de wereld. En heel vaak stappen mensen daar over van moslim naar christen en vice versa. Vriend was in zijn jeugd katholiek en pas sinds hij 15 is moslim. Zijn moeder is sinds ze hertrouwd is weer christen na 5 jaar moslim te zijn. Haha soms volg ik het daar ook niet. Geloof in god hebben ze dan wel allemaal sterk.

Nou ik ben even uitgeweden van het topic

Moet eigenlijk verslag afmaken voor mijn werk....
Ha meiden!

Had even een megadip vorige week en dat kwam er vrijdag/zaterdag ff uit. Hele nare klote hoge suikers, hormonaal want ik moet ongesteld worden. Bah!

Heb selectief gelezen.. Pebbs hou op met ons lekker te maken met je plaatjes van prachtige stranden van Corsica!!! Heeeeerlijk!

Wij gaan naar Duitsland (ook leuk!) Is al geboekt. In maart gaan we met de schoonfamilie een weekendje weg omdat schoonouders 40 jaar getrouwd zijn. We geven het cadeau dus wij mogen kiezen!!!

In april gaan we met mijn ouders een week weg, huisje is voor 10 personen en 2 honden; heerlijk rustig (dus niet op een park).

Dus wij hebben nog wat in het vat zitten. vorig jaar zijn we heleaal niet weggeweest omdat we toen de tuin hadden aangepakt. Ik kan niet wachten tot het mooier weer wordt, dan kunnen we tenminste weer buiten spelen!!!

School; wij hebben Ella vorig jaar ingeschreven op een school zonder "etiket". Zijn een onderdeel van 't Nut (klinkt ook heerlijk hoogdravend hihi). Ze hoeven dan geen drukke straat over te steken, maar er wel langs te lopen. Nou wil het toeval dat ze die drukke weg helemaal aan het opknappen zijn, zodat het straks stukken veiliger is. En ach.. ik wil ze de eerste jaren toch zelf ophalen/brengen of dat mijn ouders laten doen (die wonen op 100 meter afstand van de school).

Waar ze nu op het kdv zitten, is een grote katholieke school. Mooi opgeknapt gebouw, maar het spreekt me helemaal niet aan... Dus die wordt het niet.

Babba; volgens mij kan Aimee wel eens bij een kindje in de klas komen dat in jouw city woont (ik herken je verhaal van kdv/school van mijn vriendin!) Grappig!

Ik ga maar eens naar bed..... morgen weer vroeg dag!
He, nu heb ik helemaal zin in de vakantie.

Ik heb even zitten tellen hoeveel scholen we hebben en we hebben hier 1 katholieke school (waar Floor dus naartoe gaat), 2 christelijke scholen, 3 "gewone" openbare scholen en een openbare Daltonschool.

Op de school die we hebben gekozen hebben ze trouwens ook digitale schoolborden en heb ik het idee dat ze heel gestructureerd werken. Ik denk dat Floor daar beter in gedijt dan een vrijere school. Daarnaast hebben ze elke week een creamiddag en ze hebben muzieklessen.

Het niveau van taal en rekenen aan het einde van groep 8 is op deze school het hoogst van de scholen uit ons stadje.

Ik zal eens letten op de digitale schoolborden. En ik vind het leren op zich mbt taal/rekenen etc wel belangrijkste. Wat ik begreep van een ouders is dat ook gewoon prioriteit 1 op die Jena en tijd die over is zijn voor de leuke dingen. En de manier waarop lesstof wordt aangeboden is dan vanuit basis jena.

Ris ben nu wel heel benieuwd welk kindje dat is.
Wij hebben Roan ook nog niet ingeschreven op een school. Gaan komende weken eens een paar scholen bezoeken.

Mmoi, zou jij nog eens een paar aandachtspuntjes voor me op willen schrijven?

@babs, het gaat hier goed. We hebben de rust teruggevonden. Roan is en blijft een pittige, maar de positieve aanpak werkt (meestal) goed. We zijn gelukkig weer een beetje uit de spiraal. We laten de LPH wel doorgaan omdat we toch steeds tegen dezelfde dingen aanlopen.

@pebs, ooowww, ik ga ook mee naar Corsica. Wat een mooie plaatjes zeg!

@ringel, al nieuwe sollicitaties lopen?

Jesper heeft trouwens min of meer doorgeslapen! Hij werd om 3 uur en 3.15 wakker, maar ik had echt geen zin om hem toen al een fles te geven. Dus speentje erin. Had wel bedacht dat ik hem bij de 3e keer uit bed gaan gewoon de fles zou geven. Kwam hij pas om 6 uur weer!
of ris natuurlijk met aandachtspuntjes!

Ris, gaat het nu wel weer goed met je dan?
Heerlijk zeg, op de vroege (koude) morgen naar de foto's van Corsica krijgen.

We twijfelen nog over een camping aan het strand (het strand van de eerste foto!) of een camping op 5 minuten rijden maar kindvriendelijker met zwembad, winkeltje, restaurantje etc.

Ik denk dat het de laatste wordt.

Het was wel fris op de fiets vanmorgen. Gelukkig moet ik een heuveltje over en daar krijg je het snel warm van.

De kinderen had ik wel goed ingepakt.
Mogguh........OOOOOOOO Corsica...en dan vooral ook met het lijf van die mevrouw op de laatste foto! Bruin en goede billen! (beter dan die flubberende met cellulitis bedekte witte hangdingen van mij!)

School, we zijn bij de school van onze eerste keus geweest en hebben daar ook de inschrijfformulieren van binnen. Moet ze nog invullen en heenbrengen. Lief wil graag nog een school hier in de wijk bezoeken, maar de vraag is wanneer hij dat kan. aangezien hij eigenlijk elke dag an het werk is.

Hier in de buurt hebben we een katholieke school, openbare en een stukje verder op nog een christelijke O en nog een christelijke. Wij kiezen hoogstwaarschijnlijk voor de katholieke, ook met de digitale schoolborden, primair gestoeld op het Dalton onderwijs en is het dichtste bij. Ook bijna lle kindjes hier uit de straat gaa n daar naar toe. En se buitenschoolse opvang is goed geregeld zowel voor, tijdens en na schoolse opvang. O ja en de psz waar Mayte nu naar toe gaat zit in hetzelfde gebouw.

Sollicitiaties...sja, zit nog te wachten op de uitnodigingen voor een gesprek. Heb van de 4 sollicitaties 1 afwijzing gehad en van de anderen nog niks. Heb gisteravond nog een erg leuke vacature gevonden. Eigenlijk wel Droombaan. Het werk waarom ik ooit de SPH ben gaan doen zeg maar. Als pedagogisch medewerker in het kinder UMCG.....is voor 24 uur per week en ik wil die baan gewoon.

Heb het bij februari ook al gevraagd en bij deze dus ook aan jullie, of jullie een sterk, dan wel zwak punt zouden kunnen noemen. Jullie kennen me via letters en ik denk dat daaruit toch wel een bepaald beeld zou kunnen komen over hoe ik op "papier" over kom en dit kunnen vertalen naar een sollicitatie brief. Ze werken daar met competentie management dus het leek me wel goed om een aantal sterke competenties van mezelf in de brief te noemen. Ben benieuwd of jullie met dezelfde dingen komen als waar ik zelf aan zit te denken. (of is dit nu heel stom dat ik dit vraag?)
Ringel, een vrolijke, chaotische, spring in 't veld.

Haha, nee hoor. Ik heb super veel respect gekregen voor jou met het werk dat je hebt gedaan met die opstandige tieners.

Ik ga er even over nadenken hoe ik dat nou het beste moet verwoorden.

Maar als het je droombaan is en dit soort functies de reden is geweest om je opleiding te doen dan zou ik dat zeker in je brief zetten. Precies zoals je het net tegen ons hebt verteld.

Wie gaat er allemaal mee naar Corsica ?
He girls,

ik ben er ook nog.

Ringel, ik heb de vacature opgezocht en het ziet er echt leuk uit. Volgens mij ben je er geknipt voor!

Helpt dit nog misschien?

Betreft: vacature X

Geachte heer/mevrouw,

Toen ik op internet op de personeelsadvertentie stuitte waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een kandidaat voor bovengenoemde functie, werd mijn interesse direct gewekt. Ik stel me graag aan u voor als de gekwalificeerde en bovenal gemotiveerde kandidaat die u zoekt.

Mijn naam is Ringel (....) (stukje over jezelf)

Uw vacature spreekt me aan omdat ik er al mijn sterke kanten in kwijt kan. (benoemen, en dat je de opleiding juist door dit soort werk bent gaan doen).

Natuurlijk zou ik mijn motivatie en enthousiasme voor de functie graag mondeling nog nader toelichten. Ik vraag u dan ook vriendelijk mij hiertoe in de gelegenheid te stellen. Ik zie uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,

Ringel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven