Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee Nien, helaas, die zit nog steeds hoog en droog en nog niet het minste teken dat het eerder gaat komen....vandaag alweer 38 weken! Joehoe, het begint echt op te schieten!

De man hier is ziek...en behoorlijk ook. Hij heeft vannacht ieder uur gekotst Natuurlijk kwam er op een gegeven moment niks meer uit maar hij bleeeef spugen. Zielig. Ook hoge koorts en overal pijn, vooral erg in zijn hoofd. Ik heb ook bijna niet geslapen, ben op een gegeven moment op de bank gaan liggen, daar heb ik nog een uurtje of drie/vier gepakt. Blergh...als ik het maar niet krijg! Kan ik er nu niet bij hebben hoor, die buik is al zo enorm. Ik vind hem nu echt megadik maar ja, dat is ook wel logisch natuurlijk... wordt nog wel erger ook vrees ik...

Ik ga koffie drinken bij mijn duocollega. Het is natuurlijk normaal mijn werkdag vandaag, heel raar... Zij gaat een tweedehands kinderkledingwinkel beginnen en we gaan samen 'prijzen' wat binnen is gekomen. Kunnen onze kids samen spelen, zij heeft een knulletje.

Groetjes!
Mmmoi, we hebben hier van die VSM tablettjes. Okugest. Dat werkt als een trein tegen braken en diaree. Manlief wilde er hier eerst niet aan (homeopatisch is prut, echte man is het), maar is inmiddels om nadat hij het een keer had geprobeerd. Voor kinderen is er Kindigest. Echt het is de meoite van het proberen waard! Sterkte met de laatste loodjes. Ik zal zo even de tribune afstoffen en opruimen.
Ringel, ja, echt serieuze plannen die kant op. We zijn u wel in onderhandeling met de woningbouw (willen eigenlijk eerst huren en dan pas kopen). Het schijnt dat je tegen een kleine huursverhoging (denk aan een tientje per maand) de badkamer kan laten vernieuwen en de keuken. En ze kunnen een garage aanbouwen. Als dat inderdaad blijkt te kunnen, gaat het zeker door. Als dat niet kan, gaan we er nog goed over nadenken. Want zelf de keuken en badkamer vernieuwen etc terwijl je ergens al woont is niet zo makkelijk. Zeker niet als de rest van het huis nog niet klaar is. Word vervolgd dus...

De rest allemaal haaaaaai zwaaaai en baaaaaaai. Druk hier. D evakantie is weer voorbij en het huis moet weer aan kant.

Een overdekte tribune dit keer (het is nog geen lente he)

Zo, de tribune is klaar, kom maar op met de bevalling!!!!
Mmmoi alweer 38 weken. De bb mag dus wel elk moment komen. Sannend hoor.

Zielig voor de mmman. Gaat het alweer een beetje beter? Overgeven is echt een van de akeligste dingen vooral als er niets meer te spugen is. Brrr

Fluf, jullie verhuizen heel wat af zeg. In dit huis wonen jullie toch ook nog niet zo lang. En waarom helemaal naar het noorden?

Net even boodschappen gedaan en bij schoonzus thee gedronken. Kyran gaat echt steeds grotere stukken lopen. Heeft hier iemand ervaring met zo'n plankje achter de wagen? Is dat handig? Vooral omdat we toch al een tweezit ding hebben mss een beetje overbodig? Maar met de tweezit kan je maar heel weinig boodschappen meenemen.
Valt best mee toch met verhuizen? We hebben ruim vier jaar in ons vorige huis gewoond en nu bijna een jaar in dit huis. Alleen is dit huis niet geschikt voor ons. Dat hadden we vantevoren niet ingeschat.

Ik heb ooit met een plankje achter de wagen gelopen, maar ik schopte er steeds tegenaan. het ligt aan de wgaen of het handig is. Er moet genoeg ruimte overblijven om te kunnen lopen en duwen. Je hebt ook van die stoeltjes die je achter de wagen kunt hangen zag ik laatst.
He meiden,

Mijn verjaardag gister was gezellig maar wel druk. Ben superverwend, de laptop, leuke make upjes, een skottelbraai, boek over mijn held Obama, boekenbonnen en de cd van Jason Mraz, oja en geld, lekkere douchedingen en snoep. Gaaf toch?

Niniane, ik ga ook even voor zo'n plankje kijken, Mats vind lopen ook veel te leuk, tis alleen zo'n wegloper, doet Kyran dat niet?

Ringel, ik ben de eerste weken alleen gaan kolven om de druk van mijn borsten af te krijgen. Ik heb Sverre een keer later van die eerste vette melk uit een flesje gegeven maar dat was geen succes, hij had vreselijke krampen. Dus de melk die je nu dan kolft kin je dan beter wel snel geven. Ik heb nog steeds veel voorraad in de vriezer liggen, kan het niet weggooien, gek he!
@annie: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag gisteren!

@ringel: ik ben vanaf een week of 5-6 voorraad op gaan bouwen. Ik ben er nu met 6 maanden (en 2 dagen) nagenoeg doorheen dus ze zal nu af en toe kunstvoeding krijgen. Ik heb de voorraad dus wel nodig gehad.

@nien en Annie: ik heb de Kiddyboard gezien. Dat is een smal plankje waar je nog naast kan lopen. Misschien dat we die nog gaan kopen voor achter de Urban Jungle als we de dubbele wagen wegdoen.

@fluffy: als het echt een beter huis op een betere plek is dan zou ik die paar weken verbouwen wel voor lief nemen. Ik weet meteen een leuke plek voor de meeting, kunnen we allemaal een handje helpen.

@mmmoi: arme man, juist nu jij ook wel wat extra rust kan gebruiken. Laat die baby nog maar even hoog en droog zitten tot manlief weer beter is.
hmmm dus vanaf een week of 5 gaan kolven. Leek me ook handig idd. Thanx.

Ik weet sinds gisteren dat ik 11 mei weer begin me werken. de dag na moederdag. heb er nog een paar weken vakantie achter geplakt en ik neem ouderschapsverlof op. Heb begrepen dat je vanaf dit jaar ook via de belasting een deel terug kan krijgen zelfs als je niet mee doet aan een levensloop regeling (moet ik me ook nog steeds in verdiepen) Ik ga in eerste instantie 24 uur werken en wil de meeste urenin het weekend draaien (werk toch om het weekend)en ben dan door de weeks meer bij huis bij m'n meissies.

later meer, nu eerst ff wakker worden.
@annie Kyran is helemaal geen wegloper. Soms zou ik wel willen dat er wat meer pit in het mannetje zou zitten. Hij loopt standaard een meter achter me. Als ik stop stopt hij ook. Alleen met oversteken wil ik dat hij me een hand geeft en dat is altijd en enorme strijd. Komt er dus op neer dat ik hem ondar mijn arm sla en dan met de andere hand de wagen duw en hoop dat ik op tijd aan de overkant ben voordat het licht op rood springt. Heb overigens liever dat hij voor me uit loopt dan kan ik hem makkelijker in de gaten houden maar tot nu toe lukt dat nog niet erg.

@Fluf Valt idd wel mee met dat verhuizen. In mijn gedachten ben je al veel vaker verhuisd. Raar he? Als dit huis in het noorden van het land echt veel beter is zou ik meteen maar gaan. Want nu is de stuatie verre van ideaal toch??? Ben even kwijt wat ook weer de probleen waren. Geluidsoverlast, inbraak, weet het niet meer, sorry.

@Ringel 11 mei klinkt nog zo ver weg maar de tijd zal voorbij zijn voor je het weet denk ik.

@Mmmoi hoest met de mmman?

Hier lekker tot half 8 geslapen. N-man heeft sinds een paar weken een andere baan veel dichter bij huis. Dus hij kan later opstaan en is iets eerder thuis. Na een aantal dagen zijn de kinderen ook langer gaan slapen. Dus gewoon niet meer om zes uur op. Heerlijk. Alleen woensdag, als ik moet werken, moeten we om half zeven op en vrijdag eens in de twee weken ook. Maar kennelijk hebben ze hun biologische klok aangepast aan half 8 op. Ook lekker voor het weekend. We zijn een stuk fitter met een uur extra slaap. Wist niet dat dat zoveel kon schelen.
Lekker geregeld Ringel, 3 dagen werken en dan met name in weekend. Dan heb je op zich maar weinig opvang nodig lijkt me. Heb je er weer zin in? Duurt nog wel even, eerst nog maar effe lekker genieten van je meiden!

Mmmoi, gaat het al weer beter met je man? Buikgrieo is zo naar, heb het dit jaar al 3 keer gehad, bah! Wel vaak snel weer over maar een aanslag op je lijf.

Pebs, sjee, Eva ook al weer 6 maanden, gaat hard he. Wat leuk dat die meiden zo leuk met elkaar omgaan. Hier begint Mats ook steeds meer interesse in Sverre te hebben. Af en toe rent ie naar me toe, roept 'poema, poema' en trekt ie me mee, dan heeft Sverre dikke snottebel ofzo, hahahaha.

Ik moet een fietsstoel voor achterop aanschaffen, hebben jullie die al? We hebben een oude bobike op de fiets van lief, die nieuwe zien er zo dynamisch uit maar is het wat?
He meiden,

Wij zijn weer terug van een weekendje weg (foto's op hyves). Het was heerlijk. Mirjamzoon had gisteren nog vrij dus konden we het weekend optimaal benutten.

Mmmoi, nog niet bevallen he..ben benieuwd wanneer beebje komt. Heb je de man al goed geinstrueerd hoe jij de slingers wilt hebben opgehangen? Ik had bij zoon destijds een grote kartonnen beschuit met witte muisjes (proppen wit papier). Wij wisten niet wat we kregen, dus ik had een berg roze en een berg blauwe propjes; hij moest de juiste kleur er dan nog tussen plakken (haha, en hij houdt helemaal niet van dat gefreubel).

Ringel, lekker dat je vooralsnog in het weekend kunt werken als je weer gaat beginnen.

Fluffy, ik ben benieuwd of het huis doorgaat in regio Ringel/Krokus!

Krokus, al nieuws aan het front? Spannend weer meid (maar voor jou niet geloof ik; jij verwachtte geen goed nieuws, toch?).

Annie, de keten van fietswinkels van Bike Totaal heeft een aanbieding op de Bobike stoeltjes; scheelt zo 20 euro. Hanna past nog makkelijk voorop maar ik denk dat ik er wel zo eentje ga kopen. Jij fietst natuurlijk al met je twee knulletjes zeker?

Pebbles, nieuwe werk nog leuk? En hoe gaat het met je pols?

Babba, heerlijk geskied? Lekker is dat he..hoewel ik zelf een stuk minder "durf" sinds ik kinderen heb; ik zie overal leeuwen en beren op de hellingen (gevaren dus om te vallen en iets te breken).
Niniane, lekker he, een uur langer per nacht, dat maakt inderdaad veel verschil. Gaat het goed met de jongens?

Ris, is Gijs nu gedoopt afgelopen weekend? Of ben je het nog aan voorbereiden? Begin je binnenkort in je nieuwe baan?

Hier alles verder alles rustig. Vorige week WW aangevraagd en dus ook sollicitatieplicht. Maar ik geniet vooral ook even van de rust. Ik heb mijn studie (via de Open Universiteit) ook weer intensiever opgepakt, want daar kwam ik met 28 uur per week werken niet aan toe en nu dus wel.
En tenslotte :); hebben jullie de reclame van Ohra al gezien (met die kaketoe)? Daar had Hanna ook auditie voor gedaan.
Annie, nog van harte met je verjaardag! Goed verwend zo te lezen, leuk hoor. Max loopt wel weg (auto, auto, auto roepend), maar meestal houd hij wel je hand vast als je dat wilt.

Pebbles, ja goed idee, een weekje meeten met de hamer en spijker etc mee. LOL Ik zie het al voor me.

Ringel, fijn dat je nog niet zo snel hoeft te beginnen. Dat van die belasting heb ik ergens iets over gelezen. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Niniane, fijn dat het wat beter gaat. Tessa was vanaacht weer eens wakker, dus een beetje slaap meer scheelt inderdaad stukken. Ben nu helemaal brak.

Mirjam, fijn dat het weekend weg leuk was. Ga zo even foto´s kijken. Ik heb die reclame nog niet gezein. Zal er eens op letten.

Hier nu alles redelijk rustig. Wel een drukke dag met veel afspraken, maar nu is het even stilte voor de storm. (Nou ja, stilte, de onderbuurman is verhuisd en de woningbouw is nu aan het slopen, breken en timmeren...)
Hmmm, zou Mmmoi het druk hebben met het verzorgen van haar man? Of is ze met iets anders bezig??????

Mats is een echte wegloper. Hij is heel impulsief en spontaan en luisterd niet zo heel goed. Het is een ondernemer en een avonturier. Maar op straat is hij wel redelijk goed te handelen.
Hm, niet te hard zeggen dat ik van de rust geniet . Morgenochtend al op gesprek voor een andere baan. Dit bedrijf bevindt zich tegenover het kdv van Hanna (en dus ook op ong. 500 meter van ons huis). Het is voor een tijdelijke functie als directiesecretaresse, gedurende 8 maanden. Ik heb ook nog een sollicitatie voor een inhoudelijke functie lopen bij een scholengemeenschap, maar daar heb ik nog niets over gehoord (wel direct een mailtje gestuurd met de vraag of ze al iets weten natuuurlijk). Misschien ben ik volgende week alweer aan de slag..
Annie, sorry, nog van harte met je verjaardag meid!!
zit op mijn nieuwe werk, ff illegaal hihi!

gaat goed, werken is leuk (wie had dat gedacht) er is alleen gedoe binnen de stichting. Als ik vanavond thuis op 't net kan, kom ik meer vertellen doei!
@mirjam,klinkt goed die baan vlak bij Hanna'a opvang, ideaal zelfs!

@ris, nog maar net aan het werk en nu al illegaal internetten...foei! ben wel noeuwsgierig naar andermans werk sores.....relativeert over het algemeen m'n eigen.

@fietsstoeltjes, sja we moetne er 1 voor achterop. We hebben er wel 1, maar m'n bagagedrager van de moederfiets is te breed? iig die past niet. Moeten dus ook een nieuwe. Geen idee of bobke wat is, we hebben nu een voorzitje van gmg....

En ide reclame ken ik en vind em hilarisch!

nu ff niksen, vooradt Fenna wakker wordt (ook een balnacht achter de rug) en Mayte weer opgehaald moet worden om 15.30. Ooooo eni moet nog zoveel doen....aardappels schillen bleomkool snijden, was ophangen......*zucht* en dan wil ik er straks ook nog bij gaan werken.......*zucht*
@Annie: Ja, ik was met iets anders bezig, ik liep te waggelen in het centrum Had in de Hema folder mooi ondergoed gezien voor Jasmijn maar dat hadden ze niet binnen gekregen, dus ben ik voor niks gegaan. Nou ja, niet helemaal, want ik heb wel een leuke pyjama gescoord voor in de kraamtijd, hihi!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke cadeaus heb je gekregen!

@Ris: Ik hoop dat het werken bij je nieuwe school leuk was. Kom gauw vertellen!

@Mirjam: Ik heb die reclame nog niet gezien. Ga eens op letten... Fijn dat je zo'n goed weekend had!

@Fluf: Je drukke dag alweer overleefd?

@Rest: Hoihoi!

Met de man gaat het ietsje beter. Hij is vanochtend bij de ha geweest en heeft een ab-kuur gekregen omdat hij een keelontsteking heeft. Hij had vreselijke pijn in zijn keel, kon niet slikken, en dikke opgezette klieren. Dus ik vreesde het al. Hij heeft pas 1 zo'n pil op en nu al het idee dat het werkt, raar is dat. Zit voor het eerst sinds zondagmiddag weer rechtop beneden en eet een bakje yoghurt met cruesli! Morgen nog maar even niet werken; misschien dat hij het donderdag weer aan kan. Nu nog lekker aanmodderen in pyjama.

Jasmijn ligt al een dik half uur in bed maar nog aan 't zingen...wat moet ik hier nu mee?!?! Ettertje, haha.
Pffffff, vandaag GGZ uitslagen over Des. De voorlopige conclusies zijn nu definitieve geworden. Hij gaat naar een clusterIV school. Het is wel even slikken om te horen dat alle dingen die we dachten dat er speelde in zijn hoofd, ook inderdaad spelen. Schouders eronder en gaan maar weer.

Daarnaast gaat Max nu ook de molen in. Hij vertoont stees afwijkender gedrag en naast de contacten met het cranioteam gaat ook de GGZ meekijken. Eventueel naar een MKDV om hem beter te kunnen stimuleren en begeleiden. naar een reguliere PSZ is niet haalbaar zoals het nu gaat. Hij loopt te ver achter en heeft teveel begeleiding nodig.

Ik loop ondertussen best over. Gisteren gewoonweg vergeten de jongens brood te brengen. Stom stom stom. Het brood was op, dus ik heb ze naar school gebracht en ben daarna naar de winkel gelopen. Ik zou brood smeren en ikzelf of manlief zou dat dan naar ze brengen voor tussen de middag. En dat ben ik dus glad vergeten. Ik voel me zwaar schuldig en schaam me dood. Ze hebben wel eten gekregen op school, maar hadden dus best honger toen ik ze ging halen. Ik snap nog steeds niet hoe ik dàt nou heb kunnen vergeten...
Oei Fluffy, je wist het al maar nu is het dus definitief. En hoe zijn de wachtlijsten voor een cluster IV-school? Als je weet dat je gaat verhuizen, moet je natuurlijk in je nieuwe regio gaan zoeken naar zo'n school, zou dat een beetje lukken?

En hoe gaat het met Ian dan? Redt hij het wel op regulier onderwijs? Wie geeft aan dat Max naar een MKDV zou "moeten"? Ook hiervoor moet je natuurlijk ook in je nieuwe regio op zoek..

Ik denk dat jouw hoofd gewoon helemaal om loopt nu..dus dat van dat brood is best te begrijpen. Ik zou bijna zeggen; let een beetje op jezelf maar dat gaat eigenlijk niet he..
Tot nu toe doet Ian het best goed op school. Zowel in leren als sociaal gezien. We hebben goede hoop dat hij met iets als Ritalin ofzo (waarschijnlijk een andere soort, omdat Ritalin de eetlust wegneemt) en extra begeleidng het op regulier wel gaat redden. En dat als Des elders op school zit Ian meer ruimte krijgt. Des hangt behoorlijk aan Ian. Des zou per het nieuwe schooljaar naar Cluster IV gaan dan. Wachtlijsten heb ik geen idee van eigenlijk.

Max naar een MKDV is aan de orde gekomen (via GGZ) omdat hij het op een reguliere PSZ niet gaat redden. Op een MKDV zou hij meer begeleiding kunnen krijgen en is het makkelijker om hem te stimuleren en eventueel te onderzoeken/testen. Speciale PSZalen zijn er hier niet. Geen idee of dat bestaat ook.

Op mezelf letten... hmmm.. hoe doe je dat ookalweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven