Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
tegel?
Hoi meiden,

Het rustige dagje gisteren heeft me heel goed gedaan; vandaag was ik weer 'normaal' fit (voor iemand met een basketbal in haar lijf dan ). Ik ben vanochtend zelfs even in het centrum geweest en heb een heel leuk stelletje voor Jasmijn gekocht. Voor de meiden moeders en moeders met een babyknulletje: No-no.... geweldig merk. Helaas niet voor grotere jongens volgens mij! Echt heel leuke kleren deze lentelijn. Wel redelijk aan de prijs, maar ik heb gemerkt dat ik toch altijd de mooiere stelletjes uit de kast haal. Dus nu liever een paar mooie stellen dan allemaal goedkopere...

@Pebbs: vervelend dat Floor zo ziek is...Jasmijn had het vanavond nog over haar, heeft wel indruk gemaakt. En 'baby Eva is echt een liefterd, hè mama!' hahaha...

@Ris: Leuk idee, van die tegel. Onthouden!

@Krook: Wat een naar nieuws, sterkte!

@Annie: Ook al ziek dus...vervelend. Jullie ook beterschap!

@Pepiet: Drukdruk???

Wat een gekwakkel met iedereen zeg hier. Gelukkig gaat het bij mij lekker. Je kunt nu echt goed zien dat de baby ingedaald is, vind ik zelf. Mijn buik 'hangt' nu echt onderaan mijn lijf, terwijl hij eerst meer 'onderdeel van' was, kun je er wat bij voorstellen?

Ga lekker even bakkie thee doen met de man. Vanavond komt misschien de vriend van ons nog met het geboortekaartje. Ben benieuwd hoe het geworden is!
Nou, het is maar rustig hier steeds...jammer!

Ik heb ook een rustig dagje gepland; beetje in huis keutelen en straks naar de bibliotheek denk ik.

Fijne dag allemaal!
Luuk van Arc is overleden. Ik ben er stil van.
euh misschien een beetje dom van mij, maar euh wie is dat?

En ik ben een uitgeslapen mama aan het zijn, ons kleine wijffie heeft gisteren van 20.00 tot 2.00 geslapen na de voeding van 2.00 (tot 3.00) weer geslapen tot 6.00 dus ik is blij, dat doorslapen komt eraan.

reageer later wel verder, want Lief is er met boodschappen en de wijkverpleegkundige komt zo.......

doeggies
topic
Goedemorgen,

ik heb me zelfs gigantisch verslapen. Hanna ging het naar het kdv vandaag maar mijn werk is al klaar (nu vakantiedagen en volgende week in de WW, holadiejee). Om 8.00 uur hoorde ik haar flink hoesten, om daarna pas om 10.00 uur wakker te schrikken..aaah.. Op het kdv vonden ze het niet zo leuk dat ze zo laat kwam, en dat kan ik me voorstellen. Ik schaam me ook echt; volgende keer toch maar een wekker zetten. Mirjamzoon zat lekker t.v. te kijken beneden, die had ook niet het idee om mij even wakker te maken...

Mmmoi, ik ben benieuwd wanneer de bevalling begint bij jou!

Krokus, is het binnenkort nog een belangrijke (test)dag voor jou?

Pebbles, wat vervelend van je hand. Ik hoop niet dat het dat is, dat is heel pijnlijk he..

Ik Mirjamzoon gaat nu even verder met zijn werkstuk..

Doei iedereen!
@Fluf: Vreselijk hè, dat bericht over Luuk...ik schrijf met Arc op ons maart topic en onze kindjes hadden gewoon ong. even oud moeten zijn... nu heeft haar baby al vreselijk veel ellende mee gemaakt en het niet gered, en de mijne zit nog veilig hoog en droog...het is zó oneerlijk!!!

@Mirjam: Belt het kdv niet naar je huis als je hoort te komen maar het kindje komt ineens niet opdagen? Dat doen wij op school nl. wel. Het komt dan wel eens voor dat ik een heel gezin wakker bel Ach ja, kan toch een keer gebeuren?

@Ringel: Oja, dat krijg je natuurlijk ook weer, dat de wijkverpleegkundige komt... moet ik weer even aan wennen hoor, dat soort dingen. Was het oké?

Ik heb vanochtend een lekkere ochtend gehad met Jasmijn. Eerst even op school koffie gaan drinken, daar was mijn collega toevallig ook die pas een baby heeft gekregen. Haar dochter en Jasmijn hebben leuk samen gespeeld. Daarna naar het winkelcentrum daar om wat boodschapjes te doen. Dat is voetgangersgebied en dat is wel heerlijk met Jasmijn, kan ze zelf rond keutelen. Ze liep nog aardig mee enzo ook! Lekker een broodje gehaald en uit het vuistje gegeten allebei en nu ligt ze in bed en heb ik even rust. Fijn! En ze heeft al de hele ochtend geen luier aan en nog geen ongelukje gehad. Op school hebben we van die kleine kleuterwc'tjes dus daar wilde ze maar wat graag op, haha.

Ga even drinken. Ben volgens mij al bv aan het produceren ofzo want heb gigantische dorst steeds...haha, zal wel vruchtwaterverversing nodig zijn ofzo...
Die hand wordt toch wel heel vervelend nu dus ik ga van de week maar even naar huisarts.

Wat verschrikkelijk dat Luuk het niet gehaald heeft zeg. Ik zat wel af en toe op dat topic te kijken en had zo gehoopt dat het goed zou gaan. Wat moet het verschrikkelijk zijn om je kind in je armen te hebben gehad en hoop gekregen dat het misschien goed zou komen en dan je kind te zien sterven.

Hier ook al een paar dagen bijna geen ongelukjes meer met plassen. Poepen geeft ze nu ook aan en ze vindt het ook echt niet leuk als ze dan in haar onderbroek of luierbroekje poept maar het lukt nog niet om dat op het potje te doen.

Ik ga nu even mijn hand rust gunnen, de kinderen liggen lekker te slapen dus daar moet ik gebruik van maken.
zo'n berichtje van luuk laat je dan wel weer relativeren waar je je allemaal druk om maakt.

@mir, raar inderdaad dat er niet gebeld wordt. Bij ons bellen ze als je er om 9.15 nog niet bent. Eventueel testen is pas volgende week. Heb ik eigenlijk wel gemeld dat ik "gewoon" een late eisprong heb? Had op dag 15 een flink positieve ovulatietest. Geen wonder dat ik nog niet zwanger ben, want wij seksten altijd heel fanatiek tussen dag 6 en dag 13. Vervolgens hadden we een week geen zin, en net in die week heb ik waarschijnlijk mijn eisprong.

@mmoi, lekker ontspannen dagje dus.

Ow, zoon wakker. Later meer van mijn kant.
Hm, jammer Krook, dat je misschien niet het goede moment benut hebt.

En ze bellen hier ook zeker wel vanaf het kdv, maar nu hadden ze dat gewoon nog niet gedaan. Ze bellen in ieder geval altijd de "risico"gezinnen (gezinnen waarvan ze vermoeden/weten dat niet alles even lekker loopt, relationeel enzo). Morgen gaat Hanna weer naar het kdv (geruild met maandag) en dan breng ik haar netjes op tijd.

Ik ga vanavond uit eten..met mijn pa! Dat zat al heel lang in de pijplijn en nu komt het er eindelijk van. Lekker naar de Pakistaan. Ik denk alleen dat wel allebei willen betalen als het op afrekenen aankomt. Nou ja, we zullen zien wie het snelst is .

We hebben trouwens ook een vakantie naar Schotland in het vooruitzicht (in de meivakantie). Echt zin in..het lijkt me daar zo prachtig!
Nou Mirjam, verslapen is niet fijn! Maar ik hoop dat je wel lekker uitgerust was!

Pfff, dat topic over Luuk...ik weet nooit veel te zeggen. Het is zo het allerergste wat er maar kan gebeuren.

Krook, jammer zeg! Voordeel is wel dat je nu de komende maand dus de hele maand maar moet seksen! Hahahaha!

Pebs, een collega heeft carpaal tunnel syndroom, haar hand en vingers voelen de hele tijd of het slaapt, prikt en tintelt. Verder heeft ze inderdaad weinig kracht in haar handen en weet ze soms geen houding aan te nemen. Ga idd maar wel langs de huisarts!
Ik heb vandaag een zuurkoolschotel uit de oven gmaakt. Lekker. Was alleen vergeten de zuurkool ook in de schaal te doen. Terwijl ik aan het koken was, was er een kleine oorlog gaande omdat Max karnemelk over het door de jongens getekende stripverhaal had gegooid. Tja, dan vergeet je wel eens iets. LOL

Ook een appel-tuttifrutti-taart gebakken, die nu staat af te koelen. Alle zooi die naar de kringloop kon is weggebracht en meteen een nieuw vest (jawel, gloedjenieuw voor nog geen tientje) gekocht voor mezelf en wat kleertjes voor Tesje en Max.

De 31ste maart kunnen we terecht in het AMC met Max. We hebben geen goed gevoel bij hoe alles nu verloopt, dus gaan we naar het AMC voor een second opnion. Door de metingen van lengte en gewicht zijn we er nu ook zo zoetjesaan achter dat Max nauwelijks nog groeit. Dat vermoedde ik al, maar omdat hij zo groot is, werd ik zo ongeveer voor gek verklaard. De te snel stijgende lijn van het begin is nu horizontaal geworden. En dat is niet goed. De afspraak in Sophia is verzet naar de tiende april. Er kwam weer iets tussendoor helaas. We laten die afspraken ook doorgaan, maar willen gewoon meer meningen hebben over Max.

Soms word ik er moedeloos van. En ik vraag me steeds vaker af waarom. Waarom Max, waarom dit, waarom niet gewoon. Er zijn uiteraard kinderen die veel ergere dingen hebben. Die doodgaan of heel ziek zijn. Dat weet ik. Maar als ik zie hoeveel impact dat ene dichtgegroeide naadje in zijn hoofd heeft en nog gaat hebben, zinkt de moed me wel eens in de schoenen.
Fluffy, het valt toch ook gewoon niet mee allemaal. Aan elk van de problemen binnen je gezin (vent, twee oudste kids) zou je je handen al vol kunnen hebben, en als je je mannetje zich dan niet ziet ontwikkelen en groeien, is dat gewoon heel naar. Wat een reis weer joh, het AMC.. Maar natuurlijk doe je dat gewoon. Is het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht niet dichterbij voor jullie voor een second opinion? Of een ziekenhuis in België?

Het eten was heeeeerlijk (die kruiden..hmm) en het was vooral erg gezellig, om op stap te gaan met mijn vader. We hadden ook nog naar de film gewild maar dat kwam er niet meer van, dat doen we dus nog een andere keer.

Fijne avond iedereen!
Xiekenhuis in Belgie heb ik nog niet gevonden met een cranioteam. En de verzekering doet daar ook moeilijk over helaas. Van de cranioteams die er zijn is AMC voor mij bekend terrein. Zowel de stad als het ziekenhuis. Vandaar. (Ben oorspronkelijk een Haarlemse mug hé)
He getsie fluf, maar wel goed dat jullie nu voor eens econd opinion gaan en ik denk dat je daar de afstand ook wel voor ove rhebt. En hoe naar het ook soms bij anderen is, daardoor mag hoef je, je eigen sores niet te vergeten. Je krijgt genoeg voor je kiezen op deze manier.

@pebbles, ik dacht een tijd geleden carpaal tunnelsyndroom te hebben (was volgens mij de eerste dagen van 2008) maar de "verkeerde" vingers waen pijnlijk......Zit nu met een peesontsteking te klooien (want moet pols ontzien, maar probeer dat maar eens met 2 kinderen die allebei in de luiers zitten, opgetild willen worden en nog maar niet te spreken van het haakje van een voedingsbh die ook nog dicht moet!!!!)

Van mijn pufclub is nu ook iedereen bevallen en ik ben de enige met een wichie. Terwijl we alle 4 toch best heel erg naar voren staande buiken hadden....Over de laatste heb ik me nog wel druk gemaakt, die was 9 februari uitgerekend en afgelopen maandag nog nisk gehoord (en zou toen 2 weken over tijd zijn geweest) maar gelukkig is haar zoontje afgelopen donderdag geboren en alles wel.

Nu 2 vriendinnetjes die op knappen staan en mmmoi natuurlijk (maar ook digidinnetje :-)) en nog een dinnetje die in oktober is uitgerekend. leuk hoor al dt kleine grut. Maar ben blij dat ik het allerkleinste achter de rug heb (hoor mij, ukkie nog maar 3 weken) ik heb het donkerbruine vermeoden dat dit een snel groeiertje is, want de pyama's in 56 zijn al te klein!!!!! ook rompertjes woren behoorlijk krap....moet ik nu echt al naar de 62 of bestaat er ook zoiets als maat 58?
Mijn digi-dinnetje haar IVF poging is gelukt! Ze hebben al een (IVF)kindje van bijna 2 en nu is het weer in 1 keer gelukt! Ik ben zo blij voor ze! Het is nog heel pril natuurlijk en ik mag het hier vast wel neerzetten... hihi.
Ringel, 58 bestaat niet. Meteen door naar de 62 dus. Fijn dat je uk zo goed groeit!
Ris, wat een geweldig nieuws.
meeen dat wicht groeit bij de klippen op......

en Ris wat gaaf voor je digi dinnetje....is wel vrij uniek als ik altijd alle berichten over ivf lees en hoor dat het zo snel raak is.Wat gaaf.

hier echt de meest relaxte middag ever.....Mayte naar deoppas. En fenna die tussen de borsten door lekker ligt te tukken. Maar ze valt na 1 borst steeds weer als een blok in slaap dus de voedingen lopen een beetje in het 100 nu. maar ach......lekker samen voor de tv een beetje hangen en doezelen (echt leuke ausie series op net 5 s'middags) en na een uurtje leg ik har weer in de wagenbak en kruip ik weer achter pjoeter.

tamtadatamam. gaat best lekker zo.
IS het stom dat ik soms nog een beetje aan de Fenna haar naam moet wennen? Mayte is zo'n vanzelfsprekendheid en ik Fenna nog steeds erg bijzonder (als in de baby dan he) dat er voor een 2e keer een helemaal compleet en gezond mensje uit me is gekomen......blijf het een bizar iets vinden dat het gewoon zomaar kan!

En dan geef je zoiets bijzonders een naam......vraag me wel eens af of Fenna wel zo goed bij d'r past als dat Mayte bijvoorbeeld bij Mayte past......

(sorry heb teveel paprika chips op en zit in een E nummer zoveel roes hahahahaha, ga ik nogal van filosoferen, of iig een poging tot doen)
Getver, ik heb nu ook nog koorts gekregen dus ik heb me vanmorgen volgepompt met paracetamol. Tussen de middag wilde ik naar huis maar toen werd ik net gebeld door het KDV dat FLoor ook weer 38,8 had dus nu zitten we samen thuis.

Ik heb ook allemaal knalrode puntjes op mijn handen en benen gekregen maar dat komt volgens de dokter waarschijnlijk door de koorts.

@fluffy: tuurlijk ben je bezorgd, er is zoveel zekerheid en het gaat wel over je kind! Heel goed dat jullie een second opinion krijgen.

@ringel: Fenna groeit echt snel zeg! Bij de Zeeman hebben ze trouwens maat 62 rompers die wat kleiner vallen dan de hema maat 62/68 (maar die van de hema vind ik fijner).

@annie: wat jouw collega heeft klinkt precies als mijn klachten. Vandaag valt trouwens wel mee maar als het weer erger wordt ga ik zeker naar de dokter.

@krokus: goed gebruik dus gemaakt van de eisprong deze maand? Spannend!
@Ringel: Je klinkt lekker positief, fijn dat alles zo goed gaat. Ik teken ervoor dat mijn bevalling, kraamtijd en eerste 3 weken ook zo verlopen! Waar is de pen???

@Fluf: Ik geef je groot gelijk dat je het verderop zoekt. Ik vind het knap dat je zo alert in dat soort dingen bent; ik had het misschien helemaal niet gezien als het hier zo was gegaan. Jasmijn is natuurlijk ook de oudste dus dan heb je niet zoveel vergelijkingsmateriaal en denk je al gauw dat het wel goed is allemaal.

@Ris: Dat is zeker fijn nieuws! Ik vind het zo onbegrijpelijk dat er mensen zijn die maar geen kindje krijgen terwijl het bij ons zo makkelijk gaat...daar moet ik maar niet teveel over nadenken, word ik gewoon verdrietig van.

@Mirjam: Ik kan me niks voorstellen bij Pakistaans eten, wat houdt het in?

@Krokus: We duimen maar met je door dat het deze keer wel gaat lukken. Fijn dat je in ieder geval een flink positieve eisprongtest hebt gehad, dan weet je wat je te doen staat !

En nu mijn update... baby zit nog hoog en droog. Heb ik al meldplicht, of gaat dat later pas in, hahaha... Heb vannacht weer een keer een slechte nacht gehad maar vanmiddag wel lekker bij geslapen toen Jasmijn ook lag.

Vanochtend heb ik met Jasmijn voor het eerst op de peuterspeelzaal gekeken. Ze vond het er erg leuk. Ze ging gelijk aan het spelen en wilde niet meer naar huis. Goed teken! Volgende week mag ze echt. Daarna zijn we naar de Wibra geweest. Veel leuke dingen voor babies zeg! Ik heb een setje voor de baby gekocht; eigenlijk had ik niks meer nodig maar ik vond het zo leuk. De nieuwe collectie was net binnen. Voor Jasmijn heb ik ook een heel leuk broekje, shirtje en hemdje. Met het stelletje van de baby erbij kwam het op 25 euro, dat is nog eens leuk shoppen!

Vanmiddag keutelen we lekker saampjes aan in huis. Mijn moeder heeft hier koffie gedronken. Jasmijn is met een pop en een knuffel aan het spelen. Vroeg net of ze boven een luier mocht pakken voor de pop en heeft dat helemaal zelf gedaan. Mijn meisje wordt groooot!!! Ze heeft ook alweer 2 dagen geen luier aan en het gaat prima, nog geen broeken verschoond! Vanavond moet de man weg, dan ga ik lekker met Jasmijn samen badderen en als ze slaapt 'wie is de mol' kijken. Heerlijk vooruitzicht! Heb dit keer alleen geen gebakje in huis gehaald maar wel zat andere dingen die lekker zijn, haha. Ik geniet van mijn verlof!!! Nu kan het nog!!!

groetjes allemaal weer...
@Pebbles: Beterschap meisje... enneh, fijn hè, die Hema rompers (sorry meiden, inside joke)

Bij de Wibra hadden ze trouwens ook mooie rompers, en van goede kwaliteit voor bijna geen geld! Einde Wibra reclame nu hoor, je zou denken dat ik aandelen had, maar nee...
vind Hema idd ook mooier en fijner. op de 1 of andere manier is de katoen zachter....nah ja zalmijn mutsigheid wel zijn.

ga naar bed....trusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven