Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
zit de hele dag al te wachten op reactie, maar ben nu zelf ff weg. Heb me ziek gemeld, gister ws ongare gehaktballen gehad en ben nu blegh. OOk last van maagzuur en erg nieuwsgierig nar Ris. Mayte die momenteel ff niet wil slapen. En ik wel!

Ga zo mar ff naar boven om te kijken of ze dan bij mij wil slapen. Merk nu toch dat m'n ogen dicht beginnen te vallen. (enneuh fluf ik heb de gordijnen nog steeds dicht, heb geenzin om ze open te trekken hahahahaha)
zesde ziekte. Jakkes. Naja, worden ze resistent van, roep ik altijd maar.

Vandaag vrij dagje, ipv ziek dagje. Ben vanochtend even naar de supermarkt geweest. Roan is superschatje. Roept tegen iedereen heel hard. DAHAAAG! Zo leuk om te zien hoeveel mensen hij laat glimlachen. Dan ben je toch gezegend.

@pebbs, schuurpapier. Hm, virusje te pakken? Hebben jullie je ritme al gevonden als 4-mans-gezin?

Benieuwd naar het verhaal van Ris.

@fluf, zo'n dag hadden wij vorige week, toen we al sjacherijnend door de stad liepen. Hahaha. Achteraf erg grappig, maar op het moment zelf zeer frustrerend.
Hier ook een zieke. Ikzelf. Heb ook een keel die pijn doet en een vreselijke snotneus. Daardoor ook pijn in mijn hoofd; die zit helemaal verstopt. Heb ook overgegeven vandaag en voel met gewoon totaaaaal niet fit. Vanochtend nog wel naar de muziekschool geweest. Jas was ook in een vreselijke bui. Dwars en als ze haar zin niet kreeg, een peuterpuberbui incl. vreselijk boos gezicht. De andere mama's konden er gelukkig heel hard om lachen. Tussen de middag zijn we beiden naar bed gegaan, dat had ik hard nodig. Weer geen bal in huis uitgevoerd dus ik ga zo even aan de poets. Heb Jasmijn expres op tijd in bed gelegd, maar ze pikt het niet echt. Ligt te huilen. Nou, ze heeft pech, want ze heeft de hele dag niet veel anders gedaan en ik heb er geen zin meer in. De man heeft tienerclub vanavond dus nu moet ik ECHT ECHT de woonkamer een klap geven. En vooral dweilen, men, er ligt hier van alles...

@Ringel: get, de zesde ziekte...heeft ze er erg last van? Jasmijn is eigenlijk nog nooit ziek geweest, tja, 2x koorts en spugen voor een paar dagen, een 'griepje'. Maar nog geen vlekjesziekte ofzo, of ontsteking. Erg veel geluk mee dus hier.

@Mirjam: Hoest met de kleine? Las vanmiddag toevallig een stukje van je topic, naar voor jullie hoor. Knuf!

@Krokus: Gezellig hè, als je kind in zo'n bui is en iedereen vrolijk maakt. Hier helaas ver te zoeken vandaag...

@Annie: Kun je niet zo'n klein oventje of een combimagnetron kopen? En die dan evt. in de schuur of bijkeuken ofzo zetten. Ik zou de mijne echt niet kunnen missen!

Ben ook benieuwd naar Ris. Zal nog wel in zkh liggen. Zag op haar Hyves filmpje van zw.schap. Men, die had een buik zeg! Kan me voorstellen dat ze het hartstikke zat was op het eind. Eigenlijk heeft ze heel weinig geklaagd!

Get, Jasmijn huilt nog steeds en hoest ook. Zal ze wel van mij hebben. Zo toch maar even kijken...

Even een foto van onze grote meid...
Zoo, wat lijkt ze op Max! Wat ziet er goed uit (ondanks dat ze niet wil eten)..Leuk he, steeds meer mensje..

Mmmoi, beterschap! Jammer dat Jasmijn je niet "ontzag" vandaag..dat had je wel kunnen gebruiken.

Ringel, wel eng, of niet, zo'n lichte voedselvergiftiging als je zwanger bent..Sterkte en jij ook beterschap! En Mayte de 6e ziekte, bah, alles tegelijk.

Annie, geen oven? Nu niet of sowieso niet? Ik zou niet zonder kunnen. Maar los kosten ze niet veel dus dat kan toch ook (zie idee Mmmoi)?

Krokus, wat heerlijk dat Roan vandaag weer het zonnetje in huis was. Wat kun je genieten van je kind he!

Hier alles wel redelijk. Morgen weer naar de kinderarts omdat het niet zo superlekker gaat met Hanna; ze eet en drinkt heel weinig, is lusteloos en heeft een beetje bloedarmoede. Maar van het ijzerdrankje dat ze daarvoor heeft, krijgt ze weer vreselijke buikpijn en diarree (waardoor ze dus nog minder voedingsstoffen kan opnemen uit haar eten --> groei weer minder etc.) Ik wil nu toch wel eens weten waar dat lage hb nu toch vandaan komt. We hadden een afspraak voor over een maand maar ik heb vandaag gebeld of het niet eerder kan en nu kan het dus direct morgen al.

Welterusten iedereen!
Nou, dat werd dus een lange avond wat Jas betreft, en het werd weeeeeer geen poetsen. Ze was pas laat in slaap. Toen ben ik maar in bad gegaan en vroeg naar bed. Lekker gelezen tot ik moe was en toen proberen te slapen. Niet dus. Ik heb het half vijf zien worden!!! Mijn neus zat vreselijk dicht, ik had keelpijn en hoofdpijn... op een gegeven moment op de bank gaan liggen omdat ik de man ook wakker hield, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk 2 uurtjes geslapen ofzo en Jas wilde er natuurlijk al om 7 uur uit...zucht... zo even langs de ha of ik wat voor mijn neus kan krijgen, ik heb het vreselijk benauwd.

Sorry voor het ego hier dames, ben doodop...
goedemorgen!

eerst ff update van Ris: kreeg gisteravond al een sms, maar deze muts lag dus (alweer) te slapen. Ze mogen vandaag naar huis en de bv gaat helaas niet zo als deze moet gaan (letterlijke tekst:heb al 65 druppels gekolfd, Gijs mag 65 cc per keer......Moet dus kv in huis halen xxx Ris)

balen dus voor d'r.

Ris zodra je weer een beetje op de been bent en dit leest een heeeeeeeel dikke knuffel! En hopelijk komt de bv toch nog op gang.

Hier een prima start van de dag, ik mocht nl uitslapen (HOERAAAAAA) en tegen 9.00 pas uit bed gerold.

Gisteravond de woonkamer nog ff een klap gegeven zoals Mmmoi dat altijd zo mooi weet te zeggen en we hebben weer rust in de keet.

@mmmoi beterschap en ik hoop een betere dga voor je vandaag. Misschien kun je even gaan stomen? of zoutwater opsnuiven van een lepel om de verstopping tegen te gaan? (is heeeel ranzig, maar werkt als een tiet)

@Mirjam, had je topic ook gelezen. Heel veel succes met Hanna bij de kinderarts vandaag. En wat op dat topic ook al wordt gezegd, je moederinstinct is feilloos wanneer het je kind betreft.

Dat gezegd hebbende ga ik erg aan m'n eigen instinct twijfelen (heb ik dat uberhaupt wel???) omdat ik helemaal niet het gevoel had zondag dat Mayte ziek was....sterker nog, dat ik me met 39,5 graden koorts ook niet een beetje druk ben gaan maken........

fijne dag vandaag alvast en bis spater!
Ach wat jammer voor Ris dat de bv niet wil. Maar het kan nog komen, toch?

Mmmoi, beterschap meid! hier ook iedereen snotterig inmiddels. Bahbah.

Ringel, niet twijfelen aan je moederinstinct hoor. Ik maak me met 39,5 ook niet ongerust. Kleine kinderen kunnen ineens hele hoge koorts hebben zonder duidelijke reden. En ook zonder dat ze ziek zijn. Het is hie rvaker gebeurd dat er eentje toch behoorlijke koorts en uitslag had, maar wel lekker aan het spelen en helemaal niet ziek verder. Knuffel voor jou en je meisje.

Ik heb ingeslagen bij de Appie. Nou ja, ingeslagen is een groot woord. Ze hebben af en toe van die aanbiedngen die niet vast in het assortiment zitten. En dan ruimen ze af en toe de restanten op. Meestal vis ik achter het net, want ze prijzen goed af dus het vliegt de deur uit. Er waren Maltezers (vind ik echt vies, maar de rest hier echt lekker) en van die zakken met mini lange jannen en fruittella. Maltezers heb ik nooit in huis want ik vind ze te duur. Die mini dingen gooi ik af en toe in de snoeptrommel als ze in de aanbieding zijn. Nu hadden ze ze afgeprijsd naar 25 cent per zak! Nou, aanbieding of niet?! Dus de trommel is weer goed gevuld en de heren krijgen straks na school wat Maltezers.

Ga nu even een recept voor pompoen zoeken. Ik wil eens iets anders.
Vanmorgen om kwart voor vijf werd Tesje wakker. Honger. Ze had gister de laatste fles gemist, dus wilde ze vroeg eten. En dan zit je zo op de bank met een half slapend ukkie op je arm die heerlijk ligt te lurken en dan is ineens die vier op de wekker niet meer belangrijk. En dat je vroeg weer op moet ook niet. Dat prachtige meisje is helemaal mijn meisje. Ik was toen ik zwanger was zo bang om geen band met haar te krijgen en nu kan ik me niet meer voorstellen om zonder haar te moeten. Mijn lieve, lachende, guitige, ondeugende, gillende meisje. Mijn dochter. Ikke een meisjesmamma, wie had dat nou gedacht zeg.
voor iedereen!!!
@ris (mocht je nog een keer bij gaan lezen): je zou zeggen dat de borstvoeding geen probleem moet zijn omdat Ella nog bij je drinkt maar niks is minder waar. Het lijkt me heel vreemd om nu ineens flesvoeding in huis te halen terwijl je al zolang met veel overtuiging borstvoeding geeft.

@mmmoi: arme jij en wat duurt de dag lang als je zo weinig hebt geslapen en nog ziek bent ook.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, ik had Jasmijn wel even opgehaald zodat je bij kon slapen (maar daar heb je dus nu geen bal aan).

@fluffy: heerlijk dat je zo geniet van je meisje. Ik weet natuurlijk allang dat meisjes heel leuk zijn.

De nachtvoedingen kan ik eigenlijk ook nog wel van genieten (meestal dan). De hele wereld is stil en ik zit heerlijk met mijn kleine meisje in een warm bed.

Wat een vrolijke foto zeg, daar zou ik ook blij van worden.

Nog gelukt met de pompoen? Lijkt mij ook wel wat.

@mirjam: je kon dus vandaag al naar de KA? Goed dat je er zo achteraan zit, brutale mensen hebben de halve wereld.

Hoe is het gegaan?

@ringel: Koortsstuipen lijkt me zo eng en jullie hebben het dus niet eens herkent. Dat instinct zal trouwens wel goed zitten want uiteindelijk bleek het toch ook niks ernstigs te zijn? Het klinkt alleen eng omdat het een ziekte met een naam is.

Eva heeft gisteren 10!!! voedingen gehad. Meer een regelweek dan een regeldag dus. Vandaag gaat het gelukkig al beter. Ze ligt nu op mijn buik te slapen want overdag is het veel te gezellig bij mama om in je eigen bed te gaan slapen. Ofwel: Eva is nogal een handenbindertje de laatste dagen. Maar stiekem geniet ik wel van dat kleine hummel tegen me aan.

Vanmorgen heb ik nieuwe winterlaarsjes voor Floor gekocht.

Ik had een aantal hele leuke gezien maar ze heeft dus teveel spek op haar onderbenen voor de meeste laarzen.

Uiteindelijk een iets minder hip paar gevonden die ook veters heeft zodat je ze veel beter aan kunt laten sluiten. Ze liep er ook meteen heel makkelijk op weg terwijl ze op de andere heel raar ging lopen.

Het zijn ook wel stoere schoenen en dat past wel bij haar.

We kwamen nog een jongetje tegen dat blijkbaar naar hetzelfde kdv gaat. Ze riep meteen MATS en hij meteen FLOOR en daarna hebben ze een half uur achter elkaar aan gerend door de winkel en van trappetjes af gesprongen.

Hij is ruim een jaar ouder dus hij kon veel beter springen maar dat mocht voor Floor de pret niet drukken. Zo leuk om te zien hoe ze echt al met andere kinderen speelt en dat ze ook zo goed om kan gaan met andere kinderen.

Wel vreemd dat ze namen gaat roepen van kinderen die ik zelf niet eens ken. Ze heeft echt een eigen leventje waar ik niet alles vanaf weet.

Deze schoenen zijn het trouwens geworden:

Straks nog even de weekendboodschappen doen als Floor wakker is (ze lag pas om 2 uur in bed).
Ik heb eergisteren trouwens de sollicitatie verstuurd.
Sjips, wil net ff gaan posten, komt mijn eten eraan.

Ben weer thuis, bv begint te lopen, Gijs begint het te snappen, maar de kv staat ook klaar omdat hij altijd bijgevoed moet worden vanwege zijn hoge gewicht.

Later meer!
Hoi allemaal,

Ris, ben zo benieuwd naar je verhaal. Ik snap alleen niet helemaal hoe je bedoelt dat de bv nu begint te lopen, Ella dronnk toch nog bij je? Of bedoel je dat Gijs het nu begint te snappen? Want qua stuwing zul je weinig last hebben, toch?

Bij mij liep de bv op de tweede dag al! Sverre kreeg al voeding vanaf de eerste aanleg!

Fluf, heerlijk hoe je van je meisje geniet! Ik wordt er ook blij van!

Pebs, leuke laarsjes, hebben ze die ook in maat 41?? Hahaha. Nee, ik vind ze echt stoer, mooie meideschoenen maar absoluut niet tuttig!

Hier gaat alles goed, lief is naar voetbal aan het kijken, dus ben weer alleen. Gisteravond visite gehad dus nog maar weinig tijd voor ons samen gehad. Acj ja, kunnen we ook geen ruzie maken toch, hahaha! Zo maar eens spieken wat op de TV komt en anders gaat er een lekkere meidenfilm in. Heb filet in huis, ik vermaak me wel.

Vrienden van ons krijgen heel snel hun kindje, vanmorgen zijn vliezen gebroken en wij zijn achterban voor hun dochter. Maar ze heeft nog helemaal geen weeen. Lijkt me zo raar idee, dat je aan het bevallen bent maar wel gewoon lekker naar buiten kan!!! Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Bij mij hebben ze de vliezen bij beide apen moeten doorprikken en dat was in het laatste geval ongeveer 15 minuten voor de geboorte!!!
Dringende oproep aan Mmmoi:

Recept monchou traart. Wil je die heel aub nogmaals neerzetten. eigenlijk alleen de hoeveelheden van de ingredienten want de volgorde weet ik nog wel. Graag voor morgen 8 uur want dan gaat N-man boodschappen doen. Had er opeens zo'n trek in maar ben recept weer kwijt.

Rest ga nu bij lezen en verhaal schrijven want internet is bij ons meer off dan online
@Nien: Haha, gelijk heb je, lekker zeg... komt 'ie:

- 1 pak bastognekoeken

- 100 gram boter

(koek kruimelen, boter smelten, lekker aanstampen)

Dit was de bodem.

- 250 ml slagroom

- 100 gram basterdsuiker

- 2 pakjes monchou

(slagroom kloppen en koud zetten; niet té stijf. monchou met suiker kloppen en daarna slagroom er doorheen spatelen. dit is de vulling)

- 1 blik vlaaivulling kersen

Dat is de topping.

Zo nu ga ik nog even lezen.
Aahhh Mmmoi had nog even niet gelezen dat je ziek was. Vervelend voor je hoop dat je snel wat opknapt. Heeft de ha nog wat gegeven voor je benauwdheid?

Mayte 6e ziekte arme meid. Hoop dat het met haar ook snel weer beter gaat.
He Mmmoi dat is pas snelle service Ga meteen boodschappenijst voor n-man maken. Hoe gaat het nu met je?
Annie Het is eigenlijk een photoshopcursus die ik volg. Heb dat programma en kan er redelijk mee overweg maar het maximale wat je er uit kunt halen hoop ik nu te leren. Heb wel ook bij deze 'juf' al drie fotocursusen gevolgd. Toen fotogrfeerde ik nog met de eos 300x (geloof ik hoor) in ieder geval een spiegelreflex met rolletjes. Nu heb ik voor mijn laatste verjaardag en een beetje met oog op de geboorte van Myrddin de digitale eos 40d. Heel mooi ding dus dan moet je wel wat leuks met de foto's gaan doen. We gaan nu in twaalf lessen een kalender maken. Ga samen met schoonzusje dus wordt een kalender voor de opa's en oma's van de kleinkinderen.

En natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baan daar was je toch wel erg aan toe toch? Hoop dat alles gaat lukken met de bv en kolven.

Oh en geen oven? Hoezo niet? Ik zou niet zonder kunnen. Nu in nieuwe huis met megamooie keuken heb ik er zelfs twee!!!! Een oven en een combimagnetron. Zo genoeg opgeschept.

Nou, heb bijgelezen hoor...het was weer veel!

Vanochtend van de ha een neusspray gehad tegen allergieën die zwangeren ook mogen innemen. Volgens mij helpt 'ie geen bal. Het is gewoon een preventieve hooikoorts spray die je zonder recept ook bij de apotheek kunt verkrijgen... Ben gewoon continu aan de paracetamol, als de een is uitgewerkt begin ik aan de volgende. Mijn hoofd knalt zowat van al het snot, sorry voor de details

Tussen de middag bijna 2 uur liggen slapen tegelijk met Jasmijn. Toen ze er uit kwam, mijn moeder gebeld of die niet wilde komen assisteren. Die kwam gelijk en heeft mijn hele strijk van 2 weken weggewerkt. Was ze anderhalf uur mee bezig ofzo Mijn vader kwam ook even langs en heeft de huiskamer vreselijk goed gezogen en toen mijn man thuis kwam heeft die boven schoongemaakt. Ik hoefde alleen Jasmijn te entertainen en dat was gelukkig niet zo moeilijk. Toen samen met mijn moeder nog een doekje beneden overal langs gehaald en een dweiltje en mijn hele huis was schoon. Mijn vader haalde patat (ikke niet eten, want nog misselijk) en we hebben gezellig met zijn allen aan tafel gezeten. Nu is mijn moeder naar huis, nadat ze geholpen heeft Jas naar bed te brengen. Mijn vader en mmman zijn naar mijn oma met onze oude tv, om die te installeren, want oma's tv was kapot en je kunt natuurlijk niet zonder als je 81 bent. Nu lekker rust in de tent dus, heerlijk. Morgen alleen nog maar boodschappen doen.

Vanavond vroeg naar bed en hopen dat ik dan wel kan slapen. Ik ga gewoon neusspray nemen hoor, de doktersassistente zei dat zij dat ook gewoon altijd nam, ook in de zwangerschap. Ik ben de kritieke 12 weken toch allang weer voorbij...

@Pebbles: Lief aanbod van je, Jasmijn had het ook heel leuk gevonden om met Floor te spelen denk ik. Leuke schoentjes heb je gekocht, lijken wel een beetje op die van Jas. Heb een plaatje proberen te vinden, maar lukte niet.

@Ris: Fijn dat je weer thuis bent, geniet van je kraamweek meissie!

@Annie: Spannend voor je vrienden, is dat dat stel dat je ook altijd op je weblog hebt staan? Die naam van dat meisje vind ik altijd zo leuk maar mmman kan er niet aan wennen. Hij krijgt gelijk ideeën van alien in zijn hoofd...

@Fluf: Lekker genieten van je meisje, heerlijk!

@Ringel: Bedankt voor je tips. Stomen werkt hier helemaal niet, krijg het alleen maar benauwd warm en zweterig maar er komt niets los. Het enige dat helpt is Otrivin ofzo, maar dat mag dus eigenlijk niet als je zwanger bent...zucht...

@Pepiet: Kort maar krachtig, ben je druk?

Ik ga lekker op de bank hangen en popstars kijken...niets te doen. En dan vroeg naar bed!
Nog even voor annie. Ik heb dat ook gehad bij Myrddin. Gebroken vliezen en geen weeen. Naar niet dat ik dan nog lekker naar buiten ging want het lijkt net of je continu in je broek aan het plassen bent. Had voor mijn bevalling nog meer kraamverbandden nodig dan erna, hahahaha!
He dat klinkt goed, die ga ik ook maken denk ik. Ga ook even een lijstje schrijven LOL.
Verder nog even uit blote hoofd.

Pebbs je had een opmerking over Myrddin en Tessa die inmiddels al de leeftijd hebben om te gaan tijgeren oid. Nou hier weinig van dat soort dingen. Hij kan wel heel goed rollen en komt zo ook wel overal. En achteruit tijgeren gaat prima maar hij zit dan ook wel vaak klem onder kasten en onder de salontafel. Ben ik hem opeens kwijt zit ie daar dus met een speeltje. Onze tafel is nogal groot dus dan zie je hem gewoon helemaal niet. Verder kan hij nog steeds niet los zitten. Dat vind ik wel jammer want dat kon Kyran met 6 maanden al en dat was wel heel erg makkelijk. Ook met in bad doen enzo. Verder wel al twee tanden onder. Wat er dan weer heel schattig uitziet.

Ris weer thuis. Fijn dat de bv nu ook op gang komt. We horen je verhaal nog wel denk ik?

Nu ben ik dus de rest al weer vergeten. Ben bang dat mijn geheugen nooit meer hetzelfde wordt als voor mijn zwangerschappen. Echt vreselijk. Ook concenteren is moeilijk. Merk ook dat dat op mijn werk af en toe problemen oplevert. Hebben jullie ook last van concentratie-problemen?

Verder gaat het met mij wel weer wat beter. Probeer ook minder hysterisch te zijn met schoonmaken. Net of het nu heel vies is hier, nee hoor. Zorg dat tafels, sanitair en keuken schoon zijn. Stofzuigen en speelgoed opruimen doe ik niet meer als N-man het ook niet doet dus dat gebeurt niet meer elke dag. Ook de was ligt gewassen in wasmanden en daar mag iedereen zijn spullen uitzoeken. (stiekem beetje jaloers op mmmoiomdat haar mama vandaag haar was heeft weggewerkt) Met vlagen gaat het even niet. De communicatie tussen N-man en mij loopt niet altijd even soepel. Hij luistert gewoon niet je moet werkelijk alles opschrijven. (Je kan je dus afvragen wie van ons twee er nu zwanger is geweest). Voorbeeld: Heb zowel gister als vandaag gezegd dat ik vandaag afmaakdienst ct had. Soms ben je dan op gewone tijd thuis meestal wat later en soms pas rond 20:00uur. Heb ook twee keer uitgelegd hoe je andijviestamp maakt en gezegd dat daar melk voor nodig is. Ik had wel gezien dat de melk bijna op was maar dacht dat hij dan wel zo slim was om die niet op te maken tussen de middag. Niet dus!!! Ik bel rond kwart over vijf dat ik naar huis kom. Blij want vroeg klaar en heb flinke oorontsteking dus zin om naar huis te gaan. Meneer dus sjago omdat ik: A, niet gezegd had dat ik afmaak had en B de melk op was dus hoe maak ik nu stamppot? HUHHH? Wat gaat er hier verkeerd? Dit zijn dus van die vlagen dat ik er echt even geen zin meer in heb. En baal van alles.

Oh bedacht me dat er nog een discussie was over de angels. Ik dacht dat dat gewoon mensen waren die werkten voor viva of zo. Ik had dus niet door dat dat dan ook mensen zijn die ook gewoon meeforummen[/fgcolor].
Fluf die taart is echt superlekker. Mijn broertje vond hem zo lekker (ik had hem met kerst gemaakt als toetje) dat hij informeerde of mmmoi al getrouwd was. hahahaha Anders wilde hij wel met haar trouwen omdat ze zulke lekkere dingen kon maken. En dat is een groot compliment want hij vind bijna niets lekker en heeft op alles wel wat aan te merken.
Hai! Nu ff wat meer tijd. Gijs is gevoed en ligt in bed. Ik heb van half 8 tot 10 ook lekker geslapen, dus kan ik nu even hier een update geven.

Ik ben dus maandag bevallen, ks was goed gegaan en ik mocht al vrij snel (voor mijn gevoel) bij Gijs. Die was op de couveuse-afdeling (gek... een 11 ponder) en lag daar in alleen een luier in de armen van zijn vader. Heel anders dan bij Ella. Ik lag nog in mijn OK-outfit en mocht hem meteen aanleggen, hij had nog geen kv gehad (ook al heel anders dan bij Ella). Dat ging goed! Ik had ook echt het gevoel dat hij dronk.

Maar (Annie; hier komt de uitleg van jouw vraag); vanwege zijn hoge geboorte gewicht moest hij gelijk al 20cc per keer drinken en konden ze niet vertrouwen op mijn bv. Na een ks kan het zo zijn dat de voeding niet op gang komt, ook als je tot de dag ervoor gevoed hebt. Raar maar waar en ik had dat niet kunnen bedenken! Dus moest hij van de kinderarts bijgevoed worden met kv. Ik heb hem 's maandags elke keer aangelegd, dan werd hij van te voren en daarna gewogen (lekker stressvol) en daar bleek uit dat hij wel dronk. Helaas was dat op dinsdag over, ze hebben toen ook zijn tongriempje gekliefd (is bij Ella ook gebeurd). Het was niet overdreven te kort, maar het zou verband kunnen houden met.. Op woensdag had ik genoeg van dat geweeg, hij dronk niet bij mij, klaar. Ik ben wel door blijven gaan met aanleggen, omdat ik merkte dat hij moeite had met het pakken van de tepel; hoe snel kun je als kindje wennen aan een speen?! En ik was begonnen met kolven. Heel frustie als je niks kolft.... Ik heb wo.av die neusspray gekregen, maar dat hielp ook niet veel. Ondertussen deed Gijs het helemaal super! Hij dronk steeds keurig zijn flesjes leeg en hield zijn glucoses goed. Op donderdag mocht zijn infuus op "stopstand" en als hij dan helemaal zelf zijn waardes goed zou houden, mocht hij do. in de namiddag bij mij. Toen ik dat hoorde was ik natuurlijk helemaal blij. Ik schrok wel van de hoeveelheid die hij moest eten. 50cc per keer en ik kolfde 1 druppel.... Na dat goede bericht, ging ineens ook het kolven beter! En vannacht toen hij lekker bij mij lag, heb ik 'm gewoon aangelegd en warempel; hij had het door! Hij dronk! Ik moet hem nog wel steeds bijvoeden. Voorlopig met een combi van gekolfde melk en kv, maar ik kolf nu al 30cc (nadat ik Gijs gevoed heb) dus dat gaat helemaal goedkomen!

Dat was het bv verhaal (lekker lang!)

Ella vindt haar broertje helemaal super, ze is heel lief voor hem, geeft knuffels, aait 'm, kust (overal waar ze maar kan) en is verdrietig als hij huilt (gelukkig was ik daar op voorbereid; nadeel van een ks is dat ik niet zo goed kan tillen en Ella helemaal niet mag tillen.... dus de man liep zich vanmiddag het apezuur.... Eerst Gijs bij mij leggen, dan naar boven Ella uit bed halen die vervolgens alleen maar met mij wilde knuffelen maar dat ging wat lastig met een brullende Gijs in mijn armen.... ). Dat resulteerde wel in een heel gezellig samenzijn rond/op het bed. Ik ging Gijs aanleggen, de kraamhulpen stonden erbij, de man lag op bed en Ella ging mij masseren en andere rare dingen doen die ik niet kon zien. Lekker ontspannen. Ze moet wel erg wennen, nou ben ik thuis en dan krijgt ze nog weinig aandacht... Ik heb gewoon meelij met d'r.

Ik zie trouwens nu al op tegen het vertrek van de kraamhulp en haar staigiaire.... hoe moeten we dat ooit redden met twee kinders?! Het komt goed hoor, maar nu moet ik er nog even niet aandenken.

Ik ga zometeen mijn bed weer in. We mogen Gijs laten liggen tot hij zelf wakker wordt, heerlijk. Wat een verademing tov het zkh waar hij op uur en tijd, wakker of niet, moest eten.

Ik heb geen hol bijgelezen, hoop dat ik daar snel aan toe kom!

XXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven