Ex wil geen contact met kinderen

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:02
Lieve allemaal,
Ik post hier voor het eerst. Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een stukje (h)erkenning en jullie mening.
Mijn ex en ik zijn sinds een half jaar uit elkaar, na een relatie van 6 jaar. Samen hebben wij twee lieve dochters van 2 en 4 jaar.
Onze breuk loopt alles behalve soepel. We kwamen er niet uit rondom de alimentatie, waardoor we beiden naar een advocaat zijn gestapt. Ik merk dat dit onze (vriendschaps?)relatie zeker niet goed heeft gedaan.
Sinds onze breuk heeft mijn ex onze dochters slechts 2 keer gezien. Dit was vrij kort nadat we uit elkaar zijn gegaan.
Inmiddels heeft mijn ex onze dochters al ruim 3 of 4 maanden niet gezien. Soms geeft hij aan dat hij geen behoefte meer te hebben aan contact. De volgende dag krijg ik dan alleen weer een bericht met de vraag of hij de meiden weer kan zien.
Tot een afspraak of ontmoeting is het alleen al ruim 3 maanden niet meer gekomen. Dat komt doordat hij ofwel aangeeft geen contact te willen, of hij vraagt 1 uur van te voren of hij onze dochters kan zien. Vaak lukt het mij dan niet om dat te regelen, omdat ik in het weekend vaak al plannen met ze heb.
Ik merk dat mijn ex nog erg uit emotie reageert. Hij stuurt veel kwetsende dingen naar mij. Zo heeft hij mij gevraagd of de kinderen eigenlijk wel van hem zijn. Ook krijg ik regelmatig de vraag waarom ik geld van hem wil hebben (kinderalimentatie) en of ik het niet zonder zijn geld kan redden.
Onze oudste dochter is 4 jaar, en ik merk dat zij soms behoorlijk wat vragen heeft. Zo vraagt zij weleens waarom papa niet meer thuiskomt en waarom mama niet meer verliefd is op papa. Ook geeft ze aan dat ze papa heel erg mist.
Op dit soort momenten breekt echt mijn hart, en weet ik niet wat ik tegen haar moet of kan zeggen.
Mijn ex heeft mij inmiddels (sinds een week) geblokkeerd, dus appen/bellen/sms-en is niet meer mogelijk. Ook de tijdelijke (tot de definitieve uitspraak van de rechter) alimentatieregeling komt hij niet meer na.
In het verleden is er sprake geweest van Huiselijk Geweld, en tijdens onze breuk ben ik ook door mijn ex bedreigt (telefonisch). Hierdoor wil ik niet dat de kinderen alleen met hem zijn. Als alternatief heb ik daarom aangeboden om de kinderen naar de vader van mijn ex te brengen, zodat hij ze daar kan zien. Ikzelf zou dan even weggaan, zodat wij niet met elkaar in 1 ruimte hoeven te zijn. Mijn ex heeft aangegeven dat dit voor hem geen optie is. Hij heeft mij niet verteld waarom dit voor hem geen optie is.
Momenteel ben ik ten einde raad. Mijn dochters, en dan vooral mijn oudste dochter, stelt voortdurend vragen. Ik weet gewoon niet meer wat ik haar kan antwoorden. Ook vraag ik mezelf voortdurend af of ik wel juist handel, of dat ik voornamelijk vanuit emotie reageer. Begrijp me niet verkeerd, ik kan via whatsapp ook echt heel boos op hem worden. Voornamelijk vanuit onmacht.
Ik zou het heel fijn vinden om meningen van buitenaf te horen. Wat kan ik het beste doen? En hoe zorg ik ervoor dat mijn dochters er zo min mogelijk last van (gaan) krijgen?
Dank jullie wel voor het lezen van mijn (lange) bericht
Ik post hier voor het eerst. Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een stukje (h)erkenning en jullie mening.
Mijn ex en ik zijn sinds een half jaar uit elkaar, na een relatie van 6 jaar. Samen hebben wij twee lieve dochters van 2 en 4 jaar.
Onze breuk loopt alles behalve soepel. We kwamen er niet uit rondom de alimentatie, waardoor we beiden naar een advocaat zijn gestapt. Ik merk dat dit onze (vriendschaps?)relatie zeker niet goed heeft gedaan.
Sinds onze breuk heeft mijn ex onze dochters slechts 2 keer gezien. Dit was vrij kort nadat we uit elkaar zijn gegaan.
Inmiddels heeft mijn ex onze dochters al ruim 3 of 4 maanden niet gezien. Soms geeft hij aan dat hij geen behoefte meer te hebben aan contact. De volgende dag krijg ik dan alleen weer een bericht met de vraag of hij de meiden weer kan zien.
Tot een afspraak of ontmoeting is het alleen al ruim 3 maanden niet meer gekomen. Dat komt doordat hij ofwel aangeeft geen contact te willen, of hij vraagt 1 uur van te voren of hij onze dochters kan zien. Vaak lukt het mij dan niet om dat te regelen, omdat ik in het weekend vaak al plannen met ze heb.
Ik merk dat mijn ex nog erg uit emotie reageert. Hij stuurt veel kwetsende dingen naar mij. Zo heeft hij mij gevraagd of de kinderen eigenlijk wel van hem zijn. Ook krijg ik regelmatig de vraag waarom ik geld van hem wil hebben (kinderalimentatie) en of ik het niet zonder zijn geld kan redden.
Onze oudste dochter is 4 jaar, en ik merk dat zij soms behoorlijk wat vragen heeft. Zo vraagt zij weleens waarom papa niet meer thuiskomt en waarom mama niet meer verliefd is op papa. Ook geeft ze aan dat ze papa heel erg mist.
Op dit soort momenten breekt echt mijn hart, en weet ik niet wat ik tegen haar moet of kan zeggen.
Mijn ex heeft mij inmiddels (sinds een week) geblokkeerd, dus appen/bellen/sms-en is niet meer mogelijk. Ook de tijdelijke (tot de definitieve uitspraak van de rechter) alimentatieregeling komt hij niet meer na.
In het verleden is er sprake geweest van Huiselijk Geweld, en tijdens onze breuk ben ik ook door mijn ex bedreigt (telefonisch). Hierdoor wil ik niet dat de kinderen alleen met hem zijn. Als alternatief heb ik daarom aangeboden om de kinderen naar de vader van mijn ex te brengen, zodat hij ze daar kan zien. Ikzelf zou dan even weggaan, zodat wij niet met elkaar in 1 ruimte hoeven te zijn. Mijn ex heeft aangegeven dat dit voor hem geen optie is. Hij heeft mij niet verteld waarom dit voor hem geen optie is.
Momenteel ben ik ten einde raad. Mijn dochters, en dan vooral mijn oudste dochter, stelt voortdurend vragen. Ik weet gewoon niet meer wat ik haar kan antwoorden. Ook vraag ik mezelf voortdurend af of ik wel juist handel, of dat ik voornamelijk vanuit emotie reageer. Begrijp me niet verkeerd, ik kan via whatsapp ook echt heel boos op hem worden. Voornamelijk vanuit onmacht.
Ik zou het heel fijn vinden om meningen van buitenaf te horen. Wat kan ik het beste doen? En hoe zorg ik ervoor dat mijn dochters er zo min mogelijk last van (gaan) krijgen?
Dank jullie wel voor het lezen van mijn (lange) bericht

woensdag 14 augustus 2019 om 19:23
Ik zie hier een vader en een moeder die vechten over de kinderen. Er is geen primaire ouder, al helemaal niet op basis van wie er gebaard heeft (Nederland, weetjewel).
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

woensdag 14 augustus 2019 om 19:28
Denken is wat anders dan weten. Omdat ex van mijn man ook zoiets in de aangifte heeft verteld geloof ik het ook niet heel erg. Maar het kan waar zijn. We weten alleen niet wat zij eerst deed (paspoort verstoppen of geld achterhouden?) en wat het hele huis overhoop halen inhoud niet.
Allemaal niet heel belangrijk want het ging over de kinderen. Die heeft hij niets misdaan. Daar moet het dan dus ook over blijven gaan.

woensdag 14 augustus 2019 om 19:31
Huiselijk geweld is echt een heel breed begrip. Bv mijn buurvrouw heeft mobiel van haar overspelige man tegen de vooruit gesmeten. Enkel glas lag eruit. Buren melde dit en toen mocht ze zich melden bij jeugdzorg. Niet perse erg. Beter een keer teveel dan te weinig. Maar ik vond het nou niet echt huiselijk geweld. Andere vinden van wel.

woensdag 14 augustus 2019 om 19:31

woensdag 14 augustus 2019 om 19:33
SjakS schreef: ↑14-08-2019 19:31Huiselijk geweld is echt een heel breed begrip. Bv mijn buurvrouw heeft mobiel van haar overspelige man tegen de vooruit gesmeten. Enkel glas lag eruit. Buren melde dit en toen mocht ze zich melden bij jeugdzorg. Niet perse erg. Beter een keer teveel dan te weinig. Maar ik vond het nou niet echt huiselijk geweld. Andere vinden van wel.
Precies. Ik ken een aantal voorbeelden van explosieve relaties, die mensen zijn apart van elkaar echt prima ouders.
Honey, you should see me in a crown

woensdag 14 augustus 2019 om 19:33
Die heeft hij niets misdaan? Wat denk je dat dit soort geweldexplosies van vader met kinderen doet?SjakS schreef: ↑14-08-2019 19:28Denken is wat anders dan weten. Omdat ex van mijn man ook zoiets in de aangifte heeft verteld geloof ik het ook niet heel erg. Maar het kan waar zijn. We weten alleen niet wat zij eerst deed (paspoort verstoppen of geld achterhouden?) en wat het hele huis overhoop halen inhoud niet.
Allemaal niet heel belangrijk want het ging over de kinderen. Die heeft hij niets misdaan. Daar moet het dan dus ook over blijven gaan.
woensdag 14 augustus 2019 om 19:34

woensdag 14 augustus 2019 om 19:35
woensdag 14 augustus 2019 om 19:36

Verder is het duidelijk dat je wat moeite hebt met lezen, want ik zeg nergens dat het normaal is, alleen dat het verder niets over je capaciteiten als ouder zegt.
eurus wijzigde dit bericht op 14-08-2019 19:37
23.70% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown

woensdag 14 augustus 2019 om 19:46
Hij heeft zeker niets gedaan en de kinderen waren niet thuis. Hij had zijn mobiel in zijn zak en nam het gesprek op en ik zat voor de deur in de auto.
De enige die gewelddadig was en is! is zijn ex. Ze staan ook niet voor niets weer OTS.
woensdag 14 augustus 2019 om 19:49

woensdag 14 augustus 2019 om 19:50
Ik heb anders best regelmatig zin gehad om haar over straat te slepen aan haar haar. Ik ben verder niet gewelddadig en naar kinderen al helemaal niet. Mensen kunnen je gek maken hoor. Ik had het best begrepen als man zijn ex een paar klappen had verkocht. Niet omdat ik geweld goedkeur maar omdat er met haar niet te praten valt/ ze de kinderen mishandelt en verwaarloosd en ze weghoud.

woensdag 14 augustus 2019 om 19:51
Wat is wat? Het was een reactie op iemand. Over mijn man.
woensdag 14 augustus 2019 om 19:55
Dat doet bijna iedereen hier. Dat is ook de waarde van discussie; het uitwisselen van denkbeelden.SjaanRoeispaan schreef: ↑14-08-2019 19:54Oh je bent je eigen verhaal door een topic van iemand anders aan het weven? Erg verwarrend allemaal.

woensdag 14 augustus 2019 om 20:00
Hij is een lul eerste klas.
Te beroerd om alimentatie voor zijn bloedjes te betalen, komt labiel over met zijn wispelturigheid waarin hij van de 1 op andere dag besluit om toch maar geen contact te willen met zijn koters. Dan verdien je het in mijn ogen sowieso al niet om naar willekeur vadertje te mogen spelen. De kinderen hebben geen baat bij een dergelijke onstabiele factor in hun leven.
En als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog losse handjes.
Snap helemaal dat je er niet gerust op bent om hem alleen achter te laten met de kinderen. Je stelt je nog welwillend op na zijn idiote gedrag vind ik want hij gedraagt zich nu niet bepaald als een liefdevolle, welwillende vader die om de juiste redenen aan het strijden is voor zijn kroost.
Hij is aan het stampvoeten om het stampvoeten en gezien zijn eerdere acties zul je zien dat als de rechter de kinderen aan hem toewijst of weet ik het hoe dat gaat..een omgangsregeling..dat hij er dan opeens geen zin meer in heeft en de kinderen weer regelrecht aan jou overhandigd.
Klote situatie voor je.
Sterkte ermee!
Te beroerd om alimentatie voor zijn bloedjes te betalen, komt labiel over met zijn wispelturigheid waarin hij van de 1 op andere dag besluit om toch maar geen contact te willen met zijn koters. Dan verdien je het in mijn ogen sowieso al niet om naar willekeur vadertje te mogen spelen. De kinderen hebben geen baat bij een dergelijke onstabiele factor in hun leven.
En als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog losse handjes.
Snap helemaal dat je er niet gerust op bent om hem alleen achter te laten met de kinderen. Je stelt je nog welwillend op na zijn idiote gedrag vind ik want hij gedraagt zich nu niet bepaald als een liefdevolle, welwillende vader die om de juiste redenen aan het strijden is voor zijn kroost.
Hij is aan het stampvoeten om het stampvoeten en gezien zijn eerdere acties zul je zien dat als de rechter de kinderen aan hem toewijst of weet ik het hoe dat gaat..een omgangsregeling..dat hij er dan opeens geen zin meer in heeft en de kinderen weer regelrecht aan jou overhandigd.
Klote situatie voor je.
Sterkte ermee!

woensdag 14 augustus 2019 om 20:01
In de post ervoor schreef ik dat mijn mans ex ook dingen verzon. Dat ik daarom ook mijn twijfels had. Daarop kwam een reactie. Het hele idee van het forum is juist ervaringen delen en daardoor verschillende kanten kan laten belichten. Leuk en leerzaam. Vind ik dan.SjaanRoeispaan schreef: ↑14-08-2019 19:54Oh je bent je eigen verhaal door een topic van iemand anders aan het weven? Erg verwarrend allemaal.
woensdag 14 augustus 2019 om 20:07
Het zijn de vrouwen die uitsluitend het hebben van een cyclus als rechtvaardiging gebruiken om (take your pick) die een keiharde klap in het gezicht van andere vrouwen geven die wél geëmancipeerd zijn. Dat zijn de echte vijanden van emancipatie.