Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lief reusje is nu 104,5 cm en 18.1 kilo. En heeft een heel groot hoofd volgens de groeilijnen. Goh echt?
Zoooo dan Fluffy, hij is grooot he. Was hij nu wel gegroeid sinds de vorige keer? Daar had je toch wat zorg om?

Hanna is 89 cm bij 11,2 kilo...is zij de lichtste hier?
Hij is wel wat gegroeid, maar het gaat wel duidelijk langzamer dan gemiddeld. Ach ja, het is nu eenmaal geen gemiddeld kind zullen we maar zeggen. Ik ben wel benieuwd naar hoe groot hij uiteindelijk gaat zijn. Man was voor zijn tijd ook heel erg groot en is nu duidelijk langer dan gemiddeld. En aangezien Max nu naar de normen van nu al groot is, ben ik benieuwd wat het gaat worden. Ze dachten nu rond de 2.10 à 2.20m.
Mirjam, ik durf het bijna niet te zeggen, maar Tesje is groter dan Hanna.
Haha, hoeveel weegt en meet zij dan?
Ongeveer tussen de 85 en de 90 cm (ze lag niet echt stil) en 12,6 kilo. Maatje 92/98. Ze heeft trouwen ook een groot hoofd volgens de curve.
Ben ik ook benieuw naar Tesje...

Die Max toch.....Nou ja een lange brede man daar gaan heel veel vrouwen voor. En Tessa kan dan voor model gaan.

Hanna ook met haar maten. Zij is zeker wel de lichtste toch?!
Hoi hoi,

Hahaha, Niniane, ik herken het (nog) niet helemaal, Mats en Sverre laten elkaar nog veel met rust. Ze reagerem wel steeds meer op elkaar en Mats kan erg lief doen, mij er op wijzen dat Sverre vieze neus heeft of zijn sokken proberen aan te doen. Ik geniet en ben voor 200% gelukkig als ik ze lol zie maken samen, lekkere geinen, gekke bekken trekken, heerlijk! Maar heel soms gaat het niet goed en vaak is dat omdat Mats dan te lomp doet. Pffff, gelukkig is Sverre met zijn ruim 8 kilo geen breekbaar poppetje, hahahaha!
Hahaha, was net na baba's post rond 20.00 begonnen met typen, telefoon gehad, wat opruimen, TV kijken en snoepen en in een keer is bijna iedereen lansg geweest.

Mats was 89 CM en 14,6 kilo (2 weken terug) Net zo lang als Hanna, wel een tikkie (hahaha) zwaarder. Eerlijk gezegd verwacht ik nu al dat Mats weer een flink stuk in de lengte is gegroeid.
quote:babba schreef op 09 maart 2009 @ 22:13:

Hanna ook met haar maten. Zij is zeker wel de lichtste toch?!

Ja, Hanna heeft zeker het lijntje van een modelletje, ik denk dat zij nooit hoeft te lijnen later. Ze lijkt qua gezicht heel erg op mij van vroeger, maar ik was toch echt wel een stukje forser. Mees is trouwens ook ongeveer dit gewicht volgens mij.

Pepiet, waar zit je nou eigenlijk? We missen je hier..
Annie, denk je dat Mats nu alweer in de lengte is gegroeid?

Hanna draagt nog steeds maat 74/80 van rompertjes.

Tesje als carnavalkonijntje op pappa`s arm (pappa is ongeveer twee meter en vierkant)...
Fluffy, wat wordt ze opeens wijs in haar gezichtje! Leuk om te zien. En inderdaad, ze ziet er forser uit dan Hanna
Het is hollands welvaren! Al noemen wij haar meestal een poldermodelletje, soort gezonde hollandse boerenmeid van vroeger, maar dan anno nu.
En nu ga ik echt echt echt op de bank hangen. Zo naar mijn mandje. Dag meisjes, lekker slapen, morgen is er weer een dag! (zeg ik altijd tegen dekinderen als ik ze ga knussen en kuffelen).
Ja Pepiet waar ben je...En idd Mees was ook heel licht.

Zou wel grappig zijn als we over 14 jaar weer eens foto's showen, wat het geworden is haha.

FF...wat een leuke meisje om te zien, die Tessa....Ondeugendheid straalt ervan af hihi.

Annie: ik vind Mats niet flink ogen. Heel gemiddeld eigenlijk...Ik heb dat ook dat je kunt zien wanneer ze groeien in lengte of breedte. Dan vind ik Aimee ineens dun en lang en daarna trekt dat weer bij en is ze zichtbaar molliger.
Goedemorgen,

Vannacht een rare nacht gehad, heb weer een hele tijd wakker gelegen...en dan ga ik liggen piekeren en nadenken en dat krijg ik dan weer niet gestopt...heel irritant! Maar de baby zit nog steeds prima hoor, de 9e heeft hij/zij overgeslagen helaas...

@Mirjam: De 16e is mijn uitgerekende datum en Jasmijn is ook op de dag geboren, dus dat zou wel speciaal zijn als het 2x gebeurt! Hanna is trouwens wel licht, maar daarbij ook niet zo heel lang, toch? Jasmijn was 13,5 kg maar ook wel 95,5 cm, dat is 6,5 cm langer dan Hanna. Dan vind ik het verschil van 2,3 kg ook niet echt heel veel! Hier dus ook een lange slanke, vooral lang dan...

@Fluf: Leuke foto van Tessa, wat wordt ze alweer groot zeg!

Verder weet ik het ff niet meer...

Vandaag zou Jasmijn een dagje naar mijn vriendin gaan, die had aangeboden haar te halen, zodat ik een hele dag rust had... maar het zat met toch niet lekker. Haar middagslaapje ergens anders gaat niet echt vlot en eigenlijk wilde ik haar gewoon zelf om me heen hebben! Dus heb ik mijn vriendin gebeld dat ik vanochtend wel op de koffie kom, maar dat ik haar gewoon weer meeneem daarna Wat een moeke ben ik hè.
Ja meiden wij hebben nog steeds de box staan. Waar ik Myrddin, as we speak, net in heb gedaan omdat hij weer eens Kyran's puzzle van tafel geveegd heeft. (Kyran doet overigens ook al puzzeltjes van 3+, van ravensburger, zitten er vier in een doosje. Heb de grootste van 16 stukjes nog even achter gehouden, maar die van 6, 9 en 12 stukjes legt hij toch redelijk snel in elkaar) Myrddin zit natuurlijk niet de hele dag in de box. Hij moet ook regelmatig even de ruimte krijgen om te bwegen toch? Kyran zit ook nog af en toe in de box, heeft hij even rust. Hij vraagt dan zelf of hij er even in mag.

Ze hebben ook niet continu ruzie overigens. De mannen kunnen ook enorme lol hebben samen. Kiekeboe is het meest favoriete spel. Of samen in de tent (gewoon een groot kleed wat ik over de eetkamertafel hang).

@Ringel. uit je verhaal maak ik op dat je geen duo wagen oid hebt? Is zo'n plankje voor acter de wandelwagen dan niet iets dan kan Mayte daarop staan en kan Fenna toch mee met ophalen. Ik zou het zelf ook niet zo snel doen hoor bb achterlaten thuis. Hoewel ik wel een aantal vriendinnen heb die het ook doen hoor. Maar ik ben dan ook een overbezorgde helicopter-moeder dus wil beide kinderen goed in het zicht houden.
Mmmoi, ik zou als ik niet heel erg ziek, zwak of misselijk was, ook niet heel snel Hanna ergens onderbrengen alleen voor mijn rust. Je kunt gelukkig ook rustig aan doen als zij om je heen drentelt he..en als zij gaat slapen kun jij ook weer plat. Het zou zeker speciaal zijn als nr. 2 ook op de uitgerekende dag komt! Moet je nog dingen doen voordat de baby komt, of is alles helemaal klaar?

Niniane, leuk he, dat je twee kereltjes.steeds meer samen spelen.

Ik ga eens wat doen aan mijn huishouden. Daarnet met Mirjamman naar de psychologe geweest waar Mirjamzoon af en toe heengaat. We hadden een oudergesprek en eigenlijk gaat het allemaal wel goed nu met zoon. Dus verder op de ingeslagen weg.
Mirjam, ja, klinkt raar, maar ik zie al dat Mats weer langer is, met name aan zijn kleding. Mats draagt nu maat 92, dat zit hem wel ruim, maar dat vind ik juist wel stoer staan. De rompers maat 74/80 liggen allemaal bij Sverre.

Fluf, zo wat een grote meid die Tessa. Leuk zeg!!!

Ringel, ik zou het persoonlijk zelf niet fijn vinden om Sverre of Mats alleen thuis te laten, heb het ook nooit gedaan. Kun je Fenna anders niet in een draagdoek meenemen ofzo? Dan kan ze toch slapen en heb je geen wagen nodig voor beiden.
he beebs,

Roan zit volgens mij precies op de curve of net erboven. Hij was 90 cm en 13,6 kilo. Dat zal een maand geleden zijn geweest.

Manneke is nu ziek. Hoge koorts. Haalde hem gisteren ziek van de creche. Hij zit nu echter wel smarties te snoepen, dus het is geen dramatische ziekte. Hahaha.

Pepiet mis ik idd ook al een tijdje. Via de www op hyves las ik dat haar kindertjes ziek zijn geweest. Ze zal het druk hebben.

Vanmiddag dus onverwacht vrij moeten nemen om thuis te zijn bij Roan. Heb hem rond 13 uur een zetpil gegeven die nog goed z'n werk doet. Hij voelt zich er zichtbaar beter door. Gelukkig maar. Heeft ook nog een uurtje geslapen en vanochtend ook al hoorde ik van mijn man.
en vraag me nu af hoe ziek hij is. Hij zit nl te zeuren om koekjes en heeft geen zin in zijn appel....
Volgens Mayte zijn rozijntjes instant pitamientjes...dus die mag ze altijd hebben, ziek of niet ziek.

en bedankt voor het medenken, voor wat betreft fenna en alleen laten. Maar anders dan een andere (2e) auto erbij zou ik ook niet weten. De oppas is nu nog net te ver lopen voor Mayte of idd zo'n plankje, mar dan loop ik mezelf in een breuk (je kan er dan niet meer recht achter lopen) is wellicht wel de goedkoopste oplossing, of toch kijken of er een maxicosi mee achterop kan. en hopen dat Fenna snel gat zitten, dan kanze voorop.
Meld me ook weer even, met baby in de buik...

Vanochtend bij mijn vriendin gezellig koffie gedronken. Tussen de middag een broodje gegeten bij mijn ouders; mijn moeder was vrij en mijn vader helaas nog ziekjes. Toen Jasmijn daar in bed gelegd, maar toen ze nét sliep ging de telefoon en we hadden vergeten die op de logeerkamer weg te halen Dus was ze wakker, overstuur en wilde niet meer naar bed. Nu hangt ze op de bank voor Sesamstraat; straks na het eten lekker gelijk haar bedje in!

Vanmiddag ook nog even gewinkeld, heel kort maar, voor zomerschoenen voor Jasmijn. Ik laat haar voeten altijd bij een speciaalzaak opmeten, ze heeft lange, smalle voeten. Maat 25 al! Ik ben geslaagd, maar men, wat zijn kinderschoenen duur. Ik dacht, als de baby straks komt heb ik voorlopig geen tijd/zin om voor schoenen te gaan kijken en dan zijn alle leuke weer weg, dus heb ik het nu maar vast gedaan...haha!

O, de man heeft het eten klaar. Misschien vanavond meer!
@ringel: ik zag laatst een meerijdplankje dat heel smal was waardoor je er nog wel behoorlijk naast kan lopen.

Wat ik zelf meestal deed (ook al heb ik een dubbele wagen) is Eva in de draagdoek meenemen. Eva sliep er zo lekker in en het is ook heel gezellig.

Ik heb nog een tricot slen liggen met boekje die ik niet meer gebruik. Als je wilt mag je hem wel lenen.

@mmmoi: welke schoenen heb je voor Jasmijn. Ik heb ook al leuke gezien maar ik ben een beetje bang dat ze al uit de maat is gegroeid tegen de tijd dat het mooi weer is.

Bij de appie hebben ze trouwens wat prinsessen spul in de aanbieding, pyjama, badpak, sokken.

Floor was in januari 86,5 cm en 12,4 kilo, helemaal gemiddeld.

Ook hier is ze aardig gemiddeld volgens mij want er zijn er een paar groter en een paar kleiner.

Tessje heeft ondertussen de maat van Floor al.

Floor zou rompers maat 74/80 nog net passen denk ik maar 86/92 zit beter en die gebruiken we nu eigenlijk ook al niet meer omdat ze hemdjes en onderbroeken heeft (waar je er niet genoeg van kan hebben ben ik al achter).

@fluf: ik was even vergeten van de onderzoeken van je man.

Het oor van Floor blijft maar stromen, wat een vieze zooi zeg.

Manlief is ondertussen ook weer ziek, die is veel te snel weer gaan werken. Ik had dus weer een drukke avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven