Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
staat ie er dus wel!
Ringelding:

Yes vakantie!

Ik gebruik inderdaad nicknamen hier en onze echt namen ga ik ook niet hier vertellen hoor! Komt wel een keer op de groep! Vico is wel ........ zijn tweede naam overigens en Marlies is verzonnen. Mijn msn naam is Meloentje, gebruik ik al jaren en heeft de groep overgenomen, zag ik ook inderdaad.

Ga Vico in bed leggen. Daarna paspoort voor hem regelen. Zelf ook nog maar ff liggen, ben ziek van de hooikoorst.

Gr. Marlies
@flower, oke dus ik ben geen harry in de warrie aan het zijn! pfoei!

Jij woont in H, spreken jullie thuis fries of nederlands? Ik ben zelf nl ook Fries en tegen Mayte brabbel ik dus ook fries, Lief in het gronings of nederlands en tegen elkaar praten we dus nederlands (we hebben overwogen om een cursus chinees te gaan doen, omdat dit ws tegen de tijd dat Mayte is afgestudeerd de meest gesproken taal ter wereld is, heeft ze net ff een voorsprong, zie haar nog wel als een econoom oid ergens in Hongkong terecht komen:P)

Alle gekheid op een stokje, ik merk dat mensen in mijn omgeving dit best wel raar vinden (ze wordt dus als het ware tweetalig opgevoed) maar ik kan ook geen nederlands tegen wijffie praten, net zo min als ik dat niet tegen m'n ouders of broers kan.

@Bloempje, hoe doe jij dat met Ruben (ik heb je dit ws al eens eerder gevraagd) praat jij nederlands of engels tegen hem?
quote:Maar Pebbles, ik moet nu wel heel erg lachen. Jij dacht dus dat ik schreef dat die man heel de dag niks beters te doen had dan sexen??? Hahahahaha

(geef hem dan eens ongelijk)

Maar dat ik dat dus kon horen? Hihi. Zou wel lachen zijn (voor een half uurtje en daarna nooit meer aub).

Hahahaha, dan had je wel een hele gelukkig buurman gehad waarschijnlijk.

@ringel: wat grappig dat je fries tegen Mayte praat, eigenlijk wel logisch als je daar zelf ook zo mee bent opgegroeid. En zolang ze ook goed Nederlands leert is het prima toch, leuk juist.

Ik had al bedacht om Floor ook wat engelse kinderliedjes te leren, lijkt me wel grappig, zo'n klein meisje dat een buitenlands liedje kent. Ze schijnen zo makkelijk een taal te leren tot een jaar of 4.
Ringelding, ik ben ook fries- en nederlandstalig opgevoed. Mijn man komt uit Drenthe maar heel zijn familie is van oorsprong Gronings, trouwens daar waar hij vandaan komt is net geen Groningen. Ik heb zelf in Groningen gewoon tijdens mijn studie en kom er nog geregeld, toffe stad! Wij voeden Vico nederlands op maar hij zal ongetwijfeld van de taal Fries en het dialect (HAHA) Gronings iets meekrijgen.

Geinig hoe jullie het doen. Achter elke friese zin het woord JA aanleren en dan ben je klaar met de mix, :P. Ik kan inderdaad tegen mijn ouders en broer en zus geen nederlands spreken hoor. Met mijn zus wel geprobeerd van C verstond er in het begin geen draak van!

En je was dus absoluut niet in de war! Geniet je van je eerste vakantiedag?

Pebbles: wij leren Vico nu Happy Birthday. Tis heel simpel maar hij zal het straks wel kunnen zingen. Ik oefen nu ook aldoor MAMA en dat gaat al een beetje de goede kant op.

Nu tijd voor een broodje en dadelijk komen mijn schoonouders Vico en mij ophalen, we gaan winkelen in H. Want Ringelding, ik ben in H opgegroeid maar woon nu in een dorp vlakbij H. Vertel het wel ff op de groep. Watersportdorpje en supergezellig in de zomer! (in de winter niet, erg saai)

Hoe is het met de zieken onder ons?  Ris???

Veel plezier in Enschede Ringelding!!! Mocht ik je niet meer spreken.

(wat een chaotisch bericht is dit geworden, denk ik, van de hak op de tak)
Goedemorgen (bijna),

Laat hoor! Alles goed hier, Lief was vandaag vrij, mijn ouders zijn geweest en morgen gaan we naar de andere oma en blijven we een nachtje logeren. Ik ga nu slapen!!!

ZZZzzzzzz zzzzzzzzzzzzzZZZ ZZZZZZZZZZZZ Zzzzz zzzzzzZZZZZZZZZZZ!
en hier zijn we alweer wakker. Hahaha.
Hier ook wakker!!

Onze auto is weer klaar (na de aanrijding) dus die halen we dadelijk op na Vico zijn slaapje en fruithap. Dan even naar de Hema want ik heb daar afgelopen maandag 2 rokken en 2 blouses gekocht tussen 15-20 euro en kom ik daar gisteren (heb allemaal Jip en Janneke bordjes en kommetjes voor Vico gekocht), is alles voor 5 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mag dus terugkomen met bon en krijg dan het teveel betaalde terug. Aardig!

En een stortbui hebben we gehad!!!

Daarna gaan we naar Groningen, winkelen. Lekker lunchen bij V&D.

Annie Ooi jij was nog laat wakker en Krokus alweer vroeg erbij!

Groetjes! Fijn weekend.

Kan verder niet echt ergens op reageren....
he flower, hoelaat ga je de stad in. Hahha, wij gaan nl ook. Alleen zal het na de lunch zijn. Minimeeting!!!!
Hi meiden

Buikgriep is weer redelijk onder controle. Dank voor fruitmand.

Kyran kan sinds een paar dagen rollen van rug naar buik en ook weer terug! Hij doet het nog niet vaak en zeker terug van buik naar rug is toch wel heel makkelijk als mama dat nog even doet. Maar ik heb zelf gezien dat ie het kan dus laat ik hem vaak even aanrommelen tot hij echt aanstalten maakt om te gaan huilen dan help ik hem een handje.

Ben nu aan het wachten op de nieuwe harry potter. Mat dit mooie weer kan ik beter lekker naar buiten gaan eigenlijk, maar dan mis ik de postbode en heb ik vanavond en morgen spijt dat ik toch niet even heb gewacht. Post/pakketman is altijd heel laat bij ons maar heel soms ook niet dus ik wacht rustig af.

N-man is ook weg om poort te helpen tegelen bij zijn broer dus die kan ik ook niet op wacht zetten. 

Fijn weekend allemaal.
Oh, en Kyran en de andere 20 januari bb's waren gisteren precies een half jaar oud. Had er helemaal niet meer aan gedacht tot ik net het tellertje op mijn bureaublad zag.
Ik heb de nieuwe Harry Potter!!!!

Manlief heeft hem vanmorgen vroeg al voor me opgehaald.

Nu zit ik er de hele tijd naar te kijken want ik weet dat als ik eraan begin dat ik hem heel snel uit heb en dit is het laatste boek. Ik ben dus nog een beetje aan het uitstellen maar ik denk dat ik zo toch maar ga beginnen.
Hoi allemaal,

Druk hier hoor. Ik heb vanochtend manlief weggebracht; die is voor een weekje met de koters op kamp! Raar hoor, vorig jaar stond ik er zelf nog bij; was ik iets van 18 weken zwanger ofzo (en je zag nog niks), net niet meer misselijk...en nu sta ik daar te zwaaien met zo'n grote meid op mijn arm! En ze zwaaide terug ook, ze zag haar papa echt in die bus en hij was natuurlijk overdreven wijd aan het zwaaien met zijn armen en ze zwaaide gewoon terug, echt lief. Gek idee, een week alleen met Jasmijn. Nou ben ik haar vanavond al kwijt want mijn schoonmoeder viert haar verjaardag en dan gaat ze mee, dan slaapt ze daar in het campingbedje dus dan laat ik haar maar gewoon liggen vannacht. Ze wonen nl. op loopafstand en ik vind het rot voor Jasmijn om haar aan het begin van de nacht eruit te halen en dan mee te nemen naar huis, lopend, toch?

Verder niet veel nieuws hier. Ga op MP op zoek naar een campingbedje voor bij de oppas.

Groetjes!
quote:

Ik heb de nieuwe Harry Potter!!!!

Manlief heeft hem vanmorgen vroeg al voor me opgehaald.

Nu zit ik er de hele tijd naar te kijken want ik weet dat als ik eraan begin dat ik hem heel snel uit heb en dit is het laatste boek. Ik ben dus nog een beetje aan het uitstellen maar ik denk dat ik zo toch maar ga beginnen.

O, ik wil hem ook! Ik sta als nummer 1 op de wachtlijst bij mijn collega, dus ik hoop dat ze hem snel uit heeft...niks verklappen hoor! Ik wil hem gewoon graag in het Nederlands kopen en niet in het Engels dus ik moet nog ff geduld hebben...
Aaaah, ik heb hem ook besteld! Harry Potter 7 dus... kon het niet laten om even te googlen na het plaatsen van het vorige bericht en toen zag ik dat er een webwinkel is die hem voor 10 euro verkocht...toen kon ik het niet laten! Ben benieuwd!
mmmoi; hahahahaha dus nu kun je hem alsnog gaan lezen!

ik heb hem net bij het kruidvat gekocht. zag ze liggen bij de kassa en mijn schoonzusje is morgen jarig, dus heb ik hem voor haar gekocht. (dat ze hem maar snel uit leest, dan kan ik m lezen.) ik wacht nog ff o de nl versie. die heb ik nl alle 6 en dan een engelse versie past daar niet tussen he:)

kinderen zijn lekker uit logeren, wij gaan straks naar vrienden. lekker eten (hoop ik) en catannen! morgen kids weer ophalen en dan naar amsterdam verjaardag schoonzusje vieren.

fijn weekend allemaal!
Is iedereen hier nu aan HP aan lezen, wordt zo rustig hier...

MMM zit te denken wat iedereen nu had geschreven, weet het niet allemaal meer...

Ris dat is schrikken. Ik ben ook zooo bang voor evt verbrandingen. Is dan blijvend.

Mmoi en Jasmijn van bed gevallen. Snel zijn ze he...

Niniane: al weer beetje opgeknapt?

En nu weet ik het echt niet meer...

Hier aan genieten van mooie weer vandaag. Aimee ligt nu knocky out in bed. Heel de ochtend mee op stap geweest. Heb een nieuwe truc om het uitslapen te bevorderen. Ze kan sinds kort haar fles zelf vasthouden en snapt dat ze het omhoog moet houden om er iets uit te krijgen. Dus heel aso...dat wel...Om 07.30 krijgt ze flesje van mij in bed. Dan luister ik vanuit onze kamer of ze hem opheeft en niet stikt ofzo (ze gooit het flesje dan daarna uit haar ledikant). Ga ik even terug om een speentje erin te doen en dan slaapt ze verder tot 9/10 uur. Wel een beetje ontaarde moeder. Maar nu met de vakantie gaan we laat naar bed en dan is half 8 vroeg...En met warme melk flesje in bed, blijft ze lekker doezelig...

Verder geen nieuws hier. Bijvoeden gaat op en af. Ze geeft er nog niet zoveel om...

Ga nu schoonmaaktopic lezen voor tips. Moet namelijk poetsen.
Hello.... hier nog steeds veel darmgerommel. Ik word er echt niet blij van. vannacht van 3 tot 6 wakker gelegen.... toen kon ik eindelijk de darmen legen en weer slapen...

Harry Potter is hier ook bezorgd, ik heb eerst de laatste 100 blz van het vorige deel gelezen (in het Nederlands) om weer te weten hoe het zat.... ben net begonnen in deel 7, maar ja... ik moet me énorm concentreren op het Engels en dat is momenteel niet makkelijk...

Ella is gelukkig heel lief! Bijvoeden gaat ook maar zo-zo. Ze snapt wel wat we gaan doen als we aan tafel zitten en grijpt ook echt al naar haar bord (gisteren sloeg ze er met 2 volle handen in om iets te pakken te krijgen; heel grappig!)

Maar ik vind het nog steeds lastig om het in te passen in haar normale ritme en daarom loopt het nog niet helemaal lekker. Ach ja... komt vast snel goed.

Ik ga zo lekker op bed liggen, hopelijk slaap ik wat....

Doei!
Ben alweer vanaf zes uur op. Kyran is dan wakker en wil eten. Ligt nu lekker te spelen in de box.

Ben weer helemaal blij met de nieuwe HP. Alleen lees nu niet meer zo snel een boek als in de tijd voor Kyran. Kan ik er extra lang van genieten.

Vandaag drukke dag. Twee verjaardagen. Niet echt mijn hobby. Zeker niet als het er superdruk is met allemaal mensen die ik niet ken. (Wat bij deze twee verjaardagen het geval is). Ben meer van de kleinschalige feestjes. 

Dames een fijne dag nog!
@Ris, wat vervelend dat het nog steeds niet goed is. Lukt het je wel om overdag wat slaap te pakken?

@niniane, veel plezier op de verjaardagen, hahaha. Ik vind verjaardagen nooit zo'n probleem maar mijn man heeft er ook een hekel aan.

Roan heeft vandaag tot 6.30 geslapen. Heb hem laten keuvelen tot 7.15 dus dat was prima. Hij ligt nu ook in de box en ik denk dat ik hem zo weer in bed leg en zelf nog even naast mijn man kruip.

Hoi!!

Krokus: minimeeting was leuk geweest! Jammer dat ik je bericht pas las toen ik alweer thuis was:(. Was er rond 12.30 uur tot een uur of 16.00 denk ik. Heb in de stad niemand gezien die op jou lijkt....Maar het was dan ook weer lekker druk!

Niniane: goed van van Kyran, helemaal knap dat ie ook weer terug kan, kan Vico nog niet eens.....

Pebbles: veel leesplezier met HP. Om eerlijk te zijn, trekt het me niet zo maar in geloof dat de meesten het hier erg leuk vinden dus misschien moet ik eens een gokje wagen en het boek gaan lezen, deel I om mee te beginnen. Stel dat ik het leuk vind, dan heb ik nog heel veel leesplezier te gaan:D.

MMMoi: wat lief dat Jasmijn zwaaide;), vind ik ook knap! En al een campingbed gevonden? Heeft ze lekker geslapen bij je schoonmoeder? Toen was het vast wel heel stil in je huis? Jij ook veel leesplezier met HP!

Pepiet: en nog een HP fan dus! Leuk Catan gespeeld? Heb ik ook wel eens gedaan, is nogal verslavend geloof ik.

Babba: Ow wat handig met Aimee en de fles! Wat kunnen die kids van jullie allemaal al veel zeg!! Vico heeft vanmorgen tot 09,30 uur geslapen, was ook wel nodig voor ons want wij hebben geborreld tot 02,00 vannacht, gaap. Nog nuttige tips gevonden op schoonmaaktopic?

Ris: vervelend zeg, van je darmen. Kan je zeker ook voor geen meter slapen? Hoe is het nu verder met je?

Hier rustig dagje. Slecht weer ook. Moet schoonmaken, strijken en heel veel andere dingen doen. Niet echt een rustig dagje eigenlijk, hoe ik daar nou weer bij kwam. Maar wel een thuisdagje en dat voelt altijd relaxed aan.

Doeg

Hoi hoi allemaal,

Wij zijn net terug van een nachtje logeren bij oma, was gezellig voor Mats, die wordt zo heerlijk verwend! Hij heeft ook met zijn papa piano gespeeld, ik smolt weer helemaal weg, mijn lieve muzikale mannen! Over een paar jaar naast de piano kerstliedjes zingen met het hele gezin:  maar wel !!!!!

Nou, alle dames zijn dus Harry Potter aan het lezen, kwam er dus net pas achter dat jullie met HP niet HP/De Tijd bedoelen, ik dacht al: stelletje intelectuele mama's hier zeg!!!! Ik heb nog nooit een boek gelezen van HP ondanks dat ik ongeveer een boekenwurm in me heb wonen, ik verslind alles, nu met Mats is het natuurlijk helemaal een goede reden om leuke (kinder)boeken aan te schaffen!!!

Ohhhhhhhh, schattig zeg!!! Leuk idee voor de komende carnaval!!!
Goeiesmorguns allemaal!

Er is niet veel gebeurd de afgelopen 13 uur op het forum, ik was gisteren de laatste en ben nu de eerste! Waar zijn jullie allemaal?

Hier gaat alles goed, Mats ligt lekker te tukken, ik kon gisteravond niet slapen, hebt tot 1 uur naar een spannende serie gekeken maar dan toch net het einde gemist, sneu!

Verder hier niks bijzonder!
Hoihoi,

Annie: Ik was hierrrr! Was gisterenavond wel thuis maar zat film 'Lorenzo's Oil' te kijken!

Jasmijn had de nacht van zaterdag op zondag bij opa en oma geslapen en was daar pas om 8.15 wakker geworden en dan ook nog omdat oma haar maar wakker ging maken! De hele nacht niet wakker geweest! Ik dacht dat dat veel goeds voor mij beloofde, maar gisterenavond bracht ik haar naar bed en toen wílde ze wel slapen, maar iedere keer werd ze na een halfuurtje weer wakker en begon dan te huilen omdat ze op haar buik lag ofzo. Ik ben meerdere keren naar haar toe geweest. Gebroken film dus. Toen ik zelf om half 12 ging werd ze ook nog even wakker. Daarna om 3 en om 5 uur (!) en tenslotte om 7.30 uur. Het is iedere keer alleen maar recht leggen en speen erin stoppen, maar daar word je wel gaar van! Jasmijn wil erg graag op haar zij of buik slapen, maar als ze dan wakker wordt kan ze niet meer terug (tenminste, overdag kan ze dat met gemak, maar als ze zo moe is snapt ze het volgens mij niet) en dan gaat ze maar huilen. Waarom doet ze dat bij opa en oma nooit!?!?!?!?

Hier nog niet HP aan het lezen want hij moet nog binnenkomen, heb hem tenslotte zaterdag pas besteld, dus ik hoop dat 'ie er vandaag is. Strakjes krijg ik visite en verder heb ik de hele dag nog niets gepland, lekker rustig. Jasmijn zit nu in bad (!) ze heeft zo'n badstoeltje waar je helemaal in vast zit en ik kan haar vanaf hier zien hoor. Ik ga haar nu lekker afdrogen en insmeren en dan kijken we verder wel vandaag! Ik ga haar d'r Vingino tuinbroekje aantrekken, dat staat zó leuk joh! Ik zal wel effe een foto op de groep zetten als ik er aan denk.

Nou, fijne dag allemaal, ik ben hier later wel weer!

Ben er ook nog!

Morning meiden,

Hoe is het hier? De laadste loodjes voor de vakantie (in mijn geval) of aan 't genieten van de vakantie!?

Ik werk vandaag lekker thuis en ga morgen nog even naar kantoor. EN DAN VAKANTIE!!!:D

Ik lag er eindelijk wat eerder in gisteren, sliep rond 22.15 uur tot 7.00 uur, toen heeft C Vico zijn fles gegeven en ik snel vanuit bed de luier gedaan die C me kwam brengen en toen zijn Vico en ik nog gaan slapen tot 9.00 uur. Ik voel me dus fit!! EINDELIJK!

Gisteren nog even naar mijn ouders geweest 's middags. Moest ook maar weer eens even.

Helaas, het huis in Italie was niet meer vrij waar we ons oog op hadden laten vallen. Wel nog een ander appartement maar dan hebben we een slaap- en woonkamer in een en dat lijkt ons niet handig want dan kan je 's avonds niet eens kletsen, denk ik, vanwege het feit dat ons mannetje in dezelfde ruimte moet slapen.:?

Ik heb geen lezenvloeistof meer dus moet even mijn bril op en Vico moet aldoor lachen joh, zo grappig.

VRAAGJE:

Ik heb laatst een dag meegemaakt waarop Vico ongeveer 5 euro aan potjes heeft gekocht. :?

Is me iets teveel van het goede aan 't worden. Namelijk twee x een fruitpotje verdeeld over heel de dag en omdat we (heb het al vaker verteld maar weet niet of iedereen het heeft onthouden:D) vegetarisch zijn en Vico de vegetarische potjes voor babes van 6 of 8 maanden niet lust, 2 potjes groentje voor babes va. 4 maanden en toen ook nog wat fruit omdat ik merkte dat ie extra honger had. Normaal gebruiken we 3 tot 4 potjes per dag maar dat is ook 4 euro! En dat op maandbasis. Nou om een lang verhaal kort te maken, ik maak nu zijn eigen fruit. Heerlijk vindt ie het. Maar het avondeten is toch lastig hier (daarom ook die potjes). Hij lust niks! Ik doe veel groentje en een klein aardappeltje en dan water erbij, zonder kruiden en super fijn gemalen en hij vindt het niks! En dat terwijl hij de sperziebonen uit een potje jammie vindt!

Heeft iemand tips voor me want ik wil van die 4 maanden potjes af voor mijn bijna 8 maanden (!) oude kindje! ;)

Ha hoe kan het MMMoi, dat het slapen bij Oma zo lekker en lang gaat en dat jij thuis heel de nacht in touw bent? Gewoon toeval toch? En veel indrukken opdoen ergens anders waardoor de babes als een blok in slaap vallen voor heel de nacht!

Annie Ooi: fijn dat logeren bij jullie ook zo goed ging!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven