Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ris goed om van je te horen. En fijn dat het nu met de bv wel goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar ja een elfponder heeft natuurlijk wel voeding nodig. Wowie zeg, elfpond. Welke maat kleertjes heeft ja mennetje nu? Ella went er snel genoeg aan hoor en jullie ook. Met twee kids is een verandering (vond ik de meest ingrijpende moet ik eerlijk zeggen), maar het vind vanzelf wel een ritme. Knuffels voor jullie.
Ris leuk om je hele verhaal te horen. Fijn dat alles zo goed gaat met jullie en dat Ella het ook zo leuk vind. Kyran had niet echt een mening over Myrddin maar vond al die drukte in huis en ik de hele dag in bed maar raar en was daar ook best wel wat van slag van. Snel huilen enzo. Ook ik zag op tegen het weggaan van de kraamzuster maar het is toch ook goed gekomen hoor. Geniet nog maar lekker even van de dagen dat ze er nog zijn.

Ik vind van 1 naar 2 kinderen een grotere verandereing dan van 0 naar 1. Aandacht verdelen, dag inplannen op gebied van slaapjes eten ed, letten op wat ze doen (1 ligt aan de ene kant van de kamer de planten uit te graven, dus ben je daar mee bezig en de ander staat net buiten jou zicht de kat aan zijn staart te trekken). Internetten en 1 kind werkt ook niet: Myrddin heeft op dit moment de laatste plant die nog in de kamer staat ook uitgegraven en zijn koppie gestoten tegen de bloempot. Aaaarrrggghhh. Maar eigenlijk is het natuurlijk gewoon heel gezellig met twee kinderen en totale chaos hier.
Had ik al eens gezegd dat ik zo'n goede huisman heb? Hij is nu samen met Jasmijn de boodschappen halen, zodat ik even rust heb. Het lijstje heb ik dan wel zelf gemaakt, en op volgorde van de supermarkt , maar toch! Ik heb echt niets te klagen! En dan ook nog eens mijn ouders die me gisteren zo goed geholpen hebben, daardoor heb ik nu het hele weekend rust, wat een heerlijkheid. Ik heb ze vanochtend een grote bos bloemen gebracht, wat mijn moeder natuurlijk weer onzin vond...

@Niniane: Heb je de taart al gemaakt?

@Fluf: En jij?

@Ris: Fijn om wat meer over jullie te lezen. Ik hoop dat de bv nu lekker gaat lopen. Zo te horen komt dat wel goed. Elf pond, echt knap van je dat je dat zo lang uitgedragen hebt. Jasmijn was maar 6 pond dus Gijs is zowat het dubbele!

Wij zijn vanochtend wezen zwemmen, samen met vrienden van ons die 2 kinderen hebben. Daarna bij ons thuis pannenkoeken gegeten, die de man gebakken heeft (hier kookt de man dus altijd, maar ik moet kiezen wát en de benodigdheden in huis halen). Was erg gezellig. Toen heeft Jas een uurtje geslapen (kort, dus vanavond maar weer vroeg er in) en nu is ze dus met papa mee. Heerlijk! Ik ga lekker op de bank de nieuwe Viva lezen. Ik heb nog steeds een ontzettende snotkop. Het Turks stoombad vanochtend hielp helaas ook niet... de hoofdpijn is gelukkig wat minder en vannacht was ik wel 2x wakker maar voor de rest heb ik goed geslapen.

@Ringel: Moet jij ook zo vaak plassen 's nachts? Ik dacht dat ik dat bij Jasmijn alleen aan het eind van de zw.schap had, maar nu heb ik het dus ook al steeds...irritant!

Goed meiden, tot zover de update hier...
he ladies,

ris, fijn om even van je te horen. Zo te horen viel het je dus al met al mee. Mooi dat Gijs het zo goed doet. En helemaal mooi dat de borstvoeding begint te lopen.

@mmoi, die taart lijkt me heerlijk, denk alleen wel dat ik net zo goed op iedere bil een kilo erbij kan plakken. Hahaha. Lekker hoor.

Zit een beetje met een dilemma. Vanavond feestje, en ik zie het eigenlijk niet zo zitten om heen te gaan. Het is pas vanaf een uur of tien en dat is me eigenlijk te laat. Ben nog steeds niet fit, dat speelt ook mee. Lief is nog minder fit, dus ik zou morgenochtend opstaan voor Roan. Maar wil aan de andere kant ook niet afbellen omdat ik vaker dingen afgebeld heb de laatste tijd. Wil m'n vrienden ook niet verwaarlozen. Lastig hoor.

Vanmiddag snert gemaakt. Dat gaan we morgen eten. Vanavond lekker gevulde courgettes.
He krook Ik zou dan dus niet gaan hoor. Maar ik zeg wel vaker dingen af omdat ik er te moe voor ben. Heb ooit ook eens een tijd gehad dat ik alles wilde doen en ook deed en heb daar met een flinke depressie voor moeten boeten. Echte vrienden begrijpen het wel als je te moe bent om om 10 uur (wat is dat eigenlijk voor tijd?) nog naar een feestje te gaan als je kind de volgende dag weer vroeg op is. Ik vraag dan vaak of ik op een andere dag overdag even langs kan komen met kinderen.

Mmmoi taart nog niet af want was koeken vergeten op lijstje (ook op volgorde van de supermarkt!!!) voor N-man te zetten dus dan krijg ik ze ook niet. Heb ze dus net nog even om half vijf gehaald. Bodem staat inmiddels in de koelkast, gaat de goede kant op dus.
Vanmorgen is de vlos langsgeweest en van haar hoef ik niet meer bij te voeden met kv (ik danste door de kamer!) Ze was er eigenlijk falikant op tegen. Ik moet hem gewoon meer aanleggen, dus echt voeden op verzoek. Het enige nadeel is dat hij de de linkerborst niet lijkt te snappen terwijl het rechts goed gaat. Maf kindje. Als hij links niet drinkt, kolf ik die af en krijgt hij dat nog na in een cupje; geen flesjes meer want hij heeft duidelijk last van tepel-speen verwarring. Heel zielig om te zien, hij schudt dan met zijn hoofjde zo wild heen en weer en schreeuwt zichzelf overstuur (en krijgt het klamme zweet op zijn koppie). Hij weet dan ook geen raad meer met de fles.... Nu dus alleen borsten aanbieden en hopen dat hij het snel weer snapt.

Ik heb extra uren kraamzorg gekregen (leve de verzekering) en heb nu tot woensdag de thuiszorg-schat in huis. Ze helpt me ontzettend goed met de bv en geeft tips hoe we de avond/nacht door kunnen komen. Ik zou niet weten wat ik zonder haar moest!

Ella heeft vandaag maar liefst 4 keer gedronken bij mij. Heerlijk om de stuwing weg te krijgen hihi, maar ik had het niet gedacht. Ze mocht donderdag in het zkh namelijk ook proberen, maar toen zei ze dat het op was. Dus ik dacht dat ze ermee klaar was. Maar vandaag wilde ze ineens heel vaak. Wel lastig uit te leggen dat eerst haar broertje moet drinken en dat zij daarna mocht....

Op hyves staan wat foto's van ons en nu ben ik weg.
ik laat ook nog wat van me horen.

@Ris, fijn dat je thuis bent met je mannetje en ook fijn dat Ella zo goed reageert op broertje. Wat een gedoe zeg met de bv, maar wel goed om te lezen at het de goede kant op gaat.

@mmmoi, ik moet stnadaard 1 keer per nacht naar het toilet en eignelijk ok steeds op dezelfde tijd (zo tussen 2.00 en 2.30) toen ik een week of 16/17 weken zwanger was, was het wel meer, maar stabiliseert zich dus (hihihi en straks gaat het dus weer 2/3 keer nacht)

@pebbels sterkte en succes met sollicitatie! ben benieuwd wat je er van hoort (stoer hoor, net bevallen en dan al aan het solliciteren!)

@krook, ik zou ook niet gaan hoor. Wat NIniane zegt, ik zou vragen of ik overdag met de kinderen langs kan komen, of op een andere avond en dan wat eerder.

verder heb ik 24 uur gewerkt, vrijdag om 14.30 begonnen en vandaag om 14.30 vrij, blegh. Gisteravond knetterende koppijn en geen paracetamol te vinden, alleen 200 mg ibuprofen. had dus slaapdienst en al m'n kussens meegenomen om nog enigzins te kunnen slapen, maar met die koppijn werd het dus niks, ben om 00.30 nog naar beneden gegaan en heb alsnog zo'n ibuprofen gehaald (moest toch wat!) en gelukkig kon ik daar redelijk op slapen. Maar als je dan nog een heledienst moet wekren met een stel kinderen die het niet echt in hun hoofd hebben om en beetje leuk mee te wekren dan is het best wel heeeeeeeel erg lang. Min irritatie level was dan ook snel bereikt en was blijdat het 14.00 was zodat collega erwas en ik de overdracht kon doen en vervolgens als een zombie naar huis ben gereden en eigenlijk meteen m'n bed in ben gedoken.

ga nu nog ff bij Lief zitten, maar ik denk dat ik tegen 22.00 wel weer op bed lig, en morgen ook weer fijn wekren!
Hoi hoi,

Pebs, goed dat je gesolliciteerd hebt! Ik hoop dat het wat wordt! Spannend meid!

Ris, sorry hoor, maar ik wil nog veel meer van je weten over dat tandemvoeden, (wat ontzettend gaaf dat het lukt, ik had zelf niet zo ver willen gaan). Want de melk is aangepast op het kind, dus krijgt Ella nu ook weer collostrum? En heb je nu meer melk dan bij Ella toen enz enz. Ik vind het reuze interessant (en wat heerlijk dat het goed gaat!!!!!)

Hier alles goed, zijn vandaag op kraamvisite geweest bij het kindje van vrienden van ons, wat een klein prulleke weer, heerlijk!

Verder alles goed!
was er meeting vandaag? waar zijn jullie allemaal?

Het is weer joseph tijd!

Ik ben trouwens nieuwe foto's aan het uploaden op onze hyve.
@mmmoi: knap zeg hoe Jasmijn al kan zingen. Zo schattig.

Ik herken het nu ook meestal wel wat ze aan het zingen is maar voor anderen is het nog volstrekt onduidelijk.

@ris: goed om weer van je te horen. Het klinkt best heftig met de voeding enzo maar volgens mij gaat het helemaal goed komen.

Werkt het niet om Gijs eerst aan de borst te leggen die hij wel wil en dan in dezelfde positie door te schuiven naar de andere borst zodat hij eigenlijk in rugby-houding ligt. Ik heb dat bij Floor nog wel eens gedaan toen ze 1 borst steeds niet wilde.

Ze trapte er vaak in.

@annie: is dat die vriendin van wie haar water gebroken was?

@ringel: weer een drukke dag gehad?

Eigenlijk staat mijn hoofd ook nog niet zo naar solliciteren maar ik wil heel graag in mijn eigen woonplaats werken en er is misschien maar 1 of 2 keer per jaar een geschikte functie dus het is zonde om die kans te laten schieten.

@krokus: nog naar dat feestje gegaan? Ik vind 10 uur niet echt een normale tijd om een feest te beginnen.

@fluffy: jullie moeten echt belachelijk veel was hebben. Ik merk dat het nu met 2 kinderen al zo veel is maar met 4 ben je volgens mij elke dag aan het wassen.

Nu weer Joseph kijken

Ik was wel even stil vanmiddag vanwege het topic van Riz (met een Z dus) waarvan haar kindje bij 39 weken zwangerschap is overleden. Mijn hart breekt al als ik het van iemand anders hoor. Het is niet voor te stellen hoe het voelt als het je zelf overkomt.
Annie; de voeding past zich idd aan het jongste kindje aan. Inmiddels is mijn melk alweer meer melk dan colostrum dus ik gok dat Ella maar een beetje colostrum heeft gehad.

Vanmorgen heb ik Ella gewoon gevoed (de linker omdat Gijs die niet zo graag wil hihi) en daarna niet meer. Ik wil nml niet gaan overproduceren, mijn tieten zijn nu al zo groot!

Pebbs; ik heb het geprobeerd om Gijs door te schuiven, maar ik ben niet zo'n handige met de rugby houding. Vannacht heb ik 'm eerst heel even rechts laten drinken zodat hij wist wat hij moest doen, toen links en teon hij daarmee klaar was, mocht hij rechts nog als toetje. toch blijft hij minder goed drinken aan links... komt vast wel goed, maar het is wel lastig (doet ook wel pijn....)

Heb het topic niet gelezen; ga het ook niet doen ook... de week voor Gijs' geboorte had ik al de hele dag niks gevoeld... pfoe wat vond ik dat al erg. Gelukkig deed hij het gewoon en had hij gewoon een luie dag, maar je moet er toch niet aan denken.... Bah.

ringel wat een dag heb je gehad! Heb je wel wat kunnen rusten?

Ik had eigenlijk gehoopt dat Gijs rond deze tijd wilde drinken, ben toch gauw een uur kwijt met voeden.... Hij maakt wel goede nachten (nu twee keer om 3 uur voor een voeding gekomen en dan pas weer rond 6 uur; lekker!)

Meiden, de energie ontbreekt me om uitgebreid op iedereen te reageren; sorry daarvoor. Dat komt vast wel weer, maar nu even niet....

XXX
Haha, ik lees net hoe jullie achter de geboorte van Gijs zijn gekomen... En dan noem je mij een must Ringel? Hihihihi

Oh en ik had Joseph maar half gemist, heb wel de uitslag gezien, alleen de rest niet.... (ook jammer)
Hoi hoi!

Ris, heb je nog kraamhulp? Want misschien kun je met haar de rugbyhouding oefenen want hij is idd wat lastiger maar wel te doen, juist ook bij keizersnee mama's is het een fijn houding schijnt. Heb je nog veel pijn overigens?

Pebs, ja klopt, vijdagochtend vliezen gebroken, hele dag geen weeen en 's avonds kindje, razendsnel maar ook bij haar was het de tweede!

Krook, ben je nog naar het feestje geweest?
Hallo dames,

Wat een ellende bij Riz (die van het andere topic dus. Het idee, brrr, moet er niet aan denken. Ik heb een berichtje achtergelaten met een gedichtje, maar kan het niet opbrengen om te gaan lezen verder.

Was, ja, belachelijk veel is een goede omschrijving. Ik was in een keer veel achter elkaar weg. En dan hoeft het twee dagen niet. Maar dan moet er de derde dag wel iets gebeuren, anders kun je de badkamer niet meer in.

Joseph, ik heb even gekeken, maar het is niet mijn ding zeg maar.

Taart heb ik nog niet gemaakt. Bastogne vergeten.

Ga even wat doen, want Max laat een sppor der vernieling achter. Nou ja, vernieling, meer een spoor van zooi.

Dag meiden...
O ja, is het bij jullie ookvan dat frotweer? Hier regen regen en nog eens regen, dus met regending over de wagen en paraplus naar school. Alleen kan ik niet rijden met de dubbele wagen en een paraplu in mijn handen (wagen is te zwaar aan het worden voor een hand) dus ik ben nog zeiknat geworden. Bahbahbah.
Hier valt het weer nog wel mee, maar is wel piep weer voorspeld. Joepiedepoepie dus. (NOT)

Ach, voordatwe het weten is het weer zomer toch?

@Pebbs heb net ke foto's op hyves gekeken, vind het wel grappig dat bij jullie het stukje keuken, duer naar de hal, en daar trap en toilet hetzelfde zit als hier.....haahahaha. En Floor aan de stofzuig, netjs hoor! Eva en Floor beginnen wel steeds meer op elkaar te lijken of niet? OOk Eva krijgt van die lekkere bolle wangetjes.
@fluffy: eigenlijk moeten ze gewoon een regenhoes maken waar je als moeder ook onder kunt (beste idee van nederland?).

@ris: het scheelt wel dat je Ella nog hebt om je andere borst leeg te drinken. Blijft de productie ook goed op peil.

Floor is de laatste dagen weer heel gezellig en vrolijk (en een beetje hyper-stuiter). De afgelopen tijd was bijna alles 'NEEEEE" me bijbehorend op-de-grond-stort drama.

Het is echt binnenblijf, koekjesbak weer. Ik wil eigenlijk nog wel even de deur uit vandaag.

Gistermiddag ben ik lekker in het zonnetje nog even gaan fietsen met Floor. Ik wilde langs het kanaal fietsen en zag een weggetje waar ik nog niet eerder over was gefietst.

Kwam ik dus na een heel stuk op een verlaten haven met allemaal laad- en los dingen en aan het einde daarvan hield de weg gewoon op. Kon ik het hele eind weer tegen de wind in terugfietsen. En Floor maar lol hebben. BAD (kanaal), VOVEL (vogel).
@ringel: Er zijn vrij veel huizen met deze indeling volgens mij maar ik vind het ook zo grappig om in een huis te zijn die bijna hetzelfde ingedeeld is maar heel anders ingericht.

Eva is volgens mij wel langer en slanker dan Floor maar ik vind ze ook wel op elkaar lijken. Lijkt me heel gek als je twee heel verschillende kindjes krijgt (zoals de jongens van Pepiet).
Pebbles, Mats zegt sijsie tegen vogels. Vis is sijs, asbief is alsjeblieft, Mast is Mats, kijk es is zijn eerste 2 woorden zin!

Heerlijk he!
@annie: haha, wat heerlijk dat peutergeklets. Sijsie vind ik een mooi woord trouwens.

Hier is "abief" alsjeblieft.

zinnetjes:

tijt uit (kijk uit(wat ik dus blijkbaar te vaak zeg))

papa, be je (papa waar ben je?(komt ook voor in mama variant)

baby uile (baby huilen)

baby dinnen (baby drinken)

en nog veel meer 2 woord combinaties waar ik soms hard om moet lachen.
Ha, kom even binnenvallen want dat peutergeklets is zo herkenbaar...moest ik even op reageren.

Milou kletst ook al aardig en haar mooiste zin tot nu toe is haar definitie van borstvoeding: "baby tiet eten"

Verder maakt ze al vaak zinnetjes van 3 woorden, ze noemt zichzelf ie-oe. En dan krijgt je zinnen als "ie -oe koekie eten"

Gisteren zei ze nadat we samen een koekje gegeten hadden"

"koekie op, mama ook koekie op" Goed he?
Max noemt alle honden en katten en vogels Peppep. De hond van schoonmoeder heet Quipie en dat werd Piepie. Dat werd om nog onduidelijke redenen Peppep en dat zijn nu dus alle dieren. Wel een grappig spelletje. Max ziet een hond en roept Peppep. Ik zeg Nee, dat is een hond. Max zegt Nè Peppep. Ik weer Nee hond. Max weer Nè Peppep. En dat houd hij wel even vol. Steeds harder. LOL

Hij maakt dus wel twee woorden zinnetjes. Peppep kom, mamma kom, pappa kom, ia (Ian) kom. Lekkeh mjammjam bij alles dat eetbaar is. Verder Bal, Boom, Toettoet (is auto) en Tssssa (is Tessa). En hij kan een hele serie aan maffe geluiden (ooooh mèn, ooooh neeee) en dankzij schoonmoeder allerlei dierengeluiden. Ons verzoek om die beesten gewoon bij de naam te noemen werd helaas niet ingewilligd. Dus bij het zien van een eendje gaat hij kwaken, paard hinniken, schaap blaten etc. We lijken we gestoord als we langs de kinderboerderij gaan.
Mayte heeft haar mooiste combinatie vanochtend gemaakt. " papa uitzwaaien) Toen lief dus naar z'n werk ging. Papa auto, mama auto. En is de auto er niet, dan is het fietse fietse.

Ze begint de "g" klank een beetje te leren en zegt deze nu heel over dreven haGol= hagelslag en voGol= vogel. Pata is eigenlijk al het zoet beleg, maar mn haar favoriet, de chocopasta.

Qua beesten is de leeuw haar favoriet en gat ze dus grommen (te schattig) poessie is miejouw (maar ze zgt ook wel de beesten bij de naam)

ik vind het zo leuk dat peutergeklets....ook voor op de fiets is het altijd dikke lol en begint ze ook spontaan lalalalalalaalalaalaalala te zingen. En dansen....men ik wist niet dat kindjes zo leuk konden zijn! (o ja daarom wilde i ker nog 1)
haha, wat zijn we toch heerlijk vol van onze kindjes.
Vanmiddag belt ineens school. Ian is met de gymles geduwd door een klasgenoot en is keihard op zijn mond gevallen. Een groot stuk van zijn voortand afgebroken. En dat is uiteraard geen melkgebitje meer, dus huppa naar de tandarts. Zijn zenuw was gelukkig nog intact, maar er moet wel gerepareerd worden. Morgen gaat de tandarts een stukje aan zijn tand zetten. Wat een schrik is dat zeg, de school die ineens belt. Ze belden mobiel, ik was net te laat. Ik bel terug, in gesprek. Ik leg de telefoon weer neer en die gaat meteen weer over. Manlief. Ondertussen gaat mijn mobiel weer. Ik hang de vaste op en ren naar mijn mobiel. te laat en weer was het school. Ik bel terug en in gesprek. Die waren ondertussen Man aan het bellen. Uiteindelijk kreeg ik ze te pakken en ben ik Ian gaan halen. Wel eerst Max uit bed gehaald, Tesje verschoont, de tandarts gebeld en afspraak gemaakt (lees er onder protest tussen gepropt), Man zijn tantes laten bellen voor oppas en gáán. Op school was er geen leerkracht voor groep vijf dus die zaten verdeeld over de school. Dus eerst Des zoeken. Snel naar huis, want daar stondinmiddels een tante te wachten en met de taxi naar de tandarts. Pfffff en net dus snel weer oppas regelen voor morgen, zodat ik met Ian naar de tandarts kan. De rest van de week kon het echt niet namelijk en die tand moet gefikst en wel zo snel mogelijk. Wat een schrik. Ian over de zeik natuurlijk (is bang voor de tandarts en word niet graag aangeraakt, bovendien doet het pijn), Des van slag, de kleintjes van slag.... Het was me het middagje wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven