Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
LH1974: daar heb ik ook al aan gedacht, een tweede keer is dit toch nog veel zwaarder, als er al zo'n guppie rondloopt? Nu kan ik nog lamlendig op de bank gaan hangen, maar met zo'n kleintje gaat dat niet.

Mijn zus vroeg of ik dit weekend haar kinderen kon hebben (1 en 3), maar ik heb gezegd dat dat nu even niet zo goed uitkwam... Dus nu zijn ze bij oma. Vanmiddag als ze ze op komt halen, vertel ik haar de reden. Dan vindt ze het vast niet erg, achteraf!

Hebben jullie al leuke verhalen over hoe je familie het nieuws vond? Ouders van mijn vriend waren helemaal ontroerd, dit wordt het 1e kleinkind. Mijn vader zei: Tjongejonge, nr. 6! Hahaha. Maar toch vonden ook mijn ouders het erg leuk, Ik ben toch altijd hun 'kleintje' omdat ik nakomertje ben. Nu ontkomen ze er niet aan dat ik toch echt volwassen ben! Merken jullie ook dat je ouders anders tegen je aankijken (dat klinkt een beetje zwaar, zo  bedoel ik het niet)?

Alle misselijke, nare moeders in wording: sterkte!!!
Hallo meiden!

Hier is de grote verbouwing van onze zolder begonnen. Gisteren dus begonnen met slopen en dat is altijd het ergste. Al dat stof, bah...

Onze kleine man is dus nu uit logeren omdat het veel te veel herrie maakt en stoffig is. En dat is geen ideale situatie voor een dreumes. Om nog maar te zwijgen van al het gereedschap en spijkers en bouwafval wat rondzwerft.

Maar ik mis hem wel hoor. Hij is nog nooit zo lang weggeweest en het voelt echt alsof we niet compleet zijn nu.

Dus ja het is wel zwaar om zwanger te zijn en al een dreumes rond te hebben lopen. Maar zonder dreumes is het ook niks :D Ik bedoel als ik voor pampus op de bank hang omdat ik niet veel verder kom, dan kan ie bijvoorbeeld heel lief komen knuffelen en kusjes geven. Nou dan voel je je meteen een stuk beter ;)

Goed mijn internettijd is al weer op, want de stroom moet eraf... Allemaal een fijn weekend (eindelijk mooi weer!) en ik spreek jullie later weer.

Groetjes,

Phoenix

quote:Alloop ik toch niet e misselijke, nare moeders in wording: sterkte!!!Nare moeders???? Dat hoop ik toch niet :P ??

Phoenix: succes met het stof en de rotzooi!! Wanneer beginnen ze met het contructieve? En het totaal maar en week duren toch?

Hier alles prima. Ik voel me haast schuldig omdat ik (nog) nergens last van heb. Het is dat ik soms wat stekken in m'n onderbuik voel (en gisteravond ook in m'n borst, au!!), maar anders zou ik er echt aan twijfelen.... Ik ga ff weinig doen op deze zondag....bye!!
Nee oké, beetje rare uitdrukking...! Naar in de zin van ziek, bedoel ik! :) Want we worden toch allemaal juist Geweldige Moeders?! Sommigen zijn dat al, natuurlijk.

Ik snap inderdaad dat zo'n kleine je juist ook aan het lachen kan maken en kan troosten, dat is dan ook wel weer heel leuk en lief! *;

Succes met de verbouwing!

Enneh, geniet ervan als je niet zoveel last hebt! Juist fijn toch.

Fijne zondag allemaal!
He Meiden,

Hier even een ego-berichtje, moet het even kwijt. Want ik heb gisteren en vanochtend licht bloedverlies gehad :( In het begin had ik het ook al, maar nu al een aantal weken niet meer. Tot gisteren dus. Nu zit ik natuurlijk gelijk helemaal in de stress. Ook al weet ik dat het niks hoeft te betekenen, toch heb ik vandaag een stress/onzekere dag. Word er zo bang van! Gelukkig dinsdagochtend naar de VK, maar het liefst ga ik nu, ik wil nu zekerheid hebben! Ook al voel ik me verder zwanger (misselijk, moe, opgezette borsten) toch maak ik me nu wel echt zorgen. Heeft iemand hier het ook gehad waarbij je nu zeker weet dat het toch goed zit? Bijvoorbeeld door een kloppend hartje? Want ik heb echt even geruststelling nodig..... Mijn vriend is gelukkig wel heel lief, hij probeert me gerust te stellen. We gaan straks ook naar de bios, even afleiding dat ik ergens anders aan kan denken.... Nou, sorry voor dit treurige berichtje op deze mooie zomerdag, maar ik moest het echt even kwijt!!!!
Hallo allemaal,

Fenne: van dat bloedverlies moet je je niet teveel aantrekken. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad (de hele zwangerschap) en dat kwam omdat mijn darmen te dicht bij de baarmoeder lagen en er dan op drukten....dus laat je niet alleen maar gek maken met "niet-leuke" verhalen.

Sterkte!!!

Voor de rest van de dames: echt wel balen dat onzettend moe zijn en het misselijke gekots. Ik moet echt een middagdutje doen, want anders red ik het gewoon niet.

De jongste is vorige week 3 geworden en die vind het wel gezellig als mamma even bij hem komt slapen. De oudste (bijna 6) gaat dat lekker zijn eigen ding doen. Computeren, tv-serie, Legotoestanden en ja vandaag.....in de zon achterom buiten spelen. Lekker hoor.

Bovendien heeft Marc, mijn man, deze en volgende week vakantie en kan dat ook gewoon tussendoor.

Ik merk zelf wel dat ik er minder aan toegeef dan bij mijn eerste zwangerschap. Ik denk dat je lichaam (en geest.....ben niet zo spiritueel/psychologisch) zich gewoon aanpast.

Sterkte allemaal en tot gauw. Mandy
Gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's die erbij zijn gekomen!

Wat leuk dat de groep steeds groter wordt.

Ben eigenlijk wel een klein beetje benieuwd waar jullie allemaal een beetje vandaan komen.

Zelf kom ik uit Enschede (maar ben in Nootdorp, vlakbij Delft, geboren).

WE ZIJN WEER EEN WEEK VERDER!!!

Gisteren maar weer eens de doptone geprobeerd (met precies 10 weken) en opeens hoorde ik het!!YESSSSSSSSSS het hartje hoorde ik kloppen!!

Gelijk manlief geroepen en die bevestigde het ook!

Is het nou mijn hart of die van de kleine?

Maar op een gegeven moment hoorde ik een hele snelle hartslag en die van mezelf..

Zo gaaf om te horen ik kan het iedereen aanraden om een doptone aan te schaffen..(heb er geen aandelen in hoor....:))

Ik was zo onzeker en volgende week krijgen we pas een echo maar weet nu dat het hartje klopt.

Kan de hele dag wel met die doptone op mijn buik zitten...:P

Er staat dat je het met 12 weken kan horen dus of ik mazzel heb weet ik niet trouwens..

Ik moet straks gaan werken maar daar zie ik wel erg tegenop om het daar te zeggen..(heb sinds 4 juni contract).

Maar wacht ook nog maar even volgende week af met de echo..(uitstel van....?)
Fenna..

Jeetje dat is schrikken zeg, maar het hoeft niks te betekenen hoor.

Kan je niet eerder bij de verloskundige terecht met je verhaal zodat je gerustgesteld bent?

Probeer je geen zorgen te maken (een ander heeft makkelijk praten ik weet het..) en wacht morgen af...Bel in iedergeval even de verloskundige joh misschien kan je wel vandaag komen! 

Hou je taai en het komt vast goed!
quote:maar ben in Nootdorp, vlakbij Delft, geboren)DAT MEEN JE NIET??? :o IK OOK :o

Nou ja in Delft geboren in het ziekenhuis maar heb tot mijn 18e in Nootdorp gewoond. Ik woon na veel omzwervingen door Nederland nu in Hilversum.

Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of ik je niet toevallig van naam ken :D

Sjonge, de wereld is echt veel te klein he? ;)
Ik kom uit Kerkrade en volgens ons hebben we een echte "Pinkpop"baby gemaakt, haha.
Zo weer even F5 voor het nieuwe schema. Een hoop echo's komende week zag ik. Spannend hoor! Cin jij hebt vandaag je echo zie ik op het schema. Hoe was het?

Fenne wat naar dat je bloedverlies hebt. Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het bij een klein beetje is gebleven...

Nou hier in huis is het stoffig en 1 grote bende. Tot overmaat van ramp is mijn zwager nu ook nog door het plafond in onze slaapkamer gezakt :? Dus moeten we daar ook weer aan de slag. Plafond hebben we pas 2 jaar

geleden toen we erin kwamen wonen vervangen *zucht*. Nou ja gelukkig

had ie zelf niks, want hij kon zich nog beetpakken. Nu had het

waarschijnlijk wel meegevallen als hij er wel door was gezakt want ons

bed stond eronder

:P

Maar goed toch balen dat het stuk is...

Dit is nu de derde dag zonder mijn zoontje en ik mis hem steeds meer ;( Nou ja, morgenavond ga ik weer richting Brabant (daar wonen mijn ouders en daar zit Sjoerd dus nu) dus dan kan ik weer knuffelen!

Groetjes,

Phoenix

Hallohallo, weer even een kort berichtje van mijn kant! Wat is het hier inmiddels een gezellige drukte en wat is hier al veel geschreven zeg! Leuk hoor, Ik heb een stukje terug gelezen en ik lees een boel moeheid, misselijkheid, overgeven. Nog even bikkelen dames, gaat dadelijk weer beter!!! Gelukkig heb ik alleen last van de vermoeidheid. Lekker 's middags even met de oudste naar bed, moet ik ook echt doen anders trek ik het ook niet. Ik wordt er wel een beetje 'vervelend' van. Ik heb dan ook nergens zin in en nergens puf voor. Nog geen puf om even ergens op de koffie te gaan ofzo. Voel me dan ook vreselijk suf en wordt een beetje vervelend van mezelf. Maar uit de vorige zwangerschap weet ik dat het over gaat. Dus houdt moed allemaal!!

Vorige week een echo gehad. Het hartje klopte en 'het'was al 2,4 cm groot. Toch altijd fijn dat het even bevestigd is dat er toch echt 'iemand' in zit he?

Nou dames, ik zou zeggen 'we gaan zo door he!' We gaan nu een weekje op vakantie en als ik terug ben zal ik eens even helemaal bij lezen.

Groetjes ave
En ja hoor.....een kloppend hartje!! En het blijkt ook nog eens 9 weken te zijn ipv 8!!

Je zag het heel goed en het bewoog,leek net of het zwaaide naar z`n papa en mama...;)

Dus ben nu 9 februari uitgerekend! Leuk!

Dat was het ff snel.....
Cin; leuk hoor!!! En een weekje erbij is altijd leuk! Bij m'n eerste gingen er 2 vanaf, moest ik nóg langer wachten....!!

Hier alles prima. Nog 2 dagen en dan m'n echo... echt aftellen dus....

@Fenne: wat vervelend dat bloedverlies. Ik hoop voor je dat het goed afloopt!

@Phoenix: ik zou er zelf niet aan moeten, een verbouwing nu... Succes ermee, het wordt vast heel mooi!

@Mumtobe: welkom bij de club!

@Cloud: geniet er maar van dat je geen last van kwaaltjes hebt. Ik maakte me daar in het begin ook zorgen om, maar nu ben ik die moeheid en misselijkheid echt meer dan zat!

@Babbelbaby: wat heerlijk dat je het hartje al hebt horen kloppen. Wij hebben zelf geen doptone, dus moeten nog wachten tot de echo donderdag. Slim trouwens om te wachten met vertellen op je werk tot na de echo.

@Ave: wat fijn dat de echo goed was. Nu kun je met twee geruste hartjes heerlijk van de vakantie gaan genieten. Veel plezier!

Hier overheerst nog steeds de moeheid. Het is zelfs zo erg dat we er vandaag onze vakantie voor hebben afgezegd. We zouden een rondreis gaan maken met een bus, maar dat zie ik nu echt niet zitten. Bovendien hebben we afgelopen weekend anderhalf uur bij iemand in de auto gezeten en toen werd de misselijkheid alleen maar erger. Op vakantie zouden we op sommige dagen wel meer dan 5 uur in een bus moeten zitten. No way!

We wachten nu de echo donderdag maar even af. Als die goed is willen we voor volgende week nog ergens een huisje in Nederland proberen te huren of kiezen we een lekker luxe hotel uit.

Groetjes, san

Hallo allemaal,

het begint te lopen hier! Het lijkt wel alsof we er allemaal steeds meer in beginnen te geloven, danwel aan het idee wennen?

Fenne, om je gerust te stellen. Ik heb een week of 2 geleden ook wat bloedverlies gehad. Was daar ook erg ongerust over en heb (op zaterdagochtend) de verloskundige gebeld. Die was zo lief om me telefonisch al gerust te stellen en belde me zondagmiddag zelfs nog omdat ze op de praktijk zat en tijd over had, of ik een echo wilde. Ja natuurlijk! Hartje klopte en tot nu toe gaat nog steeds alles goed.

Dus, morgenochtend bij de verloskundige gewoon vertellen hoe ongerust je bent. Ik duim voor je.

Lh1974, wat ellendig dat de misselijkheid weer zo hevig is geweest. Op het overgeven na herken ik het helaas. Ik ben ook enorm beroerd, bah.

Enne, ga gewoon op die bank liggen niksen en maak je vooral niet druk over ooit een tweede zwangerschap als je al een kindje rond hebt lopen. Dat lost zich op. Ik werk momenteel niet (ziektewet door de misselijkheid) en moet twee zorgdagen in de week 'overleven' en dat valt me niet tegen. Met veel hulp van vriend en van mijn moeder...

Kindje is soms wel vermoeiend, maar soms ook een goede afleiding. En zoals Dok ookal schrijft, zooooo lief als je knuffels krijgt. Weet je direct weer dat je misselijkheid het waard is.

Ik ben net terug van een lang weekend bij mijn moeder, was heerlijk. Vriend zou een weekend weg met vrienden en ik kan me nu niet alleen redden, dus met lichtelijk schuldgevoel naar moeders gevlucht. Nou, ze genoot van al het zorgen. Ze heeft heerlijk getutteld met mijn zoontje, zij deed alle poepluiers (er komen twee tandjes door, brr), speelde en badderde met hem, we kregen beiden lekker te eten, ze liet zelfs de hond voor me uit.

Nu weer lekker thuis en zo maar weer op tijd naar bed....

Groetjes,

Branca
Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me echt goed! Ben nu op van de zenuwen, over 10 min naar de VK!!! Hoop zo dat ik nu gerustgesteld ga worden, die onzekerheid is echt 10x niks.... Ik laat het jullie vanmiddag weten, hopelijk goed nieuws en ook voor mij een kloppend hartje!

liefs, Fenne
Fenne: heel veel sterkte en laat gauw wat horen. Ik ga voor je duimen.
Phoenix wat leuk!

Kan ik op de een of andere manier (alleen aan jou) laten weten wie ik ben?

Mischien kennen we elkaar inderdaad wel, en ben ook wel erg nieuwschierig geworden trouwens..hihi

Ik ben in 1973 geboren in het oude gedeelte van Nootdorp (zijstraat sytwinde).

Mijn ouders en zus wonen er nog.

Fenne ik hoop dat je zo (of inmiddels nu denk ik) de mooiste muziek hoort die er is..(het hartje van je baby)..

Maar het zit vast wel goed joh..
He allemaal,

Nou, het ging ok bij de VK, maar helaas kon ze geen echo maken, kan hier alleen in het ziekenhuis :( Ze heeft gelijk voor me gebeld, en ik kan morgen om 15.10 terecht voor een echo. Helaas nog een dag onzeker dus! Maar ik voel me al wel wat beter, want de Vk kon me wel wat geruststellen. Toen ik het bloedverlies had beschreven, gaf zij aan dat het niet zorgelijk klonk. Voor mijn geruststelling is de echo dan morgen, dus ze ging heel goed in op mijn gevoelens en onzekerheid, erg prettig! Nog een dagje dus......
Fenne wat balen dat je nog een dag onzekerheid hebt. Maar wel fijn dat de VK je gerust kon stellen en dat je morgen al meteen een echo hebt om het zeker te weten! Ik ga hard voor je duimen.

Goh wat grappig Babbelbaby. Ik heb natuurlijk ook in het oude gedeelte van Nootdorp gewoond en ook in de buurt van de sytwinde. Maar ja dat is al gauw want die loopt helemaal rond :D

Vrouwtjesland woonde ik, Hazelaarhof? Zegt dat je wat? Ja het was toen nog echt een gehucht he? Dus het moet bijna wel dat ik je van naam ken of dat ik misschien iemand ken die jij ook kent.

Ik kan anders op www.hangmoeders.nl (mijn eigen forum) wel een priveplek voor de feb 2008 mamas maken. Daar laat ik dan alleen mensen van dit viva topic toe en dan hebben we meteen een privestuk waar we eventueel fotos en wat meer privedetails kunnen uitwisselen. De truuk is dan dat je je registreert en even aan mij laat weten welke naam je hebt gebruikt (als die afwijkt van je viva naam anders hoeft dat niet) en dan voeg ik jullie toe aan ons priveplekje. Op het moment dat je dan inlogt krijg je een extra topic op het forum te zien.

Ik zal het meteen even regelen...

Hey Phoenix dat ken ik wel de Hazelaarhof.

Zelf ben ik geboren en getogen in de Berkenhof.

Moet wel zeggen ben erg slecht in namen, maar wel in gezichten...

Ik heb me aangemeld op je forum weet alleen niet hoe ik het verder moet doen..
Hoi babbelbaby!

Ik heb je meteen toegevoegd aan de groep die op ons priveplekje mag kijken. Nu moet je even inloggen en dan naar beneden scrollen. Daar staat op een gegeven moment een tabje met Prive Hangplek en daaronder Februari 2008 mama's. Daar moet je dan op klikken en dan zie je de topics die ik heb aangemaakt.

Groetjes,

Phoenix

Hallo,

Ik ben er nog wel hoor... Merk dat ik erg onzeker ben en daardoor nog niet zo meeschrijf. Komt vanzelf goed! Over een week naar vk, hopelijk hoort zij dan een mooi hartje!

Succes allemaal nog even!
ik ben er ook nog.

Het gaat heel goed met me, maar het gaat zo goed dat ik het spannend vind.

Morgen heb ik mijn eerste afspraak met de VK en mijn eerste echo!

ik ben benieuwd, ik kan niet wachten.

ik hou jullie op de hoogte  

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven