Favoriete kinderkledingmerk

07-02-2020 16:11 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel verraad het onderwerp al, wat is jouw favoriete kinderkledingmerk?

Ik ben dol op blije hysterische printjes. Baby wordt vaak in pakjes van Duns Sweden, Smafölk en Maxomorra gehesen. Verder een aantal warme truien en tuinbroekjes van Disana. Rompers heb ik van
Dilling.

Overigens heb ik ook e.a van de Hema. Ik vind de bamboe kleertjes erg prettig daar.

Wat is jouw favoriete merk?
duinpieper wijzigde dit bericht op 07-02-2020 16:11
Reden: Woord vergeten
1.16% gewijzigd
Oeh leuk! Kinderkleding!

Voor dochter:
- Buho
- Bonton
- Marmar Copenhagen
- Rylee and Cru (wel duur)
- Bellerose
- Soft Gallery

Zoon is vooral bezig met wat andere pubers dragen en wil dat zelf ook.
- Levi's
- Tommy Hilfiger
- Nike
Twee kleutermeiden, mix van merk en goedkoop. Dat is dus Hema, H&M, WE, Wibra, Zeeman en Primark vs. tweedehands of sale Someone ( :heart: dat merk, zo'n leuke printjes en jurkjes/rokjes), quapi, B nosy, Jubel, name-it. Nooit voor de volle mep in ieder geval.
Ondergoed altijd bij de Zeeman.

En als ik in Frankrijk op vakantie ben wil ik ook altijd naar du pareil au meme.
Noppies, Nop, molo, Jottum, next, petit Bateau.
Toen dochter baby was:
smafolk
maxomorra
Feetje
z8

Nu is ze 5 en vind ik (en zij) jubel, b.nosy, someone en z8 leuk
Als baby/peuter/kleuter
- Noppies
- Bakkaboe
- Name It
- Prénatal
- H&M
- Hema
- huismerk V&D (dat bestond nog...)

Nu, ze is 9
-Name It
-Zara
-Hema
-Cars
-Primark
-We
-Shoeby
Voor onze 3 jarige is het echt een mix,
Aldi spijkerbroekjes
Hema spijkerbroekjes
t-shirts overal vandaan
snoezige jurkjes shoebe, name it, mim pi, desigual maar ook veel 2e hands
ondergoed hema
truien noppies
sokken zeeman
schoenen bunnies
Momenteel hebben de zoons van 4 en 6 jaar oud vooral veel truien van Indian Blue Jeans, Vingino, Tumble ‘n dry, Cars en WE. Broeken veel van WE en Name it.
Maartje2016 schreef:
07-02-2020 16:57
De basis was hier wel gewoon altijd Hema, Zeeman, Wibra of zoiets. Ik kocht per maat maar een paar items, áls ze iets leuks hadden tenminste. (Vooral in de uitverkoop)

Of ik kreeg het en gaf het daarna weer door.
siska74 schreef:
07-02-2020 17:03
Het waren (en zijn) niet de enige merken in de kast. Maar wel mijn favorieten. Ik koop ze trouwens bijna alleen in de sale of tweedehands. De kwaliteit is zo dat het allemaal heel mooi blijft, dus ik verkoop het nadat zoon eruit is gegroeid ook weer door.
Zoon is ook smalletjes en heeft lange armen en benen, dat gaat niet echt goed samen met goedkopere merken heb ik gemerkt.

Jaaa jullie hebben gelijk, ik heb scheef gelezen! Favoriet merk betekent natuurlijk niet automatisch dat daar de kast mee vol hangt.

Ik kan niet wachten tot mijn dochter in kleding van sissyboy past. Zul je zien dat dat dan echt failliet failliet is.
thee_leutje101 schreef:
07-02-2020 16:41
Petit Louie valt wel enorm klein vind ik en ik vind de kwaliteit om te janken, dus ik koop het niet meer.
Ik hou van veel kleur, dochter (4) gelukkig ook! Favoriete merken zijn Br@nd, Billy&Lilly, 4FunkyFlavours, Ninie, Molo, sommige dingen van Mim-Pi. En een heel leuk NL merk vind ik Lovestation22. Sowieso vind ik veel Nederlandse merken leuk. Ik koop nagenoeg alle merkkleding op tweedehands beurzen (of in grote sales) en ik verkoop ook nog wel eens wat. Zo blijft het betaalbaar :)
Dit had ik kunnen schrijven!
-Janna- schreef:
07-02-2020 16:52
Wat worden hier dure merken genoemd! Vind je het dan niet heel zonde als er iets mee gebeurt of als kind er na een paar maanden weer uitgroeit?
Met 2 dochters wordt kleding hier meestal door 2 kinderen gedragen. Veel koop ik tweedehands en tot nu toe (oudste is 4 jaar) weinig onherstelbare schade aan kleding gehad.
Tumble 'n dry.
Zowel voor peuter (jongen) als voor baby (meisje).
Wel alleen in de sale, anders vind ik het te duur.
Voor zoons (5 & 8): Molo, Danefae, Tommy Hilfiger, en vooral veel Scotch Shrunk. Ook wel America Today, Cars, 717 en broeken van WE. Schoenen van NewBalance en Munich. Ze lopen echter het liefst op laarzen en slippers 🙄
Petit Bateau en Tommy Hilfiger waren en zijn voor allebei mijn kinderen (jongen & meisje) favoriet.
Verder voor zoon Gap en Nike en voor dochter Oilily en Room Seven.

In het goedkopere segment zijn Benetton en H&M ook altijd voor beide kinderen fijn gebleken.
Am Yisrael Chai!
Voor hele smalle zoon: name it, s’ oliver, b nosy, vingino

Dochter: met stip b nosy

Wel alles altijd in de sale
modus_ schreef:
07-02-2020 21:01
Voor zoons (5 & 8): Molo, Danefae, Tommy Hilfiger, en vooral veel Scotch Shrunk. Ook wel America Today, Cars, 717 en broeken van WE. Schoenen van NewBalance en Munich. Ze lopen echter het liefst op laarzen en slippers 🙄
Die oudste van ons loopt niet alleen het liefst op laarzen, maar hij kiest ook altijd dezelfde opdruk bij de Intratuin uit. Hij is ermee begonnen toen hij maat 21 had, nu met maat 28 zijn we nog steeds blij dat ze ze elke keer in zijn maat hebben :facepalm:
Dinolivia schreef:
07-02-2020 17:35
Hier de puber-dames voornamelijk henm, Zara, primark, merkkleding geven ze niks om. Schoenen wel altijd een goed paar, erbij een paar vans, sportkleding van only en adidas, sportschoenen ook adidas.
Twee meiden, 10 en 12 slagen bij we fashion, henm, primark, coolcat, name it. Soms iets van vingino, mimpi, likeflo als het afgeprijsd is.
Jongetje van 5 c&a, fijne spijkerbroeken verkopen ze daar. Voor hem slaag ik juist niet bij de winkels waar ik kom met de meiden.
Sweaters meestal van henm maar driftig op zoek naar een ander merk, je ziet het teveel op school...
Tip; Google eens op Move Kidswear. Goed betaalbare sweaters. Goede kwaliteit!
Voor dochters is waaaw echt mijn favoriet. Duur, maar blijft heel mooi. Kan het doorgeven en koop alleen in sale en tweedehands.
Verder vind ik leuk: Shoeby, Someone, B nosy (jammer dat op veel items de naam heel groot staat, maar leuke modellen en blijft mooi). H en m blijft het meeste ook mooi vind ik en heeft in de enorme collectie altijd wel leuke dingen zitten.
Leuk topic! Ik ben dol op petit bateau (mn rompers en jassen), 1+ in the family, phil & phae en marmar copenhagen.
Little green radicals vind ik geweldig, zelf kledking maken ook.
@loessie44: ik ga gelijk kijken, dankje!
Toen dochter klein was had ik meestal H&M, c&a, Hema, 4 funky flavours, Z8, polarn o pyret.
Inmiddels is ze bijna 8 en heeft ze ook een eigen smaak ontwikkeld. Nu koop ik veel H&M, c&a soms nog al vind ik de collecties bij de grotere maten niet zo leuk meer, primark, kik voor spijkerbroeken, zeeman, Bristol, Z8 (verschilt heel erg qua collectie, winter vond ik niks aan en komende zomer zit er 1 jurkje tussen die ik leuk vind. Er zit qua kleur ook bruin bij, vind dat zo lelijk voor de zomer), Chaos and order, Ninni vi, quasi, b.nosy, topitm.

Ik koop echt heel veel in de uitverkoop. Sporadisch koop ik iets als ik het echt leuk vind voor de volle prijs. Zoals het jurkje van z8 voor komende zomer en wil heel graag een shirtje van b.nosy. Maar van Ninni vi bijvoorbeeld heb ik alles in de sale gekocht. Is ook collectie van zomer 2018 volgens mij die dochter helemaal geweldig vind, daar heeft ze echt heel veel van. Met kniekousen erbij in alle kleuren. Maar dan kost een jurkje rond de €20,-. Dat vind ik prima. Zo heb ik ook mijn favo jurkje van topitm gekocht in november. Die kost normaal €50,- en heb ik voor €20,- gekocht. Ik snuffel ook sites af in de winter voor zomerkleding. Afgelopen tijd veel besteld. En inmiddels kan dochter er zeker 2 zomers mee doen, dus dat is fijn :)

Ik boycot overigens mim-pi. Wat een arrogante eigenaresse zit daar achter zeg. Als je haar reacties leest op Facebook, brrr. Er stonden een paar jaar terug winterjassen die online kwamen in augustus (a 90 euro per jas ofzo). Daar kwamen reactie’s op dat mensen het absurd vonden dat ze in augustus al in de verkoop gingen. Als reactie gaf ze dat je ze maar beter wel kon kopen, ze liepen hard en anders liep je kind straks in een 13 in een dozijn jas van de Hema ipv in zo’n geweldige jas van mim-pi :sick: nou, dan laat maar! Als je zo tegen je volgers praat, ben je niet goed bij je paasei. En zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden van de arrogante en onvriendelijke houding van ze.
Mim-Pi vind ik sowieso geen leuk merk. Ik heb er ooit een rokje van gekregen en vond het veel te druk en slechte kwaliteit. Oilily vind ik dan weer wel leuk, maar dat is waarschijnlijk meer nostalgie.

Ik ben trouwens nog een paar merken vergeten!

Repose. Dochter en ik vinden dat zo'n leuk merk! Simpel, maar een goede kwaliteit en leuke modellen. Net als By-Bar voor vesten.

Ondergoed: Petit Bateau. Voor zoon niet meer (is niet cool genoeg), maar dochter nog wel. Net als ik vroeger. :heart:
Pyjama: Petit Bateau.
Maillots/sokken: Collegien. Duur, maar de kwaliteit is geweldig! Dochter vind ik ze het lekkerst zitten van alle merken.
Winterjas: Zara. Fijnste jassen voor de fijnste prijs.

Mijn aller-aller favorietste merk is Tartine et Chocolat. Kakduur, maar ik koop het altijd in de uitverkoop. 't Is zo mooi!
B nosy
Quapi
Like flo
Z8
Kidz-art
O'chill

Dat zijn de merken die hier in de kast liggen. Meestal met leggings van de zeeman.
Ik heb echt een kinderkleding verslaving. Kost me veel te veel geld...

Voor degenen die van veel kleur en printjes houden is kidz-art echt een aanrader. O'chill ook trouwens!
Whomi schreef:
08-02-2020 07:27

Ik boycot overigens mim-pi. Wat een arrogante eigenaresse zit daar achter zeg. Als je haar reacties leest op Facebook, brrr. Er stonden een paar jaar terug winterjassen die online kwamen in augustus (a 90 euro per jas ofzo). Daar kwamen reactie’s op dat mensen het absurd vonden dat ze in augustus al in de verkoop gingen. Als reactie gaf ze dat je ze maar beter wel kon kopen, ze liepen hard en anders liep je kind straks in een 13 in een dozijn jas van de Hema ipv in zo’n geweldige jas van mim-pi :sick: nou, dan laat maar! Als je zo tegen je volgers praat, ben je niet goed bij je paasei. En zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden van de arrogante en onvriendelijke houding van ze.
Je ziet die min-pi jassen juist overal vind ik. En kwalitatief vind ik ze om te janken, veel te dun ook. Echt niet hun geld waard in elk geval.

Oilily trouwens ook geweldig, en heel mooie kwaliteit, net als jottum.
Name it vind ik een heel goede prijs-kwaliteitverhouding hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven