Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren

Krookie; hier ook nogmaals van harte gefeliciteerd he! Echt geweldig nieuws! En wat goed dat Mmmoi zei dat je ff moest sms-en!

Ella heeft dezelfde maten als Floor volgens mij; 12 kg en krap 86 cm, maar dat was in december. Ze begint nu uit haar truitjes te groeien (die komen soms tot haar navel haha) Haar broeken blijven groot, ze heeft korte dikke beentjes (ze lijkt op mama....).

Ringel; ik zet Ella ook altijd op de plank en jammer voor Gijs, maar als hij zou moeten slapen, moet hij toch mee als ik haar wegbreng voor de creche. Handig is anders, maar ik laat 'm echt niet alleen. Ik heb er wel ooit over gedacht, maar ik zou het niet durven.

Draagdoek heb ik nooit gedaan omdat het altijd ff duurt voordat ik dat ding om heb, maar hij ligt hier wel, voor als ik wil!

Mmmoi; wij hebben vorige week schoenen gekocht voor Ella, keiduur, maar we kregen 70%korting. Kijk dan zijn (goede merk) schoenen wel leuk om te kopen (18 euro ipv 69ofzo). Ze zijn wel voor de zomer. Ella heeft hele brede voetjes en ook nog een hoge wreef, heel lastig zo'n voetje (en ook dat komt van mama).

Ik ga slapen, vanmorgen om 6 uur ging de wekker, hele dag gewerkt, (reistijd is toch best lang en nog langer als je tot twee keer toe achter een tractor aanhobbelt....), snel eten, Gijs voeden, Ella knuffelen en toen naar het theater (Plien en Bianca; was niet zo leuk als ik gehoopt had) dus ik heb mijn dag wel gehad!

Trusten!
@Pebbles: Ik heb ff een plaatje gegoogled maar je kunt ze er niet zo heel goed op zien:

Ze hebben een heel aparte kleur, niet zilver en niet brons, maar iets daartussen. Vond ik wel handig, kun je al vroeg in het seizoen aan zonder dat het té zomers wordt. Ze sluiten met een klittebandje over de wreef en dan lopen er nog 3 gebundelde elastische bandjes over de wreef die samenkomen in een bloem. Ik had eigenlijk andere op het oog, maar Jasmijn moest al maat 25 hebben om ze de hele zomer aan te kunnen en daarin leken haar voeten wel boten. Ik had de eigenaar van de speciaalzaak en die was ook heel goed, die zei gewoon eerlijk: dit is geen gezicht, dit lijkt wel maat boot! Nu ben ik blij dat ik deze gekocht heb; Jas heeft ze al de hele ochtend in huis aan (haha wilde ze zo graag en ze kan ze zelf aantrekken!) en vindt ze geweldig, en toen ik net voor een plaatje googlede zag ik niks mooiers, en ik zag wél dat overal die schoenen zo bereduur zijn...

@Ris: Hoe was je weekendje weg eigenlijk? Je had niet echt mooi weer hè? Ja, ik herinnerde me dat je gevraagd had of Krooks je wilde sms'en, dus heb ik dat even doorgegeven Het was nog wel een zoektocht naar je nummer!

Vandaag lekker een kneuterdagje in huis. Straks even naar de Aldi. We zijn nog niet eens aangekleed. Lekker rustig aan ontbeten en Jas is nu zo lekker aan het spelen, ik laat haar even gaan.

Groetjes allemaal!
Ris, wat is Plien en Bianca? Nog nooit van gehoord. Achter een tractor is inderdaad irritant.

Mmmoi, leuke schoentjes! Tessa heeft al drie paar schoenen en een paar laasrjes die ze nog niet eens past. Ik kan het niet laten.

Hier drukjes vandaag. Zoals altijd. Afspraken etc. Vanmorgen wel viooltjes in de balkonbakken gezet. En net op weg naar school stond er bij het platsoen een prachtige struik 8geen idee hoe het ding heet, komen mooie witte bloemen in). Die had men er gewoon gedumpt. Zonde! Ik houd van planten en struiken en bomen. Ik leer de jongens dat die zuurstof geven dus dat je er zuinig op moet zijn. Dus die struik staat nu in een bak op het balkon.
Vandaag met Mayte en Fenna naar het cb geweest. Mayte is nu 92 cm lang en weegt 13,8 kilo, mooi tussen de lijntjes.

Fenna is nu emt 5 weken 55 en een kwart centimeter en weegt 5.220 kilo......ruim boven de lijntjes.....lekker ding is het.

Vannacht om 1.15 is m'n vriendinnetje bevallen van haar zoontje, liep vandaag een week overtijd...maar haar vliezen waren gisteren al gebroken (nadat ze met mij had gebeld) en ze bleek later op de dag al stiekem 8 cm ontsluiting te hebben. Hebhet hele verhaal niet helemaal gehoord, omdat Fenna in m'n andere oor aan het krijsen was.....(en LIef aan het eten koken...dus kon haar ook ff niet overnemen) Mayte lag tijdens het eten al met haar hoofd op tafel zo'n beetje te slapen en piepte dat ze naar bed wilde, dus die lag om 18.30 al. Fenna ligt net.
Zo Ringel, flinke meid zeg! Heerlijk!

Fluf, Plien en Bianca ken je misschien beter als Zaai (Ingrid en Irma duhusss)

Mmmoi, qua schoenen heb ik een heel andere smaak, misschien niet zo gek met 2 jongens, hihihi! Maar ik kan begrijpen dat Jasmijn zich een heuse prinses kan voelen met zulke stappers. Qua kleding zijn de meisjes altijd erg in het voordeel maar in schoenenwinkels waren het altijde stoere jongens stapperd die bij mij de meeste vertedering oproepen.

Pebbs, kan met totaal geen voorstelling maken van een loopoor. Sneu voor Floor zeg!
Postbode Sieeeeeeemen....wij vervelen ons en jij moet wat verzinnen! (en dan met zo'n enorm noordelijk accent, kan het dan ook heel goed na doen, zonder er moeite voor te hoeven doen!!)

Fenna vannacht geslapen van 20.30 tot 5.00....bentrots!

Krokie, je had gebeld gisteren.....(we waren aan het shoppen) komen jullie nog het weekend? Hoe gaat het verder met kwaaltjes, ben je al misselijk?
Goedemorgen meiden,

Net Jasmijn weer naar de psz gebracht, zegt ze daar doodleuk: 'Ga jij maar naar huis, poetsen' Hahahahaha... wat een figuur zeg. Ze ging gelijk met de Little People boerderij zitten spelen, dus dat komt wel goed! Ik ga zo lekker met 2 collega's/vriendinnen koffie drinken, gezellig. En lekker rustig...

@Annie: Qua jongensschoenen heb ik ook een heel andere smaak hoor, heb me daar ook aan staan vergapen...leuke dingen allemaal. Schoenen vind ik voor een meisje toch wel moeilijk; ze moeten leuk staan onder rokjes en jurkjes, maar ook onder broekjes. Of je moet meerdere paren kopen, maar daar heb ik de centen niet voor En de kleur moet dan ook nog eens zó zijn dat het overal bij gaat en dan kom je tegenwoordig snel op zilver of wit met glitter... en ik houd niet zo van glitter... Jasmijn had zelf van die knalroze met strasssteentjes uitgezocht, maar die vond ik een beetje teveel van het goede

@Ringel: Leuk dat je vriendin bevallen is...ik wil ook! Hier nog steeds geen voortekenen, wel veel bekkenpijn. Vannacht 2 uur wakker gelegen, even liggen lezen, toen sliep ik weer gelukkig.

Vanochtend kwam Jasmijn voor het eerst zelf haar bed uit en mijn kamer in. Nu was het kwart over zeven dus mocht dat ook wel, ze moest natuurlijk naar de psz ook...maar wat een vreemde gewaarwording! En het eerste wat ze zei: 'Waar is papa? Papa zit op de wc!' Ehhhhm, nee, die is al werken...haha!
Oooo Zaai! Dat ken ik wel van nederland 3. Die zijn leuk ja.

Mmmoi, deze zijn voor jou...

En wat te smullen voor de tribune uiteraard...
pfffft, Mayte is voor het eerst van haar leven ziek. Ze wilde zelf naar bed (maar daar had ze eerder vanochtend een fleswater op leeggekieperd, gelukkig waterafstotend spul voor d'r bed gekocht) Dus bed verschoond en meisje in de pyama en erin. Maar ben er toch niet echt gerust op, ze wil niet eten (dat ging juist erg goed momenteel, vrat als een bootwerker) en wil ook niet drinken.....ga zo met een uurtje weer ff kijken. Ook Fenna volgens mij niet helemaal lekker....wil ook veeeeel aandacht.

En ik zelf straks ook weer naar de dokter voor die stomme piep pols. Heb net een x aantal dagen een pijnstiller gekregen, maar die is nu klaar en de pijn is terug.....gelukkig vandaag bij een andere arts.
@Pebbles, ik had gisteren helemaal over je aanbod heen gelezen, maar als het kan zou ik er graag gerbuik van maken.

@mmmoi leuke schoentjes.

Wij kopen altijd van die schoentjes die goedgekerud zijn door dr Visscher (???) bij de scapino. Zijn ooit eens als beste keus uit de bus gekomen bij de consumenten bond geloof ik en zijn niet zo rete duur. Mayte heeft nu een half hoog sneakermodelletje met allerlei kleurtjes....en wit. Past bij alles.
@Fluf: Bedankt voor de cheer, doet me goed

@Ringel: Goed idee, keertje bij Scapino kijken. Moet ik wel helemaal de stad voor in, maar als ik er een keer ben, toch even binnenlopen dan!

Vanochtend gezellig koffie gedaan met de meiden. Jasmijn had op de psz in haar broek gepoept...gatver. Ik heb bewondering voor die juffies hoor, kreeg een stinkend zooitje in een plastic zakje mee en Jasmijn was mooi schoon (ik had gelukkig een verschoning mee gegeven). Ik vind het van mijn eigen kind al ranzig, laat staan van een ander....blergh! Verder had ze een schaapje geplakt, met wol, heel schattig. Snel een broodje gedaan en nu weer rust in de tent!
Nou die rust in de tent was hier ver te zoeken vanmiddag.

Mayte is dus echt echt ziek. Heeft zich al 2 keer helemaal onder gespuugd en daarbij vloog het ook dat peuterkontje uit. Zo zielig.

Dus Krook als jullie al van plan waren om langs te komen, doe maar ff niet, want het is een heel naar virus wat zenu bij zich heeft.

Gelukkig was Lief bijtijds thuis, dus op het moment dat het, het ergst was, was hij er ook bij. Ze is al 3 keer gedouched vandaag, arm schaap.

Ben benieuwd wanner het zich bij Fenna gaat laten zien....

Nu shoarma eten!!!!
Hoera, ik kan weer reageren!!!!!

Na de update deed het forum bij mij heel raar omdat ik Firefox heb (alternatieve internet explorer).

@ringel: arme Mayte, het klinkt zielig. Zeker dat overgeven begrijpen ze totaal niet. Heb je ORS in huis? Als het er van boven en onder uit komt droogt ze ook snel uit natuurlijk.

Zal ik de doek naar je opsturen? Verzenden kost volgens mij 6,75.

Scapino ben ik wel eens binnen gelopen voor schoentjes maar ze hebben dan vaak net de maat niet of alleen maar schoenen met nijntje erop.

@mmmoi: nog geen baby?? Schiet ook niet op zeg . Is het niet volle maan 1 dezer dagen?

Leuke schoentjes! En al maat 25 zeg! Ik vind de maat nog best lastig om voor de rest van de zomer te bepalen.

Floor heeft trouwens een zelfde poepongeluk op de creche gehad vandaag. Hier dus ook een zakje met ondergepoepte kleren.

@annie: ik vind jongens schoenen ook heel leuk. De eerste 2 keer dat ze schoenen heeft gehad heb ik ook vrij neutrale jongensschoenen gehaald omdat die veel stoerder waren.

@fluffy: gefeliciteerd met jullie asiel-struik .

Ik ga nu de leukste aflevering van de mol kijken. Mijn mol is vanaf de eerste aflevering Jon.
Och die Mayte, zo sneu! Fenna hoeft overigens geen buikgriep te krijgen. Ik heb het dit jaar 3 keer gehad, Mats is flink ziek geweest, lief had een beetje krampen maar Sverre was vrolijk als altijd!

Oeh, MOLLEN NU!!!!
MOLLEN!!!!!!!! (ik denk echt dat ik het zo ongelooflijk fout heb...)

Veel plezier!
@ringel, ik heb ook zo'n doek, die mag je anders ook wel lenen. We wilden het weekend wel komen, maar dan verschuiven we het gewoon nog een keertje. Had gisteren gebeld omdat ik vrij was en langs wilde komen.

@mmoi, eigenlijk een soort kdv', zo'n creche. Roan komt ook altijd met die knutselwerkjes thuis. Zo schattig.

Hoop dat je snel gaat bevallen. Wel leuk om weer op de tribune te zitten. Ga je, indien mogelijk, ook hier melden dat het begonnen is?

@fluf, hoe is het met de verhuisplannen? Al concrete plannen? Nog nieuws over Max?

@ris, hoe was je weekendje eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen?
ORS hebben we idd wel in huis maar dat wilde ze pertinent niet hebben. Lief heeft denk ik wel 1 1/2 uur met haar gezeten en had ze nog niks binnen. CB gebeld en zoalng er nog geen koorts bij is, is uitdrogen nog niet echt aan de orde. Ze wil sowieso niet drinken (Lief is haar nu een slokje aan het doen) Heb haar vanavond nog getempd en was 37,5.

@Pebbels, doek mag je opsturen, dan stort ik die verzendkosten wel op je rekening.Thanx!
@Ringel: Wil ze geen waterijsje eten? Dat gaat er hier altijd nog wel in Sterkte voor je meisje hoor!

@Pebbles: Haha, toevallig dat Floor ook gepoept had... Scapino schoenen kun je trouwens ook online kopen zag ik!

@Krokus: Natuurlijk ga ik, als het mogelijk is, het begin hier neer plempen! En misschien wel de hele bevalling ook Haha, live verslag...

Ik hoor nu eigenlijk ook te mollen, maar mijn schoonzusje kwam knippen dus ik neem het op. De man staat nu nog onder de douche en wil het ook kijken (!!!) dus wacht ik even op hem. Ik ben overigens niet geknipt, wel geverfd, weer wat extra blonde lokken door het bruin heen. Is volgens mij wel leuk geworden, het is nu nog nat... Jasmijn is ook geknipt, lekker alles weer netjes op één lengte maar nog gewoon lang haar hoor.

Daar komt de man, mollen!!!
Wat een leuke aflevering en wat een leuke mol!!!

(en nu weer een jaar wachten, snik snik).

@mmmoi: online kinderschoenen kopen lijkt me wel lastig met de maat maar ik ga denk ik toch even kijken bij de Scapino. Hij zit op loopafstand.

@ringel: ik zal de doek even van zolder halen, dan stuur ik hem naar je op.

Ringel, niet alleen koorts is een symptoon. Weet je wat misschien wel lekker voor Mayte is? Sportdrankjes, AA drink, Aquarius enz. Daar zitten ook de mineralen in die essentieel zijn om niet uit te drogen.

De mol was fantastisch, op naar de volgende serie!

Mmmoi, lekker even gekapt voor de bevalling!!! Heb ik ook gedaan bij Sverre! (Scheelt toch wel op de foto's, hihihihi)
Ik ben echt gruwelijk slecht in Mollen... ik had alles fout.

ringel; wat naar dat Mayte zo ziek is! Ik hoop dat het snel overgaat en dat ze in elk geval weer wat wil drinken. Ik hoop ook dat Fenna het niet oppikt. Ik heb trouwens al een maand een kaart voor jullie staan... maar geen postzegel in huis! En denk maar neit dat ik langs een postkantoor kom he.....

Krook; het weekend was goed! Het is me 100% meegevallen, maar ik had me dan ook voorbereid op het ergste!

Zaterdags was het heerlijk weer, zijn we lekker de bossen ingegaan. Ella en haar grote neef hebben zich daar prima vermaakt. Zondags zijn we met Ella gaan zwemmen, eigenlijk zou Gijs ook meegaan (zou zijn eerste keer worden), maar die was zo snotverkouden dat ik dat liever niet deed.

Fluf; Plien en Bianca zijn idd van Zaai en ook van Koefnoen. Maar deze show viel best tegen. Ik heb 2 andere shows ook gezien en die waren hilarisch, maar helaas... nu niet.

Hoest met de drukte? Denk je af en toe ook nog aan Fluffie????

Mmmoi... nou heb je het weer over jongensschoentjes... daar hoef jij toch niet naar te kijken??? (jouw zw.schap is net de MOL haha. wel of niet een jongen?!?!?)

Wat balen van die poepbroek die je dan in een tasje krijgt. Idd ranzig... ik stond van de week ook ineens vreemde billen te poetsen bij de kleuters... Jak!

Wat dat betreft ben ik blij dat Ella nog lekker in de luier piest en poept, is toch net wat makkelijker. En Ella poept niet "in den vreemde", die poept alleen thuis (soms best lastig).

Op mijn oude school moesten 4 jarigen wel hun eigen bips kunnen afvegen, dat is hier niet zo. Wel jammer, want als er 27 kleuters rondbanjeren in je klas is het wel lastig om af en toe een kontje schoon te maken (op een plee die meurt!!! Gatver).

Verder heb ik het reuze naar mijn zin! Het is wel zwaar, maar het rijden valt me mee. Lekker even de kop leeg maken voordat ik weer thuis/op school ben.

Ik ben ook heel blij dat ik de ene week 3 dagen werk en de andere week "maar" 2. Een lekker evenwicht.

Het kolven gaat ook goed, ik sjouw alleen steeds met mijn kolftasje naar verschillende ruimtes, maar die zijn er genoeg, dus ik heb nog nooit niet kunnen kolven. Vandaag zelfs in de directeur zijn kantoor gezeten omdat alle andere ruimtes vol waren, daar moest wel een kind voor wijken haha.

Morgen afscheid nemen op mijn oude school. Voelt toch wel raar.... 10 jaar heb ik daar gewerkt! Mijn eerste school waar ik een eigen klas kreeg en waar ik als teamlid werkte (ipv invalster; is toch anders hoor).

Verder een druk weekend voor de boeg; morgenavond moet manlief optreden met zijn koor en gaan we kijken. Zaterdag gaan we even de stad in om wat nieuwe broeken voor Ella te kopen, 's middags naar de toeterclub en dan heeft manlief 's avonds nogmaals een optreden. Zondag is de doop van Gijs met aansluitend een klein feestje en dan maandag gewoon weer werken (en deze week 3 dagen).

zo, nu ben ik weer weg! Doei!

ff snel

Pebbles; je hebt de mol poule gewonnen!!!!!!!
Yeeee Pebbels gefeliciteerd! En wat heb je dan precies gewonnen?

Wat doe je met een baby die hazeslaapjes doet? Fenna wil overdag niet echt slapen. Heb haar al boven in haar bedje gehad (krijsen) ze ligt nu beneden in de wagen en heb de tv als geluidsbehang aan staan....en ze heeft wel 1 uur geslapen. Ze ligt nu te emmeren en ik heb nu ff gen zin om met haar op de arm te zitten. In de box vindt ze 5 minuten leuk maar dan is het klaar. Tijd om te voeden is het ook niet want dat is pas 1 1/2 uur geleden.....Mag trouwens niet met haar op de arm, want ik moet m'n pols rust geven. *zucht* is echt een gebed zonder end. Het is juist de knik die je maakt met je pols als je een baby op de arm hebt met voeden of een boertje laat die echt gemeen pijn doet, dus de ontsteking triggerd, wat ik niet mag doen....verder heb ik er weinig last van. Hou m'n pols zo stijf mogelijk (heb nu ook zo'n hansaplast brace om) maar tis gewoon een zeurende wel steeds aanwezige pijn. Ontstekingsremmers ook welgehad (50 mg diclofenac, is het enige toelaatbare met bv) maar alsik daar mee verder wil moet ik stoppen met de bv endat is het me (nu nog) niet waard.....Maar wil ook gen chronische pijnlijke hand (wat het gevolg is als ik nu niks doe) lastig lastig lastig.....

zo ff ego....maar moet ff m'n klaagzeurpraatje kwijt.....

En mmmoi vandaag nog niet geweest? hoezo verdacht! Ze heeft toch echt meldplicht!!!!
Ringel beterschap voor je meisje. Inderdad ijsjes of AA (heb je ook in kids variant). Of eventueel cola en chips (zout, suiker en vocht).

Pebbels, asielstruik. LOL Hij had in de wortels ook nog klimop zitten, dus die staat nu ook in een potje.

Krokus, nee nog geen nieuws over Max. Buiten dat hij nu ook aangemeld is bij de GGZ. Daar zijn we toch al bekend, dus het kan in een moeite door. Is makkelijker met onderzoeken. Verhuisplannen zijn er twee. Een richting het noorden. Dat is behoorlijk concreet aan het worden, mits de woningbouw aldaar wil meewerken. Er moet behoorlijk wat gebeuren aan de woning en een aantal van die dingen (badkamer vervangen, plaatsen tweede toilet etc) zijn voor de woningbouw. Maar dat moet eerst aangevraagt etc. De andere optie is een andere woning (die wel geschikt is) alhier. We hebben nu twee gesprekken gehad met onze woningbouw en dinsdag een derde om te kijken of zij iets voor ons kunnen doen. Urgentie aanvragen heeft bijna geen nut omdat de redenen niet dringend genoeg zouden zijn. Nog afwachten dus. Voordeel van alhier is dat alle hulpverlening etc. loopt, dus dat kan dan gewoon doorgaan.

Hoe is het met jullie?

Ris, fijn dat het je bevalt op je nieuwe plek. Mooi. En fluffie wiesda???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven